Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 2202Z ul. Energetyków w Choszcznie

Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie ogłasza przetarg

  • Adres: 73-200 Choszczno, ul. Bolesława Chrobrego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 957 657 975 , fax. 957 657 975
  • Data zamieszczenia: 2019-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie
    ul. Bolesława Chrobrego
    73-200 Choszczno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 957 657 975, fax. 957 657 975
    REGON: 81178218200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://pzd.choszczno.ibip.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 2202Z ul. Energetyków w Choszcznie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Przebudowa drogi powiatowej nr 2202Z ul. Energetyków w Choszcznie” na działkach ewidencyjnych nr 352 i 353 ob. 1 Choszczno w Choszcznie w województwie zachodniopomorskim. Inwestycja nie przebiega na terenach wpisanych do rejestru zabytków. Zamawiający wymaga by przebudowa była wykonana zgodnie z dokumentacją projektową, zapisami w siwz, na warunkach określonych we worze umowy. Droga powiatowa nr 2202Z ul. Energetyków m. Choszczno obecnie posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości 5.2/6.5 m, ruch pieszych odbywa się częściowo chodnikiem, poboczem oraz jezdnią, brak przejść dla pieszych, zjazdy do posesji o różnej konstrukcji. Przebudowa drogi na długości 648 mb docelowo uzyska jezdnię o nawierzchni bitumicznej o szerokości 6.0 m. Ruch pieszych zostanie uregulowany poprzez wykonanie chodników szerokości 2,0 m zgodnie z projektem zagospodarowania terenu wraz z przejściami dla pieszych. Zjazdy do posesji zostaną przebudowane na jednolitą konstrukcję o nawierzchni z kostki betonowej. Dla bezpieczeństwa i poprawy ruchu drogowego zostanie wykonane wyniesienie nawierzchni jezdni z kostki betonowej na długości 89,7 mb wraz z przejściem dla pieszych, wyniesione skrzyżowanie na długości 32,4 mb oraz wyniesione przejście dla pieszych. Przebudowa miejsc postojowych w tym dla niepełnosprawnych. Wprowadzenie zmiany organizacji ruchu poprzez oznakowanie poziome i pionowe. Odwodnienie drogi powiatowej odbywać się będzie spadkami podłużnymi i poprzecznymi poprzez istniejącą kanalizację deszczową z dostosowaniem wpustów do projektowanej niwelety drogi oraz poprzez pobocza gruntowe. W związku z planowaną inwestycją przebudowy ul. Energetyków w Choszcznie, Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. zleciła w trybie „zaprojektuj i wybuduj” wykonanie projektu sieci gazociągowej firmie Z.U.B. INWOD S.C. K.K. & J.K.. Projekt ten dotyczy sieci średniego ciśnienia o średnicy dn 90/63/40 PE na odcinku od skrzyżowania ul. Energetyków z ul. Stargardzką do Oraczewic, obejmując swoim zakresem odcinek drogi objęty niniejszą dokumentacją. Obecnie firma Z.U.B. INWOD S.C. K.K. & J.K. jest na etapie uzgadniania trasy gazociągu, której koncepcję przedłożono w załączniku nr 11 do SIWZ. W związku z powyższym Wykonawca w swoim harmonogramie robót musi uwzględnić i skoordynować prace związane z wykonaniem sieci gazowej. Wykonanie sieci gazowej nie stanowi przedmiotu zamówienia – jest to odrębny projekt, który Polska Spółka Gazownictwa wykonuje we własnym zakresie. Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę istniejącej, kolidującej z projektowanym układem drogowym infrastruktury energetycznej ENEA Operator sp. z o.o. w postaci doziemnych linii kablowych nN 0,4 kV oraz SN 15 kV. W celu likwidacji kolizji z istniejącą siecią kablową nN 0,4 kV projektuje się korektę trasy kabli na dwóch odcinkach. Szczegółowy zakres i sposób usunięcia kolizji został opisany w projekcie budowlanym branży elektrycznej będącym częścią składową dokumentacji technicznej. W celu likwidacji kolizji z istniejącą siecią kablową SN 15 kV projektuje się korektę trasy kabli na dwóch odcinkach oraz budowę rur osłonowych na przepustach pod wjazdami i drogami wraz z budową dodatkowych rur przepustowych na tych odcinkach. Szczegółowy zakres i sposób usunięcia kolizji został opisany w projekcie budowlanym branży elektrycznej będącym częścią składową dokumentacji projektowej -zał. nr 6 do SIWZ. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w ramach zadania zgodnie z załączoną dokumentacją projektową oraz orientacyjnymi przedmiarami robót zawartymi w dokumentacji, które w razie potrzeby należy zweryfikować do ilości przyjętych w projekcie budowlanym. Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych na podstawie dokumentacji technicznej/projektowej Załącznik nr 6 do siwz. Zasady realizacji przedmiotu zamówienia został określony we wzorze umowy - załącznik nr 5 do siwz Wykonawca zobowiązuje się, że roboty przygotowawcze, roboty wykończeniowe, roboty ziemne, roboty instalacyjne i inne czynności związane z wykonywaniem bezpośrednio prac budowlanych związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. będą wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 tj.). Powyższy wymóg dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych o ile nie są (będą) wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej. Wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących usługę geodezyjną itp. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określone są § 13 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 5 do siwz.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 50 000,00 PLN (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach: 1) W pieniądzu – przelewem na rachunek depozytowy: Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie PKO BP Nr 21 1020 4867 0000 1402 0125 4366 Zaleca się aby w tytule przelewu oprócz nazwy Wykonawcy, informacji do jakiego postępowania wadium zostało wniesione podać nr NIP. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty (oryginał), o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 3) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: a) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, b) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 4) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: a) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia Powiat Choszczeński – Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 5 niniejszego rozdziału, bez potwierdzania tych okoliczności, Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 3. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie. 2) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 5, ppkt 2 niniejszego rozdziału). 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 12. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę. 13. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej - dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz - oryginał należy złożyć bezpośrednio do oferty. Zaleca się umieszczenie dokumentu wadialnego w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty, np. umieszczony w foliowej oprawie, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty wymagane przez Zamawiającego, które należy dołączyć do oferty: 1) Formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I, pkt 3 siwz. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz podpisany przez pełnomocnika, oraz pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale. 2) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia wykonawcy, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3, ppkt 1) siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i podmiotach trzecich, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2) siwz. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2) siwz, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 5) Odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz). Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 6) Oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 3 ustawy, Wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2) Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody Wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86, ust. 5 ustawy (propozycja formularza jako załącznik nr 9 do siwz). W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach