Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 1586Z Pełczyce - Jagów wraz z włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 151

Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie ogłasza przetarg

  • Adres: 73-200 Choszczno, ul. Bolesława Chrobrego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 957 657 975 , fax. 957 657 975
  • Data zamieszczenia: 2019-10-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie
    ul. Bolesława Chrobrego
    73-200 Choszczno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 957 657 975, fax. 957 657 975
    REGON: 81178218200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://pzd.choszczno.ibip.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 1586Z Pełczyce - Jagów wraz z włączeniem do drogi wojewódzkiej nr 151
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres zamówienia obejmuje przebudowę odcinka drogi powiatowej nr 1586Z na odcinku Pełczyce - Jagów poprzez wykonanie wzmocnienia istniejącej konstrukcji jezdni oraz poszerzeń do szerokości 5,0 m wraz z poboczami gruntowymi szerokości 1,0 m na dz. ewid. 23/5, 39, 40, 48 obręb Pełczyce oraz dz. ewid. 15/1, 115/1, 115/2, 131/3 obręb Jagów w Powiecie Choszczeńskim Zamawiający wymaga by przebudowa była wykonana zgodnie z dokumentacją projektową, zapisami w siwz, na warunkach określonych we worze umowy. 2. 3. Stan istniejący: Droga powiatowa nr 1586Z jest drogą o nawierzchni bitumicznej o szerokości od 3,0 m – 6,2 m. W miejscowości Pełczyce przedmiotowa droga łączy się z drogą wojewódzką nr 151 (ul. Starogrodzką), następnie przebiega przez miejscowość Jagów, a w dalszej części biegnie w kierunku granicy Powiatu Choszczeńskiego z Powiatem Myśliborskim. Od km 0+000 do km 0+250 (do nasypu kolejowego) przedmiotowa droga w stanie istniejącym posiada nawierzchnie bitumiczną z betonu asfaltowego/smołowego o szerokości 5,8 m – 6,2 m. Na początku opracowania tj. na włączeniu z drogą wojewódzka nr 151 nawierzchnia bitumiczna jest miejscami spękana ponadto wykazuje ubytki w warstwie ścieralnej. Od km 0+250 do końca opracowania przedmiotowa droga powiatowa zawęża się do szerokości 3,0m - 4,0m. Nawierzchnia na całym odcinku wykazuje nienormatywne spadki podłużne i poprzeczne. Ponadto pobocza są zawyżone względem jezdni, a rowy odwadniające są zamulone co wpływa na brak poprawnego odprowadzenia wód opadowych z warstwy ścieralnej. Dodatkowo droga częściowo przebiega w bliskości istniejącego zadrzewienia co wpływa na zmniejszenie bezpieczeństwa użytkowników drogi. Przedmiotowa droga powiatowa od km 3+400 do km 3+700 poprowadzona jest w bliskim sąsiedztwie ze skarpami wykopu oraz nasypu co skutkuje brakiem normatywnych poboczy gruntowych, złym odprowadzeniem wód opadowych oraz zmniejszeniem bezpieczeństwa użytkowników drogi. Zakres zadania: obejmuje przebudowę odcinka drogi powiatowej nr 1586Z na docinku Pełczyce - Jagów poprzez wykonanie wzmocnienia istniejącej konstrukcji jezdni oraz poszerzeń do szerokości 5,0 m wraz z poboczami gruntowymi szerokości 1,0 m. Na całym rozpatrywanym odcinku zaprojektowano geometrię trasy pod kątem maksymalnego wykorzystania istniejącej nawierzchni. Jezdnie zaprojektowano o przekroju daszkowym 2%. Projektowane pobocze posiada nachylenie 6%. Całkowita długość przebudowywanej drogi wynosi 4044,02 m, w tym:  wykonanie poszerzenia jezdni do 5,0 m na całej długości projektowanego odcinka o następującej konstrukcji: o warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, KR 3-4, gr. 4 cm, o warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W, KR 3-4, gr. 5 cm, o podbudowa z kruszywa łamanego # 0/31,5 mm stabilizowanego mechanicznie, gr. 20 cm, o warstwa kruszywa stabilizowanego cementem Rm = 2,5 Mpa, gr. 15 cm.  wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni na całej długości projektowanego odcinka: o warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S, KR 3-4, gr. 4cm, o warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego AC16P, KR 3-4, w ilości nie mniejszej niż 125 kg/m2 o oczyszczenie istniejącej nawierzchni jezdni bitumicznej. Zaprojektowana jezdnia posiada szerokość 5,0 m, a po obu jej stronach zaprojektowane zostały pobocza gruntowe o szerokości 1,0 m. Jezdnia została zaprojektowana o przekroju daszkowym ze spadkiem równym 2%, pobocze zostało zaprojektowane ze spadkiem równym 6%. W zakresie opracowania zaprojektowano zjazdy indywidualne z nawierzchni bitumicznej (konstrukcja nawierzchni poszerzenia), o długości do granicy pasa drogowego i szerokości dostosowanej do istniejących zjazdów. Przedmiotowe zamierzenie budowlane obejmuje ponadto wyprofilowanie skarp do normatywnego pochylenia 1:1,5, odpowiednie ukształtowanie rzeźby przyległego do drogi terenu oraz humusowanie i obsianie mieszanką traw. Odwodnienie wody opadowej odbywać się będzie powierzchniowo zgodnie z założonymi spadkami poprzecznymi i podłużnymi w kierunku poboczy oraz istniejących rowów. 4. Kolizja z gazociągiem Polskiej Spółki Gazownictwa. Przedmiotowa droga powiatowa nr 1586Z w swoim przebiegu krzyżuje się z gazociągiem wysokiego ciśnienia DN150 mm stal relacji Chrapowo – Drezdenko należacym do Polskiej Spółki Gazownictwa. W związku z powyższym wszystkie prace wykonywane w strefie kontrolowanej gazociągu DN150 mm stal o szerokości 4,0 m należy prowdzić z zachowaniem szczególnej ostrożności, a roboty ziemne wykonywać ręcznie. W strefie kontrolowanej o szerokości 4,0 m gazociągu wysokiego ciśnienia DN150 mm stal zabrania się urządzać składów materiałów budowlanych, magazynów, umieszczać nawet tymczasowych obiektów budowlanych, a także odkładać ziemi pochodzącej z wykopów. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac budowlanych Wykonawca ma obowiązek w obecności pracowników PSG sp. z.o.o. (zlecenie odpłatne) dokładnie określić rzeczywisty przebieg gazociągu wysokiego ciśnienia DN 150 mm stal w terenie na podstawie istniejących, zabudowanych nad osią gazociągu słupków znacznikowych lub zlokalizowanie gazociągu przy pomocy innych dokładnych metod (np. za pomocą lokalizatora) przez uprawnionego geodetę, a w strefie kontrolowanej (pasie eksploatacyjnym) o szerokości 4,0 m wykonać przekopy próbne celem ustalenia obecnej głębokości ułożenia gazociągu wysokiego ciśnienia. Z wykonanych prac Wykonawca sporzadzi inwentaryzację kolidującego z projektowaną przebudową drogi gazociągu DN 150 mm. Inwentaryzację należy przeprowadzić w uzgodnieniu i obecności Służb PSG sp. z.o.o. Wykonawca w ramach usunięcia kolizji z gazociągiem DN 150 mm dokona zabezpieczenia istniejącego gazociągu dodatkową rurą osłonową wraz z wykonaniem kolumny wentylacyjnej i słupka pomiarowego. Zasypania gazociągu po wykonanych pracach dokonać piaskiem i zagęścić go do Is = 1,0. Po uzyskaniu jego przykrycia około 0,5 m dopuszcza się użycie ręcznego sprzętu wibracyjnego dla zapewnienia wymaganego zagęszczenia gruntu. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania badań szczelności powłoki izolacyjnej istniejącego gazociągu wysokiego ciśnienia DN 150 mm stal, w miejscu jego odkrycia, na początku i po zakończeniu prac za pomocą poroskopu przez specjalistyczną i uprawnioną firmę do wykonywania robót na czynnych gazociągach. Wykonawca zobowiązany jest również przekazać do PSG Sp. z.o.o. protokoły z w/w badań. Na min. 14 dni przed planowanym rozpoczęciem robót Wykonawca ma obowiązek poinformować Oddział Zakład Gazowniczy Polskiej Spółki Gazownictwa o terminie rozpoczęcia prac celem zabezpieczenia/nadzoru prac budowlanych w strefie kontrolowanej gazociągu wysokiego ciśnienia. 5. Kolizja z gazociągami GAZ-SYSTEM S.A. 6. Przedmiotowa droga powiatowa nr 1586Z w swoim przebiegu krzyżuje się z dwoma sieciami gazowymi (gazociąg DN200 relacji Recz – Gorzów Wlkp. oraz gazociąg DN500 relacji Skwierzyna – Barlinek). W związku z powyższym w celu potwierdzenia lokalizacji/położenia elementów obu sieci gazowych Wykonawca wykona/zleci wykonanie przekopów i odkrywek w niezbędnym dla wskazanego celu zakresie. Działanie te stosownie do obowiązujących przepisów muszą być wykonywane pod nadzorem pracownika GAZ-SYSTEM S.A. po wcześniejszym ich uzgodnieniu i zleceniu nadzoru albo po uzgodnieniu polecenia wykonania prac gazoniebezpiecznych. Koszty nadzoru ze strony Służb GAZ-SYSTEM S.A. pokrywa Wykonawca robót. Istniejące rury gazowe należy zabezpieczyć poprzez ułożenie rury osłonowej, tak aby koniec rury znajdował się w odległości min. 3,0 m od granicy krawędzi projektowanej drogi (mierząc prostopadle do osi drogi). Prace związane z usunięciem kolizji Wykonawca będzie prowadził w oparciu o polecenie wykonania pracy gazoniebezpiecznej zawierające szczegółowy zakres i harmonogram prac, a także osoby odpowiedzialne za ich przeprowadzenie. Ponadto zabrania się prowadzenia jakichkolwiek prac w pasie o szerokości 12 m bez kontroli ze strony operatora sieci gazowej. Prace ziemne prowadzone w pasie o szerokości 12 m: - praca sprzętu mechanicznego dozwolona jest przy zachowaniu odległości minimum 5,0 m mierząc od najdalej wysuniętej części sprzętu do osi gazociągu, - zachować ukosowanie ścian wykopu odpowiednie do kategorii zastanego gruntu. Każdy wymuszony zastanymi warunkami gruntowymi przypadek montażu ścian rozporowych czy zabudowy ścianek szczelnych wymaga zgłoszenia do operatora sieci gazowej w ramach uzgodnień dodatkowych, - zasypania gazociągu po wykonanych pracach dokonać piaskiem i zagęścić go do Is = 1,0. Po uzyskaniu jego przykrycia około 0,5 m dopuszcza się użycie ręcznego sprzętu wibracyjnego dla zapewnienia wymaganego zagęszczenia gruntu, - przy pracach niwelacyjnych zachować istniejące wcześniej rzędne terenu, - zabrania się w trakcie realizacji prac składowania urobku z wykopów, organizowania placów składowych materiałów, placów manewrowych i postojowych dla pojazdów w odległości mniejszej niż 15,0 m od osi gazociągu. Dopuszcza się zmniejszenie wskazanej odległości pod warunkiem przeprowadzenia badań geotechnicznych w miejscach planowanej lokalizacji wspomnianych obiektów i wykazania w oparciu o obowiązujące normy i inne przepisy braku oddziaływania tych obiektów na gazociąg. Zmniejszenie odległości Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić u Operatora Gazociągów Przemysłowych GAZ-SYSTEM S.A. 7. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w ramach zadania zgodnie z załączoną dokumentacją projektową oraz orientacyjnymi przedmiarami robót zawartymi w dokumentacji, które w razie potrzeby należy zweryfikować do ilości przyjętych w projekcie budowlanym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w wysokości 55 000,00 PLN (słownie złotych: pięćdziesiąt pięć tysięcy 0/100) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach: 1) W pieniądzu – przelewem na rachunek depozytowy: Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie PKO BP Nr 21 1020 4867 0000 1402 0125 4366. Zaleca się aby w tytule przelewu oprócz nazwy Wykonawcy, informacji do jakiego postępowania wadium zostało wniesione podać nr NIP. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty (oryginał), o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości . W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu zaleca się, aby np. w tytule przelewu wyraźnie oznaczyć wykonawcę wnoszącego wadium, szczególnie w przypadku gdy wadium jest wnoszone przez pełnomocnika/pośrednika. 3) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia: a) dokument gwarancji/poręczenia sporządzony w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski, b) gwarancje/poręczenia podlegać muszą prawu polskiemu; wszystkie spory odnośnie gwarancji/poręczeń będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich. 4) W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia z treści tych gwarancji/poręczeń musi w szczególności jednoznacznie wynikać: a) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela (np. banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji/poręczenia Powiat Choszczeński – Powiatowy Zarząd Dróg w Choszcznie) zawierające oświadczenie, że zaistniały okoliczności, o których mowa w pkt 5 niniejszego rozdziału, bez potwierdzania tych okoliczności, Termin obowiązywania gwarancji/poręczenia, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą. 3. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, jeżeli nie wniesie on wadium lub wniesie wadium w sposób nieprawidłowy. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po jego stronie. 2) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 5, ppkt 2 niniejszego rozdziału). 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6 niniejszego rozdziału, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10. Na wniosek wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zamawiający zaliczy wadium wpłacone w pieniądzu na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 12. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę. 13. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej - dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz - oryginał należy złożyć bezpośrednio do oferty. Zaleca się umieszczenie dokumentu wadialnego w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty, np. umieszczony w foliowej oprawie, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Dokumenty wymagane przez Zamawiającego, które należy dołączyć do oferty: 1) Formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I, pkt 3 siwz. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz podpisany przez pełnomocnika, oraz pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale. 2) Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia wykonawcy, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3, ppkt 1) siwz. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału i podmiotach trzecich, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2) siwz. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 4) Zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2) siwz, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 5) Odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 siwz). Ww. pełnomocnictwa należy złożyć w oryginale lub kopii notarialnie poświadczonej. 6) Oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do siwz wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 3 ustawy, Wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2) Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody Wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86, ust. 5 ustawy (propozycja formularza jako załącznik nr 9 do siwz). W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach