Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 3577P na odcinku Łubnica - Grodzisk Wlkp

Zarząd Powiatu Grodziskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 62-065 Grodzisk Wielkopolski, ul. Żwirki i Wigury 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 4452500, 4452553 , fax. 061 4452555
  • Data zamieszczenia: 2009-09-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Grodziskiego
    ul. Żwirki i Wigury 1 1
    62-065 Grodzisk Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 061 4452500, 4452553, fax. 061 4452555
    REGON: 63127688300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pgw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 3577P na odcinku Łubnica - Grodzisk Wlkp
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa drogi powiatowej nr 3577P na odcinku Łubnica - Grodzisk Wielkopolski do połączenia z drogą krajową nr 32 Stęszew - Zielona Góra od km 3+220 do 10+820. Opis stanu istniejącego: Obecnie droga posiada nawierzchnię bitumiczną o różnej szerokości od 5,30 m do 6,10 m. Warunki wodne są średnie, istniejące rowy są częściowo zasypane przez rolników, przepusty zamulone. Występują także zróżnicowane grunty: grunty nasypowe, piaski i gliny piaszczyste. W m. Łubnica i Zielęcin występują częściowo krawężniki i chodniki, przy czym część z nich jest w złym stanie i należy je rozebrać i ustawić nowe. Stan techniczny jezdni jest zły, liczne nierówności, wykruszenia, spękania poprzeczne, podłużne oraz siatkowe są spowodowane znacznym zwiększeniem natężenia ruchu drogowego oraz udziałem w nim coraz większej ilości samochodów ciężarowych i autobusów. W pasie drogowym znajduje się infrastruktura nie związana z drogą: linia energetyczna, telekomunikacyjna, gazowa. Przedmiotem projektu będzie przebudowa tej jakże ważnej dla rozwoju społeczno gospodarczego całego regionu drogi na odcinku od m. Łubnica do m. Grodzisk Wlkp. do połączenia z drogą krajową nr 32 Stęszew - Zielona Góra, która polegać ma na polepszeniu odwodnienia jezdni oraz zwiększeniu standardu przejazdu i poprawieniu bezpieczeństwa ruchu. Projektowany do przebudowy odcinek drogi powiatowej nr 3577P Łubnica - Grodzisk Wlkp. rozpoczyna się w km 3 + 220 w miejscowości Łubnica i przebiega przez całą miejscowość na odcinku dł. 1000 m, następnie wzdłuż pól uprawnych do m. Zielęcin w km 5 + 560, przebiega przez nią na odcinku dł. 500 m, dalej biegnie wzdłuż pól uprawnych i wieś Chrustowo i kończy się w km 10 + 820 przed skrzyżowaniem z drogą krajową nr 32 Stęszew - Zielona Góra. Przewiduje się m.in. następujące działania na wyżej opisanym odcinku drogi: - przebudowa odcinka drogi na długości 7,6 km, - projektowana szerokość jezdni od 6,00 ÷ 6,50 m, - budowa chodników - w m. Łubnica i Zielęcin, - odwodnienie: + na odcinku drogowym - poprzez rowy przydrożne; istniejące rowy pogłębić lub odtworzyć zasypane, + w miejscowościach - przez istniejącą lub projektowaną kanalizację deszczową, + przepusty - istniejące wymagają przedłużenia. - pobocza na odcinku drogowym szerokości 1,0 m, - skrzyżowania: + utwardzenie skrzyżowań za drogi polne i ulice, - urządzenia bezpieczeństwa ruchu: + przejścia dla pieszych - 4, + oznakowanie poziome i pionowe, W wyniku realizacji projektu osiągnięte zostaną następujące wskaźniki produktu: + długość przebudowanych dróg powiatowych - 7,6 km, + długość wybudowanych chodników - 1,8 km. Szczegółowy zakres, rodzaj i ilości robót podane zostały w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych oraz kosztorysie ofertowym
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium wynosi: 50 000,00 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy składają ważną i odpowiednią ofertę oraz spełniają warunki art. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy: 1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy oraz dokumenty wskazane w pkt. VI SIWZ - zał. Nr 3 do SIWZ. 2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. Warunek zostanie spełniony przez Wykonawców, którzy: - przedstawią wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadającym swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Zamawiający uzna warunek za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca wykaże się zrealizowaniem co najmniej 2 zadań w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg o wartości min. 2 500 000,00 złotych brutto każde. - dysponują/będą dysponować sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia, w szczególności: - Wytwórnia mas bitumicznych o wydajności co najmniej 100 Mg/h wyposażona w komputerowe sterowanie procesem technologicznym oraz automatyczny system dozowania składników - min. 1 sztuka - Układarka mas bitumicznych wyposażona w system automatycznej niwelacji układanej masy bitumicznej - min. 1 sztuka Należy podać lokalizację wytwórni mas bitumicznych, z której przewidywana jest dostawa. - dysponują/będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz posiadającymi kwalifikacje niezbędne do wykonania zamówienia, w szczególności: - Kierownik Budowy - posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami drogowymi lub uprawnienia konstrukcyjno- budowlane bez ograniczeń - min. 1 osoba 3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Na potwierdzenie spełnienia warunku, Wykonawca jest zobowiązany wykazać się polisą lub innym dokumentem potwierdzającym, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Zamawiający uzna warunek za spełniony, w przypadku, gdy Wykonawca wykaże się posiadaniem ubezpieczenia na kwotę min. 3 500 000,00 zł. 4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 PZP. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca jest zobowiązany złożyć oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy - zał. Nr 3 do SIWZ. Warunki udziału Wykonawcy w postępowaniu oceniane będą według kryterium spełnia - nie spełnia na podstawie analizy treści złożonych przez Wykonawcę oświadczeń i dokumentów wymaganych przez Zamawiającego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - wzór stanowi zał. Nr 1 do SIWZ; 2. Wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy - zał. Nr 2 do SIWZ; 3. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - zał. Nr 3 do SIWZ; 4. Zgodnie z art. 26 ust. 2 załączą dokumenty wymienione w § 1 ust. 1 pkt 2, 3, 4, 5, ust. 2 pkt 1, 3, 5, 6 oraz ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r. poz. 605 ze zmianami) tj.: a) aktualny odpis z właściwego rejestru lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; b) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; d) aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 PZP - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; e) wykaz wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Wykonawca winien wykazać się zrealizowaniem co najmniej 2 zadań w zakresie budowy, przebudowy lub remontu dróg o wartości min. 2 500 000,00 zł. brutto każde - zał. Nr 4 do SIWZ; f) dokumenty (referencje lub inne dokumenty) od poprzednich Zamawiających potwierdzające, ze roboty wymienione w zał. Nr 4 do SIWZ zostały wykonane należycie. g) wykaz sprzętu - zał. Nr 5 do SIWZ; h) wykaz osób i podmiotów uczestniczących w realizacji przedmiotu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnego do wykonania zamówienia oraz zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z dokumentami stwierdzającymi posiadane uprawnienia - zał. Nr 6 do SIWZ; Informacja musi zawierać dane na temat kwalifikacji wskazanych osób w kierowaniu budową/robotami potwierdzające spełnianie warunku o którym mowa w Rozdziale V pkt. 2. Do informacji winny być dołączone kopie uprawnień budowlanych (przez uprawnienia budowlane rozumie się uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, o których mowa w ustawie Prawo budowlane i dokument potwierdzający przynależność do Polskiej Izby Inżynierów Budownictwa) oraz pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w przedstawionym wykazie Wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował. i) polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej; Wykonawca winien wykazać się posiadaniem ubezpieczenia na kwotę min. 3 500 000,00 zł. 5. Zgodnie z § 4 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane ( Dz. U. Nr 87 z dnia 24 maja 2006 r. poz. 605 ze zmianami) w/w dokumenty Wykonawca może złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub pełnomocnego przedstawiciela Wykonawcy. 6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4 ppkt. a, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - dokument winien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert, Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 7. Zaakceptowany przez podpisanie wzór umowy - zał. Nr 7 do SIWZ; 8. Wykaz stawek i narzutów - zał. Nr 9 do SIWZ; 9. Zgodnie z art. 23 ustawy PZP Wykonawcy mogą ubiegać się o wspólne udzielenie zamówienia. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, a do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 10. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w punkcie 4 ppkt. a-d i f winien dołączyć każdy podmiot występujący wspólnie. Dokumenty Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wyszczególnione w pkt 4 ppkt e, g-i winien dołączyć co najmniej jeden z Wykonawców. 11. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia Podwykonawcom, w formularzu oferty należy wskazać części zamówienia, które Wykonawca powierzy Podwykonawcom (nie mogą przekraczać 30 % wartości całego zamówienia) - zał. Nr 8 do SIWZ; 12. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych dokumentów i oświadczeń lub nie spełni jednego bądź więcej warunków, jego oferta zostanie odrzucona lub Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy PZP. 13. Zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.pgw.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach