Przetargi.pl
„Przebudowa drogi lokalnej w Osiedlu PGR w Kołacinie”

Gmina Dmosin ogłasza przetarg

  • Adres: 95-061 Dmosin, Dmosin 9
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dmosin
    Dmosin 9
    95-061 Dmosin, woj. łódzkie
    REGON: 750148213
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dmosin.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi lokalnej w Osiedlu PGR w Kołacinie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa drogi lokalnej w Osiedlu PGR w Kołacinie” Opis inwestycji ujęty w we wniosku w programie POLSKI ŁAD: Projekt polega na przebudowie nawierzchni drogi lokalnej w miejscowości Kołacin, stanowiącej dojazd do zlokalizowanej w pobliżu Szkoły Podstawowej oraz wykonanie podjazdu dla autobusu szkolnego dowożącego uczniów do szkoły. Zostanie wykonane utwardzenie terenu i miejsca postojowe dla samochodów osobowych nauczycieli, rodziców i pracowników szkoły. W zakresie inwestycji na drodze lokalnej o długości ok. 370 mb zostanie wykonana podbudowa, ułożone zostaną dwie warstwy bitumiczne: warstwa wiążąca i ścieralna oraz wykonane zostaną pobocza z kruszywa łamanego. Z drogi lokalnej zostanie wykonany podjazd dla autobusu szkolnego z kostki betonowej na podbudowie z tłucznia łamanego. W pobliżu Szkoły zostaną wykonane miejsca postojowe z eko-kratki polietylenowej z wypełnieniem ziemią ogrodową i obsianiem trawą. W ramach inwestycji zostanie wykonany chodnik z kostki brukowej od drogi lokalnej do wejścia do Szkoły. Przebudowa drogi lokalnej stanowiącej dojazd do Szkoły Podstawowej w Kołacinie oraz przebudowa chodnika są konieczne ze względu na to, iż jest to obecnie droga szutrowa ze znacznymi nierównościami, co utrudnia codzienny ruch pojazdów i pieszych, w tym osób ze szczególnymi potrzebami. Wykonany i oznakowany podjazd dla autobusu szkolnego oraz wyznaczone miejsca postojowe dla samochodów osobowych, uporządkują parkowanie pojazdów na terenie Szkoły. Inwestycja korzystnie wpłynie na bezpieczeństwo dowożonych i uczęszczających do Szkoły uczniów oraz rodziców, nauczycieli i wszystkich pracowników Szkoły. Poprawi estetykę zagospodarowania terenu wokół Szkoły Podstawowej w Kołacinie.Inwestycja obejmuje swym zasięgiem miejscowość Kołacin, w której funkcjonowało Państwowe Gospodarstwo Rolne. Planowana do przebudowy droga lokalna zlokalizowana jest w bezpośrednim sąsiedztwie Osiedla PGR. Z wykonanej inwestycji korzystać będą zarówno byli Pracownicy Państwowego Gospodarstwa Rolnego, ich rodziny a także pokolenia uczniów uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Kołacinie, mieszczącej się na terenie byłego Państwowego Gospodarstwa Rolnego. Przedmiotowa inwestycja zainicjowana została przez mieszkańców terenu objętego wnioskiem, rodziców i nauczycieli, sołtysa i radnych gminnych z tego terenu, co świadczy o pilnej potrzebie jej realizacji.Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę drogi lokalnej w Osiedlu PGR w Kołacinie.Zadanie 1) Przebudowa drogi lokalnej w Osiedlu PGR w KołaciniePrzedmiot zadania obejmuje przebudowę odcinków Drogi A1 o długości 242 m oraz Drogi A2 o długości 147 m, zlokalizowanych na dz. ewid. nr. 3, 6 oraz 16, obręb Kołacin.Zakres przebudowy obejmuje:· Poszerzenie drogi w celu uzyskania 3,5 m szerokości.· Wzmocnienie istniejącej warstwy podbudowy przy pomocy kruszywa łamanego· Ułożenie dwóch warstw bitumicznych· Profilacja i uzupełnienie obustronne poboczy z kruszywa łamanego do szerokości ok 0,75 m· Wykonanie parkingu z płyt betonowych ażurowychPrzedmiotowa inwestycja nie zmienia sposobu wykorzystania terenu, zakres przebudowy nie wykracza poza obecnie użytkowany pas drogowy.Zadanie 2) Utwardzenie terenu i miejsca postojowe przy Szkole Podstawowej w KołaciniePrzedmiot inwestycji znajduje się na dz. nr ewid. 2/4, obręb Kołacin P.G.R. Zakres zadania obejmuje roboty, związane z wykonaniem podjazdu dla autobusu dowożącego dzieci do szkoły oraz utwardzeniem terenu i wykonaniem miejsc postojowych dla samochodów osobowych.Zakres prac obejmuje :• droga dojazdowa dla autobusów szkolnych wykonana z kostki betonowej gr. 8 cm – 395,66 m2,• chodnik z kostki betonowej gr. 6 cm – 101,22 m2,• miejsca postojowe z ekokratki– 259,77 m2.UWAGA Wykonawca zorganizuje realizację robót budowlanych w sposób umożliwiający dojazd do posesji znajdujących się przy realizowanej inwestycji.UWAGA Zamawiający nie dopuszcza złożenia ofert częściowych obejmujących realizację poszczególnych zadań objętych niniejszą SWZ. Każdy Wykonawca winien złożyć ofertę obejmującą oba zadania (Zadanie 1. Przebudowa drogi lokalnej w Osiedlu PGR w Kołacinie oraz Zadanie 2. Utwardzenie terenu i miejsca postojowe przy Szkole Podstawowej w Kołacinie) pod rygorem odrzucenia oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 1 do SWZ. Składają się na niego następujące dokumenty:1) Dokumentacje projektowe, 2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB),3) Przedmiar robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 zł(słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:Bank Spółdzielczy w Łowiczu Oddział DmosinNr 80 9288 1024 1430 0592 2000 0040konto dla podmiotów zagranicznych: Pełen numer rachunku bieżącego Gminy Dmosin do wykonywania przelewów międzynarodowych jest następujący: Spółdzielcza Grupa Bankowa S.A. PL Nr 80928810241430059220000040 Kod SWIFT – GBWCPLPPz adnotacją: „Wadium – Znak sprawy: Z.P.271.TP.10.2023”12.4. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowei płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodniez obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w przepisach ustawy.12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowaw art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8. Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 6.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: postępowaniu6.1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.6.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie6.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niżw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie roboty budowlane, które polegały na budowie lub przebudowie drogi/dróg o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej o wartości minimum 500.000,00 zł brutto każda.Zamawiający dopuszcza spełnienie tego warunku poprzez wykazanie,że Wykonawca w ramach jednego zadania /umowy wykonał dwie roboty budowlane, polegające na budowie lub przebudowie dróg o nawierzchni bitumicznej lub betonowej lub mineralno-bitumicznej o wartości minimum 500.000,00 zł brutto każda.2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia i skierują do jego realizacji min. jedną osobą (która będzie pełniła funkcję kierownika budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓWUDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawca powinien w wykazie robót wyraźnie określić rodzaj (budowa/przebudowa) oraz zakres i wartość robót (w kubaturę oraz rodzaj wykonanych instalacji), aby można było ustalić, czy spełnia warunek udziału w postępowaniu.2) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu.3) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osób uczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania oraz zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu.4) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt 2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego w rozumieniu art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1117 z późn. zm.), która nabyła kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznaczne wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646 z późn. Zm.) oraz ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r., poz. 1117 z późn. zm.).5) Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby posiadającej uprawnienia w więcej niż jednej ze wskazanych branż (jeżeli dotyczy).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach