Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 2726L Wilkołaz-Zakrzówek

Zarząd Dróg Powiatowych w Kraśniku ogłasza przetarg

  • Adres: 23-204 Kraśnik, Szpitalna 2A
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-03-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Kraśniku
    Szpitalna 2A
    23-204 Kraśnik, woj. lubelskie
    REGON: 431029369
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdp-krasnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 2726L Wilkołaz-Zakrzówek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2726L Wilkołaz- Zakrzówek. Droga przechodzi przez miejscowości: Wilkołaz, Wilkołaz Górny, Lipno, Zakrzówek. Lokalizacja robót w km: od 0+000,00 do 6+687,71 z wyłączeniem odcinka od 0+591,83 do 0+992,13.2. Określenie zakresu zamówienia/podstawowe elementy robót: roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, ścieki podchodnikowe, przepusty, podbudowy, poszerzenie, roboty nawierzchniowe, zjazdy bitumiczne, zatoka przystankowa, ścieżka rowerowa, zjazdy z kostki betonowej, roboty brukarskie, roboty wykończeniowe, elementy bezpieczeństwa, roboty branży elektrycznej w zakresie wykonania oświetlenia drogowego wraz z demontażem/przestawieniem istniejącego oświetlenia. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają: - Dokumentacje techniczne (branża drogowa i branża elektryczna) do zgłoszenia robót budowlanych, - Projekt stałej organizacji ruchu , - Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.4. Niniejsze zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.5.Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy a w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r, poz. 2351 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi, a w szczególności: rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. z 2022r., poz. 1693ze zm.), przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy, określony w SWZ, oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.6.Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 7.Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 8.Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia robót zamiennych w stosunku do przewidywanych dokumentacją projektową sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami. 9.Zamawiający wymaga przed podpisaniem umowy wskazania wytwórni mas bitumicznych w której będzie wyprodukowana masa bitumiczna do realizacji przedmiotowego zamówienia. Lokalizacja winna spełniać warunek czasu transportu mas bitumicznych od zakończenia załadunku do momentu rozpoczęcia wbudowywania – do 2 godz. 10.Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).11.Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytkowania musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno – budowlanymi, obowiązującymi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej. 12.Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy konieczności odbycia wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego. 13.Zamawiający na podstawie art. 95 ust.1 ustawy Pzp określa obowiązek zatrudnienia na podstawie stosunku pracy wszystkich osób wykonujących następujące niżej określone czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia.Zamawiający, na podstawie art. 95 ust. 2 ustawy Pzp, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 1510 ze zm.):1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: wszystkie czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych w tym także operatorów sprzętu i urządzeń (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych),2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób: Wykonawca, najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione, na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców.3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1, skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust.1 pkt j wzoru umowy stanowiącej Załącznik nr 9 do SWZ.14.Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 15.Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 16.Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających rozwiązania równoważne. Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważne spełniają wymogi wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora Projektu budowlano-wykonawczego o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności.17.Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na wykonane roboty budowlane (w tym także oznakowanie poziome) oraz na zamontowane urządzenia i materiały na okres wskazany z formularzu oferty. Warunki gwarancji opisuje projekt umowy. Długość okresu gwarancji - stanowi również kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 3 lat (termin minimalny) do 5 lat (termin maksymalny) od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związaniaofertą. 3. Wadium może byćwniesione w formach określonych w art. 97 ust.7 ustawy pzp. Pozostałe wymagania odnośniewnoszenia i zwrotu wadium określono w SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy zobowiązani będą wykazać spełnienie warunku dotyczącego: 1) Zdolności technicznej lub zawodowej- na potwierdzenie spełniania warunku Wykonawcy ubiegający się oudzielenie zamówienia wykażą, że: a) zrealizowali w ciągu ostatnich 5 lat przed upływemterminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum jedno zamówienie polegające na budowie, przebudowie, remoncie itp. (z wyłączeniemremontów cząstkowych) drogi/ulicy o nawierzchni bitumicznej, o wartości brutto nie mniejszej dla jednego zamówienia niż 10 mln zł. Przez wartość 1 zamówienia Zamawiający rozumie łączną wartość zadania w ramach 1 umowy (1 zadania inwestycyjnego); b) dysponują osobą, którabędzie uczestniczyć w realizacji zamówienia w szczególności pełniącą funkcje : Kierownikabudowy/robót - co najmniej 1 osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotamibudowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiającewykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnymuprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności ** oraz posiadać minimum 2-letniedoświadczenie zawodowe w kierowaniu tymi robotami i przynależącą do Izby InżynierówBudownictwa; (** W rozumieniu przepisów Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnychfunkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831)Dopuszcza się uprawnieniarównoważne do powyższych wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz KonfederacjiSzwajcarskiejmuszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, żesamodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, którychodpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisachustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskichUnii Europejskiej). Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana napodstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIESPEŁNIA.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-30

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach