Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1962B Wizna - Srebrowo - Mrówki - Nieławice - Kokoszki - Guty - Kownaty na odcinku Kokoszki - Guty od km 0+451,00 do km 1+015,35 - ETAP II

Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży ogłasza przetarg

  • Adres: 18-400 Łomża, ul. Poligonowa 30
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 086 2184189
  • Data zamieszczenia: 2015-05-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Łomży
    ul. Poligonowa 30 30
    18-400 Łomża, woj. podlaskie
    tel. 086 2184189
    REGON: 45067253800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej Nr 1962B Wizna - Srebrowo - Mrówki - Nieławice - Kokoszki - Guty - Kownaty na odcinku Kokoszki - Guty od km 0+451,00 do km 1+015,35 - ETAP II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1)Opis przedmiotu zamówienia 1.Przedmiot i zakres opracowania: Przedmiotem opracowania jest przebudowa drogi powiatowej Nr 1962B Wizna - Srebrowo - Mrówki - Nieławice - Kokoszki - Guty - Kownaty na odcinku Kokoszki - Guty od km 0+451,00 do km 1+015,35 na terenie gmin Piątnica i Wizna. Przebudowa drogi polega na wykonaniu wzmocnienia konstrukcji jezdni spełniającej wymogi dla kategorii ruchu KR1 z przebudową zjazdów na posesje oraz rozwiązaniem odwodnienia poprzez powierzchniowy spływ wód opadowych od rowów przydrożnych i przepustów drogowych i dalej do naturalnych zbiorników wodnych. Zakresem opracowania objęto wykonanie przebudowy drogi do podwyższonych do KR1 jednorodnych parametrów konstrukcyjnych, wraz z poprawą stanu technicznego nawierzchni drogi z jednoczesną poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego, wprowadzeniu nowej organizacji ruchu, w tym między innymi oznakowania pionowego. 2.Charakterystyka stanu istniejącego: Droga powiatowa Nr 1962B na odcinku przewidzianym do przebudowy przebiega przez obszary niezabudowane wzdłuż działek rolnych. W stanie istniejącym posiada nawierzchnię żwirową o zmiennej szerokości od 4,7 m do 6,0 m. Korona drogi ma zmienną szerokość zamykającą się w przedziale 7,3-9,6m. Miąższość warstwy żwirowej waha się w przedziale 5-10 cm. Cechy istniejącej podbudowy z kruszyw naturalnych kwalifikują ją jako dolną warstwę podbudowy o dobrej nośności, wymagają jedynie poszerzenia oraz wbudowania górnej warstwy podbudowy o grubości 10-15 cm, co w efekcie zapewni uzyskanie podbudowy gwarantującej uzyskanie konstrukcji dla obciążenia ruchem KR1 i nośności 100 kN/oś. Rowy przydrożne w ciągu trasy są w stanie złym, występują szczątkowo. Wzdłuż rowów przydrożnych występuje liczne zakrzaczenie, w tym w większości rzadkie, wymagające usunięcia. Ponadto z planowaną przebudową koliduje zadrzewienie wymagające usunięcia. Są to w większości drzewa o małych średnicach. 3.Parametry techniczne drogi Podstawowe parametry techniczne drogi: - klasa techniczna - L, - prędkość projektowa - Vp=40km/h, - szerokość jezdni - 5,0 m, - pobocza obustronne -1,0 m, - kategoria ruchu KR1. 4.Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego Jednym z zamierzeń w zakresie celowości przedmiotowej przebudowy jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez wprowadzenie nowej organizacji ruchu - wprowadzenie oznakowania pionowego, jak również wyrównanie zdeformowanej nawierzchni żwirowej. Nie mniej istotnym zamierzeniem projektowanej przebudowy jest podniesienie nośności przedmiotowej drogi, tak by ciąg spełniał wymagania wynikające dla kategorii ruchu KR1. Bardzo istotnym elementem, jaki rozwiązuje przebudowa odcinka drogi Kokoszki - Guty jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na ten element będą miały wpływ następujące przedsięwzięcia: a) wykonanie oznakowania pionowego z folii odblaskowej II generacji, mające istotne znaczenie zwłaszcza w obrębie skrzyżowań, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego z uwagi na ich zdecydowanie lepszą czytelność i widoczność, b) wyrównanie nawierzchni, gdyż ta stwarzała konieczność niekontrolowanych manewrów kierowców z uwagi na nierówności, c) poprawę bezpieczeństwa dowozu dzieci do szkół, d) korekta niwelety na łukach pionowych, nadanie właściwej geometrii - spadków poprzecznych na łukach poziomych, e) poprawa widoczności poprzez wycinkę zakrzaczenia i zadrzewienia przydrożnego. 5.Projektowane zagospodarowanie terenu 5.1.Rozwiązania sytuacyjne Początek projektowanej trasy przyjęto w km rob. 0+451,00 w osi istniejącej jezdni bitumicznej w miejscowości Kokoszki, natomiast koniec trasy przyjęto w osi istniejącej jezdni żwirowej w km rob. 1+015,35. Na całym odcinku drogi powiatowej objętym opracowaniem zaprojektowano przekrój szlakowy z wykonaniem jezdni bitumicznej szerokości 5,0 m z obustronnymi poboczami z kruszywa naturalnego o szerokości 1,0 m. Zjazdy gospodarcze z drogi powiatowej o nawierzchni z kruszywa naturalnego należy wykonać o szerokości jezdni 5,0m z łukami wyokrąglającymi R=3,0m. Długość nawierzchni zjazdów przewidziano do istniejącej linii rozgraniczającej pasa drogowego. 5.2.Rozwiązania wysokościowe Niweletę drogi powiatowej opracowano przy założeniu wykorzystania istniejącej nawierzchni żwirowej jako podbudowy pod projektowane warstwy konstrukcyjne, wprowadzając nieznaczne korekty poprawiające płynność niwelety. 6.Zaprojektowano następujące przekroje normalne: Przekrój normalny na odcinku drogi powiatowej Nr 1962B: - szerokość jezdni bitumicznej - 5,0m, - spadek poprzeczny jezdni na odcinku prostym - 2,0% (daszkowy), - spadek poprzeczny jezdni na łuku - 2,5 - 5,5% (jednospadowy), - szerokość pobocza -1,0m, - spadek poprzeczny pobocza - 6%, - obustronne rowy o szerokości dna 0,4m i głębokości min 0,5 m. Przekrój normalny na zjazdach żwirowych: - szerokość nawierzchni żwirowej - 5,0m, - przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi wyokrąglone łukiem kołowym - 3,0m. 7.Konstrukcja i technologia nawierzchni: Zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni: a)na drodze powiatowej Nr 1962B od km 0+451,00 do km 1+015,35: - warstwa ścieralna grub. 4 cm z betonu asfaltowego, - warstwa wiążąca grub. 5cm z betonu asfaltowego, - poszerzenia z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grub. 20cm, - warstwa wyrównawczo-wzmacniająca z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie, - istniejąca nawierzchnia żwirowa jako podbudowa, - pobocza z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grub. 9cm. b)na zjazdach żwirowych: - nawierzchnia z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grub. 20 cm. 8.Roboty ziemne: Roboty ziemne na omawianej inwestycji wynikają z konieczności dostosowania rzędnych korpusu drogi do projektowanych rzędnych, nadania stałej szerokości korony drogi na jej poszczególnych odcinkach oraz ukształtowania rowów przydrożnych. Zaprojektowano zdjęcie humusu ze skarp i poboczy drogi średniej grubości 15 cm. 9.Odwodnienie: Odwodnienie projektowanej drogi powiatowej projektuje się poprzez powierzchniowy spływ wód opadowych do rowów przydrożnych lub na teren przyległy, a następnie do istniejących przepustów drogowych i dalej do naturalnych zbiorników wodnych. Na objętym opracowaniem odcinku drogi projektuje się wykonanie rowów trapezowych o szer. dna min. 40cm i głębokości min. 0,5 m. Pod zjazdami żwirowymi zaprojektowano przepusty z rur HDPE o średnicy 40 cm i długości 7,50 m na ławie szerokości 0,7 m z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grub. 20 cm. Przepusty pod zjazdami należy wykonać z zakończeniem skośnym. Rurę należy ściąć zgodnie z pochyleniem skarpy wraz z jej umocnieniem. Na szerokości 0,6 m od osi przepustu należy umocnić skarpy zjazdu przy wlocie i wylocie przepustu brukiem na podsypce piaskowo-cementowej grub. 5 cm z wypełnieniem spoin zaprawą cementową. 10.Zieleń: Zachodzi konieczność wycięcia drzew i zakrzaczenia, które bezpośrednio kolidują z projektowaną inwestycją. Przewidziano do wycinki drzew o mniejszych średnicach. 11.Rozwiązania chroniące środowisko: Omawiane przedsięwzięcie nie pogorszy stanu środowiska naturalnego. Wykonanie nawierzchni bitumicznej, poprawi bezpieczeństwo ruchu samochodowego i pieszego, zmniejszy hałas i zwiększy komfort jazdy. Technologię robót budowlanych przyjęto ogólnie znaną i powszechnie stosowaną spełniającą polskie normy. 12.Organizacja ruchu Zaprojektowano ustawienie znaków pionowych z grupy wielkości średnie z tarczami pokrytymi folią odblaskową I. Uwagi: Przed przystąpieniem do robót Wykonawca winien opracować harmonogram robót i projekt organizacji ruchu na czas robót, który podlega zatwierdzeniu przez zarządzającego ruchem. Należy zwrócić szczególną uwagę na punkty osnowy geodezyjnej. W przypadku ich uszkodzenia, obowiązkiem Wykonawcy jest ich wznowienie na własny koszt. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera kompletna dokumentacja projektowa tj: Projekt budowlany i wykonawczy, Projekt stałej organizacji ruchu, Przedmiar robót oraz Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (stanowiące załączniki do SIWZ), które dostępne są również w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Łomży, ul. Poligonowa 30, 18-400 Łomża. 2) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 3) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 4) Wymagania jakościowe i materiałowe: 1. Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w dokumentacji projektowej. 2. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, świadectwa jakości). 3. Użyte w dokumentacji projektowej materiały (o nazwach handlowych tam zawartych) nie są obowiązujące. 4.Zamawiający dopuszcza składanie ofert z użyciem materiałów i urządzeń równoważnych do wymienionych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że ich parametry będą odpowiadały parametrom techniczno -użytkowym tych materiałów i urządzeń. 5) Nazwy i kody stosowane we Wspólnym Słowniku Zamówień (kod CPV): 45.23.31.40-2 Roboty drogowe. 45.23.32.20-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331402
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Ustala się wadium w wysokości 4500,00 PLN (słownie: cztery tysiące pięćset złotych 00/100), które ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert i jest warunkiem udziału w postępowaniu. 1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej (poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym) lub gwarancjach bankowych, zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez poręczyciela/gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 3) gwarancjach ubezpieczeniowych zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp; 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) zapewniających bezwarunkową nieodwołalną płatność przez gwaranta kwoty wadium na żądanie zamawiającego w przypadku zajścia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 5 Pzp. 2. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dokonać przelewu na rachunek bankowy zamawiającego prowadzony przez Hexabank Spółdzielczy w Piątnicy nr 84 8762 0009 0003 2753 2000 0030 przed upływem terminu składania ofert z dopiskiem wadium i tytułem postępowania. 3. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formach innych niż pieniądz, należy je złożyć w pokoju nr 11 - (oryginał) przed upływem terminu składania ofert, a kopię należy zamieścić w ofercie. 5. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 3).Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4).Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 5).Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 6) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli wykonawca , którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie 2) wykonawca, którego oferta zostanie wybrana nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy ( w przypadku gdy jest wymagane); 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Przedłużenie gwarancji na przedmiot umowy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiatlomzynski.pl/bip
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach