Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 2644L Bliskowice-Księżomierz

Zarząd Dróg Powiatowych w Kraśniku ogłasza przetarg

  • Adres: 23-204 Kraśnik, Szpitalna 2A
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Kraśniku
    Szpitalna 2A
    23-204 Kraśnik, woj. lubelskie
    REGON: 431029369
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://zdp-krasnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 2644L Bliskowice-Księżomierz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 2644L Bliskowice-Księżomierz w gm. Annopol . Przebudowa drogi realizowana będzie na trzech odcinkach od km 2+856 do km 4+950 oraz od km 7+212 do km 8+024 i od km 8+169 do km 10+432. 2. Określenie zakresu zamówienia/podstawowe elementy robót: roboty przygotowawcze i rozbiórkowe, roboty ziemne, odwodnienie korpusu drogowego, podbudowy, roboty nawierzchniowe, oznakowanie dróg, roboty wykończeniowe, elementy ulicSzczegółowe ilości robót przewidzianych do wykonania określono w załączonym do SWZ przedmiarze robót i kosztorysie ofertowym(Załącznik nr 2). Zasady prowadzenia i odbioru robót budowlanych związanych z przebudową ww. drogi określają Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (załączone do SWZ). 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa:- Dokumentacja techniczna(do zgłoszenia robót budowlanych),- Projekt stałej organizacji ruchu ,- Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.4. Niniejsze zadanie inwestycyjne dofinansowane jest ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.5.Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy a w szczególności ustawy zdnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jedn. Dz.U. z 2023 r, poz. 682 ze zm.) wraz z przepisamiwykonawczymi, a w szczególności: rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022r. w sprawie przepisówtechniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. z 2022r., poz. 1518), przez Wykonawcęposiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy, określony w SWZ, oraz przez osoby posiadająceodpowiednie kwalifikacje i doświadczenie.6.Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość,zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia.7.Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalnościobjętej przedmiotem niniejszego zamówienia.8.Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia robót zamiennych w stosunku do przewidywanych dokumentacją projektową sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj.zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami.9.Zamawiający wymaga przed podpisaniem umowy wskazania wytwórni mas bitumicznych w której będzie wyprodukowanamasa bitumiczna do realizacji przedmiotowego zamówienia. Lokalizacja winna spełniać warunek czasu transportu masbitumicznych od zakończenia załadunku do momentu rozpoczęcia wbudowywania – do 2 godz.10.Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu istosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.).11.Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytkowania musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymiwłaściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno – budowlanymi, obowiązującymi normami, wytycznymioraz zasadami wiedzy technicznej.12.Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy konieczności odbycia wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcędokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego.13.Zamawiający na podstawie art. 95 ust.1 ustawy Pzp określa obowiązek zatrudnienia na podstawie stosunku pracywszystkich osób wykonujących następujące niżej określone czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia.Zamawiający, na podstawie art. 95 ust. 2 ustawy Pzp, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przezWykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającegoczynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22§ 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465):1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunkupracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:wszystkie czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych w tymtakże operatorów sprzętu i urządzeń (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjnączy dostawców materiałów budowlanych),2) sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób:Wykonawca, najpóźniej w dniu przekazania placu budowy przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonująceczynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione, na podstawie umowy o pracę, zarówno przezWykonawcę, jak i podwykonawców.3) uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań związanych z zatrudnianiem tychosób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań:w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzeniekontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1, skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust.1 pkt j wzoru umowystanowiącej Załącznik nr 9 do SWZ.14.Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby wodniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art.99 ust. 5 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodząceod konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadaćmateriały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego.Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotuzamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymaganiadotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowychproducentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwańZamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłączniecharakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przyopisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechachużytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanychlub lepszych parametrach.15.Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocentechnicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważneopisywanym.16.Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązanywykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiejsytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających rozwiązania równoważne.Wykonawca może, przy pomocy innych dokumentów wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania równoważnespełniają wymogi wynikające ze wskazanych norm lub odpowiednich specyfikacji technicznych. Zamawiający zastrzegasobie prawo wystąpienia do autora Projektu budowlano-wykonawczego o opinię na temat oferowanych materiałów luburządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeńrównoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności.17.Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na wykonane roboty budowlane (w tym także oznakowanie poziome)oraz na zamontowane urządzenia i materiały na okres wskazany z formularzu oferty. Warunki gwarancji opisuje projektumowy. Długość okresu gwarancji - stanowi również kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedzialeod 3 lat (termin minimalny) do 5 lat (termin maksymalny) od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 150.000,00 zł (słownie:sto pięćdziesiąttysięcy złotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą. 3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust.7 ustawy pzp. Pozostałe wymagania odnośnie wnoszenia i zwrotu wadium określono w SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy zobowiązani będą wykazać spełnienie warunku dotyczącego: 1) Zdolności technicznej lub zawodowej- napotwierdzenie spełniania warunku Wykonawcy ubiegający się oudzielenie zamówienia wykażą, że: a) zrealizowali w ciągu ostatnich 5 lat przed upływemterminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum dwa zamówieniapolegające na budowie, przebudowie, remoncie itp (z wyłączeniem remontów cząstkowych) drogi/ulicy nawierzchni bitumicznej o wartości brutto nie mniejszej dla jednego zamówienia niż 2 mln zł. Przez wartość 1 zamówienia Zamawiający rozumie łączną wartość zadania wramach 1 umowy (1 zadania inwestycyjnego); b) dysponują osobą, którabędzie uczestniczyć w realizacji zamówienia w szczególności pełniącą funkcje : Kierownika budowy/robót - co najmniej 1osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub inneuprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania, których w aktualnym stanie prawnymuprawniają uprawnienia budowlane w tej specjalności ** oraz posiadać minimum 2-letnie doświadczenie zawodowe wkierowaniu tymi robotami i przynależącą do Izby Inżynierów Budownictwa; (** W rozumieniu przepisów RozporządzeniaMinistra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywaniasamodzielnychfunkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r. poz. 831)Dopuszcza się uprawnienia równoważne do powyższychwydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa.W przypadku obywatelipaństw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz KonfederacjiSzwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielnefunkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, którychodpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawaniakwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej). Ocena spełniania warunku udziału wpostępowaniu zostanie dokonana napodstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-01-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach