Przetargi.pl
Przebudowa drogi leśnej nr L19P Osiek I, L. Drobin o dł. 4005 m

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Płock ogłasza przetarg

  • Adres: 09-400 Płock, ul. Bielska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 024 2627774 w. 113, 115 , fax. 242 634 280
  • Data zamieszczenia: 2019-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Płock
    ul. Bielska 24
    09-400 Płock, woj. mazowieckie
    tel. 024 2627774 w. 113, 115, fax. 242 634 280
    REGON: 61002197800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_lodz/nadl_plock/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Państwowa Jednostka Organizacyjna Nieposiadająca Osobowości Prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi leśnej nr L19P Osiek I, L. Drobin o dł. 4005 m
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    II. OPIS TRASY I STANU ISTNIEJĄCEGO Droga leśna „Osiek I” w leśnictwie Drobin będąca przedmiotem projektu rozpoczyna się na istniejącym zjeździe z drogi publicznej Osiek Włostybory - Budy Milewskie. Początek trasy zlokalizowany jest na linii rozgraniczającej pas drogowy drogi publicznej z gruntami leśnymi. Droga kończy się na istniejącym zjeździe z drogi publicznej Koziebrody - Bielany na granicy lasu w oddziałach 565/566. Długość drogi wynosi 4+005 km, / a ze zjazdem na drogę powiatową 4+010km/ Droga biegnie początkowo po równym i pofalowanym terenie. Do km 2+800 spadki podłużne są minimalne lub małe. Od km 2+800 droga przeważnie biegnie po pagórkowatym terenie z większymi spadkami podłużnymi. Droga na przeważającej części ze starą nawierzchnią żwirową. Droga w złym stanie technicznym - prawie na całej długości koleiny i wyboje. Grubość starej nawierzchni jest niewielka i wynosi 5-10cm. Jezdnia zaniżona z wywyższonymi poboczami. Na odcinkach drogi w głębokich wybojach stoi woda, a na wielu fragmentach na starej nawierzchni jest namyta warstwa humusu i piasku próchnicznego. Rowy przydrożne i zbiorniki odparowujące zamulone i zarośnięte. Na fragmentach droga biegnie przy głębokich i szerokich rowach melioracyjnych /tj na odcinku od km 1+400 do km 2+000 rów lewy i od km 1+620 do 1+820 rów prawy. Woda spływa jednak przeważnie jezdnią bo zawyżone pobocza uniemożliwiają odprowadzenie wody do rowów. Część przepustów pod zjazdami / 3 przepusty/ jest zniszczona i nadaje się tylko do wymiany. 4 przepusty są w dobrym stanie ale są bez ścianek oporowych i są zamulone. Przepust pod drogą na zbiorczym rowie melioracyjnym w km 2+200 jest zarwany i prowizorycznie naprawiony i posiada żelbetowe ścianki oporowe proste. Płynąca drogą woda utrudnia a przy większych opadach uniemożliwia przejazd tą drogą. Bardzo utrudniony przejazd tą drogą jest również w okresach rozmarzania gruntu w okresach zimowych i wiosennych. W okresach rozmarzania gruntu oraz przy dłuższych opadach droga niedostępna na znacznych fragmentach dla ciężkich samochodów wywozowych. W podłożu występują przeważnie grunty pylaste i piaszczysto-pylaste. Obecny korpus drogowy w znacznym stopniu składa się z przemieszanych gruntów pylastych i organicznych / namyty humus i humus wbudowany w nasyp z kopanych rowów /. Na całej długości drogi podłoże stanowią grunty wysadzinowe i wątpliwe. Od km 2+800 do km 3+350 droga ma bardzo kręty przebieg a istniejące załamania trasy nie mają odpowiednich promieni łuków i wyokrągleń. Istniejące zjazdy na drogi boczne i szlaki zrywkowe też nie mają odpowiednich wyokrągleń co jest powodem trudności z wjazdem samochodów oraz ciągników zrywkowych na drogi i szlaki zrywkowe. III. OPIS PROJEKTOWANYCH ROZWIĄZAŃ 1. Niweleta drogi, oraz droga w planie. Niweleta drogi do km 2+800 zostanie poprowadzona po obecnym terenie, wyniesiona o grubość planowanych nasypów z gruntu G1 i grubość planowanej nawierzchni. Droga na tym odcinku biegnie po łukach na niewielkich załamaniach trasy i te łuki pozostają bez zmian. Na dwu łukach tj. w km 1+400 i 2+190 nawierzchnia zostanie poszerzona o 1,5m. Niweleta drogi na dalszym odcinku /od km 2+800 do KT/ ulegnie zmianie poprzez wykonaniu wykopów i nasypów przy niwelacji występujących na tej trasie pagórków a następnie również będzie wyniesiona o grubość planowanych nasypów z gruntu G1 i grubość planowanej nawierzchni. Niewielkie załamania trasy /w km 2+810, 2+915 i 3+000/ na tym odcinku będą wyokrąglone łukami o promieniu R=30m. Na załamaniach o większym kącie zwrotu / w km 3+080, 3+150, i 3+340/ oś drogi pobiegnie po łukach o promieniu R=30m zgodnie z opisem na sytuacji szczegółowej i też nawierzchnia zostanie poszerzona o 1,5m. 2. Podstawowe założenia parametrów drogi, przekroju normalnego i konstrukcyjnego W oparciu o „Poradnik Techniczny – Drogi Leśne” oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska – w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów. dla projektowanej drogi przyjęto następujące parametry techniczne : • szerokość korony drogi - 5 m / 6,5m na poszerzonych 5 łukach tj. w km 1+400, 2+190, 3+080, 3+150, 3+340 / • szerokość jezdni - 3,50 m / 5m na poszerzonych 5 łukach w km 1+400, 2+190, 3+080, 3+150, 3+340 / • szerokość pasa drogowego ok 9-12 m • spadek poprzeczny jezdni dwustronny - 3 - 4 % • spadek poprzeczny na poboczach 10% • długość mijanki - 23 m. + skosy - 17,5m • szerokość mijanki 3,0 m • promienie wyokrąglające zjazdów i skrzyżowań z drogami bocznymi i liniami oddziałowymi R= 11 m, promienie na zjazdach na szlaki zrywkowe R= 6m. • promienie wyokrąglające zjazdu na KT na drogę publiczną R=5m. Konstrukcję nawierzchni zaprojektowano wg „Poradnika technicznego – drogi leśne”, dla głównych dróg wywozowych tj dla ciężkich pojazdów wywozowych o łącznej masie ok. 43 ton co spełni wymagania określone w „Rozporządzeniu Min. Ochr.Środ.…” nośność10ton i nacisk 5ton/oś. • nawierzchnia na długości drogi głównej tłuczniowa 2-warstwowa grubości łącznej 27cm tj 18cm + 9cm jak przewiduje „Poradnik techniczny…...” dla głównych dróg leśnych. • na zjazdach i mijankach nawierzchnia tłuczniowa 2-warstwowa grubości łącznej 23cm tj 14cm +9cm Szczegółowe rozwiązania techniczne tych elementów przedstawiono w części rysunkowej i dalszym opisie. 3. Roboty przygotowawcze i ziemne. Na trasie projektowanej przebudowy drogi należy wykarczować pnie znajdujące się na obecnym pasie drogowym i zjazdach na boczne drogi, linie oddziałowe i szlaki zrywkowe, z uwzględnieniem planowanych promieni wyokrągleń. Ponadto trzeba wykarczować z pasa drogowego zakrzaczenia i podrosty, które znajdują się na fragmentach tej trasy. Następnie przewiduje się zdjęcie warstwy humusu, i darniny z usunięciem go poza pas drogowy /do lasu/. Zebrany koparką, zepchnięty równiarką /lub spycharką/ lub przerzucony koparką humus należy rozplantować w lesie warstwą ok. 20 – 30 cm. Na odcinkach gdzie nie można przerzucić humusu /np. młodniki, uprawy, lub z innych względów / poza pas drogowy do lasu należy zebrany humus przetransportować w odpowiednie miejsce / uzgodnione z miejscowym leśniczym lub insp. nadzoru./ , gdzie również należy go rozplantować. Planuje się zdjęcie humusu grubości średnio 15 cm / z uwzględnieniem wysokich poboczy na znacznych fragmentach drogi/ ale jego grubość jest bardzo różna na poszczególnych przekrojach poprzecznych drogi i jej poszczególnych odcinkach. Przy zdejmowaniu humusu zwrócić uwagę aby nie zepchnąć z humusem starej nawierzchni żwirowej. Po zdjęciu humusu należy wykonać zaplanowane roboty ziemne podłużne i poprzeczne. Przewidziano roboty ziemne na odcinkach drogi w celu likwidacji pagórków wyrównania nierówności i likwidacji przechylonych fragmentów drogi z wyprofilowaniem i zagęszczeniem. Planowane roboty mają zapewnić łagodny przebieg niwelety i zmniejszone spadki podłużne. Roboty te zaznaczono na sytuacji szczegółowej i określono w przedmiarze w przybliżeniu i szacunkowo. Przyjęto średnią głębokość wykopów na 0,7m i średnią powierzchnie przekroju na 4m2. Będą to nowe wykopy, pogłębienie istniejących wykopów i wykopy na przechylonych fragmentach z zagęszczeniem i wyprofilowaniem skarp wykopów i nasypów o nachyleniu 1:1,5. Następnie należy odtworzyć rowy przydrożne. Wykonanie tych rowów będzie polegało na fragmentach na wykonaniu – odtworzeniu rowów trapezowych i trójkątnych. Przewiduje się również ,że część rowów przydrożnych /które są również rowami melioracyjnymi/ będzie odmulona z wyprofilowaniem skarp. Rów przydrożny przy drodze publicznej należy odmulić z wyprofilowaniem skarp a głębokość odmulenia wyniesie 20cm poniżej obecnego dna. Rów ten należy odmulić na odcinku 10m z każdej strony przepustu pod zjazdem. Głębokość rowów przydrożnych trapezowych ok. 30cm nachylenie skarp 1 : 1,5. Głębokość rowów trójkątnych ok. 20cm, a nachylenie skarp 1:3, dno wyokrąglone łukiem. Odtwarzane odwodnienie rowami przydrożnymi winno być wykonane w zasadzie zgodnie ze spadkiem terenu do przepustów zbiorników i rowów odparowujących. Grunt z wykopanych rowów i zbiorników na odkład . Złożony na odkładzie w przyległym lesie grunt należy rozplantować warstwą do 20-30cm grubości. Odcinek drogi od km 0+940 do km 1+060 pozostawić bez rowów przydrożnych. Ponadto należy wykonać zaplanowane nasypy z dowiezionego gruntu G1 – pospółki na wyprofilowanym i zagęszczonym podłożu. Nasypy z pospółki należy wykonać na całej drodze głównej i zjazdach. Ilości tych robót ziemnych i ich lokalizację szczegółowo określa przedmiar. Należy formować koronę i wyprofilować skarpy wykopów i nasypów. Nasypy zagęszczać warstwami. 4. Obiekty odwodnienia Projektuje się wymianę 3 przepustów pod zjazdami zaznaczonymi na sytuacji szczegółowej. Przepusty należy wykonać z plastykowych rur spiralnie karbowanych PEHD SN8. Odpowiedni wykop oraz zasypka przepustów wg załączonego rys 2. Wloty i wyloty do przepustów umocnione prefabrykowanymi żelbetowymi ściankami oporowymi ze skrzydełkami / skrzydełka rozwarte/ lub prefabrykowanymi żelbetowymi ściankami skośnymi. Przepusty pod zjazdami należy usytuować w takim miejscu aby długość przepustu była równa szerokości korony zjazdu w danym miejscu. Prefabrykowane ścianki żelbetowe ze skrzydełkami lub skośne należy ustawić również przy 2 istniejących przepustach pod zjazdami i przy 2 przepustach pod drogą główną po ich odmuleniu. Przy zarwanym przepuście Ø120cm L-12m w km 2+200 należy wymienić stare zniszczone rury żelbetowe na rurę skośnie karbowaną PEHD SN8 Ø120cm L-12m. Istniejące proste przyczółki żelbetowe pozostają przy tym przepuście. Minimalny naziom nad tą rurą przepustu - 70cm. Pod zjazdem na drogę publiczną należy ustawić przepust z rur karbowanych PEHD SN8 Ø40cm L-7m ze ściankami czołowymi prefabrykowanymi. Minimalny naziom nad rurą 30cm. Przewidziano również odtworzenie – wykonanie całkowicie zamulonych rowów i zbiorników odparowujących. Zbiorniki odparowujące wykonać w oparciu o rysunek nr 3 o pojemności ok. 9m3 , skarpy o nachyleniu 1 : 2 - 3. Rowy odparowujące wykonać w linii spadku terenu a więc często pod kątem do drogi, o długości 20m. Wszystkie w/w obiekty są zlokalizowane i opisane na sytuacji szczegółowej. Ostateczną lokalizację wymienianych przepustów jak i rowów i zbiorników odparowujących należy ustalić przy udziale inspektora nadzoru po wykonaniu robót ziemnych. 5. Zjazdy i mijanki Projektuje się zjazdy na linie oddziałowe, drogi boczne i szlaki zrywkowe zaznaczone na sytuacji szczegółowej. Promienie wyokrąglające przy zjazdach na linie oddziałowe i drogi boczne R= 11m, a powierzchnia nawierzchni zjazdu wynosi 90m2 /długość zjazdu 11m/. Promienie przy zjazdach na szlaki zrywkowe R  6m a powierzchnia nawierzchni zjazdu ma wynosić 40m2, /długość zjazdu 7m /. Wymiary i kształt oraz usytuowanie zjazdów i mijanek przedstawiono na załączonych rysunkach i sytuacji szczegółowej. Mijanka ma 3m szerokości i 23m długości + skosy 17,5m, a powierzchnia nawierzchni na mijance wynosi 122m2. Powierzchnia mijanki ze zjazdem na linie oddziałową lub drogę wynosi 200m2 /a długość zjazdu 11m /. Natomiast powierzchnia mijanki ze zjazdem na szlak zrywkowy wynosi 160m2 /a długość zjazdu 9m/. Zjazdy na linie oddziałowe drogi boczne i szlaki wykonać należy wg załączonych rysunków /rys1/. Zjazd na drogę publiczną na końcu trasy należy wykonać wg szkicu na sytuacji szczegółowej oraz zgodnie z załączoną w niniejszym projekcie decyzją nr 57/2018 Pow. Zarządu Dróg. Cała powierzchnia tego zjazdu ma posiadać dwuwarstwową nawierzchnię tłuczniową o grubości łącznej 27cm /18+9cm/ opartą przy krawędzi jezdni na krawężniku ułożonym na płask 4cm powyżej istniejącej nawierzchni asfaltowej. Krawężniki należy ułożyć na ławie betonowej grubości 15cm i na podsypce cementowo- piaskowej grubości ≈ 3cm. Powierzchnia nawierzchni na tym zjeździe wyniesie 41m2. 6.Konstrukcja podbudowy i nawierzchni Na drodze głównej na zjazdach i mijankach wyprofilować podłoże pod nawierzchnie do odpowiednich spadków i zagęścić walcem. Spadki poprzeczne podłoża i nawierzchni 3 – 4%. Spadki 3% należy wykonać na płaskich odcinkach, a spadki minimum 4% na wszystkich podjazdach pod wzniesienia i w rejonie skrzyżowań. Potem należy uformować pobocza z dowiezionej pospółki. Ostateczne formowanie i zagęszczenie poboczy po ułożeniu nawierzchni. Spadki poprzeczne na poboczach 10%. Po przygotowaniu tych podłoży projektuje się wykonanie następującej konstrukcji nawierzchni: • na drodze głównej od PT do KT i na zjeździe na KT - górna warstwa nawierzchni tłuczniowej grubości 9 cm z łamanego kruszywa skalnego o uziarnieniu ciągłym 0-31,5mm , w tym zamknięcie łamanym skalnym kruszywem o uziarnieniu ciągłym 0-8mm grubości ok.2 cm. - dolna warstwa nawierzchni tłuczniowej grubości 18cm z kruszywa łamanego skalnego o uziarnieniu ciągłym 0-63 mm • na zjazdach i mijankach /w ciągu drogi leśnej/ - górna warstwa nawierzchni tłuczniowej grubości 9 cm z kruszywa łamanego skalnego o uziarnieniu ciągłym 0-31,5mm , w tym zamknięcie łamanym skalnym kruszywem o uziarnieniu ciągłym 0-8mm grubości ok.2 cm. - dolna warstwa nawierzchni tłuczniowej grubości 14cm z kruszywa łamanego skalnego o uziarnieniu ciągłym 0-63 mm. 7. Urządzenia drogowe Zaplanowano przestawienie istniejącej rogatki na PT. Należy ją ustawić za wyokrągleniem prawej strony nawierzchni tj ok. km 0+040. Drugą nową rogatkę należy ustawić przed zjazdem na KT. Na PT i na KT ustawić po 2 słupki krawędziowe U-2, zgodnie z rys 4 . 8. Urządzenia obce: Według danych nadleśnictwa pod pasem drogowym ok. km 1+045 przechodzi do osady leśnej wodociąg / pcv Ø 90mm - zaznaczony na sytuacji szczegółowej / Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają załączniki: Załącznik Nr 9 do SIWZ - Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, projekt budowlano – wykonawczy, przedmiar robót i kosztorys ofertowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 40.000,00 zł. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy przed upływem terminu składania ofert kwota wniesionego wadium będzie uznana na rachunku bankowym Zamawiającego. Zaleca się, aby kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 64 2030 0045 1110 0000 0015 8130 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4. Zwrot lub zatrzymanie wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 Ustawy. 5. Wadium wnoszone w innej niż pieniądz formie musi posiadać ważność co najmniej do końca terminu związania wykonawcy złożoną przez niego ofertą. 6. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz należy załączyć do oferty odpowiedni dokument, nie spięty w całość z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach