Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej Nr 1225R Kosowy – Kamionka – Sędziszów Małopolski w m. Borek Wielki

Powiat Ropczycko - Sędziszowski ogłasza przetarg

  • Adres: 39100 Ropczyce, ul. Konopnickiej
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 172 218 306 , fax. 172 228 571
  • Data zamieszczenia: 2017-09-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Ropczycko - Sędziszowski
    ul. Konopnickiej 5
    39100 Ropczyce, woj. podkarpackie
    tel. 172 218 306, fax. 172 228 571
    REGON: 69058143600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spropczyce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej Nr 1225R Kosowy – Kamionka – Sędziszów Małopolski w m. Borek Wielki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją projektu pn. "Przebudowa drogi powiatowej Nr 1225R Kosowy – Kamionka – Sędziszów Małopolski w m. Borek Wielki" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa V. Infrastruktura komunikacyjna Działanie 5.1 Infrastruktura drogowa. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robot budowlanych związanych z przebudową drogi powiatowej Nr 1225R Kosowy – Kamionka – Sędziszów Małopolski w m. Borek Wielki zgodnie z przedmiarem robot, kosztorysem ofertowym, dokumentacją projektową oraz Specyfikacjami Technicznymi stanowiącymi załączniki do SIWZ. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in: - Przebudowę nawierzchni drogi jak dla klasy Z (jezdnia bitumiczna szer. 6m) na długości 2,26 km. Początek przebudowywanego odcinka znajduje się w miejscowości Borek Wielki w odległości ok. 250 m od węzła autostrady A4 “Sędziszów Małopolski” w km 25+365, koniec na granicy miejscowości Borek Wielki i Sędziszów Małopolski (km 27+826) z wyłączeniem odcinka dł. 200,71 m (od km 27+542.58 do km 27+743.29) - Umocnienie prawostronnego pobocza kruszywem łamanym, - Przebudowę istniejących 3 zatok autobusowych o nawierzchni bitumicznej wraz z wykonaniem peronów o nawierzchni z kostki brukowej, - Przebudowę skrzyżowania z drogą gminną nr 107609R Borek Wielki – Poręby – Pustki – wykonanie skrzyżowania typu “mini rondo; - Przebudowę skrzyżowań z drogami lokalnymi – odcinkowe dowiązanie nawierzchni; - Przebudowę nawierzchni zjazdów prawostronnych - Oczyszczanie i odmulenie rowów przydrożnych - oznakowanie robot zgodnie z opracowanym i zatwierdzonym projektem tymczasowej organizacji robót - wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej. Zakres prac, sposób wykonania robot budowlanych, rodzaj materiałów i urządzeń określają: kosztorys ofertowy (załącznik Nr 2.2), dokumentacja projektowa (załącznik Nr 5.1 do SIWZ), Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robot budowlanych (Załącznik Nr 5.2. do SIWZ). Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy, stanowiącym Część 4 SIWZ. Zamawiający wymaga udzielenia na wykonane roboty gwarancji i rękojmi na okres minimum 5 lat. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666, z późn. zm.) przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: roboty wykonywane przez pracowników fizycznych związane z wykonywaniem nawierzchni drogi. 3.5. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, kosztorysie lub przedmiarze zostało wskazane pochodzenie marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazano normy, o których mowa w art. 30 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza do zastosowania przy realizacji zamówienia materiałów lub rozwiązań równoważnych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych, pod warunkiem że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej specyfikacji. Zamawiający dopuszcza jednocześnie wszelkie ich odpowiedniki rynkowe nie gorsze niż wskazane. Parametry wskazanego przez Zamawiającego standardu przedstawiają warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, funkcjonalne i inne cechy istotne dla przedmiotu zamówienia, natomiast wskazana marka lub nazwa handlowa określa klasę produktu, a nie konkretnego producenta.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 15.1. Zamawiający jest zobowiązany do wniesienia wadium w wyskości 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 15.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach w zależności od wyboru Wykonawcy: 1) pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego: Podkarpacki Bank Spółdzielczy w Dębicy Filia w Ropczycach 12 8642 1139 2013 3903 7295 0003. (w tytule przelewu należy wpisać nazwę lub nr postępowania co umożliwi identyfikację wpłaty) 2) poręczeniach bankowych 3) poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych, 4) gwarancjach bankowych, 5) gwarancjach ubezpieczeniowych, 6) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 359). 15.3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji powinno być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia koniecznym jest, aby gwarancja lub poręczenie obejmowały odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium. 15.4. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zmawiającego kwoty wadium. 15.5. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu – dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może byc utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą roztrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba że co innego wynika z przepisów prawa. 15.6. Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na wskazany w pkt. 15.2.1. rachunek bankowy Zmawiającego, najpóźniej przed upływem terminu skłądania ofert. 15.7. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosoenym wyprzedzeniem. 15.8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 Pzp. 15.9. W przypadku, gdy Wykonawca nie poda numeru konta na które należy zwrócić wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający dokona zwrotu wadium na konto, z którego dokonano wniesienia wadium. Wykonawca ponosi pełne konsekwencje wynikające z pomyłek w podaniu numeru konta. Zamawiający prosi o wpisanie numeru konta w następującym formacie: XX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX. 15.10. Zamawiający zatrzyma wadium w sytuacji wystąpienia ustawowych podstaw do jego zatrzymania. Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy: 1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu należy załączyć zobowiązania wymagane postanowieniami pkt. 9.2 IDW (propozycja treści zobowiązania – Załącznik 3.3) 8.8. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty, o których mowa w pkt. 8.7.1a) IDW budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 8.9. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 8.10. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 pzp. Jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. , poz. 570). 9. Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a Pzp. oraz zamierzających powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom: 9.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do niniejszego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (Podmioty udostępniające zasoby). 9.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując niniejsze zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Części 3 SIWZ (Zalącznik 3.3 do SIWZ). 9.3. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz dokona badania, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust.1 pkt 13-22 Pzp. 9.4. Zgodnie z treścią art. 22a ust. 4 Pzp – w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, gdy podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 9.5. Wykonawca, który polega na sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 9.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, Podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia, zamawiający żądać będzie, aby wykonawca w określonym terminie: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej część zamówienia, jeżeli wykaże spełnienie wymaganych zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuację finansową lub ekonomiczną, zgodnie z pkt. 9.1 IDW. 9.7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp. , będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z innymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) Zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) Sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) Zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) Czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty, których wskazane zdolności dotyczą. 9.8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.2 IDW. 9.9. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców. 10. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 23 Pzp.) 10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp., natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z pkt 6.2 IDW. 10.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców Oświaczenie, o których mowa w pkt. 8.1.1 IDW (Załącznik 3.2 do SIWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 10.4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w pkt. 8.3.IDW (Załącznik Nr 3.4) składa każdy z Wykonawców. 10.5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp, oraz w pkt. 7 Instrukcji dla Wykonawców, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w niniejszej Instrukcji , Wykonawcy wykazują łącznie.13.4. Ofertę stanowi wypełniony Formularz “OFERTA” (Załącznik Nr 2.1. do SIWZ) 13.5. Wraz z OFRERTĄ powinny być złożone: 1) Wypełnione i podpisane aktualne na dzień składania ofert OŚWIADCZENIA wymagane postanowieniami pkt. 8.1 IDW; 2) Wypełniony i podpisany kosztorys Ofertowy 3) Zobowiązania wymagane postanowieniami pkt 9.2 IDW; 4) Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowania I zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 5) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych I ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017r. , poz. 570), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw do wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 13.5.1 13.6. W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oferty wspólnej do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach