Przetargi.pl
Przebudowa drogi leśnej pożarowej w Leśnictwie Ostrolesie odcinek od km 1+191,43 do km 2+784,86

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy ogłasza przetarg

  • Adres: 62-045 Pniewy, ul. Wolności 4
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 2936420 , fax. 061 2936435
  • Data zamieszczenia: 2016-04-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pniewy
    ul. Wolności 4 4
    62-045 Pniewy, woj. wielkopolskie
    tel. 061 2936420, fax. 061 2936435
    REGON: 63001148000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pniewy.poznan.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej PGL LP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi leśnej pożarowej w Leśnictwie Ostrolesie odcinek od km 1+191,43 do km 2+784,86
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Przebudowa drogi leśnej pożarowej w Leśnictwie Ostrolesie odcinek od km 1+191,43 do km 2+784,86 3.1.1 STAN ISTNIEJĄCY. Trasa drogi przebiega w istniejącym pasie ograniczonym drzewostanem na terenie Nadleśnictwa Pniewy na następujących działkach: Brodziszewo: 80193/2, 80182/2, Jastrowo-Ostrolesie: 80157, 80158/1, 80172/2, 80173, 80174, 80179, 80180, Lipnica: 80184/2, 80185/2, 80186/2, 80187/2, 80188/2, 80190, 80194, 80195, 80196, 80197/2, 80198, 80199, 80206/2, 80183, Otorowo: 80191, 80192 Droga leśna stanowi kontynuację budowy pierwszego odcinka o długości 1+191,43 m wykonanego w roku 2015. Planowany kolejny odcinek kończy się na drodze powiatowej nr 1853 P Ostroróg-Lipnica. Obecnie droga posiada w swoim śladzie szerokość zmienną w granicach około 3,00 m. Jest droga gruntową, nierówną, skoleinowaną. Droga posiada lokalne obustronne rowy zakrzaczone, zarośnięte, nierówne, w złym stanie technicznym. Miejscami w rowach zalega woda. Wzdłuż drogi zlokalizowane są inne drogi o nawierzchni gruntowej tworzące zjazdy lub skrzyżowania również kwalifikujące się do przebudowy. Droga leży w terenie równinnym ze zmiennym łagodnym nachyleniem podłużnym. Istniejący pas drogowy jest wąski, jego szerokość nie pozwala na poprawne przeprowadzenie geometrii drogi z uwagi na parametry techniczne dróg leśnych przystosowanym do obsługi pojazdów do wywozu drewna. W pasie drogowym zlokalizowano sieć uzbrojenia naziemnego t.j. sieć teletechniczna - określoną w projekcie. 3.1.2 ROZWIĄZANIA PROJEKTOWE. Przyjęto następujące parametry przebudowywanej drogi: prędkość projektowa Vmax = 30 km/h, obciążenie ruchem KR1, szerokość korony drogi 5,00 m, szerokość jezdni 3,50 m, przekrój daszkowy 3,0%, szerokość poboczy 2 x 0,75 m, spadek poprzeczny poboczy 6,0%, szerokość zjazdów leśnych 3,00 m, promienie wyokrąglające na zjazdach leśnych 8,00 m, 11,00 m lokalnie 4,00 m, szerokość wlotów skrzyżowań 3,50 m, promienie wyokrąglające łuki na skrzyżowaniach 15,00 m, mijanki szerokość 3,00 m, długości 23,00 m ze skosami wjazdowym i wyjazdowym 1:8 wyokrąglone łukami poziomymi 50,0 m, 3.1.3 PLAN SYTUACYJNY/GEOMETRIA KORPUSU DROGI. Objęta opracowaniem droga leśna ma w całości długość L=5 852,50 m. Drogę zaprojektowano po trasie jej dotychczasowego przebiegu, dokonując nieznacznych korekt w miejscach załamań osi trasy oraz występowania łuków poziomych. Trasę wyznaczono na podstawie mapy do celów projektowych oraz na podstawie wizji i pomiarów własnych w terenie. Załamania trasy opisano i oznaczono odpowiednio od W1 do W33. Na łukach poziomych zaprojektowano poszerzenia jezdni na długości 20 m. Wzdłuż drogi zaprojektowano skrzyżowania, zjazdy, mijanki o parametrach jak wyżej. Skrzyżowania i zjazdy wydłużono na odcinku prostym o 5 m. Lokalizacja zjazdów, skrzyżowań i mijanek może ulec zmianie z uwagi na zalecenia Inwestora. Projektowaną geometrię drogi przedstawiono na załączonych rysunkach Plan Sytuacyjny. Dla uzyskania płynności ruchu załamania pionowe wyokrąglono łukami pionowymi. Niweletę sporządzono na podstawie mapy do celów projektowych i zawartych w niej rzędnych istniejących. Niweletę nawiązano do istniejącego poziomu terenu. Projektowane spadki podłużne wahają się w granicach od 0,300% do 5,341%. Roboty ziemne związane z przebudową polegać będą na zebraniu warstwy humusu oraz wykonaniu wykopów i nasypów z gruntu pozyskanego w trakcie wykonywania robót, podłużnym i poprzecznym zniwelowaniu i wyprofilowaniu terenu oraz wykonaniu poszczególnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni. Na całości projektowanej drogi przyjęto następujące wykonanie robót przygotowawczych: mechaniczne oczyszczenie nawierzchni z naniesionej ziemi oraz profilowanie istniejącej nawierzchni, usunięcie naniesionych zanieczyszczeń przez wodę, wyrównanie nierówności i zasypanie wybojów celem uzyskania prawidłowego profilu poprzecznego istniejącej nawierzchni, która stanowić będzie podbudowę pod projektowaną nawierzchnię. 3.1.4 KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI. Przyjęto konstrukcję nawierzchni drogi/zjazdów/skrzyżowań/mijanek o następujących warstwach na odcinku od 1+191,43 do km 1+400,00 warstwa ścieralna - płyty typu JOMB o wymiarach 100x75 cm gr. 12,5 cm (płyty drogowe podwójnie zbrojone), warstwa pośrednia - podsypka piaskowa gr. 10 cm, podbudowa - kruszywo betonowe stabilizowane mechanicznie 0/63 mm gr. 20 cm, warstwa odcinająca - podsypka piaskowa gr. 10 cm Grubość całkowita konstrukcji = 52,5 cm Przyjęto konstrukcję nawierzchni drogi/zjazdów/skrzyżowań/mijanek o następujących warstwach na odcinku od km 1+191,43 do km 1+400,00: warstwa ścieralna - płyty typu JOMB o wymiarach 100x75 cm gr. 12,5 cm, warstwa pośrednia - podsypka piaskowa gr. 10 cm, podbudowa - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 mm gr. 20 cm, Grubość całkowita konstrukcji = 42,5 cm Odcinek od 1+400,00 do km 2+784,86: warstwa górna - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 mm gr. 12 cm, warstwa dolna - kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 mm gr. 20 cm Grubość całkowita konstrukcji = 32 cm Pobocza szerokości 0,75 m zaprojektowano na całym odcinku z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 10 cm. Skarpy rowu umocnić warstwą humusu 10 cm (materiał pozyskany ze zdjęcia humusu) i obsiać trawą. UWAGA: 1. Do wykonania nasypów zastosować materiał z wykopów. 2. Materiał z wykopów zastosować do zasypania miejsc po karpach. 3. Materiał ze zdjęcia humusu wykorzystać przy humusowaniu skarp i nasypów gr. 10 cm. Szczegóły dotyczące konstrukcji jezdni przedstawiono w części rysunkowej projektu. 3.1.5 PRZEKRÓJ POPRZECZNY - SPADKI. Droga szerokości 3,50 m posiada spadek daszkowy 3% (na łukach poziomych jednostronne zmienne według tabeli na rys nr 2.1 Przekroje Normalne). Pobocza obustronne szerokości 0,75 m posiadają spadek jednostronny 6%. Zjazdy posiadają szerokość 3,00 m, skrzyżowania posiadają szerokość 3,50 m, wyokrąglone są łukami odpowiednio zjazdy: 8,00 m, 11,0 m i lokalnie 4,00 m, skrzyżowania: 15,0 m. 3.1.6 ODWODNIENIE. Powierzchniowe odwodnienie korony drogi zapewniają spadki poprzeczne i podłużne drogi, skrzyżowań, zjazdów i mijanek. Wody opadowe z drogi, skrzyżowań i zjazdów zostaną odprowadzone przez pobocza szerokości 0,75 m do rowów przydrożnych trójkątnych obustronnych (lokalizacja rowu wg. rys. Plan Sytuacyjny) szerokości zmiennej (zależna od istniejącego terenu) o głębokości min. 50 od rzędnej dołu całej konstrukcji. Z uwagi jednak na wyniesioną trasę ponad teren zaleca się pogłębić rowy. Dodatkowo zaprojektowano przepusty z rur PEHD o ? 600 mm i ? 400 mm w miejsce istniejących przeznaczonych do rozbiórki. Przepusty posadowione są na ławie z pospółki gr. 25 cm oraz umocnione są na ściankach wlotów i wylotów kamieniem na podsypce cementowo-piaskowej gr. 10 cm Szczegóły dotyczące konstrukcji i ogólnie odwodnienia przedstawiono w części rysunkowej projektu. 3.1.7 UWAGI KOŃCOWE. Niniejsze opracowanie jest rozwiązaniem projektowym branży drogowej i nie zawiera szczegółowych opracowań w zakresie przebudowy oraz modernizacji infrastruktury podziemnej. Istniejące uzbrojenie terenu nie powoduje kolizji, które w efekcie prowadziłoby do przebudowy. W pobliżu uzbrojenia sieci teletechnicznej (słupy telekomunikacyjne) zachować szczególną ostrożność, prowadząc pracę pod ciągłym nadzorem. Podłoże gruntowe powinno być wyrównane oraz odpowiednio zagęszczone. Teren robót powinien być odpowiednio odwodniony. Grunt oraz materiały konstrukcyjne należy zagęszczać przy wilgotności optymalnej oraz warstwami o grubości dostosowanej do mocy sprzętu zagęszczającego. Roboty ziemne należy wykonać zgodnie z normą PN-S-02205 Drogi samochodowe, roboty ziemne, wymagania i badania. Prace szczegółowo nie opisane wykonywać zgodnie z wiedzą inżynierską i wytycznymi budowy dróg oraz wg. PN-81/B-03020, PN-68/B-06050 oraz PN-B-02480. Prace drogowo-bitumiczne wykonywać zgodnie z PN EN 13108-1 oraz normami PN EN 13036-1 itp. W rejonie czynnych urządzeń inżynierskich prace ziemne należy prowadzić bez użycia sprzętu mechanicznego pod nadzorem przedstawiciela instytucji zarządzającej urządzeniami. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmujący, ustalony przez Zamawiającego z należytą starannością, przewidywany do wykonania zakres robót zawiera: Dokumentacja projektowa, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Przedmiary robót. Wymienione powyżej opracowania stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, materiały (wyroby) i urządzenia należy rozumieć jako określenie minimalnych wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów) i urządzeń równoważnych, tj. o jakości nie gorszej niż opisana. 3.2 ROBOTY I PRACE TOWARZYSZĄCE PRZEDMIOTOWI ZAMÓWIENIA; 3.2.1 Wykonawca na swój koszt zabezpiecza teren budowy przed dostępem osób niepowołanych, na czas prowadzenia robót. 3.2.2 Wykonawca pokryje ewentualne koszty napraw uszkodzonych urządzeń i wyrządzonych szkód podczas wykonywania robót w obrębie terenu budowy i dokona stosownych napraw wymaganych przez administratorów obiektów, (np.: uzbrojenie podziemne jak sieć wodociągowa, kable telefoniczne, kable energetyczne, drzewa). 3.2.3 Wykonawca zabezpieczy plac budowy w dostawę niezbędnych mediów i pokryje koszty ich zużycia w przypadku takiej potrzeby, oraz wykona na swój koszt wszelkie niezbędne badania i próby w celu wykazania poprawnego wykonania przedmiotu zamówienia. 3.2.4 przed przystąpieniem do robót należy zawiadomić zainteresowanych użytkowników o zamierzonym terminie ich rozpoczęcia. 3.3 INNE INFORMACJE ZWIĄZANE Z REALIZACJĄ ZAMÓWIENIA: 3.3.1 przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną i zasadami współczesnej wiedzy technicznej, przy przestrzeganiu Polskich Norm, polskich aprobat technicznych i polskich specyfikacji technicznych oraz przepisów bhp i ppoż., 3.3.2 Wykonawca zapewnia; - materiały i niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia (z uwzględnieniem prawa opcji obejmującego ewentualne zamienniki wskazane w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - jeżeli występuje), posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na stosowanie w budownictwie, - urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia, a w tym transport materiałów na plac budowy (dostarczenie i eksploatacja maszyn oraz urządzeń obciąża Wykonawcę), 3.3.3 Wykonawca w trakcie wykonywania robot ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników, własne oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy z tytułu prowadzonych robót, jak i poruszającego się sprzętu transportowego, oraz na swój koszt zabezpiecza urządzenia, sprzęt i materiały pozostawione na placu budowy, 3.3.4 Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i utylizację odpadów, w tym odpadów budowlanych wytworzonych na placu budowy, a po zakończeniu robót teren uporządkuje i przywróci do stanu pierwotnego. 3.3.5 Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w Formularzu Oferta) zakresu zamówienia, których wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom. 3.3.6 Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty na okres nie krótszy niż 36 miesięcy, natomiast na materiały (wyroby) oraz urządzenia - gwarancji zgodnej z gwarancją producenta, jednak na okres nie krótszy niż 24 miesięcy. 3.3.7 Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W przypadku, gdy Wykonawca przewiduje możliwość zlecenia wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom jest zobowiązany do: wskazania w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca nie wskaże takich części, będzie to oznaczało, że zamierza wykonywać zamówienie samodzielnie. podania nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy PZP. 3.3.8 Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.3.9 Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy. 3.3.10 Zamawiający, w terminie 7 dni, zgłasza pisemne zastrzeżenia do projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane: niespełniającej wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni. 3.3.11 Niezgłoszenie pisemnych zastrzeżeń do przedłożonego projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni uważa się za akceptację projektu umowy przez zamawiającego. 3.3.12 Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. 3.3.13 Zamawiający, w terminie 7 dni, zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w przypadkach - niespełnienia wymagań określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia; - gdy przewiduje termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni. 3.3.14 Niezgłoszenie pisemnego sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni uważa się za akceptację umowy przez zamawiającego. 3.3.15 Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopie zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia. Wyłączenie, o którym mowa w zdaniu pierwszym, nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł. 3.3.16 W przypadku, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia będzie dłuższy niż 30 dni, zamawiający poinformuje o tym wykonawcę i wezwie go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej. 3.4. OZNACZENIE CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne 45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne 45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu 45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i elektroenergetycznych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451000008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium (zgodnie z art. 45 ust.4) o wartości: 10.000,00 zł. (słownie : dziesięć tysięcy złotych 00/100 ). 2. Wadium może być wnoszone wedle wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: PKO BP O/Szamotuły 65 1020 4128 0000 1402 0035 0538 . Wadium w formie gotówki nie będzie przyjmowane. Wadia wnoszone w innych formach niż pieniądz należy załączyć do oferty. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść w terminie do dnia 16.05.2016 r. do godz. 09:00. Za moment wniesienia wadium uznaje się moment uznania rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu powinien być zgodny z terminem związania ofertą. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust.4a PZP 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art.46 ust.1 PZP, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, wykonawca nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_poznan/nadl_pniewy/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach