Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 210019G na odcinku Pinczyn-Semlin, na terenie Gminy Zblewo polegająca na poszerzeniu i wymianie istniejącej nawierzchni asfaltowej

Gmina Zblewo ogłasza przetarg

  • Adres: 83-210 Zblewo, ul. Główna
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 585 884 381 , fax. 585 884 569
  • Data zamieszczenia: 2019-05-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zblewo
    ul. Główna 40
    83-210 Zblewo, woj. pomorskie
    tel. 585 884 381, fax. 585 884 569
    REGON: 54980300000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zblewo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 210019G na odcinku Pinczyn-Semlin, na terenie Gminy Zblewo polegająca na poszerzeniu i wymianie istniejącej nawierzchni asfaltowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa drogi gminnej nr 210019G na odcinku Pinczyn-Semlin, na terenie Gminy Zblewo polegająca na poszerzeniu i wymianie istniejącej nawierzchni asfaltowej, zwanego dalej „Inwestycją”. 2. Inwestycja będzie realizowana w woj. pomorskim, powiat starogardzki, gmina Zblewo, obręb Pinczyn - działka nr 256/2 oraz obręb Semlin – działka nr 13, 114, 124 i będzie obejmowała przebudowę drogi gminnej na odcinku łączącym miejscowości Pinczyn i Semlin. Inwestycja polegać będzie na poszerzeniu pasa jezdni do 5,5 m na długości 2,999 km drogi i wymianie istniejącej nawierzchni asfaltowej. Inwestycja obejmuje swym zakresem remont istniejącego chodnika w Pinczynie o szerokości poniżej 2m na dł. 196 mb oraz budowę nowego odcinka chodnika o szerokości 2 m na długości 277 mb. Zadanie obejmuje również wybudowanie przystanku wraz z peronem w miejscowości Semlin oraz wybudowanie wyniesionego przejścia dla pieszych do Ośrodka Zdrowia w Semlinie. 3. Po przebudowie drogi stanowić ona będzie objazd w przypadku zamknięcia (wypadki drogowe, powalone drzewa) drogi powiatowej nr 2702G lub drogi powiatowej nr 2703G na odcinku Karolewo - Semlin. Droga obsługuje ruch lokalny związany z dojazdem do zabudowań jednorodzinnych, zakładów pracy (m.in. do firmy DEKPOL SA, browar Czarna owca i inne), obiektów użyteczności publicznej (Ośrodek Zdrowia w Semlinie, Świetlica wiejska w Semlinie, OSP w Semlinie, Środowiskowy Dom Samopomocy w Kleszczewie Kościerskim, Szkoła Podstawowa w Kleszczewie i Szkoła Podstawowa w Pinczynie) oraz pól uprawnych. Ze względu na bezpośrednie połączenie miejscowości Pinczyn z Semlinem skraca się odcinek dojazdowy pomiędzy tymi miejscowościami o ok. 2 km w stosunku do alternatywnej drogi Pinczyn-Karolewo-Semlin. Przedmiotową drogą odbywa się regularny transport dzieci i młodzieży szkolnej do szkoły w Pinczynie i Kleszczewie. Droga ta stanowi skrót dla dojeżdżających do swoich zakładów pracy w Pinczynie, Semlinie, Kleszczewie Kościerskim i Zblewie. W związku z brakiem obwodnicy miasta Starogard Gd. i często zakorkowanym wjazdem do Starogardu Gd. drogą krajową nr 22 od strony Chojnic mieszkańcy Gminy Zblewo dojeżdżają wnioskowaną drogą do Starogardu Gd. przez Krąg do drogi Skarszewy- Starogard Gd. 4. Istniejący odcinek drogi gminnej położony jest w dwóch miejscowościach - obręb geodezyjny Pinczyn- działka nr 256/2 (Kw nr GD1A/00046821/2) i obręb geodezyjny Semlin - działki nr 13, 114 i 124 (Kw nr Gd1A/00012977/3). Drogę sklasyfikowano pod względem technicznym jako drogę lokalną "L". Szerokość pasa drogowego na przedmiotowym odcinku waha się od 7,2-12,8 m. W obecnej drodze wybudowane są następujące instalacje: wodociągowa, kanalizacyjna, energetyczna i teletechniczna. Istniejącą warstwę jezdną stanowi zniszczona nawierzchnia bitumiczna o zmiennej szerokości od 3,5 do 5,2 m. Stan drogi wymaga pilnej przebudowy polegającej przede wszystkim na poszerzeniu pasa drogowego do 5,5 m. W pasie drogowym zlokalizowane są zjazdy indywidualne, publiczne, skrzyżowania z drogami gminnymi. Wzdłuż drogi na terenach zabudowanych zlokalizowane są ciągi piesze-chodniki. Istniejące pobocza są powybijane i zniszczone przez samochody ciężarowe. Nie ma możliwości swobodnego wymijania się na drodze dwóch pojazdów bez konieczności wjazdu na pobocze. Stan nawierzchni drogi i poboczy po obu jej stronach wielokrotnie powodował uszkodzenie podwozia samochodów. 5. W ramach zadania droga gminna osiągnie następujące parametry techniczne: jezdnia klasa techniczna ulicy - L 1/2,prędkość projektowa - 40km/h, szerokość nawierzchni jezdni - 5,5m, długość przebudowywanego odcinka – 2,999 km, kategoria ruchu - KR-1,max obciążenie na oś - 100 kN. Zjazdy publiczne - klasa techniczna ulicy - zjazd publiczny - szerokość nawierzchni - 4,0-5,0m, kategoria ruchu - KR-1, max obciążenie na oś - 100 kN. Zjazdy indywidualne - klasa techniczna ulicy - zjazd indywidualny, szerokość nawierzchni – 4,0–5,0m, kategoria ruchu - KR-1,max obciążenie na oś - 100 kN. W ramach zadania zostanie wybudowane jedno wyniesione przejście dla pieszych oraz jeden przystanek z peronem w miejscowości Semlin. Projekt obejmuje przebudowę 2 skrzyżowań z drogami gminnymi publicznymi oraz remont skrzyżowania z drogą powiatową. Odwodnienie nawierzchni oraz korpusu drogowego realizowane będzie powierzchniowo, a w miejscowości Semlin zostanie wyremontowany odcinek kanalizacji deszczowej ze studzienką ściekową. 6. Zadanie realizowane jest w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019. Celem realizacji zadania inwestycyjnego jest podwyższenie parametrów technicznych drogi, zwiększenie nośności, dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych, poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i dojazdu do obiektów użyteczności publicznej oraz do sołectwa Pinczyn, Kleszczewo oraz Semlin. 4. Nazwy i kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45111300-1 Roboty rozbiórkowe 45233140-2 Roboty drogowe 45233223-8 Wymiana nawierzchni drogowej 45233226-9 Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych 45231110-9 Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów 45232130-2 Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej 45232454-9 Roboty budowlane w zakresie zbiorników wód deszczowych 45232332-8 Telekomunikacyjne roboty dodatkowe 45232200-4 Roboty pomocnicze w zakresie linii energetycznych 7. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: 1) odtworzenie geodezyjne pasa drogowego, regulację przebiegu ogrodzeń i inwentaryzację powykonawczą, 2) wprowadzenie czasowej organizacji ruchu odcinkowej wraz z projektem, 3) wyznaczenie przebiegu projektowanej osi jezdni z kilometracją, 4) rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni i zjazdów, (materiał z rozbiórki będzie własnością Zamawiającego, zaś wywóz nastąpi do miejsca wskazanego przez Inwestora (do 3 km), 5) wykonanie robót ziemnych dla koryta jezdni, zjazdów indywidualnych, urobek z rozbiórki będzie własnością Zamawiającego, zaś wywóz nastąpi do miejsca wskazanego przez Inwestora (do 3 km), 6) roboty odwodnieniowe: ścieki uliczne, przebudowa i budowa przepustów, profilowanie i umocnienie skarp, wg wymagań gestorów, 7) regulację poziomów istniejących studni kontrolnych, 8) sprawdzenie nośności podłoża i wykonanie podbudowy jezdni, 9) wykonanie podbudowy i warstw spodnich bitumicznych jezdni, 10) wykonanie warstwy bitumicznej ścieralnej jezdni, 11) wykonanie docelowej organizacji ruchu, 12) usunięcie kolizji sieci elektroenergetycznej nN w związku z przebudowywanym układem drogowym, 13) przebudowę sieci telekomunikacyjnych w miejscu kolizji z przebudowywanym układem drogowym, 14) usunięcie kolizji sieci wod.-kan., w związku z przebudowywanym układem drogowym. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa autorstwa Daniela Folehr Usługi Projektowe Nadzór Budowlany z Chojnic, ul. Plac Piastowski 25, 89-600 Chojnice, stanowiąca Załącznik Nr 6 do SIWZ, składająca się z następujących opracowań: 1) Branża drogowa: a) Projekt budowlany, b) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, c) Przedmiar robót, d) Projekt docelowej organizacji ruchu. 2) Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych z dnia 21.08.2017 r., 3) Zaświadczenie Starosty Starogardzkiego z dnia 08.09.2017 r, nr AB.6743.1065.2017 r. o braku sprzeciwu, 4) Decyzja stwierdzająca brak potrzeby oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia – decyzja nr ZRG.6220.7.2016 z dnia 15.09.2016r., 7) Uzgodnienia w branży wod – kan, teletechnicznej i energetycznej. 8) Przedmiary robót (załącznik nr 7 do SIWZ) 9. Postanowienia SIWZ i wzoru umowy mają pierwszeństwo przed postanowieniami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót (STWiORB). 10. Użyte w dokumentacji projektowej nazwy własne i znaki towarowe producentów, są wskazane tylko przykładowo. Wykonawca może stosować materiały równoważne – tzn. o oraz o parametrach technicznych nie niższych niż wymienione w dokumentacji, posiadające atesty i certyfikaty wymagane prawem. Ulega zmianie rodzaj zastosowanej kostki betonowej na zjazdach i chodnikach. Wykonawca musi w ofercie ująć: kostkę betonowa bezfazowa gr. 8 cm w kolorze grafitowym, od strony jezdni pasek szerokości 20 cm z bezfazowej kostki betonowej gr. 8 cm w kolorze białym. Wycinka drzew jest po stronie Zamawiającego. Karczowanie pni i korzeni wraz z wywozem jest po stronie Wykonawcy. 11. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę oraz podwykonawców, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących wszystkie prace budowlane wymienione w ust. 5. Wymóg ten dotyczy robotników wykonujących fizyczne prace budowlane, nie dotyczy kierowników budowy i robót. 12. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych i projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, znajdują się w dokumentacji projektowej. 13. Okres gwarancji – minimum 60 miesięcy, licząc od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót. 14. Zamawiający przewiduje udzielenie wykonawcy robót budowlanych wyłonionemu w niniejszym przetargu, zamówienia, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy, polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego: 1) roboty z branży drogowej polegające na wykonaniu zjazdu z drogi gminnej przy ul. Semlińskiej w Pinczynie na drogę powiatową nr 27003G na długości około 0,010 km. 15. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać prace zgodnie z niniejszą SIWZ, zawartą umową i ofertą przetargową. Ponadto zamówienie należy wykonywać w sposób gwarantujący spełnienie warunków: 1) Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 1202, ze zm.), 2) właściwych przepisów bhp i ppoż. 16. Termin realizacji zamówienia: do 31 października 2019.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: 28 8342 0009 4000 0101 2000 0003 Bank Spółdzielczy w Skórczu /o Zblewo, z podaniem tytułu „wadium - przetarg – RO.271.19.2019”. Chwilą wniesienia wadium jest data uznania rachunku zamawiającego. 4. W przypadku wadium wnoszonego w formie niepieniężnej oryginał dokumentu należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, zaleca się również, aby potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię dołączyć do oferty. 5. Dokument poręczenia/gwarancyjny powinien przewidywać bezwarunkową, nieodwołalną i płatną na pierwsze żądanie utratę wadium na rzecz zamawiającego w przypadkach określonych w ust. 6 i 7. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 8. Wadium musi zabezpieczać ofertę w całym okresie związania ofertą (30 dni licząc od dnia składania ofert).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, wykonawca zobowiązany będzie do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach