Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 1966B Wizna - Sambory - Sieburczyn - Rutkowskie - Burzyn - Pluty - do drogi 1834B na odcinku o nawierzchni brukowej Mocarze - Chyliny w km rob. 0+000-2+227,10 o dł. 2,2271km, gm. Jedwabne, pow. łomżyński, woj. podlaskie

Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Poligonowa 30
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2184189
  • Data zamieszczenia: 2015-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży
    ul. Poligonowa 30 30
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2184189
    REGON: 45067253800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 1966B Wizna - Sambory - Sieburczyn - Rutkowskie - Burzyn - Pluty - do drogi 1834B na odcinku o nawierzchni brukowej Mocarze - Chyliny w km rob. 0+000-2+227,10 o dł. 2,2271km, gm. Jedwabne, pow. łomżyński, woj. podlaskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Opis przedmiotu zamówienia 1.PRZEDMIOT INWESTYCJI Przedmiotem inwestycji jest przebudowa drogi powiatowej nr 1966B Wizna - Sambory - Sieburczyn - Rutkowskie - Burzyn - Pluty - do drogi 1834B na odcinku o nawierzchni brukowej Mocarze - Chyliny w km rob. 0+000-2+227,10 o dł. 2,2271km, gm. Jedwabne, pow. łomżyński, woj. podlaskie. Zakres planowanej inwestycji obejmuje: - przebudowę istniejącej nawierzchni brukowej na nawierzchnię bitumiczną, - budowę zatok przystankowych komunikacji publicznej, - budowę chodników, - przebudowę istniejących zjazdów na pola, - przebudowę istniejących przepustów pod koroną drogi, - wprowadzenie zmian w organizacji ruchu zwiększających bezpieczeństwo w ruchu drogowym. 2.ISTNIEJĄCE ZAGOSPODAROWANIE TERENU 2.1.Położenie terenu i ogólna charakterystyka. Teren objęty opracowaniem położony jest na terenie gruntów wsi Mocarze i Brzostowo, gmina Jedwabne i obejmuje pas drogowy drogi powiatowej Nr 1966B, począwszy od krawędzi istniejącej nawierzchni bitumicznej na granicy terenu zabudowanego wsi Mocarze (km rob. 0+000), do krawędzi nawierzchni bitumicznej, przed granicą obrębów Brzostowo i Biodry (km rob. 2+227,10). Droga na tym odcinku przebiega w terenie równinnym przez tereny użytkowane rolniczo. Teren posiada naturalne pochylenie w kierunku wschodnim, w stronę rzeki Biebrza. Deniwelacja terenu w zakresie opracowania wynosi 9,60m (od rzędnej 116,10 m n.p.m. w osi pasa drogowego w km 0+659 do rzędnej 106,50 m n.p.m. na granicy pasa drogowego w km 2+050). 2.2.Istniejące zagospodarowanie terenu. Na całym odcinku objętym opracowaniem droga posiada nawierzchnię brukową o szerokości od 5,0m do 5,60m w dość dobrym stanie technicznym, niemniej lokalnie uzupełniane masą bitumiczną i na odcinkach równaną kruszywem, z obustronnymi poboczami gruntowymi szer. 1,0 m każde i rowami. Rowy przydrożne po stronie lewej wykonane są praktycznie na całej długości odcinka, po stronie prawej - sporadycznie, w rejonie lokalizacji istniejących przepustów. Na odcinku drogi powiatowej objętej opracowaniem występują skrzyżowania z drogami publicznymi twardymi: - km 0+263,92 SP - droga powiatowa Nr 1928B - droga o nawierzchni brukowej (skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe), - km 1+414,70 - SP - droga powiatowa Nr 1929B - droga o nawierzchni bitumicznej, - SL - droga gminna do m. Brzostowo o nawierzchni brukowej (skrzyżowanie zwykłe czterowlotowe). Szerokość pasa drogowego na całej długości odcinka wynosi 15,00m. Pod koroną drogi funkcjonują n/w przepusty z rur betonowych: - km 0+257,22 - przepust z rur bet. fi 800, - km 0+263,92 - przepust z rur bet. fi 600 (pod koroną drogi bocznej), - km 0+506,35 - przepust z rur bet. fi 600, - km 1+090,20 - przepust z rur bet. fi 800, - km 1+409,17 - przepust z rur bet. fi 600, - km 1+420,55 - przepust z rur bet. fi 500, -km 1+695,32 - przepust z rur bet. fi 1000, - km 2+043,34 - przepust z rur bet. fi 1000. Przepusty są w złym stanie technicznym, zamulone, ścianki czołowe pochylone i spękane. W pasie drogowym występują obecnie następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć telekomunikacyjna kablowa (przejścia poprzeczne); - sieci energetyczne napowietrzne (przejścia poprzeczne). 3.PROJEKTOWANE ZAGOSPODAROWANIE TERENU 3.1.Rozwiązania drogowe Zaprojektowano drogę o n/w parametrach technicznych: - klasa drogi - lokalna L, - prędkość projektowa - 50km/h, - obciążenie ruchem - KR2, - przekrój poprzeczny - szlakowy, - szerokość jezdni - 5,00 m, - spadek poprzeczny jezdni na prostej - 2% (daszkowy), - pobocza - 2 x 1,0 m, - spadek poboczy - 6% (od jezdni). Drogę w planie zaprojektowano tak, aby maksymalnie wkomponować się w istniejący przebieg drogi. Korekty trasy występują jedynie w celu zwiększenia płynności drogi i dostosowania jej parametrów do obowiązujących przepisów. Początek odcinka planowanego do przebudowy przyjęto na końcu zabudowy wsi Mocarze, w km rob. 0+000, tj. na wysokości znaku D-43 koniec terenu zabudowanego, natomiast koniec w km rob. 2+227,10, przed granicą obrębów Brzostowo i Biodry (w sąsiedztwie metalowego krzyża przydrożnego znajdującego się po stronie prawej). W ciągu osi drogi zaprojektowano 8 załamań osi trasy. Skrzyżowania projektowanej drogi z innymi drogami publicznymi zaprojektowano jako skrzyżowania zwykłe trójwlotowe i czterowlotowe. W km 1+373 SL oraz 1+454 SP zaprojektowano zatoki przystankowe komunikacji publicznej. Wzdłuż zatok zaprojektowano chodniki dla pieszych. W ramach niniejszego opracowania przewiduje się przebudowę istniejących zjazdów na pola. Z uwagi na to, że wykorzystanie istniejącej nawierzchni jako podbudowy pod projektowaną konstrukcję, projektowaną niweletę dostosowano do niwelety istniejącej. Na odcinku, gdzie nie przewidziano rozbiórki istniejącej nawierzchni, niweletę projektowanej drogi wyniesiono w stosunku do istniejącej na wysokość 12-33 cm (lokalnie 64 cm). Na odcinkach planowanej rozbiórki nawierzchni brukowej zaprojektowano niweletę zbliżoną do niwelety istniejącej. Płynność niwelety uzyskano przez nadanie jej spadków podłużnych od 0,203% do 2,349% gwarantujących prawidłowe odwodnienie jezdni. Dla ruchu KR2 zaprojektowano następujące konstrukcje nawierzchni jezdni: km 0+000 - 1+520, km 1+810 - 2+092,82 - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S - grub. 5 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 7 cm, - warstwa wyrównawcza z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 0-14 cm (lokalnie 52 cm), - istniejąca nawierzchnia brukowa jako podbudowa, km 1+520 - 1+810, km 2+092,82 - 2+214,80 (proj. rozbiórka nawierzchni brukowej i wymiana gruntu) - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S - grub. 5 cm, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W - grub. 7 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20 cm. Pobocza na projektowanym odcinku należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 10 cm. Nawierzchnię zjazdów indywidualnych na posesje należy wykonać z mieszanki kruszywa niezwiązanego C50/30 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 15 cm. Zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni zatok autobusowych: - warstwa ścieralna z kostki granitowej 15-17 cm z wypełnieniem szczelin miałem granitowym 0-5 mm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - grub. 3-5 cm, - podbudowa z chudego betonu C8/10 - grub. 20 cm, - grunt stabilizowany cementem Rm=1,5Mpa - grub. 15cm. Nawierzchnię zatok autobusowych od nawierzchni jezdni należy oddzielić krawężnikiem kamiennym najazdowym 20x22 cm. Od strony zewnętrznej nawierzchnię zatok autobusowych należy ograniczyć krawężnikiem betonowym typu ciężkiego 20x30 cm. Na szerokości projektowanych przejść dla pieszych należy zastosować krawężnik najazdowy 20x22cm. Nawierzchnię chodników należy wykonać o następującej konstrukcji: - kostka betonowa wibroprasowana - grub. 6cm, - podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - grub. 5cm, - podbudowa pomocnicza z mieszanki kruszywa niezwiązanego 0-31,5 stabilizowanego mechanicznie - grub. 20cm. Nawierzchnię chodników od strony zewnętrznej należy ograniczyć obrzeżem betonowym 8x30 cm na podsypce piaskowej. Odprowadzenie wód opadowych z jezdni i poboczy modernizowanego odcinka drogi zaprojektowano powierzchniowo poprzez spadki poprzeczne i podłużne do istniejących i projektowanych rowów przydrożnych i dalej do istniejących pod koroną drogi przepustów. W ramach niniejszego opracowania przewidziano przebudowę istniejących przepustów w następującym zakresie: - km 0+257,22 - przepust z rur bet. fi 800 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 800, - km 0+263,92 - przepust z rur bet. fi 600 (pod koroną drogi bocznej) - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 600, - km 0+506,35 - przepust z rur bet. fi 600 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 600, - km 1+090,20 - przepust z rur bet. fi 800 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 800, - km 1+420,55 - przepust z rur bet. fi 500 - rozbiórka przepustu, - km 1+695,32 - przepust z rur bet. fi 1000 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych fi 1000, - km 2+043,34 - przepust z rur bet. fi 1000 - przebudowa na przepust z rur stalowych spiralnie karbowanych ?1000. W rejonie skrzyżowania w km 1+414,70 przewidziano rozbiórkę istniejących przepustów pod koroną drogi i w to miejsce zaprojektowano system rowów zakrytych z rur PE SN 8 fi400 - fi600 z wlotami poprzez osadniki do studni z kręgów betonowych fi800 (wloty boczne) i studniami rewizyjnymi z kręgów betonowych fi1200 w miejscach połączeń rowów. Wzdłuż krawędzi chodnika na zatoce autobusowej w km 1+373 SL zaprojektowano ciek korytkowy z prefabrykatów betonowych wg KPED 01.03. ułożonych na podsypce cementowo-piaskowej i ławie z kruszywa niezwiązanego gr. 15 cm. Zadaniem cieku jest odebranie wód opadowych spływających z przyległego terenu. Wody opadowe z cieku odprowadzane będą do studni S-2 poprzez wlot boczny. Wzdłuż krawędzi nawierzchni bitumicznej w km 1+414,70 - 1+450,80 zaprojektowano ściek betonowy trójkątny z prefabrykatów betonowych wg KPED 01.05. ułożonych na podsypce cementowo-piaskowej i ławie z kruszywa niezwiązanego gr. 15cm. Wody opadowe z cieku odprowadzane będą do rowu przydrożnego projektowanym w km 1+434,34 ściekiem skarpowym. 3.2. Zieleń W związku z planowaną budową drogi zachodzi konieczność usunięcia 5 drzew o średnicach 27-38 cm, które kolidują z projektowanymi nawierzchniami drogowymi. 3.3. Urządzenia obce W pasie drogowym występują obecnie następujące sieci infrastruktury technicznej: - sieć telekomunikacyjna kablowa (przejścia poprzeczne); - sieci energetyczne napowietrzne (przejścia poprzeczne). Przebieg projektowanej drogi został uzgodniony z właścicielami lub zarządcami w/w urządzeń. 3.4. Wywłaszczenia Przedsięwzięcie będzie realizowane na działkach pasów drogowych Nie zachodzi konieczność wywłaszczeń. Uwagi: W związku z tym, że droga gminna służy do bezpośredniej obsługi przyległych działek i nie ma możliwości zamknięcia jej dla ruchu, roboty należy prowadzić etapami przy dopuszczeniu ruchu lokalnego. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien opracować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu na czas robót, który podlega zatwierdzeniu przez zarządzającego ruchem. Należy zwrócić szczególną uwagę na punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku ich uszkodzenia, obowiązkiem Wykonawcy jest ich wznowienie na własny koszt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4) Wymagania jakościowe i materiałowe: 1. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3. Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5) Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 34.000,00 PLN (słownie: trzydzieści cztery tysiące złotych 00/100), które ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert i jest warunkiem udziału w postępowaniu. 1.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1)pieniądzu; 2)poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym) lub gwarancjach bankowych, zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela/gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 3)gwarancjach ubezpieczeniowych zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp; 4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 2.W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Hexabank Spółdzielczy w Piątnicy nr 84 8762 0009 0003 2753 2000 0030 przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem wadium i tytułem postępowania. 3.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4.W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w pokoju nr 11 - (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. 5.Zwrot wadium: 1)Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3).Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4).Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5).Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( w przypadku gdy jest wymagane); 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Przedłużenie gwarancji na przedmiot umowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomzynski.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach