Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 107848L w m. Zawada gm. Wąwolnica

Gmina Wąwolnica ogłasza przetarg

  • Adres: 24160 Wąwolnica, ul. Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 825 001 , fax. 81 8825001 wew. 40
  • Data zamieszczenia: 2017-03-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wąwolnica
    ul. Lubelska 39
    24160 Wąwolnica, woj. lubelskie
    tel. 818 825 001, fax. 81 8825001 wew. 40
    REGON: 43101979600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 107848L w m. Zawada gm. Wąwolnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane branży drogowej polegające na : przebudowie drogi gminnej Nr 107848L w m. Zawada gmina Wąwolnica o długości 2029,10 mb wraz z przebudową skrzyżowania z drogą powiatową. Zakres zamówienia obejmuje: Wykonanie frezowania istniejącej jezdni; Wykonanie robót ziemnych z transportem do 5 km; Wykonanie wykopów; Formowanie nasypów; Wykonanie w-wy wyrównawczej (profilującej) z betonu asfaltowego AC16W wg PN-EN dla KR 2 - gr. zmiennej; Wykonanie w-wy ścieralnej (zjazd na dr. gminną) z betonu asfaltowego AC11S wg PN-EN dla KR - 2 gr. 5cm; Wykonanie w-wy ścieralnej na skrzyżowaniu z dr. powiatową w km 0+000 z betonu asfaltowego AC11S wg PN-EN dla KR - 2 gr. 5cm; Wykonanie w-wy wiążącej (zjazd na dr. gminną) z betonu asfaltowego AC16W wg PN-EN dla KR -2 gr. 5cm; Wykonanie w-wy wiążącej na skrzyżowaniu z dr. powiatową w km 0+000 z betonu asfaltowego AC16W wg PN-EN dla KR - 2 gr. 5cm; Wykonanie chodnika szer. 2m od km 0+000 do km 0+304 oraz w wzdłuż dr. powiatowej od km 0+000 do km 0+044 z kostki brukowej obwiedzionego od strony jezdni krawężnikiem betonowym z oporem 20x30x100cm a od strony skarpy(rowu) obrzeżem betonowym 20x6cm; Wykonanie zatoki autobusowej w km 0+120 strona lewa; Wykonanie 3 szt. przepustów o średnicy 80 cm (w km 0+925, w km 1+312 i w km 1+789) z ich umocnieniem na wlotach i wylotach; Wykonanie na trzech przepustach (w km 0+238, km 0+463,40 i km 1+149) wymiany skrajnych kręgów oraz nowych ścianek czołowych wraz z ich odmuleniem i umocnieniem na wlotach i wylotach; Ustawienie barier energochłonnych na przepustach; Wykonanie ścieków pochodników szt. 5; Wykonanie studzienki kanalizacyjnej szt.1; Wykonanie wpustów ulicznych szt. 2; Wykonanie zjazdów przez chodnik z kostki betonowej gr. 8cm obwiedzionych obrzeżem betonowym 8x30cm; Wykonanie zjazdów przez utwardzone pobocze z kruszywa kamiennego; Wykonanie umocnienia poboczy obustronnie (jednostronnie) z kruszywa łamanego o szerokości 0,50m i gr.20cm; Oznakowanie pionowe i poziome wg projektu stałej organizacji ruchu; Roboty porządkowe; Plantowanie poboczy ziemnych i skarp. Zakres zamówienia obejmuje również wykonanie inwentaryzacji powykonawczej. 2. Szczegółowy opis wykonania i zakres robót zawarty jest w: dokumentacji projektowej, szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarze robót – stanowiących Załącznik Nr 2 do SIWZ. 3. Jeżeli w dokumentacji stanowiącej Załącznik Nr 2 do SIWZ użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewniają one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją stanowiącą Załącznik Nr 2 do SIWZ. Znaki towarowe, patenty lub pochodzenie powinny być uwzględnione jako definicje standardu, a nie jako określone marki zastosowane w projekcie. Oznacza to, że przewidziane przez wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji robót, urządzenia i materiały powinny spełniać parametry określone w dokumentacji projektowej i nie powinny być gorsze od jej założeń (równe lub lepsze). Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż wskazane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikacji i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. Będą one podlegały ocenie autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez zamawiającego decyzji o akceptacji „równoważników’ lub odrzuceniu oferty z powodu ich „nierównoważności”. 4. Zamawiający określa w opisie przedmiotu zamówienia wymagania określone w art. 29 ust. 3a ustawy. 4.1. Zamawiający wymaga, aby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca lub podwykonawca zatrudnił na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia związane z wykonywaniem robót: a) przygotowawczych (organizacja placu budowy), b) ziemnych, c) drogowych, d) brukarskich, e) związanych z rozbiórką, demontażem i montażem, f) wykończeniowych (humusowanie poboczy, uprządkowanie terenu budowy) jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dn. 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016r. poz. 1666 z poźn. zm.) z wyjątkiem przypadków określonych obowiązującymi przepisami prawa. Wykonawca oraz podwykonawca zobowiązują się w trakcie realizacji zamówienia utrzymać stan zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa powyżej, przez czas niezbędny do wykonywania przez nich tych czynności. 4.2. Wykonawca nie później niż w ciągu 7 dni od dnia zawarcia umowy przedstawi Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz z oświadczeniem, że osoby przewidziane do wykonywania wyżej wskazanych czynności są zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz przedstawi Zamawiającemu do wglądu dowody potwierdzające spełnianie wymagań (tj. dokumenty potwierdzające zatrudnienie na umowę o pracę pracowników skierowanych do pracy – np. kopie umów o pracę, dowód zgłoszenia do ZUS itp.). Wraz z tym wykazem wykonawca zobowiązany jest uzyskać i przedstawić Zamawiającemu zgodę tych osób na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (zgodę należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność). Oświadczenie, o którym mowa powyżej powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że osoby ujęte w wykazie są zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy. 4.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu umowy w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez wykonawcę w ww. wykazie. Osoby oddelegowane prze wykonawcę są zobowiązane podać imię i nazwisko podczas kontroli przeprowadzanej przez zamawiającego. W razie odmowy podania danych umożliwiających identyfikację osób wykonujących prace na placu budowy Zamawiający wzywa kierownika robót do wydania zakazu wykonywania przez te osoby prac do momentu wyjaśnienia podstawy ich zatrudnienia oraz wzywa wykonawcę do złożenia pisemnego oświadczenia wskazującego dane osób, które odmówiły podania imienia i nazwiska podczas kontroli zamawiającego. Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace wszystkich osób wykonujących wskazane czynności. 4.4. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zatrudnienie na umowę o pracę pracowników w odpowiedniej liczbie, skierowanych do pracy na rzecz Zamawiającego i/lub nieprzedłożenie ich w terminie wskazanym przez Zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudniania osób na podstawie umowy o pracę, a tym samym Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo odstąpienia od umowy z przyczyn dotyczących wyłącznie Wykonawcy oraz zapłaty na rzecz Zamawiającego kary umownej za każdy dzień opóźnienia. 4.5. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudniania na podstawie umowy o pracę, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę tego obowiązku oraz sankcji za niewypełnienie tego obowiązku zawarto we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 3 do SIWZ. 4.6. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz.U. z 2016 r. poz. 359).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach