Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 126 s i 130 s na odcinku od skrzyżowania ul. Leśnej z ul. Piłsudskiego (rondo) do drogi krajowej nr 78 w miejscowości Zawiercie – Kromołów

Powiat Zawierciański ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 450 71 00 , fax. 326 721 971
  • Data zamieszczenia: 2020-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zawierciański
    ul. Sienkiewicza 34
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 32 450 71 00, fax. 326 721 971
    REGON: 27625525200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.powiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 126 s i 130 s na odcinku od skrzyżowania ul. Leśnej z ul. Piłsudskiego (rondo) do drogi krajowej nr 78 w miejscowości Zawiercie – Kromołów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie: Przebudowy drogi powiatowej nr 126 s i 130 s na odcinku od skrzyżowania ul. Leśnej z ul. Piłsudskiego (rondo) do drogi krajowej nr 78 w miejscowości Zawiercie – Kromołów o nawierzchni bitumicznej z tłuczniowymi poboczami, poszerzeniami podbudowy, budową i przebudową chodników, zjazdów i zatok autobusowych oraz dobudową wpustów ściekowych podłączonych do istniejącej kanalizacji deszczowej. 2. Charakterystyka obiektu a) Długość przebudowywanej drogi powiatowej nr 1726 S i 1730 S na odcinku od skrzyżowania ulicy Leśnej z ulicą Piłsudskiego (rondo) do drogi krajowej nr 78 w miejscowości Zawiercie – Kromołów -4470,00m, w tym wymiana całej konstrukcji jezdni na odcinku od km 0+015 do km 1+230 w celu przystosowania jej do kategorii KR-4. Na pozostałym odcinku drogi wzmocnienie nawierzchni do kategorii ruchu KR-3.Zakres robót obejmuje m.in: b) Wykonanie nawierzchni bitumicznej na przebudowywanej drodze wraz ze skrzyżowaniami, zatokami autobusowymi i zatoką do kontroli pojazdów - 34 129,78m2. c) Wykonanie nowych chodników z kostki betonowej – 2768,19m2. d) Powierzchnia chodników do przebrukowania - 1520,12m2. e) Wykonanie nowych zjazdów z kostki betonowej - 925,65m2. f) Powierzchnia zjazdów do przebrukowania – 583,08m2 - 925,65m2. g) Ułożenie krawężników betonowych na ławie i oporze betonowej - 2 585,0mb. h) Ułożenie obrzeży betonowych na ławie betonowej – 3585,00m. i) Wykonanie ścieku przykrawężnikowego z kostki betonowej na ławie betonowej – 555,00m. j) Wykonanie studni rewizyjnej żelbetowej fi 1200 – 1szt. k) Montaż studzienek ściekowych z osadnikiem fi 500 – 28m. l) Wymiana żelbetowych pokryw dla studni fi 1200 – 97szt. m) Wymiana wpustów ulicznych z dołożeniem pierścieni odciążających – 37szt. n) Wykonanie poboczy utwardzonych – 1595,25m2. o) Wykonanie stałej organizacji ruchu polegającej na ustawieniu 24 szt. nowych znaków, wykonaniu powierzchniowego oznakowania poziomego w ilości 1307,21m2 oraz ustawieniu aktywnego przejścia dla pieszych z zasilaniem fotowoltaicznym. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres prac i obowiązków Wykonawcy określają: a) Dokumentacja projektowa; b) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych; c) Przedmiar robót; d) Projekt umowy; e) Stała Organizacja ruchu f) Czasowa organizacja ruchu w/w dokumenty są opisanymi z nazwy załącznikami do SIWZ. UWAGA Z powodu technicznych problemów z umieszczeniem pełnej dokumentacji projektowej na stronie BIP www.cuw-zawiercie.4bip.pl , wynikających z ograniczonej pojemności plików, jakie można na niej opublikować, Zamawiający umieścił część dokumentacji w zakresie organizacji ruchu, na Dysku Goolge: - Stała organizacja ruchu pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/13ufSpX_V9vEZcAxTOmGdRJHxqlKQ5kY7/view?usp=sharing - Czasowa organizacja ruchu została zamieszczona na Dysku Goolge, pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1Dwarw31DNCT7Ae50KLzq8Wwb5zKTbhFu/view?usp=sharing Login do Dysku Google – cuwzawiercie709@gmail.com Hasło – Cuwzawiercie! Zamawiający (Inwestor) przekaże Wykonawcy zatwierdzoną Czasową organizację ruchu w celu wprowadzenia jej na budowie. 3. Sposób realizacji robót 1) sposób realizacji robót musi być zgodny z technologią ich wykonania. Wszelkie wątpliwości bądź propozycje rozwiązań zamiennych winny być zgłaszane i uzgadniane z Inspektorem nadzoru inwestorskiego, którego wskaże Zamawiający. 2) Wykonawca robót ponosi całkowitą odpowiedzialność za jakość wykonywanych robót oraz jakość zastosowanych materiałów. 3) Podczas wykonywania zamówienia wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania aktualnie obowiązujących przepisów prawa, z uwzględnieniem zapisów niniejszej Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), postanowień zawartych w Projekcie umowy (Załącznik nr 4), Dokumentacji projektowej, Przedmiaru i STWiORB oraz treści złożonej Oferty. 4) Wykonawca zobowiązany będzie do udostępnienia terenu budowy gestorowi sieci w celu wykonania przez niego przebudowy sieci wodociągowej wraz z przyłączami o śr. 125PE: ul. Piłsudskiego – 670,0 mb; ul. Łośnicka – 465,0 mb; ul. Filaretów – 387,0 mb. oraz udostępnieia terenu budowy gestorowi sieci w celu wykonania przez niego budowy sieci gazowej niskiego ciśnienia o średnicach od fi 63PE do fi 315PE. Planowana jest budowa sieci gazowej na odcinku od km 0+015,00 do km 0+410. Wykonanie i koszty realizacji tych inwestycji leżą po stronie odpowiedniego gestora sieci. 4. Ubezpieczenie. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia (od dnia podpisania umowy do dnia odbioru końcowego) musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) za wyrządzone szkody materialne (mienie osób trzecich i mienie powierzone) powstałe w związku z realizacją przedmiotu zamówienia i na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż wartośc przyszłej umowy wyrażoną w PLN lub dla walut obcych w wysokości równoważnej, przeliczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień zawarcia umowy. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 5. Rozwiązania równoważne: 1) jeżeli w treści SIWZ, w tym w dokumentacji projektowej, SSTWiORB, przedmiarze robót, został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, źródło pochodzenia lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią one uzyskanie parametrów technicznych takich samych bądź lepszych niż wskazane w dokumentacji projektowej. 2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy zharmonizowane przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 3) Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów, znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub innymi normami lub dokumentami, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych. 4) materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych oraz wymogom SSTWiORB i SIWZ.. 6. Zatrudnienie na umowę o pracę 1) Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących bezpośrednio czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy. W związku z powyższym Zamawiający wymaga aby Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby bezpośrednio wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia (osoby pracujące na stanowiskach robotniczych, pod kierownictwem Kierownika budowy oraz Kierowników robót) tj. prac objętych przedmiotem zamówienia, wymienionych w przedmiarach robót. 2) Wymóg nie dotyczy miedzy innymi osób: kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. 3) W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę pracowników, o których mowa w punkcie 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. Szczegółowe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 4 ust. 11,12,13 projektu umowy, stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ. 7. Zastosowanie art. 29 ust. 5 ustawy Pzp. Przedmiot zamówienia został zaprojektowany z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników i będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych - projekt przewiduje likwidację barier architektonicznych poprzez obniżenie krawężników na zejściach z poszczególnych odcinków chodnika. 8. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia minimum 36 miesięcznego okresu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Wykonawca winien określić w Formularzu ofertowym okres gwarancji, który stanowić będzie jedno z kryteriów oceny ofert (należy podać pełną liczbę miesięcy w zakresie: od 36 miesięcy do 60 miesięcy).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych i 00/100) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, określonym w Rozdziale XX niniejszej SIWZ, obejmować cały okres związania ofertą. Wadium może zostać wniesione w: 1) pieniądzu przelewem na rachunek bankowy 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy pełnomocnika Zamawiającego - CUW w Zawierciu: BNP Paribas Bank Polska nr konta: 63 1600 1462 1896 9821 9000 0004 z dopiskiem „Przebudowa drogi powiatowej nr 126 s i 130 s na odcinku od skrzyżowania ul. Leśnej z ul. Piłsudskiego (rondo) do drogi krajowej nr 78 w miejscowości Zawiercie – Kromołów” 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał przedmiotowy przelew przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje się na rachunku bankowym. 6. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu Wykonawca zobowiązany jest złożyć bezpośrednio w kopercie, która zawiera ofertę. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. dokument wadialny umieszczony jest w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie tego dokumentu od Oferty i reszty dokumentów). 7. Wadium wniesione w formach, o których mowa pkt. 3 musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Wniesienie wadium przez jednego z wykonawców występujących wspólnie uważa się za wniesione skuteczne. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 14. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej; 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca, na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 23, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie i podpisuje we własnym imieniu (każdy wspólnik spółki cywilnej lub każdy konsorcjant - odrębnie) Uwaga - Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ na etapie składania ofert Wykonawca nie powziął informacji o pozostałych uczestnikach postępowania - czyli nie posiada jeszcze wiedzy w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. 2.Do oferty składającej się z Formularza ofertowego, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ) i Kosztorysu ofertowego, które nie podlegają uzupełnieniu winny być dołączone również: a) Pełnomocnictwo (lub inny stosowny dokument) w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie – w przypadku gdy oferta podpisywana jest przez pełnomocnika lub gdy umocowanie osoby podpisującej ofertę do reprezentacji nie wynika z dokumentu rejestrowego wykonawcy (również w przypadku składania oferty wspólnej), b) Pozostałe dokumenty np. zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta z zasobów innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, złożony w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie lub przez podmiot udostępniający zasoby.Treść zobowiązania winna zawierać informacje, o których mowa w ust. 3 Rozdziału XIV c) Dowód wniesienia wadium: w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium – zgodnie z ust. 6 Rozdziału XVI SIWZ; w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu. 3. Oferta oraz wymagane oświadczenia składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach