Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej w msc. Drężewo, ul. Dębowa gm. Olszewo-Borki

Gmina Olszewo-Borki ogłasza przetarg

  • Adres: 07-415 Olszewo-Borki, ul. Władysława Broniewskiego
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 029 761-31-07 , fax. 29 6432074
  • Data zamieszczenia: 2018-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Olszewo-Borki
    ul. Władysława Broniewskiego 13
    07-415 Olszewo-Borki, woj. mazowieckie
    tel. 029 761-31-07, fax. 29 6432074
    REGON: 54830100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.olszewo-borki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej w msc. Drężewo, ul. Dębowa gm. Olszewo-Borki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    III. Opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiot zamówienia pn: ,,Przebudowa drogi gminnej w msc. Drężewo, ul. Dębowa gm. Olszewo- Borki": Część I – Wykonanie podbudowy pod nawierzchnię bitumiczną od km 0+098 do km 0+647 Część II – Wykonanie nawierzchni bitumicznej od km 0+098 do km 0+647 2. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane związane z przebudową drogi gminnej w szczególności: Część I: • roboty pomiarowe: - wytyczenie geodezyjne projektowanej drogi; • roboty przygotowawcze: - karczowanie drzew, karp i krzewów; - roboty rozbiórkowe; - roboty ziemne pod konstrukcję jezdni; - korytowanie; • roboty budowlane: - wykonanie podbudowy min. 25 cm grubości z m. kruszywa łamanego fr.0/31,50 mm, zagęszczanego mechaniczne pod nawierzchnię jezdni oraz skrzyżowania z ul. Słoneczną; - wykonanie przepustów drogowych wraz z barierami; - regulacja studni kanalizacyjnych, telekomunikacyjnych, zasuw wodociągowych, przestawienie lokalizacji hydrantów; Część II: • roboty pomiarowe: - wytyczenie geodezyjne projektowanej jezdni; - wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz w 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej; • roboty przygotowawcze: - wykonanie podbudowy min. podbudowa o gr. 20 cm z m. kruszywa łamanego fr.0/31,50 mm, zagęszczanego mechaniczne pod zjazdy; • roboty budowlane: - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC 11 S asfalt D50/70 o gr. 5 cm KR 2; - wykonanie nawierzchni zjazdów z kostki betonowej gr. 8 cm, kolor grafitowy wraz z obrzeżami; - wykonanie poboczy z kruszywa łamanego 0/31,5 mm zagęszczonego mechanicznie o grubości 10 cm wraz z wyprofilowaniem i zagęszczeniem; - skrzyżowania i zjazdy na drogi gminne i wewnętrzne wykonać z betonu asfaltowego szer. 5 m, dł. 15 m, łuki zjazdów na całej długości wykonać w obrzeżach betonowych (km.0+240 - skrzyżowanie z ul. Słoneczną, ok. 0+395); - regulacja studni kanalizacyjnych, telekomunikacyjnych, zasuw wodociągowych, przestawienie lokalizacji hydrantów; • roboty wykończeniowe: - wykop rowów i kanałów melioracyjnych; - oczyszczenie i pogłębienie rowów melioracyjnych na odcinku 20 m przed i 20 m za przepustami; - obsianie trawą skarp; - wykonanie i zamocowanie elementów stałej organizacji ruchu - oznakowanie pionowe, poziome. 3. Opis inwestycji znajduje się w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i przedmiarze robót, załączonych do SIWZ. 4. Przedmiary zawierają wiążący podział zakresu czynności dla poszczególnych części. 5. Wartości ilościowe podane w Przedmiarach, mają charakter jedynie pomocniczy przy szacowaniu wykonania oferty. 6. Wykonawca winien uwzględnić wywóz ziemi z urobku, gruzu i innych materiałów pochodzących z terenu budowy na obszar całej Gminy Olszewo-Borki, zgodnie z ustaleniami z Zamawiającym. 7. Przy wykonywaniu robót powinny być przestrzegane odpowiednie Polskie Normy lub aprobaty techniczne. 8. Wszystkie roboty oraz materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą odpowiadać wymaganiom zawartym w Polskich Normach lub aprobatach technicznych., zawarte w dokumentacji w dziale pn.: Szczegółowe Specyfikacje Techniczne. 9. Wszystkie nazwy własne materiałów użyte w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i SIWZ podane są przykładowo i określają minimalne parametry jakościowe. 10. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego materiały, urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku, Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczno – jakościowe, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. 11. W trakcie prac należy wykonywać dokumentację fotograficzną tj. komplet fotografii przekazanych w formie elektronicznej na płytach CD oraz konspekt fotografii w formie wydruku kolorowego obejmujący minimum 30 szt. fotografii z najważniejszych etapów zadania, w szczególności robót zanikowych wraz z opisem na jakim odcinku fotografia została wykonana, dodatkowo każda fotografia powinna zostać opatrzona datą jej wykonania i nazwą inwestycji. 12. Wykonawca będzie zobowiązany ponieść koszty: 1) rozwiązań (warunki techniczne) uwzględnionych w projekcie budowlanym, a nie ujętych w przedmiarze robót; 2) ubezpieczenia robót; 3) geodezyjnego wytyczenia drogi; 4) oznaczenia i zabezpieczenia miejsc wykonywania robót; 5) utrzymania i organizacji zaplecza budowy do celów socjalnych; 6) opracowania i uzgodnienia projektu tymczasowej organizacji ruchu na czas prowadzenia robót; 7) uzyskania wszystkich niezbędnych dokumentów potwierdzających prawidłowość wykonanych robót w tym obligatoryjnie dla Części I badania zagęszczenia gruntu; 8) wykonania w 2 egzemplarzach kosztorysu powykonawczego osobno dla każdej z części, w tym na roboty dodatkowe lub uzupełniające, jeżeli wystąpią. 13. Wykonawca na swój koszt zapewni: kierownika budowy, posiadającego przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnej funkcji do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie dróg. 14. Wykonawca poniesie koszty uporządkowania terenu robót po ich zakończeniu, w szczególności: 1) naprawę uszkodzonych ogrodzeń, fundamentów i innej infrastruktury; 2) odtworzenie słupków geodezyjnych przez uprawnionego geodetę. 15. Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady – minimum 60 miesięcy. 16. Źródła finansowania. Przedmiot zamówienia finansowany będzie z udziałem środków budżetu Województwa Mazowieckiego przewidzianych na budowę i modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych umowa nr 141 /UMWM/05/2018/RW-RM-II/1-117 z dnia 23 maja 2018 r. oraz budżetu Gminy Olszewo-Borki. Niedotrzymanie terminu realizacji przedmiotu zadania skutkuje utratą wyżej wymienionego dofinansowania. Wówczas Zamawiający będzie dochodził od Wykonawcy odszkodowania tytułem utracanych korzyści. 17. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): CPV 45233140-2 Roboty drogowe. CPV 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg. CVP 45233000-9 Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg. 18. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę (art. 29 ust.3a ustawy Pzp) - zamawiający wymaga, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących poniższe czynności w zakresie realizacji zamówienia: Kierownik budowy (konkretna wskazana funkcja ma jedynie charakter przykładowy i została wskazana celem doprecyzowania typu czynności, które winny być wykonywane na podstawie umowy o pracę).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: IX. Wymagania dotyczące wadium. 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium zamówienia w wysokości: Część I – 6 000,00 zł PLN (sześć tysięcy); Część II - 8 000,00 PLN (osiem tysięcy). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018r. poz.110). 3. Miejsce i sposób wniesienia wadium 1) Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta Gminę Olszewo-Borki z siedzibą 07-415 Olszewo-Borki ul. Broniewskiego 13, należy je załączyć do oferty w oryginale. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Ostrołęce Nr 44 8922 0009 0000 0361 2000 0030. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 3) Dokument wadium winien być dołączony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwali na jego późniejszy zwrot wykonawcy bez naruszenia integralności całej oferty. 4) Dokument wadium winien być oznaczony opisem Wadium w postępowaniu: ............ 4. Termin wniesienia wadium 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. 30 dni od terminu składania ofert. 3) W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie pieniądza, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin uznania rachunku zamawiającego. 5. Zamawiający zwraca wadium wykonawcom zgodnie z art. 46 ust. 1, ust. 2, ust 4 ustawy Pzp. 6. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę zgodnie z art. 46 ust. 3 ustawy Pzp. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46 ust. 4a, ust. 5 ustawy Pzp
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: V. Warunki udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ustawy Pzp 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) nie podlegają wykluczeniu, 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu opisane w ust. 2. 2. Opis warunków udziału w postępowaniu. 1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 2) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w tym zakresie. 3) Zdolność techniczna lub zawodowa. a) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą zakresem budowę lub przebudowę dróg lub ulic o nawierzchni naturalnej o wartości zamówienia co najmniej 500.000 PLN (pięćset tysięcy). b) Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje osobą, którą skieruje do realizacji zamówienia, posiadającymi n/w uprawnieniami i doświadczeniem: • kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-inżynieryjnej w zakresie dróg lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które uprawniają do pełnienia funkcji kierownika budowy w zakresie robót drogowych objętych niniejszym zamówieniem, posiadający minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe w nadzorowaniu lub kierowaniu robotamidrogowymi (zatrudniony na podstawie umowy o pracę); 3. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności zgodnie z art. 22d ust. 2 ustawy Pzp. „Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia” 4. Korzystanie przez wykonawcę ze zdolności technicznych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów zgodnie z art. 22a ustawy Pzp 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ust 2, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych, lub sytuacji finansowej, lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie winno być złożone wraz z ofertą. 3) Warunki dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą spełnić polegając na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22a ust.5 ustawy Pzp. 5) W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi wynikać w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Pzp 1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2) W przypadku o którym mowa w pkt. 1, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem. 3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w ust. 2 wykonawcy mogą spełniać łącznie. 6. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasadzie: „spełnia” lub „nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach załączonych przez wykonawcę.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: VIII. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywanie oświadczeń lub dokumentów w sytuacjach określonych w art. 10c - 10e ustawy Pzp. 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim. 2. Komunikacja między zamawiającym z wykonawcami odbywa się w formie pisemnej, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dn. 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017r. poz. 1219) lub za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2017r. poz. 1481), osobiście bądź za pośrednictwem posłańca. 3. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 4. Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej. 5. Zamawiający wymaga przesyłanie ofert w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego, w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca na adres Gmina Olszewo-Borki 07-415 Olszewo-Borki ul. Wł. Broniewskiego 13 – biuro podawcze. 6. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są pracownicy Urzędu Gminy w Olszewie-Borkach: Emilia Żebrowska - Kierownik Referatu Inwestycji Gospodarki Komunalnej i Drogownictwa tel. 503 154 630 lub mail: sekretariat@olszewo-borki.pl XIII. Opis sposobu obliczania ceny. 1. Obowiązującym wynagrodzeniem będzie wynagrodzenie ryczałtowe. 2. Cena oferty winna uwzględniać w szczególności wszystkie koszty niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia wynikające z opisu przedmiotu zamówienia w SIWZ, dokumentacji projektowej oraz kosztów wszelkich prac niezbędnych do zrealizowania przedmiotu zamówienia a niewymienionych w dokumentach, których wykonanie jest konieczne dla prawidłowego i kompleksowego wykonania przedmiotu zamówienia oraz rozwiązanie i usuwanie wszelkich kolizji i wszystkie inne prace wynikłe w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia a niezbędne do osiągnięcia rezultatu umowy, 3. Cena oferty musi być wyrażona w PLN z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, kwoty zaokrągla się do pełnych groszy przy zastosowaniu matematycznych reguł zaokrąglania liczb. 4. Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone zostały we wzorze umowy. 5. Cenę należy podać z uwzględnieniem podatku VAT w stawce 23%. 6. Zamawiający zaleca dołączenie na wezwanie Zamawiającego kosztorysów ofertowych opracowanych na podstawie przedmiarów robót, które mają charakter pomocniczy przy obliczaniu ceny. Jeżeli wykonawca nie wyceni jakiejś pozycji kosztorysu, zamawiający uzna, że została ona wyceniona w innej pozycji. Załączony kosztorys ofertowy będzie mógł stanowić podstawę do oszacowania ewentualnych robót dodatkowych i /lub robót polegających na powtórzeniu robót budowlanych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach