Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej ul. Spacerowej w miejscowości Brzeźnio od km 0+000 do km 0+620 oraz przebudowa drogi gminnej w miejscowości Ostrów (dz. Nr 567)

Gmina Brzeźnio ogłasza przetarg

  • Adres: 98275 Brzeźnio, ul. Wspólna
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 043 8203026, 043 8203024 , fax. 438 203 671
  • Data zamieszczenia: 2017-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzeźnio
    ul. Wspólna 44
    98275 Brzeźnio, woj. łódzkie
    tel. 043 8203026, 043 8203024, fax. 438 203 671
    REGON: 73093443000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej ul. Spacerowej w miejscowości Brzeźnio od km 0+000 do km 0+620 oraz przebudowa drogi gminnej w miejscowości Ostrów (dz. Nr 567)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Zadanie pn. Przebudowa drogi gminnej ul. Spacerowej w miejscowości Brzeźnio od km 0+000 do km 0+620 oraz przebudowa drogi gminnej w miejscowości Ostrów (dz. Nr 567) Przebudowa drogi gminnej ul. Spacerowej w miejscowości Brzeźnio od km 0+000 do km 0+620, tj. wykonanie m. innymi następujących prac: - wzmocnienie istniejącej nawierzchni tłuczniem kamiennym (dwuwarstwowo) o łącznej grubości 15 cm, - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych AC11S dla ruchu KR-1/2 o grubości 5,0 cm (warstwa ścieralna) na długości 620 mb, szer. 3,20 m, - wykonanie/ utwardzenie poboczy destruktem bitumicznym (alternatywnie z tłucznia kamiennego granitowego) warstwą 15 cm, - odmulenie rowów przydrożnych na długości łącznej 320 mb, - karczowanie pni, usunięcie zakrzaczeń przydrożnych. „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Ostrów ( dz. Nr 567)” – o długości 97,71 mb - wyrównanie istniejącej podbudowy /nawierzchni – bez korytowania (nie należy uwzględniać w cenie ofertowej poz. 1.2 pkt. 2 i pkt. 4 przedmiaru robót t.j. korytowanie oraz wywóz i utylizacja gruntu), -wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 warstwa 15,0 cm, - wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego AC 11S o grubości 5,0 cm, szer. 3,20m - wykonanie obustronnych poboczy o szer. 0,75 m z destruktu asfaltowego lub tłucznia kamiennego warstwą 15,0 cm 2) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 paragraf 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Szczegółowy sposób dokumentowania osób o których mowa w art. 29 ust. 3 a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3 a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są w projekcie umowy i niniejszej siwz. 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w dokumentacji projektowej. Wykonawca wykona wszystkie roboty wynikające z dokumentacji projektowej, nawet wtedy, gdy nie zostały wcześniej ujęte w przedmiarze robót, a są niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. 4) Wymagany okres rękojmi za wady i gwarancji jakości dla elementów przedmiotu zamówienia wynosi na wykonane roboty (materiały, robociznę) i wady wbudowanych materiałów – co najmniej 36 miesięcy licząc od dnia bezusterkowego odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest równa okresowi gwarancji i wynosi minimum 36 miesięcy licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. 5) Wskazane jest, aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji lokalnej placu budowy – zapoznał się z przedmiotem zamówienia. 6) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną normami oraz warunkami technicznymi odbioru robót stąd wyklucza się roszczenia Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. 7) Koszty obsługi geodezyjnej w tym m.in. wytyczenie nowych obiektów w terenie oraz inwentaryzacji powykonawczej, odtworzenie uszkodzonych w trakcie budowy punktów granicznych ponosi wykonawca. 8) Wykonawca podejmie odpowiednie środki w celu zabezpieczenia dróg prowadzących do placu budowy przed zniszczeniem spowodowanym jego środkami transportu lub podwykonawcy. 9) Wykonawca zobowiązuje się do zabezpieczenia placu budowy przed dostępem osób trzecich. 10) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji przedmiotu umowy. Odpowiedzialność Zamawiającego w tym zakresie jest wyłączona. 11) Prace należy prowadzić w taki sposób, aby nie zakłócały funkcjonowania mieszkańcom – użytkownikom budynków mieszkalnych – indywidualnych. 12) Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy z materiałów własnych, zgodnie z dokumentacją projektową i załączonym do umowy kosztorysem ofertowym. 13) W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji – Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia ich i doprowadzenia do stanu poprzedniego. 14) Wykonawca zobowiązany jest do dokonania niezbędnych uzgodnień wynikających z dokumentacji projektowej oraz wynikłych w trakcie realizacji prac m.in. w zakresie prac drogowych, tymczasowej organizacji ruchu, energetycznych, telekomunikacyjnych. 15) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych na podstawie dokumentacji projektowej, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz poleceniami Nadzoru Inwestorskiego i Autorskiego, w tym ochrony środowiska oraz przy zachowaniu przepisów BHP i p-poż., przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 16) Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty, świadectwa pozwalające na ich stosowanie. Dokumenty te zobowiązany jest przedłożyć przed rozpoczęciem robót Inspektorowi nadzoru oraz Zamawiającemu w celu uzyskania akceptacji na ich wbudowanie, zamontowanie itp. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 17) Wykonawca gwarantuje, że użyte do wykonania przedmiotu zamówienia materiały, urządzenia itp. będą nowoczesne, fabrycznie nowe, wysokiej jakości oraz pozbawione będą wad projektowych, wykonawczych i materiałowych, a ich elementy stanowić będą nowoczesne i sprawdzone rozwiązania technologiczne i projektowe. 18) Wykonawca ma obowiązek sporządzić kompletną dokumentację powykonawczą robót, w tym dokumentację do celów odbioru końcowego, nadzoru budowlanego, służb sanitarno-epidemiologicznych, służb ochrony środowiska, itp. Wykonawca ma obowiązek uzyskać wszystkie niezbędne dokumenty potwierdzające prawidłowość wykonania robót, przygotować wszystkie kompletne dokumenty, badania, analizy i sprawdzenia (jeśli dotyczy). 19) Wykonawca zapewni od momentu przejęcia placu budowy do chwili podpisania przez Zamawiającego Protokołu Odbioru Końcowego: - bezpieczeństwo wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, - utrzymanie placu budowy i obiektów w należytym porządku, - ochrony ppoż. placu budowy, - ochrony mienia znajdującego się na placu budowy, - wykonania i utrzymania na placu budowy oświetlenia, oznakowania, zapór, przegród, zabezpieczeń, - odtworzenie nawierzchni dróg, poboczy, terenów prywatnych, koszty organizacji ruchu, zajęcia pasa drogowego, przywrócenia terenu do stanu pierwotnego itp. – jeśli zajdzie taka potrzeba. Wykonawca ponosi koszty zużycia energii elektrycznej i wody w okresie realizacji robót – jeśli zajdzie taka potrzeba). - niezwłoczne usuwanie zanieczyszczeń dróg, dojazdów do placu budowy, placów składowych. 20) Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości robót. 21) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w dokumentacji projektowej. Wykonawca wykona wszystkie roboty wynikające z dokumentacji projektowej, nawet wtedy, gdy nie zostały wcześniej ujęte w przedmiarze robót, a są niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. 3. Jeżeli gdziekolwiek w niniejszej SIWZ (dokumentacji przetargowej tj. projekt budowlany, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót i przedmiary robót) pojawia się nazwa, marka lub typ wskazujący na konkretnego producenta, należy to interpretować, że określenie ma jedynie charakter przykładowy, a wykonawca sporządzając ofertę może uwzględnić wyrób każdego innego producenta, który jest równoważny tzn. posiada co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wydajnościowe i jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w SIWZ przykładów. Parametry wydajnościowe i jakościowe zostały wskazane w dokumentacji projektowej. Możliwość zastosowania urządzeń, materiałów równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli „Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych" i złożone na wezwanie zamawiającego – załącznik nr 10 do SIWZ. Brak wskazania w załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację Wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w projekcie budowlanym. Udowodnienie, że urządzenia i materiały są równoważne spoczywa na Wykonawcy. Dokumenty potwierdzające równoważność Wykonawca zobowiązany będzie złożyć na wezwanie Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W sytuacji zastosowaniu materiałów i urządzeń równoważnych Zamawiający wymaga złożenia na wezwanie stosownych dokumentów uwiarygodniających parametry jakościowe, bądź użytkowe tych materiałów lub urządzeń. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny równoważności proponowanych rozwiązań. Zamawiający zastrzega sobie także prawo do korzystania z opinii ekspertów, rzeczoznawców, itp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) wniesionym przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się na rachunek Zamawiającego nr rachunku 28 9267 0006 0030 1950 3000 0040 Bank Spółdzielczy w Sieradzu, Oddział w Brzeźniu, ul. Wspólna 39, 98-275 Brzeźnio. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. W przypadku gdy wadium wnoszone jest w innej formie niż pieniądz, Wykonawca powinien do oferty załączyć oryginał dowodu jego wniesienia. 6. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania. 8. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, poświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach