Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1680 O na odcinku Obwodnica Nysy- Wyszków Śląski

Starostwo Powiatowe w Nysie ogłasza przetarg

  • Adres: 48-300 Nysa, Piastowska
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 085 065 , fax. 774 085 065
  • Data zamieszczenia: 2019-02-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Starostwo Powiatowe w Nysie
    Piastowska 33
    48-300 Nysa, woj. opolskie
    tel. 774 085 065, fax. 774 085 065
    REGON: 53141222000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.spnysa.nv.pl(http://bip.spnysa.nv.pl)

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej Nr 1680 O na odcinku Obwodnica Nysy- Wyszków Śląski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    § 1. Zakres robót: Przebudowa drogi na długości 1 607 mb obejmuje odcinek 1+273,00 do km 2+880,00. Planowane zadanie polega na kompleksowej przebudowie odcinka drogi powiatowej Nr 1680 O obejmującej : - poszerzenie i wzmocnienie konstrukcji jezdni, -wykonaniu odcinka ciągu pieszo-rowerowego łączącego miejscowość Wyszków Śląski z istniejącym ciągiem rowerowym wzdłuż obwodnicy Nysy, - wykonaniu wzmocnienia poboczy gruntowych warstwą z destruktu bitumicznego oraz mieszanki kruszywa kamiennego, - konserwacji, odtworzeniu oraz budowie systemu odwodnienia (rowy, przepusty, kanalizacja deszczowa), - korekcie geometrii istniejących skrzyżowań i włączeń dróg niepublicznych, - wykonaniu w terenie zabudowanym lokalnych przewężeń w celu uspokojenia ruchu, - wykonaniu urządzeń bezpieczeństwa ruchu (radarowe mierniki prędkości pojazdów z aktywnym wyświetlaczem, balustrady i bariery energochłonne), - wykonanie oznakowania poziomego (linie krawędziowe, przejścia dla pieszych) i pionowego. Dane podstawowe: - przebudowa drogi na długości 1607 mb, - przebudowa chodników na długości 2 323 m w tym: - strona lewa na długości 957 m, - strona prawa na długości 1 366 m, - długość gruntowego pobocza na długości 788 m w tym: - strona lewa 587 m, - strona prawa 201 m, - ruch rowerów poza jezdnią na długości 3 074 m w tym: - strona lewa 1 537 m, - strona prawa 1 537 m, - przystanki komunikacyjne 2 szt, - długość odcinka odwadniającego za pomocą kanalizacji ze studzienkami ściekowymi (wpustami) -1 081 m, - długość odcinka odwadniającego za pomocą rowu 526 m, Przed złożeniem oferty należy dokonać wizji lokalnej w terenie i uwzględnić roboty, które mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia, a nie są ujęte w przedłożonym przedmiarze robót ( poprzedzając to procedurą zgodnie z art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych). W zakresie Wykonawcy jest wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej ( w 4-ch egzemplarzach). Inwentaryzację należy wykonać wraz z zestawieniem ilości podstawowych robót ), I inne roboty niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia. Dodatkowo Zamawiający wyjaśnia: 1) Włazy należy ująć żeliwne. 2) Zamawiający dopuszcza wykonanie warstwy ścieralnej oraz warstwy wiążącej zgodnie z: - Wymaganiami Technicznymi WT-1 2014 „Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń na drogach krajowych”, wydanymi załącznikiem do zarządzenia nr 46 GDDKiA z dnia 25.09.2014r, - Wymaganiami Technicznymi WT-1 2014 – część I „Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych”, wydanymi załącznikiem do zarządzenia nr 47 GDDKiA z dnia 25.09.2014r. - Wymaganiami Technicznymi WT-2 2014 – część I „Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych”, wydanymi załącznikiem do zarządzenia nr 54 GDDKiA z dnia 18.11.2014r. - Wymaganiami Technicznymi WT-2 2016 – część II „Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych”, wydanymi załącznikiem do zarządzenia nr 7 GDDKiA z dnia 09.05.2016r. 3) Zamawiający dopuszcza wykonanie warstwy podbudowy zgodnie z obowiązującymi Wymaganiami Technicznymi WT-1 2014 „Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń n drogach krajowych”, wydanymi załącznikiem do zarządzenia nr 46 GDDKiA z dnia 25.09.2014r. 4) Zakres inwestycji NIE OBEJMUJE wykonania ekranu akustycznego w km od 2+026,00 do km 2+092,00 – nie należy go kosztorysować. 5) Wszystkie tablice znaków wzdłuż drogi powiatowej projektuje się wielkości „S – Średnie”, oprócz drogowskazów tablicowych, które projektuje się jako „M - Małe”. Znaki na włączających się do drogi powiatowej drogach gminnych projektuje się jako „M-Małe”. Istniejące znaki na wlotach należy przestawić, dopasowując ich położenie do projektowanej geometrii skrzyżowań. Lica znaków wyklejane z folii odblaskowej typu 2 o barwach spełniających wymagania fotometryczne i kolorymetryczne w zakresie odblaskowości i barwy, natomiast odwrotna strona tarczy znaków powinna mieć barwę szarą. Na odwrotnej stronie znaków należy dodatkowo umieścić informacje zawierające dane identyfikujące producenta znaku, typ folii odblaskowej użytej do wykonania lica znaku, miesiąc i rok produkcji znaku. 6) Projektowane bariery stanowią przedłużenie istniejących bariero- poręczy mostowych, zabudowanych na przepuście w Wyszkowie w km 2+112,25. Długość sumaryczna barier wynosi 35,00mb (6+9+17+3), poziom powstrzymywania H1, klasa szerokości współpracującej W4. 7) Należy stosować bariery U-12a. 8) Stabilizację należy wykonać pod jezdnią, należy przyjąć powierzchnię stabilizacji jak w przedmiarze 11 135m2. 9) Do wykonania podbudowy należy stosować kruszywo granitowe 0/63 gr. 20cm (warstwa dolna) spełniające wymagania normy PN-EN-13043:2004. 10) Do wykonania podbudowy należy stosować kruszywo granitowe 0/31,5 gr. 5cm (warstwa górna) spełniające wymagania normy PN-EN-13043:2004. 11) Do wykonania podbudowy zasadniczej na chodniku należy stosować kruszywo granitowe 0/31,5 spełniające wymagania normy PN-EN-13043:2004. 12) Do wykonania podbudowy zasadniczej na zjazdach z betonu asfaltowego należy stosować kruszywo granitowe 0/31,5 oraz 0/63 spełniające wymagania normy PN-EN-13043:2004. 13) Do wykonania podbudowy zasadniczej na zjazdach z kostki betonowej należy stosować kruszywo granitowe 0/31,5 spełniające wymagania normy PN-EN-13043:2004. 14) Ekran akustyczny nie będzie realizowany – nie należy wyceniać. Ekran antywibracyjny należy wykonać zgodnie z rysunkiem nr 7. Ze względu na mały stąpień trudności ST nie jest wymagana. Parametry geowłókniny podano na rysunku nr 7. 15) Koryto należy wykonać wg specyfikacji D-04.01.01 „KORYTO WRAZ Z PROFILOWANIEM I ZAGĘSZCZENIEM PODŁOŻA”. 16) Stabilizację gruntu w zatoce autobusowej należy wykonać o wytrzymałości RM=2,5MPa, wg specyfikacji D-02.03.01. 17) Zamawiający informuje, iż termin gwarancji jakości dla wykonanego oznakowania poziomego grubowarstwowego należy przyjąć jak dla całego zadania. 18) Zamawiający nie dopuszcza możliwości całkowitego zamknięcia drogi powiatowej na czas prowadzenia robót budowlanych. 19) Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania na podbudowę zasadniczą mieszanki AC22P zamiast AC16P przy zachowaniu tej samej ceny jak w ofercie oraz wszelkich warunków technicznych i normowych. 20) Nie należy uwzględnić kosztów związanych z obsianiem mieszankami traw skarpy, przeciwskarpy i dna rowu odwadniającego. 21) Zamawiający nie dysponuje placem pod zaplecze budowy ( w zakresie Wykonawcy). 22) Miejsce składowania materiałów pochodzących z rozbiórki – Zakład Utrzymania Dróg w Nysie ul. Piłsudskiego 41 (zajezdnia PKS) odległość od miejsc budowy około 5,5 km. 23) Projekt nie obejmuje żadnych prac na sieciach wodociągowych, a jedynie na sieci kanalizacji deszczowej, będącym urządzeniem drogowym. Projekt kanalizacji deszczowej został ujęty w branży drogowej i w powiązaniu z nią, dlatego profile kanałów, rzędne i lokalizację studzienek i wpustów pokazano na rysunkach profilu podłużnym drogi oraz projektu zagospodarowania terenu. Ponadto projektowana kanalizacja deszczowa biegnie po swoim istniejącym śladzie z korektą rozmieszczenia studni i wpustów deszczowych, z przedłużeniem poza zabudową w miejscu obecnego rowu odwadniającego. Właścicielem i zarządcą sieci kanalizacji deszczowej jest Zamawiający. 24) Zamawiający wyraża zgodę na zmianę parametru nasiąkliwości krawężników betonowych do wartości nieprzekraczającej 6%. 25) Zamawiający wyraża zgodę na zmianę parametru nasiąkliwości betonowej kostki brukowej do wartości nieprzekraczającej 6%. 26) Na etapie projektowania założono realizację ścianki oporowej jednocześnie z pasem jezdni, ścieżką rowerową oraz rowem do niej przyległym i w związku z powyższym stosowanie ścianek szczelnych jest nieuzasadnione. 27) Zamawiający dopuszcza zastosowanie prefabrykatów. Prefabrykaty należy wykonać zgodnie z załączonym do dokumentacji rysunkiem 5b pt. SC.2 ścianka oporowa – L=124m. 28) Wysokość ścianki oporowej jest stała. 29) Bariera szczeblinowa przy ścianie oporowej o masie 25kg/m. 30) Na rury kanalizacyjne należy przyjąć rury żelbetowe klasy wytrzymałości 200 z betonu wibroprasowanego klasy C35/45 W8 o nasiąkliwości ≤5%, stopień mrozodporności F150; dla rur o średnicach Ø30, Ø40 wymagana minimalna siła niszcząca 60kN/m, dla rur o średnicach Ø50, Ø60 wymagana minimalna siła niszcząca 70kN/m. - Na rury przepustowe należy przyjąć rury żelbetowe ze stopką klasy wytrzymałości 200 z betonu wibroprasowanego klasy C40/50 W8 o nasiąkliwości ≤5%, stopień mrozodporności F150; dla rur o średnicach Ø30, Ø40 wymagana minimalna siła niszcząca 60kN/m, dla rur o średnicach Ø50, Ø60 wymagana minimalna siła niszcząca 70kN/m, 31) Rys.1 (5z6) PZT – PW rozmieszczenie studzienek systemowych fi 600, Rys.1 (6z6) PZT – PW rozmieszczenie studzienek systemowych fi 600. 32) Zamawiający rezygnuje z ostrzegaczy aktywnych PEO zabudowanych w jezdni - nie należy ich ujmować w wycenie. UWAGA!!!! 1) Wycinkę drzew Zamawiający wykonał we własnym zakresie. 2) Istniejące oświetlenie drogi pozostaje bez zmian. Kategoria obciążenia ruchem KR-3. Klasa drogi „Z” § 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: 1) Przedmiar robót, 2) Projekt techniczny, 3) Specyfikacja techniczna, wykonania i odbioru robót budowlanych w części budowlanych, obejmujące wymagania w zakresie właściwości materiałów, wymagania dotyczące sposobu wykonania i oceny prawidłowości wykonania poszczególnych robót. § 3. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest także do: 1) Zachowania przepisów BHP, 2) W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożliwością dotrzymania terminu określonego w § 5 SIWZ, termin ten może ulec przedłużeniu nie więcej jednak niż o czas trwania tych okoliczności. 3) Zamawiający przekaże Wykonawcy zatwierdzone projekty: - tymczasowej organizacji ruchu , - stałej organizacji ruchu do adaptacji. Wykonawca na podstawie zatwierdzonych projektów tymczasowej i stałej organizacji ruchu dokona zgłoszenia odpowiednim organom zmiany organizacji ruchu na czas prowadzonych robót oraz po zakończeniu robót związanych z przebudową w/w odcinka drogi stałą organizację, 4) Wykonawca we własnym zakresie wykonana dokumentację aktywnych przejść dla pieszych oraz uzyska stosowne uzgodnienia. Wszystkie przejścia dla pieszych należy zasilić z sieci elektroenergetycznej. Wykonawca w ramach wyceny kompletnego przejścia winien wystąpić o Warunki Przyłączenia oraz opracować projekt budowlano-wykonawczy oraz uzyskać (jeśli wymagane) stosowne decyzje administracyjne. Kompletne przejście powinno zawierać : -Słup oświetleniowy 6,0m o parametrach umożliwiających zainstalowanie znaku i skrzynki zasilająco-sterowniczej. -Oprawę asymetryczną dobraną w/g obliczeń 5000-65000K -Skrzynkę zasilająco-sterowniczą zainstalowaną na słupie oświetleniowym o wymiarach umożliwiających umiejscowienie jej w sposób niewidoczny od czoła znaku - za znakiem. -Wyposażenie skrzynki winno zawierać ładowarkę buforową, sterownik światła z czujnikiem natężenia oświetlenia i regulacją częstotliwości światła ostrzegawczego oraz akumulator/akumulatory dobrane w sposób gwarantujący pracę znaku aktywnego z pulsatorem przez całą dobę : od zmierzchu do świtu z sieci zasilającej obwód oświetlenia oprawy oświetleniowej, natomiast w dzień z naładowanych w porze nocnej akumulatorów. 5) Roboty związane z przebudową drogi powiatowej : - prowadzone na podstawie zgłoszenia na podstawie art. 30 ustawy Prawo budowlane. 6) Wykonawca opracuje harmonogram robót, 7) Wykonawca jako wytwórca odpadów powstających w trakcie przebudowy drogi odpowiada za ich składowanie oraz w razie konieczności powinien uregulować stan formalno- prawny w zakresie gospodarki odpadami ( ustawa z dnia 14.12.2012r. o odpadach Dz. U. z 2018r.poz. 992 z póź.zm.), 8) Wykonawca sporządzi operat kolaudacyjny, 9) Przed przystąpieniem do prac związanych z przebudową w/w odcinka drogi Wykonawca winien zapoznać się z położeniem znaków geodezyjnych w obrębie obszaru inwestycyjnego w Powiatowym Ośrodku Geodezyjno- Kartograficznym w Nysie i zabezpieczyć je przed zniszczeniem, Stosownie do treści art. 30 ust. 8 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby realizacja usługi dostosowana była do potrzeb wszystkich użytkowników w tym dla osób niepełnosprawnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: § 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w kwocie: 50 000,00 PLN (SŁOWNIE: PIĘĆDZIESIĄT TYSIĘCY ZŁOTYCH 00/100). § 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. § 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu na konto Zamawiającego - Bank Spółdzielczy w Otmuchowie nr 26 8872 1026 0031 4947 2000 0360 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych prze podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U z 2018r. poz.110,650,1000 i 1669), § 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego. § 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. § 6. Zamawiający zwraca wadium: 1) Wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem ust.4a 1a) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 2) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 3) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust.1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 4a) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie. Ocena na podstawie oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oferta, kosztorys ofertowy, pełnomocnictwo jeżeli jest wymagane, potwierdzenie wpłacenia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach