Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej we wsi Truski

Gmina Bielsk Podlaski ogłasza przetarg

  • Adres: 17-100 Bielsk Podlaski, ul. Mickiewicza 46
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7306851, 7305031 , fax. 085 7302015
  • Data zamieszczenia: 2009-03-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Bielsk Podlaski
    ul. Mickiewicza 46 46
    17-100 Bielsk Podlaski, woj. podlaskie
    tel. 085 7306851, 7305031, fax. 085 7302015
    REGON: 05065900700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bielskpodlaski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej we wsi Truski
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej Nr 107494 B we wsi Truski o długości 0,466 km. Przebudowa drogi będzie polegać na wyrównaniu i wzmocnieniu istniejącej podbudowy brukowcowej i żwirowej oraz wykonaniu nawierzchni z betonu asfaltowego. Przewiduje się również niewielką korektę niwelety oraz poprawę odwodnienia drogi. Opis istniejącego zagospodarowania terenu. Projektowany do przebudowy odcinek drogi gminnej przebiega przez teren zabudowany wsi Truski. Od km 0+000 - 0+325 droga posiada nawierzchnię żwirową o szer. 5,2-5,5 m, a od km 0+325 - 0+466 nawierzchnię brukowcową o szer. ok. 4,0 m poszerzoną i przykrytą warstwą pospółki do szer. 5,5 m. Na trasie występują następujące przepusty: -w km 0+65 ? 80 cm, dł. 7,0 m w złym stanie technicznym wymagający przebudowy -w km 0+462 ? 40 cm, Wipro dł 10 m w dobrym stanie technicznym Szerokość pasa drogowego na całej długości wynosi 12 m. Opis przyjętych rozwiązań projektowych. Parametry techniczne drogi. -klasa techniczna drogi - L -prędkość projektowa - 40 km-godz. -szerokość jezdni - 5,0 m -kategoria ruchu - KR-1 -obciążenie osi pojazdu - 80 kN-oś Projektowana droga w planie. Początek trasy w km 0+000 przyjęto na końcu zabudowy wsi Truski, natomiast koniec trasy w km 0+446 znajduje się na krawędzi jezdni drogi powiatowej Łubin Kościelny-Truski. Na trasie występują 4 załamania, na których zaprojektowano łuki kołowe o promieniach 50-1500 m. Promienie łuków dostosowano do istniejącego zagospodarowania terenu. Główne punkty trasy zastabilizowano w terenie bolcami stalowymi lub palikami z dowiązaniem do trwałych punktów terenowych. Niweleta drogi. Niweletę drogi zaprojektowano w aspekcie maksymalnego wykorzystania istniejącej nawierzchni żwirowej i brukowcowej jako podbudowy oraz nadania jej normatywnych spadków rzędu 0,50%-2,50%. Załamania niwelety wyłagodzono łukami pionowymi o promieniach 2000-3000 m. Niweletę zaprojektowano bez uwzględnienia 2-giej warstwy nawierzchni z betonu asfaltowego grub. 4 cm. Przekroje normalne. Zaprojektowano 1 przekrój normalny trasowy o następujących parametrach: -szerokość jezdni-5,0 m -szerokość korony-7,0 m -szerokość poboczy-1,0 m -spadek poprzeczny jezdni-2% -spadek poprzeczny poboczy-6% -pochylenie skarp-1:1,5 Konstrukcja i technologia nawierzchni. Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni dla ruchu KR-1 na podłożu G 1 a) na istniejącej nawierzchni brukowcowej i żwirowej -warstwa wyrównawcza z kruszywa naturalnego stabilizowanego mechanicznie grubość zmienna wg obliczeń -warstwa ścieralna z betonu asfaltowego wg PN-S-96025:2000 grub. 5 cm. b) na zjazdach do posesji i poboczach zaprojektowano nawierzchnię żwirową grub. 15 cm. Odwodnienie. Odwodnienie zaprojektowano metodą powierzchniowego spływu wód opadowych rowami przydrożnymi i naturalnymi ciekami do przepustu w km 0+065. W miejscu istniejącego przepustu ? 80 w km 0+065 projektuje się przepust z rur żelbetowych ? 100 cm długość 9,0 m. Na rowach przydrożnych pod zjazdami na posesje zaprojektowano przepusty z rur betonowych ? 40 cm Wipro. Rozwiązanie komunikacji, transportu i uzbrojenia terenu. Zakłada się wykonawstwo robót pod ruchem tzn. połową jezdni. Transport materiałów odbywać się będzie środkami transportu samochodowego. W pasie drogowym występuje następujące uzbrojenie podziemne: -wodociąg oznaczony na planie sytuacyjnym kolorem niebieskim -kabel telekomunikacyjny oznaczony kolorem pomarańczowym Powyższe urządzenia nie kolidują z projektowanymi robotami drogowymi. Wpływ inwestycji na środowisko. Projektowana przebudowa drogi polegająca na wzmocnieniu konstrukcji nawierzchni i niewielkiej korekcie niwelety nie będzie miała negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej poprawi bezpieczeństwo użytkowników drogi i komfort jazdy. Nie przewiduje się wycinki drzew przydrożnych. Bilans terenu inwestycji. Przebudowa drogi jest projektowana w granicach istniejącego pasa drogowego i nie zachodzi potrzeba wywłaszczeń gruntów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wymagania dotyczące wadium. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00 zł słownie: trzy tysiące złotych. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w w/w formach. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Brańsku o/Bielsk Podlaski Nr 32 80630001 0010 07062138 0006. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w SIWZ lub dopuszczalnej formie zostanie wykluczony z postępowania. Zamawiający nie dopuszcza wniesienia wadium w formie gotówki pod rygorem wykluczenia z postępowania. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki: posiadają niezbędne uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia - w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w punkcie 10 SIWZ. Z treści dokumentów musi jednoznacznie wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. - W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda: - wypełnionego formularza OFERTA -załącznik nr 1 A do SIWZ wraz z kosztorysem ofertowym- załącznik nr 1 do SIWZ. - aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert złożony w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. - W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda: -wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy-w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 3 do SIWZ. Wykaz musi zawierać co najmniej 3 roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie dróg o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto każda, poparty dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie (referencje). - Wykazu osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności z wykorzystaniem wzoru załącznik nr 5 do SIWZ. Należy również dołączyć pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia jeżeli w przedstawionym wykazie Wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. Zamawiający wymaga od Wykonawcy dysponowanie minimum 1 pracownikiem z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie -kierownika budowy -branża drogowa, poparte dokumentami stwierdzającymi przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przynależnością do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa oraz innymi pracownikami z branży drogowej, którzy będą wykonywać zamówienie (co najmniej 3). Jeśli Wykonawca w wykazie wykaże inne osoby uczestniczące w wykonywaniu zamówienia, musi dołączyć kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających ich kwalifikacje zawodowe. - W celu potwierdzenia przez Wykonawcę warunków znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Zamawiający żąda: - polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 PLN- złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. - W celu potwierdzenia że, Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych. - oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust 1 i art. 44 ustawy z wykorzystaniem wzoru -załącznik nr 4 do SIWZ. - W przypadku złożenia oferty wspólnej przez Wykonawców muszą spełniać następujące wymagania: - Wykonawcy przedłożą wraz z ofertą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców, która musi określać w sposób nie budzący wątpliwości Wykonawców odpowiedzialnych za złożoną ofertę i wykonanie zamówienia, zasady reprezentacji, zasady odpowiedzialności w tym w szczególności odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia. - W odniesieniu do wymagań przedstawionych przez Zamawiającego każdy z Wykonawców oddzielnie musi udokumentować, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. - W przypadku warunku wymaganego doświadczenia, każdy z Wykonawców musi udokumentować doświadczenie z ostatnich 5 lat w realizacji robót budowlanych polegających na budowie lub przebudowie dróg o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto każda, poparte dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. - W przypadku warunku potencjału ekonomicznego i technicznego Wykonawcy muszą go spełniać wspólnie. - Wykonawcy występujący wspólnie, muszą upoważnić jednego spośród siebie jako przedstawiciela pozostałych w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy, a jego upoważnienie musi być udokumentowane pełnomocnictwem podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli pozostałych Wykonawców. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać czynności do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. - Pełnomocnictwa muszą być wniesione w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza lub wystawcę dokumentu. - Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z Wykonawcą występującym jako reprezentant pozostałych Wykonawców. - Kopię dowodu wniesienia wadium potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub upełnomocnionego przedstawiciela strony Wykonawca dołącza do oferty. - W przypadku, gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca winien załączyć oryginał gwarancji lub poręczenia do oferty. - Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę. Zmawiający zaleca, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. - Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów na potwierdzenie uprawnienia do wykonywania określonej działalności Wykonawca postępuje zgodnie z § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą zostać złożone (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.). - Dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. - Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust 3 ustawy Pzp oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 z późn. zm.) rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności, tzn. zastrzegł składając ofertę, iż nie mogą być one udostępnione innym uczestnikom postępowania. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca winien złożyć na formularzu ofertowym. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem tajemnica przedsiębiorstwa. - Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu w/w ustawy skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust 1 pkt 1 ustawy Pzp. - Wykonawca w szczególności nie może zastrzec informacji dotyczących ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach-art.86 ust 4 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bielskpodlaski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach