Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej – ulicy Akacjowej w Chmielnie, etap II

Gmina Chmielno ogłasza przetarg

  • Adres: 83-333 Chmielno, ul. Gryfa Pomorskiego
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 058 6842212 w. 47 , fax. 586 842 216
  • Data zamieszczenia: 2020-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Chmielno
    ul. Gryfa Pomorskiego 22
    83-333 Chmielno, woj. pomorskie
    tel. 058 6842212 w. 47, fax. 586 842 216
    REGON: 19167492500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.chmielno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej – ulicy Akacjowej w Chmielnie, etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres zamówienia:  zagospodarowanie, zabezpieczenie i organizacja placu budowy wraz z oznaczeniem budowy tablicami zgodnie z obowiązującymi przepisami.  Wykonawca zobowiązany jest do wytyczenia obiektów zgodnie z dokumentacją projektową, Wykonawca zobowiązany jest do sprowadzenia prawidłowości wytyczeń i zgłoszenia Inspektorowi nadzoru wszelkich błędów, niejasności i odstępstw przed rozpoczęciem robót.  roboty budowlane, roboty konstrukcyjne, roboty budowlane związane z zagospodarowaniem terenu – zgodnie z dokumentacją projektową,  utrzymanie i likwidacja placu budowy,  sporządzenie dokumentacji powykonawczej. 2. W ramach całości przedmiotu zamówienia: a) w zakresie branży drogowej przewiduje się:  wykonanie nowej nawierzchni jezdni;  wykonanie nowej nawierzchni zjazdów;  budowę i przebudowę chodników;  przebudowę skrzyżowań;  ustawienie murków oporowych;  wykonanie oznakowania poziomego i pionowego;  ustawienie elementów Brd,  wycinkę drzew i krzewów. b) w zakresie branży sanitarnej przewiduje się wykonanie:  wpustów deszczowych,  studni deszczowych,  przykanalików,  kanałów deszczowych,  włączeń do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej oraz  regulację wysokościową istniejących włazów studni kanalizacji sanitarnej;  regulację wysokościową istniejących urządzeń i armatury wodociągowej i gazowej; c) Długość odcinka drogi gminnej dojazdowej objętej przebudową wynosi ok. 460,62 mb, długość chodnika wynosi ok. 529 mb. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa, pismo projektanta specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót, które stanowią załączniki do SIWZ. Uwaga!!! Przedmiary robót mają charakter pomocniczy w stosunku do projektów i specyfikacji technicznej, służą Wykonawcy do właściwego skalkulowania ceny swojej oferty. Za wykonanie zamówienia Zamawiający rozliczy się z Wykonawcą ryczałtem. 4. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy w przypadku zamówień przeznaczonych do użytku osób fizycznych, w tym pracowników Zamawiającego, opis przedmiotu zamówienia sporządza się z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych lub projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników. 5. Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania zadania dostarcza Wykonawca. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być nowe, pochodzić z bieżącej produkcji i odpowiadać co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonych w art. 10 ustawy Prawo budowlane oraz wymogom, jakie zostały określone w STWiOR. Wykonawca zobowiązany będzie do okazania w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą europejskie normy zharmonizowane lub aprobatę techniczną lub dokumentów równoważnych. Uwaga!!! Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 4 ustawy w przypadku robót budowlanych, dostaw lub usług, które są przedmiotem oferty i nie są zgodne z normami, europejskimi ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których się ona odnosi, Wykonawca winien udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. 6. Wszędzie tam, gdzie w opisie przedmiotu zamówienia występują nazwy własne, dopuszcza się odpowiednio: rozwiązania, elementy, materiały, urządzenia równoważne. Za równoważne uznaje się rozwiązania, jak również elementy, materiały, urządzenia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w opisie przedmiotu zamówienia, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry. 7. Istotne dla Zamawiającego cechy i parametry, to takie, które pozwolą zachować wszystkim projektowanym:  Instalacjom, urządzeniom, wyrobom: parametry i cechy pozwalające przede wszystkim na prawidłową współpracę z innymi instalacjami i/lub urządzeniami i/lub wyrobami w sposób założony przez projektanta oraz pozwalające przy tym uzyskać parametry nie gorsze od założonych w opisie przedmiotu zamówienia;  Drogom: wszystkie cechy zakładane przy projektowaniu, niezmieniające ich funkcji użytkowych oraz ich wymiarów;  Elementom konstrukcyjnym i konstrukcjom: wszystkie parametry nie gorsze, niż zakładane Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej sygn. akt KIO/UZP 1400/08 „Uznaje się, że oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem. Przy czym istotne jest to, że produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem referencyjnym, ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, zbliżone do produktu referencyjnego cechy i parametry”. Uwaga!!! Jeżeli w SIWZ bądź w załącznikach do SIWZ zostały wskazane jakiekolwiek nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty, normy czy pochodzenie (materiałów lub urządzeń), należy przyjąć, że Zamawiający zawsze dopuszcza rozwiązania równoważne. Celem niniejszego postępowania jest osiągnięcie określonej w SIWZ jakości i funkcjonalności, a nie nabycie materiałów lub urządzeń konkretnej marki lub producenta. Z tych względów Zamawiający dołożył należytej staranności, aby przedmiot zamówienia nie został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, które mogłyby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Jeżeli, pomimo tego, okaże się w jakimkolwiek miejscu SIWZ oraz w załącznikach do SIWZ występują takie wskazania, nie należy ich traktować jako wymagań odnoszących się do przedmiotu zamówienia, a należy je rozpatrywać wyłącznie w kategoriach wskazań o charakterze informacyjnym (nie wiążących dla Wykonawców). Z tych względów, oferta, która nie będzie odpowiadała tym wskazaniom nie będzie uznawana za niezgodna z treścią SIWZ i nie zostanie z tych powodów odrzucona. Ciężar udowodnienia, że materiał jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. 8. W ofercie należy podać cenę obejmującą cały zakres przedmiotu zamówienia wynikający z niniejszego opisu oraz dokumentacji w tym planu zagospodarowania terenu, uwzględniając zapisy SIWZ i warunki realizacji określone w projekcie umowy załączonym do SIWZ. Wykonawca musi dochować szczególnej staranności dokonując oszacowania wartości zamówienia uwzględniając zapisy niniejszych dokumentów stanowiących dokumentację przetargową oraz projektową. 9. Przy kalkulacji oferty należy uwzględnić rozebranie i wywiezienie istniejącej nawierzchni (trylinka, kostka betonowa) pozostające własnością Zamawiającego do powtórnego wykorzystania. Materiały należy przetransportować nie powodując uszkodzeń przy rozładunku do miejsca wskazanego przez Zamawiającego na terenie miejscowości Chmielno, odległość wywozu od placu budowy maksymalnie 5 km. 10. Wykonawca umiesi w miejscu wskazanym przez Zamawiającego 2 sztuki tablic informacyjnych o źródle współfinansowania zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji niniejszego projektu oraz wzorem tablicy przekazanym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę następujących kluczowych części zamówienia na roboty budowlane:  roboty w zakresie wykonania koryta i podbudowy drogi,  roboty w zakresie nawierzchni betonowej. 12. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzenia robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 13. Wykonawca zapewnienia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty pozwalające na ich stosowanie. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 14. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne. 15. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 16. Wykonawca umożliwi mieszkańcom dostęp pieszy i kołowy do nieruchomości w obrębie prowadzonych prac. W przypadku wykonywania prac przy wjazdach uniemożliwiających dostęp kołowy Wykonawca zobowiązany jest powiadomić osoby, których sytuacja ta dotyczy o terminie 17. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie wywóz i zagospodarowanie odpadów. 18. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym. 19. Dokumentacja powykonawcza winna być sporządzona w języku polskim w 2 (dwóch) egzemplarzach oraz na nośniku elektronicznym typu CD/DVD. Wszystkie dokumenty winny być sporządzone odpowiednio: pliki tekstowe w formacie *doc, arkusze obliczeniowe w formacie *xls, rysunki w formacie *jpg i *dwg. 20. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji zadania do kompletowania robót, stanowiących przedmiot niniejszej umowy, wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami prawa budowlanego oraz przygotowanie do odbioru końcowego kompletu protokołów jak i kompletu dokumentów potrzebnych do zawiadomienia o zakończeniu budowy. Zobowiązany jest również do uzupełniania dokumentów/wyjaśnienia zapisów na żądanie organu wydającego pozwolenie na użytkowanie oraz uczestniczenie w kontrolach związanych z zakończeniem budowy oraz wydaniem pozwolenia na użytkowanie. 21. Wykonawca podpisując umowę udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonane roboty, wbudowane materiały i zamontowane urządzenia na okres zgodny ze złożoną ofertą, jednak nie krótszy niż 36 miesięcy licząc od daty odbioru końcowego. Okres rękojmi wydłuża się na okres obowiązywania gwarancji. 22. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 23. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy określa w opisie przedmiotu zamówienia na roboty budowlane wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.). 24. Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) jeden pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy posiadający uprawnienia zawodowe operatora walca, b) jeden pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy posiadający uprawnienia zawodowe operatora koparki lub koparko-ładowarki, c) jeden pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy posiadający uprawnienia zawodowe operatora rozkładarki mas bitumicznych, d) jeden pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy posiadający uprawnienia zawodowe kierowcy samochodu ciężarowego tj. co najmniej prawo jazdy kat. C wraz z uprawnieniami do przewozu rzeczy. 25. Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w Rozdziale III pkt. 27 oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy: Zamawiający wymaga przekazania w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust. 25 oraz pisemnych oświadczeń ww. osób o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę. Wykaz ma obejmować wyłącznie imię i nazwisko pracownika, datę zatrudnienia oraz informację o rodzaju wykonywanych przez niego czynności. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przez cały okres obowiązywania Umowy, przedstawi dodatkowo w terminie 7 dni roboczych, informację o stanie zatrudnienia ww. osób, oświadczenia ww. osób o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę oraz dokumenty potwierdzające zgłoszenie pracownika do ubezpieczenia (ZUS). Powyższe dokumenty będą zawierać wyłącznie imię nazwisko pracownika, datę zatrudnienia oraz rodzaj wykonywanej pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości: 20 000,00 zł 2. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 3583 2400 0100 3000 1220 0000 10 Bank Spółdzielczy w Sierakowicach o/Chmielno. Na przelewie należy umieścić adnotację o znaku sprawy np. „Wadium, Znak sprawy: RZP-II.271.24.2020, Przebudowa drogi gminnej – ulicy Akacjowej w Chmielnie, etap II” Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego, a nie data wydania dyspozycji przelewu. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie określonej w Rozdziale IX pkt 2 lit. b) -e), z uwagi na obowiązek zwrotu przez Zamawiającego wadium oraz przechowywania ofert w sposób gwarantujący ich nienaruszalność, Wykonawca powinien złożyć dokument gwarancji/poręczenia w dwóch formach: a) oryginału, który nie będzie w sposób trwały związany z oferta, np. w dodatkowej kopercie, b) kopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem (zgodnie z Rozdziałem XI pkt 8 SIWZ), którą można w sposób trwały związać z ofertą. 6. Dokument wadium wniesiony w formach określonych w Rozdziale IX pkt 2 lit. b) -e) musi zawierać następujące elementy: a) wskazanie podmiotu wystawiającego poręczenie lub gwarancję (gwarant), podmiotu zlecającego ustanowienie poręczenia/gwarancji (Wykonawca) i beneficjenta poręczenia/gwarancji, b) określenie nazwy zadania, którego dotyczy poręczenie/gwarancja, c) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia beneficjentowi kwoty poręczenia/gwarancji -Gwarant musi oświadczyć, że zapłaci beneficjentowi kwotę gwarancji/poręczenia w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, d) określenie kwoty poręczenia/gwarancji-wadium nie może być mniejsze niż określone w pkt8, e) określenie terminu ważności poręczenia/gwarancji - musi obejmować okres począwszy od upływu obowiązującego terminu składania ofert, aż do upływu ostatniego dnia terminu związania ofertą. f) bezwarunkowość dysponowania poręczeniem/gwarancją - poręczyciel lub gwarant zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania kwoty poręczenia/gwarancji na konto wskazane przez beneficjenta, na pierwsze żądanie beneficjenta zawierające oświadczenie, że kwota jest mu należna z powodu zaistnienia okoliczności określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, g) nieodwołalność poręczenia/gwarancji - Gwarant nie może odwołać zobowiązania wynikającego z udzielonego poręczenia/gwarancji, h) określenie prawa i miejsca rozstrzygania sporów dotyczących poręczenia/gwarancji -wszelkie spory dotyczące poręczenia/gwarancji rozstrzygane będą w oparciu o prawo obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, i) określenie miejsca wykonalności praw z poręczenia/gwarancji – prawa z poręczenia/gwarancji muszą być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 7. Poręczenie/gwarancja o treści niezgodnej z postanowieniami punktu poprzedzającego lub zawierająca postanowienia ograniczające odpowiedzialność Gwaranta wobec Beneficjenta jest równoznaczne z niewniesieniem wadium i skutkuje wykluczeniem Wykonawcy. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy. Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art.46 ust.1-4 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie, ponieważ działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach