Przetargi.pl
PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 108618L W SZASTARCE

Gmina Szastarka ogłasza przetarg

  • Adres: 23225 Szastarka,
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 158 714 104 , fax. 158 714 130
  • Data zamieszczenia: 2017-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Szastarka
    23225 Szastarka, woj. lubelskie
    tel. 158 714 104, fax. 158 714 130
    REGON: 83040965000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminaszastarka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 108618L W SZASTARCE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.2.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych obejmujących przebudowę drogi gminnej nr 108618 L w Szastarce” na odcinku od km w km 0+003,5 do km 0+053,5 w formule zaprojektuj i wybuduj, o łącznej długości 0,050 km oraz sprawowanie nadzoru autorskiego. 3.3. Początek opracowania znajduje się w km 0+003,5 (krawędź drogi powiatowej - droga o nawierzchni bitumicznej), a koniec w km 0+053,5. Istniejąca droga o nawierzchni gruntowej - brak równości podłużnej i poprzecznej drogi utrudnia sprawny spływ wód opadowych do przydrożnego rowu przez co tworzą się zastoiska wody - kałuże. Na odcinku objętym opracowaniem nie występują chodniki. Odwodnienie realizowane jest powierzchniowo do istniejącego rowu. Pod drogą powiatową (prostopadłą do projektowanej drogi gminnej) - zlokalizowany jest przepust który będzie trzeba wydłużyć w obrębie skrzyżowania w celu możliwości wykonania łuków. W granicach opracowania występuje uzbrojenie podziemne: sieć telekomunikacyjna, sieć wodociągowa, Projektowane zagospodarowanie terenu nie powinno kolidować z istniejącym uzbrojeniem terenu. W przypadku zaistnienia kolizji należy wykonać przebudowę urządzeń w niezbędnym zakresie. 3.4. Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej: Dokumentacja projektowa zostanie wykonana na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. z 2013 r. poz. 1129), zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późń.zm.) i odnośnymi przepisami wykonawczymi, polskimi normami, lokalnymi uwarunkowaniami dla lokalizacji inwestycji oraz innymi powszechnie obowiązującymi przepisami dotyczącymi prac projektowych, tj. 1. wykonanie dokumentacji geodezyjnej i map sytuacyjno-wysokościowych dla celów projektowych w skali 1:500, 2. opracowanie projektu budowlano-wykonawczego branży drogowej dla każdego etapu robót, niezbędnego do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę (zgłoszeniu), zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zakresem opisanym w siwz oraz w PFU, 3. na podstawie opracowanych projektów wykonawczych występujących branż, opracowanie przedmiarów robót, kosztorysów inwestorskich, informacji BIOZ, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, pozyskanie wymaganych warunków technicznych, opinii, decyzji, uzgodnień zgodnych z wymogami PFU, 4. uzyskanie zatwierdzenia dokumentacji projektowej przez zamawiającego, 5. opracowanie i przedstawienie zamawiającemu do zatwierdzenia szczegółowych STWiORB dla każdego etapu robot, 6. opracowanie harmonogramu rzeczowo - finansowego robót budowlanych i przedłożenie do zatwierdzenia przez zamawiającego, 7. pozyskanie we własnym zakresie wszelkich wymaganych opinii, decyzji, uzgodnień dokumentacji, koniecznych do zgłoszenia lub pozwolenia na przebudowę drogi. 8. uzyskanie ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę (zgłoszeniu robót). 9. przygotowanie dokumentów wymaganych przepisami prawa, związanych z oddaniem obiektu do użytkowania, 10. wykonania niezbędnych ekspertyz, badań, prób i pomiarów na koszt własny. 11. wykonania kosztorysów powykonawczych do celów rozliczeniowych z instytucją dotującą 12. współpraca z Inspektorem Nadzoru oraz zamawiającym w zakresie uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Dokumentacja projektowa winna być przekazana Zamawiającemu w formie papierowej ( w wymaganej ilości egzemplarzy – 5 egz. jeżeli będzie wymagana decyzja – pozwolenie na budowę lub 3 egz. jeżeli będzie wymagane zgłoszenie zamiaru przystąpienia do wykonywania robót nie wymagających pozwolenia na budowę) oraz elektronicznej ( 1 egz.)- na nośniku CD - umożliwiającej wydrukowanie identycznej kopii dokumentacji papierowej. Dokumentacja powinna być wykonana w formie zgodnej z przywołanymi powyżej przepisami. Wykonawca po zakończeniu realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykonania dokumentacji projektowej i uzyskaniu pozwolenia na budowę przedkłada dokumentację zamawiającemu i za pisemnym potwierdzeniem rozpoczyna etap realizacji robót budowlanych w oparciu o opracowaną dokumentację. 3.5. Wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i uzgodnionej w/w dokumentacji projektowej obejmuje: 1. wykonanie robót budowlanych na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji projektowej, zgodnie z decyzją o pozwoleniu na budowę/zgłoszeniu, 2. zatwierdzonym harmonogramem rzeczowo-finansowym realizacji robót budowlanych, obowiązującym prawem, normami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlana i niniejszą SIWZ, 3. opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia planuzagospodarowania terenu budowy na czas prowadzenia robót, 4. prowadzenie księgi obmiarów robót wykonanych, 5. zapewnienie kierownika budowy, kierowników robót wymaganych branż oraz nadzoru autorskiego projektów, wraz prowadzeniem dziennika budowy, w cenie oferty, 6. zapewnienie obsługi geodezyjnej budowy przez geodetę posiadającego odpowiednie uprawnienia, 7. przygotowanie harmonogramu badań kontrolnych w odniesieniudo harmonogramu realizacji robot, 8. przeprowadzenie wymaganych badań i pomiarów kontrolnych zgodnie z wymogami SST, (wyniki badań winny być zaakceptowane przez Inspektora Nadzoru), 9. sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej i dostarczenie jej na nośniku CD ( 1 egz.) oraz w formie papierowej ( 2 egz.) 10. zagospodarowanie terenu tj. uporządkowanie obszaru przyległego do terenuprowadzonych robót, odtworzenie trawników i terenów zielonych, przylegających do miejsc prowadzenia robot drogowych, 11. przeprowadzenie wymaganych badań, 12. przygotowanie rozliczenia końcowego i sporządzenie w 2 egz. operatu kolaudacyjnego, który musi zawierać umowę, ofertę, umowy z ewentualnymi podwykonawcami, harmonogram, tabele elementów rozliczeniowych, polisę ubezpieczeniową, protokół przekazania terenu budowy, protokoły robót zakrywanych, badania materiałów, recepty, wyniki pomiarów, wyniki badań laboratoryjnych, deklarację zgodności materiałów, aprobaty,sprawozdania techniczne Wykonawcy, inwentaryzację geodezyjną powykonawczą, rozliczenie finansowe, potwierdzenie zakończenia odbioru robót, oświadczenia uprawnionych kierowników robót o wykonaniu zadania zgodnie z przepisami, dokumentację fotograficzną postępu prac oraz po wykonaniu robót, 13. uzyskanie wymaganych odbiorów oraz przekazanie zamawiającemu zrealizowanych robót, 14. Zakres przedmiotowy robót budowlanych obejmuje wykonanie: 1) roboty ziemne, 2) podbudowy 3) ścieki i nawierzchnie, 4) Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków, Należy zapewnić prawidłowe odwodnienie korpusu drogowego. Nawierzchnię jezdni i poboczy ukształtować tak, aby zapewniony był sprawny spływ wody opadowej z jezdni do przydrożnego rowu. Przepust pod drogą powiatową należy wydłużyć tak aby możliwe było wykonanie projektowanych łuków na skrzyżowaniu. Geometria trasy została opisana za pomocą odcinków prostych, łuków kołowych i krzywych przejściowych zgodnie z obowiązującymi przepisami technicznymi. Skrzyżowanie z droga powiatową należy przebudować tak aby kąt przecięcia dróg możliwie najbardziej zbliżyć do kąta prostego o łukach 6,00 m. Konstrukcja nawierzchni Dla projektowanej jezdni oraz dróg poprzecznych przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni: - warstwa ścieralna AC 8 S 50/70 - 4 cm · warstwa wiążąca AC 11 W 50/70 - 4 cm · podbudowa z kruszywa łamanego 4/31.5 stabilizowanego mechanicznie - 20 cm Zestawienie powierzchni zagospodarowania terenu Poniżej zestawiono powierzchnie projektowanych elementów zagospodarowania terenu: - jezdnia: 190,50 m2, - Klasa drogi: L - Szerokość jezdni: 3,5 m - Szerokość poboczy: 0.75 m Wszelkie ilości i parametry podane dla obiektów i robót opisanych są orientacyjne. Ostateczne ilości robót zostaną określone przez Wykonawcę w projekcie budowlano-wykonawczym. Różnice pomiędzy przyjętymi ilościami w PFU a obliczeniami Wykonawcy nie mogą stanowić ewentualnych roszczeń wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 15. Informacje dodatkowe 1) Zamawiający nie dopuszcza złożenia ofert częściowych, 2) Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, 3) Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4 4) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych, 5) Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych, 6) Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej, 7) Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia o obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia, 8) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób na umowę o pracę, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań dotyczących zatrudniania na umowę oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte zostały w projekcie umowy stanowiącym integralną część siwz - zał. nr 5. 9) Zamawiający nie zastrzega samodzielnego wykonania kluczowych części zamówienia. 10) Wymogi dotyczące umów o podwykonawstwo zawarto w projekcie umowy stanowiącym integralną część siwz zał. nr 5 11) Zorganizowanie zaplecza inwestycyjnego, ponoszenia kosztów zaopatrzenia w energię elektryczną, wodę we własnym zakresie i na koszt własny, 12) Utrzymania dróg dojazdowych do placu robót w należytym porządku - zgodnie z art. 20, ust. 12 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460 z późn. zm.) 13) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu w okresie trwania realizacji budowy aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót lub wyraźnie oznakuje teren budowy w sposób uzgodniony z Inwestorem i zarządcą terenu. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi. 14) Materiał możliwy do ponownego wykorzystania należy przekazać Inwestorowi w miejsce przez niego wskazane. Roboty ziemne w postaci wykonania wykopów, korytowania oraz plantowania wynikają głównie z konieczności wykonania koryta pod nawierzchnię drogi, przepustu. Przed przystąpieniem do wykonania nawierzchni należy sprawdzić wskaźnik zagęszczenia gruntu. Jeżeli grunty rodzime w wykopach i miejscach zerowych nie spełniają wymaganego wskaźnika zagęszczenia, to przed ułożeniem konstrukcji nawierzchni należy je dogęścić do wartości wymaganych w BN-77/8931-12 „Oznaczenie wskaźnika zagęszczenia gruntu”. 15) Ochrona interesu osób trzecich Inwestycja musi uwzględniać interesy osób trzecich. W trakcie prowadzenia prac budowlanych Wykonawca musi zapewnić dojazd i dojście do posesji oraz zapewnić ciągłość ruchu na drodze. Dla ochrony interesów osób trzecich wykonawca musi uwzględnić: - zabezpieczenie urządzeń obcych podziemnych i naziemnych, - zapewnienie dojazdów do posesji i gruntów w czasie trwania prac, - rozwiązania techniczne minimalizujące wpływ budowy na środowisko i zdrowie ludzi. Wykonawca w czasie robót ma obowiązek zminimalizować uciążliwości spowodowane przez hałas, wibracje i zakłócenia elektryczne. 16) Gospodarka odpadami Wykonawca robót będący posiadaczem odpadów (wytwórca) zobowiązany jest posiadać stosowne pozwolenia na prowadzenie gospodarki odpadami w tym na ich transport (Ustawa z dn. 27.04.001 o odpadach – Dz. U. nr 62 poz. 628 z późniejszymi zmianami). Wszelkie zanieczyszczenia (np. ziemia z wykopów, kruszywo, mieszanka betonowa, opakowania materiałów itp.) lub uszkodzenia dróg publicznych i dojazdów do terenu budowy Wykonawca będzie usuwał na bieżąco i na własny koszt. Wszystkie materiały z robót rozbiórkowych oraz odpady powstałe w czasie robót przygotowawczych i budowlanych zostaną zagospodarowane zgodnie z wymogami ochrony środowiska.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie dokonuje szczegółowego określenia sposobu spełnienia przez Wykonawcę w/w warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony Zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (tj. informację, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) Pzp) – zał. nr 3 do siwz. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 11. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt VI.10. lub oświadczenie jest niekompletne, zawiera błędy lub budzi wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do jego złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach