Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej w centrum wsi Działyń, gmina Zbójno na działkach o nr geod. 216, 195/2, 215/4 i 202 wraz z przebudową skrzyżowania z drogą powiatową nr 2132C Sitno-Działyń-Mazowsze-Czernikowo

Gmina Zbójno ogłasza przetarg

  • Adres: 87-645 Zbójno, Zbójno
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 801 921 , fax. 542 801 921
  • Data zamieszczenia: 2018-02-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zbójno
    Zbójno 35 A
    87-645 Zbójno, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 801 921, fax. 542 801 921
    REGON: 91086734100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbojno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej w centrum wsi Działyń, gmina Zbójno na działkach o nr geod. 216, 195/2, 215/4 i 202 wraz z przebudową skrzyżowania z drogą powiatową nr 2132C Sitno-Działyń-Mazowsze-Czernikowo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej w centrum wsi Działyń, gmina Zbójno na działkach o nr geod. 216, 195/2, 215/4 i 202 wraz z przebudową skrzyżowania z drogą powiatową nr 2132C Sitno-Działyń-Mazowsze-Czernikowo. 2. Droga gminna o długości 392 m ma przebieg zapętlający wobec drogi powiatowej nr 2132C. Przedmiotem zamówienia jest odcinek o długości 356 m z włączeniem do drogi powiatowej 2132C na skrzyżowaniu z drogą Działyń-Nowogród. Zakres objęty zamówieniem stanowi teren równinny, zabudowany o zabudowie wiejskiej zwartej. Droga gminna posiada wydzielony chodnik dla ruchu pieszego. Projektowana przebudowa dotyczy istniejącej nawierzchni z kruszyw. Istniejąca nawierzchnia z kruszyw ma szerokość zmienną – od 4,8 do 5,6 m. 3. Zaprojektowano jezdnię o nawierzchni bitumicznej szerokości 5,0 m na podbudowie z KŁMS. Istniejący chodnik wymaga odcinkowego przebudowania w celu dostosowania do niwelety drogi. Z uwagi na obecność w podłożu gruntu słabonośnego zaprojektowano zastosowanie geosyntetyków ograniczających głębokość wymiany gruntu. Po lewej stronie drogi zaprojektowano pobocza z kruszywa uzyskanego z profilowania i korytowania jezdni, szerokości 0,75 m. Wody opadowe z drogi, chodnika, zjazdów będą odprowadzane powierzchniowo poprzez zaprojektowane spadki podłużne i poprzeczne, w kierunku terenu zielonego za poboczem. W km 0+139,00 konieczny jest remont istniejącego przepustu pod drogą gminną z rury PEHD średnicy 40 cm o długości 13 m. Wymiana ławy żwirowej do gr. 40 cm. Przy remoncie zachowany zostanie minimalny naziom 60 cm. Na wlocie i wylocie przepustu należy wykonać zabezpieczenie z kamienia polnego na chudym betonie gr. 10 cm. Dodatkowo należy odtworzyć istniejący rów o długości 30 mb. Pochylenie skarp rowu 1 : 1,5, dno rowu 40 cm. Na końcowym odcinku drogi, po lewej stronie, w celu zabezpieczenia przed skarpą stawu, zaprojektowano bariery energochłonne o długości 12 m. Montaż oznakowania pionowego według projektu stałej organizacji ruchu. 4. Zamówienie obejmuje: • przebudowę nawierzchni drogi i zjazdów, • wykonanie remontu istniejącego przepustu pod drogą gminną, • wykonanie odwodnienia nawierzchni poprzez utrzymanie właściwego nachylenia poprzecznego, • instalację urządzeń bezpieczeństwa ruchu – barier energochłonnych, • uregulowanie przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania z DP2132C, • regulację istniejącego oświetlenia drogi i skrzyżowania, • odtworzenie rowu, • wprowadzenie oznakowania (stała organizacja ruchu). 5. Zakładane parametry: • kategoria KR1 obciążenia ruchem, • droga lokalna o nawierzchni z betonu asfaltowego o szerokości podstawowej 5,0 m, • poszerzenia na łuku R=30 m do 6,12 m, • zjazdy indywidualne – istniejące – bez zmiany szerokości, • zjazdy publiczne do wykonania z betonu asfaltowego, • włączenie dróg gminnych z łukami R=5,0 m, • posadowienie drogi na poziomie niwelety jezdni +10 cm, • nachylenie poprzeczne drogi 2% w kierunku pobocza. 6. Projektowana konstrukcja i rozwiązania techniczne: • konstrukcja podstawowa drogi – nawierzchnia z betonu asfaltowego gr. 4 cm warstwy ścieralnej, 4 cm warstwy wiążącej na podbudowie z kruszywa łamanego 0-31,5 mm grubości 8 cm oraz 0-63 mm grubości 15 cm i zagęszczonym podłożu gruntowym z warstwą wzmacniającą podłoże z geosiatki na geowłókninie separacyjnej, • krawężniki 12x25 cm od strony pobocza – fundowane na ławie betonowej (beton C16/20), • krawężniki 15x30 cm na przebudowywanych odcinkach chodnika – fundowane na ławie betonowej (beton C16/20), • remont istniejącego przepustu – na bazie rury karbowanej HDPE D=400 mm, • zjazdy publiczne z MMA – konstrukcji jak jezdnia podstawowa, • geosiatka o parametrach: oczka dł/szer maks 40 mm, wytrzymałość na rozciąganie w obu kierunkach min. 20 kN/m, sztywność węzła 100%, materiał – PP z zawartością min. 2% sadzy; węzły integralne – niezgrzewane, • geowłóknina separacyjna o minimalnej wytrzymałości 8 kN/m, • bariery energochłonne – poziom powstrzymywania N1, klasa poziomu szerokości pracującej W1, wartości wskaźnika zagęszczenia gruntu, w którym zagłębione są słupki barier ochronnych powinny być zgodne z normą PN-S-02205;1998. 7. Zestawienie charakterystycznych ilości: • Długość odcinka drogi do przebudowy – 356 m, • Długość całkowita drogi – 392 m, • Powierzchnia drogi i zjazdów do wykonania z MMA – 1950 m2, • Powierzchnia nowych chodników z kostki gr. 6 cm – 12 m2, • Powierzchnia przebudowanych odcinków chodników – 110 m2. 8. Zobowiązuje się Wykonawcę do stosowania materiałów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie na terytorium Polski. Wykonawca przed rozpoczęciem robót musi przedstawić inspektorowi nadzoru inwestorskiego do akceptacji wszelkie dokumenty dopuszczające materiały i urządzenia do zastosowania w budownictwie na terytorium Polski. Produkty przemysłowe muszą posiadać ww. dokumenty wydane przez producenta, a w razie potrzeby poparte wynikami badań wykonanych przez laboratorium posiadające odpowiednie uprawnienia. Zamawiający na każdym etapie realizacji zamówienia ma prawo żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów dopuszczających wyrób do stosowania w budownictwie oraz protokoły z przeprowadzonych badań typu wyrobu. Materiały budowlane nie spełniające powyższych wymagań nie zostaną dopuszczone do użycia w ramach zamówienia. 9. Po zakończeniu budowy należy przedstawić w formie wykazu – certyfikaty i świadectwa jakości, atesty lub równoważne na wbudowane materiały budowlane. 10. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, nie gorsze niż wymienione w opisie przedmiotu zamówienia. 11. Informacja na temat możliwości powierzenia przez wykonawcę wykonania części zamówienia podwykonawcom: 11.1. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy, Wykonawca zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. 11.2. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 11.3. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie Zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 11.4. Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 11.5. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 12. Wymagania stawiane wykonawcy: 12.1. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 12.2. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 12.3. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 12.4. Określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 12.5. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 13. Wymagania dot. zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. 13.1. Zamawiający wymaga, aby wszystkie osoby realizujące przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z przedmiotem zamówienia opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy, wykonujące wskazane czynności: a. Roboty przygotowawcze i ziemne; b. Roboty nawierzchniowe; c. Roboty odwadniające; d. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Zamawiający dopuszcza zmianę osób podlegających zatrudnieniu pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamówienia. Zmiany te nie stanowią zmian umowy. 13.2. Zamawiający wymaga, aby pracownicy fizyczni wykonujący czynności, polegające na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu robót budowlanych, zatrudnieni byli przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.). 13.3. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art.29 ust.3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) roboty budowlane będą świadczone przez osoby wymienione w wykazie pracowników wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia. Wykaz pracowników Wykonawca składa u Zamawiającego w dniu podpisania umowy. b) każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie do 5 dni roboczych – Wykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu dowód, potwierdzający ich zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy wykonywaniu czynności wskazanych w punkcie 13.1. SIWZ, w szczególności: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. c) naruszenie przez Wykonawcę lub jego podwykonawcę powyższych zobowiązań uprawnia Zamawiającego do naliczenia kary umownej w wysokości określonej we „Wzorze umowy” lub do odstąpienia od umowy (z winy Wykonawcy) po upływie dodatkowego terminu wyznaczonego na usunięcie tych naruszeń. 13. Wymagany okres gwarancji: minimalny okres gwarancji 36 miesięcy maksymalny okres gwarancji 60 miesięcy
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku dotyczącego posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności lub czynności.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach