Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 390420W Łomna-Telaki położonej na terenie gminy Kosów Lacki.

Gmina Kosów Lacki ogłasza przetarg

  • Adres: 08330 Kosów Lacki, ul. Kolejowa
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 257 879 105 , fax. 257 879 038
  • Data zamieszczenia: 2017-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kosów Lacki
    ul. Kolejowa 2
    08330 Kosów Lacki, woj. mazowieckie
    tel. 257 879 105, fax. 257 879 038
    REGON: 71158204900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kosowlacki.pl zakladka bip zamówienia publiczne

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 390420W Łomna-Telaki położonej na terenie gminy Kosów Lacki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zmówienia jest realizacja przedsięwzięcia inwestycyjnego pn: Przebudowa drogi gminnej nr 390420W Łomna-Telaki położonej na terenie gminy Kosów Lacki. Stan istniejący, warunki gruntowo-wodne Projektowany odcinek drogi przebiega przez tereny zabudowane (miejscowość Telaki, Łomna) i niezabudowane (pola uprawne, łąki, lasy). W miejscowości Telaki przy przedmiotowej drodze znajduje się szkoła podstawowa. Obecnie istniejąca droga posiada nawierzchnię żwirową o zmiennej szerokości 3,50-5,00 m z licznymi zaniżeniami, nierównościami i ubytkami powodującymi utrudnienia w ruchu. Po obu stronach jezdni znajdują się gruntowe pobocza o zmiennej szerokości oraz lokalnie występujące rowy przydrożne. Odwodnienie drogi odbywa się powierzchniowo na tereny przyległe do drogi lub do lokalnie występujących rowów przydrożnych. Szerokość istniejącego pasa drogowego jest zmienna i wynosi 5÷13,2m. W podłożu występują proste warunki gruntowe zliczone do pierwszej kategorii geotechnicznej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych Dz. U nr 81, poz. 463. Projektowana konstrukcja jezdni Projektowana konstrukcja jezdni zaprojektowana została na ruch kategorii KR1÷2. Na odcinku od km 0+000 do km 2+340 istniejąca nawierzchnia jezdni zostanie wzmocniona poprzez ułożenie warstwy wyrównawczej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego. Na pozostałym odcinku przywiduję się wykonanie poszerzenia istniejącej nawierzchni żwirowej oraz nowych warstw konstrukcyjnych. W miejscu włączenia się do istniejącej nawierzchni należy rozebrać istniejącą nawierzchnie bitumiczną i wykonać nowe warstwy wiążącą i ścieralną celem dopasowania się do projektowanej nowej niwelety drogi. Przed wykonaniem nowych warstw konstrukcyjnych należy usunąć warstwę gruntu próchniczego zalegającego w miejscu projektowanej jezdni, a podłoże gruntowe należy zagęścić do osiągnięcia wskaźników wymaganych w specyfikacji technicznej. Rozwiązania sytuacyjne Na odcinku drogi gminnej Nr 390420W zaprojektowano wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego o szerokości 3,50 z poszerzeniami na łukach poziomych na szerokość do 5,00 m. Początek opracowania przyjęto w km 0+000 przyjęto na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3911W w miejscowości Łomna natomiast koniec w km 2+340 w miejscowości Telaki (nawiązanie do istniejącego asfaltu). Projektowane szerokości jezdni wynoszą: • Km 0+000 – Km 0+080 – szerokość jezdni - 5,00 metra • Km 0+080 – Km 0+870 – szerokość jezdni - 3,50 metra • Km 0+870 – Km 1+190 – szerokość jezdni - 5,00 metra • Km 1+190 – Km 1+740 – szerokość jezdni - 3,50 metra • Km 1+740 – Km 1+800 – szerokość jezdni - 5,00 metra • Km 1+800 – Km 2+340 – szerokość jezdni - 3,50 metra Zmianę szerokości jezdni oraz pochylenia poprzecznego należy wykonać na prostych przejściowych o długości 20m. Spadek poprzeczny jezdni na odcinku prostym założono jako daszkowy 2%, natomiast na odcinkach krzywoliniowych jednostronny od 2% - 6%. W obszarze zabudowanym w miejscowości Łomna w Km 0+000 do Km 0+080 strona lewa i prawa jezdnia zostanie obramowana krawężnikiem betonowym o wymiarach 15x22x100, natomiast w pozostałych przypadkach wzdłuż krawędzi jezdni zaprojektowano pobocza z pospółki o szerokości 0,75 m. Skrzyżowanie drogi gminnej Nr 390420W z drogą powiatową Nr 3911W w km 0+000 zostanie przebudowane. Przecięcie krawędzi jezdni ww. dróg zostanie zaokrąglone łukami kołowymi o promieniu R=6,0m. W zakresie odwodnienia zakłada się powierzchniowe odwodnienie drogi, systemem spadków podłużnych i poprzecznych do istniejących rowów przydrożnych lub poza korpus drogi. Istniejące przepusty pod koroną drogi zostaną wyremontowane poprzez wykonanie części przelotowej z rur PEHD o średnicy 400mm w Km 0+535 i 600mm w Km 1+178 a wloty i wyloty zostaną umocnione betonowymi ściankami czołowymi Ukształtowanie wysokościowe, odwodnienie Niweletę drogi zaprojektowano uwzględniając: ukształtowanie terenu, zachowując minimalne spadki podłużne umożliwiające sprawne odprowadzenie wody oraz maksymalnie dowiązując się do rzędnych istniejących. Kolizje W przypadku wystąpienia kolizji, należy zgłosić problem do Inwestora i Zarządcy danej sieci. Szczegółowy opis Przedmiotu umowy znajduję się w Opisie technicznym oraz Przedmiarze robót. 2. Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia nie krótszej niż 36 miesięcy liczonej od dnia jego bezusterkowego odbioru. Wykonawca może określić dłuższy okres gwarancji udzielonej Zamawiającemu w ofercie ponieważ stanowić ona będzie jedno z kryteriów oceny ofert. Okres gwarancji nie może być przy czym maksymalny punktowany okres gwarancji wynosi 72 miesiące. 3. Wszystkie materiały i urządzenia zastosowane do wykonania przedmiotu umowy muszą spełniać parametry zgodne z obowiązującymi normami dla materiałów i urządzeń zgodnie z kategorią drogi , której przebudowa jest przedmiotem zamówienia 4. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienie na podstawie umowy o pracę 1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy i Podwykonawcy/-ców zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) czynności związane z wykonywaniem robót ziemnych b) czynności związane z wykonywaniem podbudowy, c) czynności związane z wykonaniem nawierzchni bitumiczno- mineralnej Powyższy wymóg nie dotyczy osób, odnośnie których Wykonawca wykaże, że w/w czynności nie będą w żadnym zakresie wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez wykonawcę lub podwykonawcę oraz nie ma on zastosowania do kierownika budowy i kierowników poszczególnych robót. 5. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 6. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 7 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 7. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 7 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej wskazanej w postanowieniach wzoru umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 7. czynności. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 zł. 2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust.6 ustawy Pzp tj. - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty określone w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium najpóźniej do upływu terminu składania ofert. 4. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić na konto depozytowe zamawiającego 5. Nr konta depozytowego Zamawiającego PBS Sokołów Podlaski Oddział Kosów Lacki 69 9221 0000 0032 4164 2000 0020 Wpisując w treści dokumentu bankowego ,,Wadium – przetarg nieograniczony na realizację zadania pn: Przebudowa drogi gminnej nr 390420W Łomna-Telaki położonej na terenie gminy Kosów Lacki. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert w związku z czym Zamawiający zaleca aby wpłaty wadium dokonać z odpowiednim wyprzedzeniem. 6. Kopię dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium należy złożyć w odrębnej kopercie w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Kosów Lacki najpóźniej w dniu otwarcia ofert do godz.10.00 7.Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz Wykonawca zamieszcza w odrębnej kopercie i składa w oryginale w Urzędzie Gminy, w miejscu wyznaczonym na składanie ofert do upływu terminu składania ofert. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty. 8. Zaleca się załączenie do oferty kserokopii dokumentu wadialnego, z zastrzeżeniem, że skuteczne wniesienie wadium oceniane jest zgodnie z ust.3 9. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą (pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania) oraz umożliwiać zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bezwarunkowo i na jego pierwsze wezwanie. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na : 10. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wyżej spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania (art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy). 11. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 13. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami w sytuacjach określonych w art. 46 ust.4a i 5 Ustawy, tj. : - jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej i uzna warunek za spełniony na podstawie oświadczenia o treści zgodnej ze wzorem oświadczenia stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oferta złozona na formularzu zgodnym ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ wraz z załączonym kosztorysem ofertowym 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ 3. Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej . 4. Informacje o zakresie robót , które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach