Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 263515P ul. Leśna w Niewierzu – w formule zaprojektuj i wybuduj

Gmina Duszniki ogłasza przetarg

  • Adres: 64-550 Duszniki, Sportowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 61 2919075, 2919400, , fax. 612 919 131
  • Data zamieszczenia: 2019-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Duszniki
    Sportowa 1
    64-550 Duszniki, woj. wielkopolskie
    tel. 61 2919075, 2919400, , fax. 612 919 131
    REGON: 63125836500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.duszniki.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 263515P ul. Leśna w Niewierzu – w formule zaprojektuj i wybuduj
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    III. Opis przedmiotu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje zaprojektowanie a następnie wykonanie „Przebudowy drogi gminnej nr 263515P ul. Leśna w Niewierzu”. W zakresie planowanej przebudowy drogi jest zaprojektowanie, uzyskanie niezbędnych ostatecznych decyzji, wykonanie projektów wykonawczych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót oraz innych dokumentów i opracowań niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia a następnie realizacja przebudowy drogi zgodnie z opracowaną dokumentacją projektową dla całości planowanej przebudowy. Przedmiot zamówienia obejmuje ulicę Leśną w Niewierzu zlokalizowaną na działce ewidencyjnej nr 202 (obręb Niewierz). Na całej długości trasy przewidziano wykonanie nowej konstrukcji jezdni o szer. 4,0m. Realizacja przedmiotu zamówienia szczegółowo obejmuje dwa zadania: 1) Opracowanie pełno branżowej dokumentacji projektowej, w tym: a) projekt budowlany i wykonawczy – w ilości 5 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału, wykonane zgodnie z wymaganiami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186 ze zm.) oraz przepisów wykonawczych do Prawa budowlanego, b) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych – w ilości 2 kompletnych egzemplarzy w formie papierowego oryginału, wykonaną zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. z 2013 r., poz. 1129 ze zm.). Wykonawca opracuje komplet dokumentacji projektowej z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i zasadami wiedzy technicznej, w oparciu o założenia wstępne, niezbędne uzgodnienia, zezwolenia i warunki wydane przez stosowne instytucje, wizję lokalną oraz bieżące konsultacje z Zamawiającym. W przyjętych rozwiązaniach projektowych muszą być użyte wyroby budowlane (materiały i urządzenia) dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania. Wykonana dokumentacja musi być kompletna z punktu wiedzenia celu, któremu ma służyć. Do obowiązków Wykonawcy należy zlecenie wykonania stosownie od potrzeb: map do celów projektowych oraz uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, zgód, decyzji, w tym w ramach procedury oddziaływania na środowisko oraz w ramach projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, zezwoleń i sprawdzeń zastosowanych rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów, niezbędnych do prawidłowego wykonania prac projektowych. Opracowana dokumentacja musi być przygotowana w sposób umożliwiający uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę lub przeprowadzenie procedury zgłoszeniowej. Do przedmiotu zamówienia należy przygotowanie kompletnej dokumentacji wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę (o ile będzie wymagane). Dokumentację projektową należy opracować w formie tradycyjnej (papierowej) zgodnie z powyższymi wymogami oraz na nośniku elektronicznym z zapisem CD/DVD w formacie ogólnodostępnym z możliwością zachowania edycji. Przedmiot zamówienia obejmuje również przeniesienie autorskich praw majątkowych na Zamawiającego do opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji projektowej i zawartych w niej rozwiązań oraz sprawowanie nadzoru autorskiego. 2) Przebudowę drogi gminnej nr 263515P ul. Leśna w Niewierzu w oparciu o pełno branżową dokumentację projektową według założeń programu funkcjonalno – użytkowego, w tym: a) lokalną rozbiórkę istniejącej nawierzchni, b) wykonanie robót ziemnych , c) odbudowę konstrukcji nawierzchni, d) wykonanie wszystkich innych elementów niezbędnych do wykonania ww. zadania. 2. Szczegóły przedmiotu zamówienia w/w zadań określa program funkcjonalno – użytkowy, zapisy SIWZ, projekt umowy. 3. Roboty powinny być wykonane zgodnie z dokumentacją techniczną, STWOiR, SIWZ oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, a w szczególności z przepisami Prawa budowlanego, ochrony środowiska oraz na ustalonych niniejszą umową warunkach. 4. Przewiduje się także, na zasadach określonych w umowie, możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji technicznej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w pkt. 1 i 2 niniejszego rozdziału SIWZ. Roboty takie w projekcie umowy nazywane są „robotami zaniechanymi”. 5. Zamawiający dopuszcza na zasadach określonych w umowie, wykonanie robót dodatkowych, uzupełniających lub zamiennych objętych oraz nieobjętych ofertą Wykonawcy, a których wykonanie stanie się konieczne w trakcie realizacji zamówienia podstawowego, na skutek okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub wynikać będą z błędów jakie mogą wystąpić w dokumentacji przetargowej, a bez ich zlecenia i wykonania nie będzie możliwe prawidłowe wykonania zamówienia podstawowego, tzn. takie wykonanie zamówienia, które spełniać będzie wymagania funkcjonalne i użytkowe, zgodne z potrzebami Zamawiającego. 6. W przypadkach, o których mowa w pkt. 4 i 5 powyżej zostanie sporządzony protokół konieczności podpisany przez Wykonawcę, inspektora nadzoru oraz Zamawiającego, jak również, jeżeli okoliczności będą tego wymagały – projektanta. 7. Wszystkie nazwy własne materiałów, znaki towarowe użyte w SIWZ i które zostaną użyte w dokumentacji projektowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne oraz wymagany standard i mogą być zastąpione przez inne równoważne. 8. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, udowodnienie równoważności w sytuacji, o której mowa w pkt. 7 powyżej następować będzie poprzez przedłożenie przez Wykonawcę odpowiednich dokumentów opisujących parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające stwierdzić, że są one równoważne. 9. Do przedmiotu zamówienia należy doliczyć koszty robót przygotowawczych, wykończeniowych i porządkowych, zorganizowania, zagospodarowania i późniejszej likwidacji placu budowy, wywozu nadmiaru gruntu, wywozu materiałów z rozbiórki i opłat wysypiskowych, zagęszczenia gruntu, obsługi geodezyjnej, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, opracowania i wdrożenia tymczasowej organizacji ruchu, koszty związane z odbiorem wykonanych robót i innych czynności niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia. Gwarancja udzielona przez Wykonawcę powinna obejmować wykonane roboty budowlane oraz dostarczone materiały. 10. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia przy realizacji zamówienia osób, które będą wykonywać bezpośrednio przedmiot zamówienia, tj. kierowców, operatorów sprzętu, pracowników fizycznych przewidzianych do wykonywania czynności polegających na realizacji robót budowlanych przy przebudowie drogi, na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917 z późn. zm.). Wymagania dotyczące zatrudnienia oraz czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych powyżej, zostały określone w załączniku nr 12 do SIWZ- projekt umowy. Wykonawca ma obowiązek zawrzeć w umowie z podwykonawcą wymóg zatrudnienia przez podwykonawcę lub dalszych podwykonawców pracowników wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia na umowę o pracę. 11. Rodzaje robót określone w programie funkcjonalno – użytkowym są orientacyjne i mogą ulec zmianie po opracowaniu dokumentacji projektowej (wynikającej z uzyskanych decyzji, opinii i uzgodnień oraz zastosowanych rozwiązań projektowych). Szczegółowe rozwiązania wpływające na zwiększenie robót stanowią ryzyko Wykonawcy i nie będą traktowane jako roboty dodatkowe. 12. Termin wykonania zamówienia: do 18 września 2020 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: XIX. Wymagania dotyczące wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 6.000,00 zł (sześć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 i 2260 oraz 2017 r. poz. 1089). 4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp, musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 1) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienia omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 5. Ponadto treść gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp, musi być sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy (lub zapisy równoważne): a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) numer sprawy: RRG.271.1.23.2019 i nazwa postępowania: „Przebudowa drogi gminnej nr 263515P ul. Leśna w Niewierzu – w formule zaprojektuj i wybuduj”, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia………-do dnia…………..”. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, tj. w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą kserokopii dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia) w formie papierowej, natomiast oryginał należy włożyć do oddzielnej koperty i załączyć do oferty. Dokument wadialny powinien być dołączony do oferty w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą Pzp. 7. Wadium wnoszone w formie, opisanej w pkt. 6 powyżej musi być złożone w trwale zamkniętej kopercie lub innym opakowaniu, w sposób zapewniający nieujawnienie treści do chwili jej otwarcia. Zamknięta koperta lub inne opakowanie musi zawierać oznaczenie: nazwa i adres Wykonawcy; „Wadium dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Przebudowa drogi gminnej nr 263515P ul. Leśna w Niewierzu – w formule zaprojektuj i wybuduj”; oznaczenie sprawy: RRG.271.1.23.2019; „Nie otwierać przed upływem terminu otwarcia ofert.” 8. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 9. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 10. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 56907200020000012720000007. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 11. Wniesienie wadium przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). Zamawiający oceni prawidłowy termin jego wniesienia uznając datę wpływu na konto Zamawiającego, a nie datę dokonania polecenia przelewu. Na kserokopii polecenia przelewu Wykonawca umieszcza adnotację z podaniem numeru sprawy: RRG.271.1.23.2019 i nazwy postępowania: „Przebudowa drogi gminnej nr 263515P ul. Leśna w Niewierzu – w formule zaprojektuj i wybuduj”, i zaleca się, aby dołączył ten dokument do oferty. 12. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia na stronach Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. 13. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia na stronach Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej. 14. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 2-5 ustawy Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę Wykonawcy oraz oznaczenie sprawy: RRG.271.1.23.2019. 15. Za zgodą Zamawiającego Wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których, o których mowa w pkt. 3 powyżej. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium. 16. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia. 17. Zwrot wadium reguluje art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwróci wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Zamawiający zatrzymuje wadium warz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 18. Zamawiający zatrzymuje wadium warz z odsetkami również w sytuacji, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: XVIII. Inne dokumenty- wykaz oświadczeń i dokumentów składanych wraz z formularzem ofertowym: Ponadto Wykonawca wraz z ofertą, składa: 1. ofertę na formularzu wg wzoru podanego w SIWZ- załącznik nr 2 do SIWZ wraz z wypełnionym wykazem cen wg wzoru podanego w SIWZ – załącznik nr 2a do SIWZ oraz przedkłada: 2. aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunku udziału w postepowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 i załącznik nr 4 do SIWZ. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu oraz dołącza do oferty oświadczenia, o których mowa w pkt. 2 powyżej dotyczące tych podmiotów. 4. Informację o częściach zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy wraz z podaniem przez Wykonawcę firm podwykonawców, jeżeli są podmiotami trzecimi, a w innym przypadku wskazanie tylko jakie części zamówienia zamierza powierzyć podwykonawcom, według wzoru załączników nr 9-11 do SIWZ. 5. dokumenty potwierdzające posiadanie pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych, 6. oryginał wniesienia wadium (nie dotyczy Wykonawców wnoszących wadium w formie pieniężnej); wymagania dotyczące formy i zasad wnoszenia wadium zostały szczegółowo opisane w rozdziale XIX SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach