Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej numer 5147 E relacji Borszyn – Trojany – Różyce Żmijowe, na terenie gminy Parzęczew i gminy Ozorków

Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 95-100 Zgierz, Sadowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. +48422888100 , fax. +48427190816
  • Data zamieszczenia: 2018-06-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego
    Sadowa 6A
    95-100 Zgierz, woj. łódzkie
    tel. +48422888100, fax. +48427190816
    REGON: 472068423
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.zgierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej numer 5147 E relacji Borszyn – Trojany – Różyce Żmijowe, na terenie gminy Parzęczew i gminy Ozorków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej (aktualizacja dokumentacji) wraz z niezbędnymi warunkami, opiniami, uzgodnieniami, zgodami, pozwoleniami oraz wykonanie robót budowlanych w ramach zdania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej numer 5147 E relacji Borszyn – Trojany – Różyce Żmijowe, na terenie gminy Parzęczew i gminy Ozorków” 2. Planowana inwestycja zlokalizowana jest na: Dz. ew. nr 118 – Obręb Borszyn – Jedn. ew. Ozorków – obszar wiejski, Dz. ew. nr 42 – Obręb Trojany – Jedn. ew. Parzęczew, Dz. ew. nr 147, 202/50, 202/51, 202/52, 112, 98 – Obręb Różyce Żmijowe – Jedn. ew. Parzęczew. 3. Zamówienie obejmuje sporządzenie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 5147 E relacji Borszyn – Trojany – Różyce Żmijowe, na terenie gminy Parzęczew”, w razie konieczności wynikających z zaproponowanych rozwiązań projektowych uzyskanie zamiennej prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę, projektu stałej i tymczasowej organizacji ruchu wraz z zatwierdzeniem, sporządzenie przedmiaru robót i specyfikacji technicznych wykonania robót budowlanych oraz wykonanie robót na podstawie tych opracowań. 4. Istniejąca droga powiatowa Nr 5147 E – relacji Borszyn – Trojany – Różyce Żmijowe od km 0+000 do km 3+408,54 znajduje się w przeważającej większości w istniejącym pasie drogowym tj. na dz. ew. nr 118 – Obręb Borszyn – Jedn. ew. Ozorków – obszar wiejski, Dz. ew. nr 42 – Obręb Trojany – Jedn. ew. Parzęczew, Dz. ew. nr 147, 202/50, 202/51, 202/52, 112, 98 – Obręb Różyce Żmijowe – Jedn. ew. Parzęczew, jedynie końcowy odcinek drogi znajduje się poza istniejącym pasem drogowym. Droga posiada nawierzchnię z kruszywa łamanego zmiennej szerokości oraz miejscami nawierzchnię bitumiczną o szerokości zmiennej ok. 5,0 m. 5. W ramach wymaganej dokumentacji należy wykonać i uzyskać: 1) Zgodę na realizację zadania (w przypadku zmiany wydanej decyzji pozwolenia na budowę) 2) Projekt budowlany – 5 egz. 3) Projekt wykonawczy – 5 egz. 4) Projekt stałej organizacji ruchu – 3 egz. 5) Projekt tymczasowej organizacji ruchu – 3 egz. 6) Przedmiar robót – 5 egz. 7) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych – 5 egz. 8) Wersja elektroniczna na płycie CD – 1 egz. 6. Wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z niezbędnymi uzgodnieniami obejmuje podany poniżej w szczególności/ m.in. zakres prac budowalnych: 1) wznowić punkty osnowy geodezyjnej – 16 szt. 2) roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych – ok. 3410 m 3) cięcie nawierzchni – ok. 21 m 4) frezowanie nawierzchni bitumicznej (gr. ok. 7 cm) – ok. 10 875 m2 5) rozbiórkę nawierzchni istniejących zjazdów – ok. 390 m2 (ok. 70 % materiału do ponownego wbudowania) 6) rozbiórkę istniejących krawężników – ok. 600 m (ok. 70 % materiału do ponownego wbudowania) 7) wywiezienie gruzu (do 10 km) – ok. 785 m3 8) remont/przebudowę/budowę przepustów 9) korytowanie wraz z odwozem gruzu z terenu rozbiórki (do 10 km) – ok. 6 150 m3 10) profilowanie i zagęszczanie podłoża – ok. 19 495 m2 11) wykonanie warstwy mrozoochronnej do wymaganej grubości z uwagi na wysadzinowość – ok. 18730 m2 12) krawężniki betonowe na ławie betonowej – ok. 600 m m2 (ok. 70 % stanowi materiał z odzysku) 13) podbudowę zasadniczą z kruszywa łamanego 0/31,5 mm (C90/3) stab. mech. (gr. 20 cm) – ok. 18 215 m2 na jezdni i ok. 770 m2 na zjazdach 14) nawierzchnię z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo – piaskowej (gr. 5 cm) – ok. 390 m2 (ok. 70 % stanowi materiał z odzysku) 15) oczyszczenie nawierzchni drogowych – ok. 17 935 m2 16) podwójne skropienie nawierzchni emulsją asfaltową – ok. 35 865 m2 17) warstwę wiążącą – AC 16 W gr. 5 cm – ok. 17 935 m2 18) warstwa ścieralna – AC 11 S gr. 4 cm – ok. 17 625 m2 19) odmulenie i wyprofilowanie istniejących rowów z przemieszczeniem urobku (do 10 km), (gr. ok. 15 cm) – ok. 940 m2 20) wykonanie poboczy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm (C90/3) stab. mech. (gr. 15 cm) – ok. 4810 m2 21) ręczne plantowanie powierzchni gruntu rodzimego – ok. 9270 m2 22) oznakowanie poziome – ok. 85 m2 23) oznakowanie pionowe – ok. 38 sztuk 24) urządzenia bezpieczeństwa ruchu – ok. 136 sztuk 25) bariery ochronne stalowe – ok. 28 m 26) regulację zaworów wodociągowych – ok. 3 sztuk 27) regulację studzienek teletechnicznych – ok. 6 sztuk 7. Szczegółowy wytyczne dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia stanowiące opis przedmiotu zamówienia, zakres robót objętych przedmiotem zamówienia oraz wymagania dotyczące ich wykonania zawarte są w: 1) Programie Funkcjonalno-Użytkowym załącznik nr 6 do SIWZ; 2) Przedmiarze robót – załącznik nr 7 do SIWZ UWAGA ! Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej; osoba do kontaktów: Robert Kowalski - telefon kontaktowy: 42 28 88 226 8. Dokumentacja będąca w posiadaniu Zamawiającego: 1) projekt budowlany – branża drogowa – załącznik nr 8 do SIWZ; 2) odręcznie naniesione poprawki przez Projektanta w projekcie budowlanym -załącznik nr 8A do SIWZ 3) projekt budowlany – branża telekomunikacyjna – załącznik nr 9 do SIWZ; 4) odręcznie naniesione poprawki przez Projektanta w projekcie budowlanym – branża telekomunikacyjna załącznik nr 9A do SIWZ 5) projekt wykonawczy – branża telekomunikacyjna – załącznik nr 10 do SIWZ; 6) SSTWiORB - załącznik nr 11 do SIWZ; 7) projekt stałej organizacji ruchu – załącznik nr 12 do SIWZ; 8) decyzja pozwolenia na budowę – załącznik nr 13 do SIWZ; 9) decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach – załącznik nr 14 do SIWZ; 10) karta informacyjna przedsięwzięcia – załącznik nr 15 do SIWZ. 9. Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać wymagania dotyczące opisu przedmiotu zamówienia określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.): 1) Wykonawca nie może używać w dokumentacji projektowej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasdnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy "lub równoważny". Każdorazowe użycie w dokumentacji projektowej znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretne podmioty wymaga dopuszczenia rozwiązań równoważnych, pisemnego uzasadnienia ze strony wykonawcy (wskazującego na specyfikę przedmiotu zamówienia oraz brak możliwości opisania przedmiotu zamówienia za pomocą obiektywnych parametrów) oraz opisu równoważności. Uzasadnienie składa się wraz z dokumentacją projektową pod rygorem nieodebrania dokumentacji. 2) Wykonawca może używać w dokumentacji projektowej wymogu posiadania oznakowania, (przez co rozumie się zaświadczenie, poświadczenie lub każdy inny dokument, potwierdzający, że obiekt budowlany, produkt, usługa, proces lub procedura spełniają określone wymogi np. certyfikaty) jedynie w przypadku elementów o szczególnych cechach, przy czym muszą być wówczas spełnione następujące warunki: a) wymagania dotyczące oznakowania dotyczą wyłącznie kryteriów, które są związane z przedmiotem zamówienia, i są odpowiednie dla określenia cech robót budowlanych, dostaw lub usług będących przedmiotem tego zamówienia; b) wymagania dotyczące oznakowania są oparte na obiektywnie możliwych do sprawdzenia i niedyskryminujących kryteriach; c) warunki przyznawania oznakowania są przyjmowane w drodze otwartej i przejrzystej procedury, w której mogą uczestniczyć wszystkie zainteresowane podmioty, w tym podmioty należące do administracji publicznej, konsumenci, partnerzy społeczni, producenci, dystrybutorzy oraz organizacje pozarządowe; d) oznakowania są dostępne dla wszystkich zainteresowanych stron; e) wymagania dotyczące oznakowania są określane przez podmiot trzeci, na który wykonawca ubiegający się o oznakowanie nie może wywierać decydującego wpływu. Wykonawca używając oznakowania składa wraz z dokumentacją odrębne oświadczenie o tym, że użyte oznakowanie spełnia ww. wymogi. 3) Wykonawca może używać w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatów wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność [(jednostkę wykonującą działania z zakresu oceny zgodności, w tym kalibrację, testy, certyfikację i kontrolę, akredytowaną zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 765/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. ustanawiającym wymagania w zakresie akredytacji i nadzoru rynku odnoszące się do warunków wprowadzania produktów do obrotu i uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 339/93 (Dz. Urz. UE L 218 z 13.08.2008, str. 30)] lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. W przypadku wymagania przedstawienia certyfikatów wydanych przez określoną jednostkę oceniającą zgodność, wykonawca dopuszcza certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność; 4) Wykonawca przygotowuje dokumentację projektową w jeden z następujących sposobów, z uwzględnieniem odrębnych przepisów technicznych: a) przez określenie wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, w tym wymagań środowiskowych, pod warunkiem że podane parametry są dostatecznie precyzyjne, aby umożliwić wykonawcom ustalenie przedmiotu zamówienia, a zamawiającemu udzielenie zamówienia; b) przez odniesienie się w kolejności preferencji do: i. Polskich Norm przenoszących normy europejskie; ii. norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie, iii. europejskich ocen technicznych, rozumianych jako udokumentowane oceny działania wyrobu budowlanego względem jego podstawowych cech, zgodnie z odpowiednim europejskim dokumentem oceny, w rozumieniu art. 2 pkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 305/2011 z dnia 9 marca 2011 r. ustanawiającego zharmonizowane warunki wprowadzania do obrotu wyrobów budowlanych i uchylającego dyrektywę Rady 89/106/EWG (Dz. Urz. UE L 88 z 04.04.2011, str. 5, z późn. zm.), iv. wspólnych specyfikacji technicznych, rozumianych jako specyfikacje techniczne w dziedzinie produktów teleinformatycznych określone zgodnie z art. 13 i art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie normalizacji europejskiej, zmieniającego dyrektywy Rady 89/686/EWG i 93/15/EWG oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 94/9/WE, 94/25/WE, 95/16/WE, 97/23/WE, 98/34/WE, 2004/22/WE, 2007/23/WE, 2009/23/WE i 2009/105/WE oraz uchylającego decyzję Rady 87/95/EWG i decyzję Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1673/2006/WE (Dz. Urz. UE L 316 z 14.11.2012), v. norm międzynarodowych, vi. specyfikacji technicznych, których przestrzeganie nie jest obowiązkowe, przyjętych przez instytucję normalizacyjną, wyspecjalizowaną w opracowywaniu specyfikacji technicznych w celu powtarzalnego i stałego stosowania w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa, vii. innych systemów referencji technicznych ustanowionych przez europejskie organizacje normalizacyjne. c) przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w pkt b), oraz przez odniesienie do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w pkt a), w zakresie wybranych cech; d) przez odniesienie do kategorii wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w pkt a), i przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w pkt b), stanowiących środek domniemania zgodności z tego rodzaju wymaganiami dotyczącymi wydajności lub funkcjonalności. 5) W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie, norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, przy opisie przedmiotu zamówienia uwzględnia się w kolejności: a) Polskie Normy; b) polskie aprobaty techniczne; c) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; d) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014 r. poz. 883, z 2015 r. poz. 1165 oraz z 2016 r. poz. 542). 6) Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”; 7) Naruszenie przez wykonawcę postanowień zawartych w pkt 1) - 7) powoduje odmowę odbioru dokumentacji projektowej z winy wykonawcy do momentu jej poprawienia zgodnie z tymi wymaganiami; 8) Wykonawca oświadcza, że dokumentację projektową będącą przedmiotem zamówienia opracowywać będą projektanci poszczególnych branż posiadający wymagane prawem uprawnienia oraz przynależni do właściwej izby samorządu zawodowego. 9) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia z materiałów własnych, zgodnie z przekazaną przez Zamawiającego dokumentacją techniczną, zasadami wiedzy technicznej, z obowiązującymi normami technicznymi i technologicznymi, standardami zabezpieczenia i bezpieczeństwa p.poż i bhp, przepisami prawa techniczno- budowlanego. 10) Wykonawca na koszt własny zorganizuje: zaplecze budowy, zabezpieczenie placu budowy, ustawienie obiektów i urządzeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia oraz zapewni miejsce składowania odpadów oraz ich usunięcie. 11) Wykonawca na koszt własny zobowiązany będzie do wykonania i zatwierdzenia projektu organizacji ruchu na czas trwania robót oraz ponosić będzie koszty zmiany organizacji ruchu, oznakowana tymczasowego oraz jego utrzymanie i demontaż. 12) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany będzie najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, przedstawić Zamawiającemu do akceptacji szczegółowy harmonogram robót budowlanych, uwzględniający poszczególne etapy robót wraz z terminami ich rozpoczęcia i zakończenia, z wyszczególnieniem zadań prostych i złożonych, wynikających z technologii prowadzonych prac. Harmonogram robót budowlanych musi zawierać takie rozłożenie prac w trakcie realizacji przedmiotu umowy gwarantujące ich wykonanie w terminie, o którym mowa w dziale IV ust. 1 pkt 4 SIWZ. 13) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, najpóźniej w dniu odbioru ostatecznego zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej. 14) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, w ciągu 14 dni kalendarzowych liczonych od dniu odbioru ostatecznego przedmiotu zamówienia przekaże Zamawiającemu dokumentację powykonawczą wraz z inwentaryzację geodezyjną wykonanych robót, zawierającą w szczególności potwierdzenie geodety, że w trakcie realizacji robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia nie został naruszony żaden punkt osnowy geodezyjnej 15) Zgodnie z art. 29 ust. 3a Ustawy Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywały czynności związane z realizacją zamówienia wyspecyfikowane w załączniku Nr 5 do SIWZ. 16) Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy na realizację przedmiotu zamówienia, zobowiązany będzie do złożenia w siedzibie Zamawiającego , zanonimizowanego oświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego fakt zatrudnienia, przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonywujących czynności, o których mowa w ust. 10, ze wskazaniem dat zawarcia umów, lub w terminie 3 dni kalendarzowych od każdorazowego wezwania Zamawiającego do złożenia przedmiotowego oświadczenia w toku realizacji przedmiotu zamówienia. 17) Niedochowanie obowiązków, o których mowa w ust. 10 skutkować będzie nałożeniem na Wykonawcę kary umownej w wysokości 5.000,00 zł, za każde zdarzenie. 18) W przypadku powzięcia przez Zamawiającego wątpliwości, co do stosunku prawnego łączącego Wykonawcę z osobami, o których mowa w ust. 10, Zamawiający powiadomi o tym fakcie, Państwową Inspekcję Pracy, w celu przeprowadzenia kontroli. 19) Wykonawca zobowiązany będzie wskazać okres gwarancji jakości wyrażony w miesiącach w następujących przedziałach: 60 miesięcy, 48 miesięcy, 36 miesięcy na wykonanie robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz rozszerzyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady na okres równy okresowi gwarancji jakości - stanowi kryterium oceny ofert, które zostało szczegółowo opisane w dziale XIV SIWZ, Wykonawca będzie zobowiązany określić to kryterium w Formularzu Ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 75.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych, zero groszy). 2. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Zgierzu, nr konta bankowego: 51878300040029006520000004.Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Wadium: Przebudowa drogi powiatowej numer 5147 E relacji Borszyn – Trojany – Różyce Żmijowe, na terenie gminy Parzęczew i gminy Ozorków.” 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 ro utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 5. W dokumentach potwierdzających wniesienie wadium w formie niepieniężnej wymienionych powyżej, przesłanki zawarte w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy muszą być wskazane wprost. 6. Każda forma wadium musi gwarantować Zamawiającemu natychmiastowe i bezwarunkowe uzyskanie kwoty wadium, po zaistnieniu przesłanek zatrzymania wadium, dlatego gwarancje i poręczenia wnoszone jako wadium powinny być, nieodwołalne w trakcie trwania terminu związania ofertą oraz nie mogą być zastrzeżone pod warunkiem. 7. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w formie niepieniężnej nie mogą być uzupełniane, a ich brak powodować będzie odrzucenie oferty Wykonawcy. 8. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany powyżej. 9. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu - oryginał dokumentu zachowującego ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą musi być wystawiony na rzecz Zamawiającego (Beneficjenta) tj. Powiat Zgierski reprezentowany przez Zarząd Powiatu Zgierskiego. Oryginał dokumentu należy zabezpieczyć w sposób gwarantujący jego nienaruszalność i złożyć, przed upływem terminu składania ofert w kancelarii podawczej Starostwa Powiatowego w Zgierzu ul. Sadowa 6 A, 95-100 Zgierz –pokój 15, z dopiskiem „Wadium depozyt - Przebudowa drogi powiatowej numer 5147 E relacji Borszyn – Trojany – Różyce Żmijowe, na terenie gminy Parzęczew i gminy Ozorków.” 10. Wykonawcy wspólnie składający ofertę w przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż w pieniądzu – zaleca się, żeby w treści dokumentu zostali wymienieni z nazwy i adresu wszyscy Wykonawcy, którzy składają jedną ofertę. 11. Okoliczności i zasady zwrotu wadium określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie ustanawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: c) zobowiązanie podmiotów trzecich - jeżeli dotyczy; d) Wykonawca który polega na zasobach innych podmiotów określonych w art. 22a Ustawy zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ oraz w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ;. Natomiast w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający, żąda złożenia dokumentów, które określają w szczególności: i. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; ii. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu; iii. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; iv. czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą (nie dotyczy w przypadku zamówienia na realizację dostaw); 2) Wykonawca, który zamierzy powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu o braku podstaw do wykluczenia stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ; 4. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust 5 Ustawy określającej firmy oraz adresy Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub brak przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w formie oryginału), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy . W przypadku, gdy Wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wniesienie przedmiotowego oświadczenia stanowi obowiązek Wykonawcy i do podjęcia tych czynności, co do zasady nie jest wymagane otrzymanie wezwania Zamawiającego. Wykonawca, który nie dochowa obowiązku wynikającego z przepisu art. 24 ust. 11 Ustawy zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 Ustawy, jako podmiot, który nie wykazał braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach