Przetargi.pl
„PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 107458L NA ODCINKU OD KM 0+008,00 DO KM 1+556,50 CIĄG ULIC: ZIELONA I OGRODOWA W MSC. ŻYRZYN” – etap I

Wójt Gminy Żyrzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 24103 Żyrzyn, ul. Powstania Styczniowego
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 8814226, 8814269 , fax. 818 814 226
  • Data zamieszczenia: 2018-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Żyrzyn
    ul. Powstania Styczniowego 10
    24103 Żyrzyn, woj. lubelskie
    tel. 081 8814226, 8814269, fax. 818 814 226
    REGON: 55094700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugzyrzyn.bip.lubelskie.pl/index.php?id=600

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „PRZEBUDOWA DROGI GMINNEJ NR 107458L NA ODCINKU OD KM 0+008,00 DO KM 1+556,50 CIĄG ULIC: ZIELONA I OGRODOWA W MSC. ŻYRZYN” – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zakres inwestycji obejmuje wykonanie na istniejącej drodze asfaltowej i betonowej nowej nawierzchni asfaltowej szerokości 3,5m wraz z 4 mijankami. Przebudowa drogi gminnej jest związana ze złym stanem technicznym istniejącej nawierzchni, która wymaga wykonania robót drogowych, w celu poprawy parametrów techniczno- użytkowych drogi i warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego. Droga gminna posiada obecnie następującą nawierzchnię:  Od km 0+008,00 do km 0+633,0 nawierzchnię asfaltową o szerokości 3,0-3,3m w złym stanie technicznym ze zdegradowanymi krawędziami;  Od km 0+638,00 do km 0+851,50 nawierzchnię asfaltową o szerokości 3,0-3,3m w złym stanie technicznym ze zdegradowanymi krawędziami;  Od km 851,50 do km 1+282,50 nawierzchnię asfaltową o szerokości 3,5m wykonaną na podbudowie betonowej. Na tym odcinku jezdnia asfaltowa jest w dobrym stanie technicznym i pozostaje bez zmian;  Od km 1+282,50 do km 1+556,50 podbudowę betonową ( stabilizacja bet. 5,0MPa gr. około 15cm ) o szer. 3,6-3,9m w złym stanie technicznym; Ze względu na zły stan techniczny istniejącej nawierzchni asfaltowej na odcinkach j.w. projektowana droga wymaga wykonania przy krawędziach opornika z kruszywa łamanego 0-31,5mm, a następnie nowej nawierzchni asfaltowej. Rozwiązanie w planie sytuacyjnym. Projektowana droga przebiega w planie sytuacyjnym po istniejącym śladzie. Zgodnie z rysunkiem planu sytuacyjnego na projektowanym odcinku zaprojektowano drogę z jezdnią asfaltową o szerokości 3,5m i poboczami utwardzonymi (ul. Zielona) oraz ziemnymi (ul. Ogrodowa) o szerokości 0,5m. Na 4 mijankach w km: 0+111,00(P); 0+357,00(L); 0+591,00(P); 0+748,50(P) o dł. 25 mb zaprojektowano jezdnie asfaltową o szerokości 5,0m. Mijanki posiadają skosy wjazdowe 1:2. Na odcinku ulicy Zielonej od km 0+008,00 do km 0+633,00 zaprojektowano następujący zakres robót:  Wykonanie obustronnego poszerzenia z kruszywa łamanego o grubości 20cm i szerokości 35cm wzdłuż zdegradowanej krawędzi jezdni;  Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20cm na 3 mijankach o długości 25m w km: 0+111,00(P); 0+357,00(L) oraz 0+591,00(P);  Wykonanie nowej nawierzchni asfaltowej szerokości 3,5m na jezdni poprzez wykonanie w-wy wyrównawczo-wiążącej z bet. asfaltowego o śr. gr. 4 cm, następnie w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm;  Wykonanie nowej w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm szerokości 5,0m na odcinku dł. 30mb na skrzyżowaniu pomiędzy ulicą Zieloną i Ogrodową;  Regulację wysokościowa istniejących zjazdów z kostki brukowej;  Regulację wysokościowa istniejących zaworów i studzienek urządzeń podziemnych;  Wykonanie w-wy ścieralnej z bet. asf. gr. 4cm na istniejących zjazdach asfaltowych i betonowych;  Wykonanie obustronnego pobocza z kruszywa łamanego o szer. 0,5m; Na odcinku ulicy Ogrodowej od km 0+638,00 do km 0+851,50 zaprojektowano następujący zakres robót:  Wykonanie obustronnego poszerzenia z kruszywa łamanego o grubości 20cm i szerokości 35cm wzdłuż zdegradowanej krawędzi jezdni;  Wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego gr. 20cm na mijance o długości 25m w km: 0+748,50(P);  Wykonanie nowej w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5cm szerokości 3,5m na jezdni;  Uzupełnienie poboczy ziemnych wraz z ich wyprofilowaniem i zagęszczeniem na szer. 0,5m wzdłuż krawędzi jezdni; Na odcinku ulicy Ogrodowej od km 1+282,50 do km 1+556,50 zaprojektowano następujący zakres robót:  Wykonanie nowej w-wy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 5cm szerokości 3,5m na istniejącej stabilizacji betonowej o szer. 3,6-3,9m;  Uzupełnienie poboczy ziemnych wraz z ich wyprofilowaniem i zagęszczeniem na szer. 0,5m wzdłuż krawędzi jezdni; Rozwiązania wysokościowe. Projektowaną drogę należy wykonać z niweletą dostosowaną do istniejącego terenu. Rozwiązania konstrukcyjne. W ramach przebudowy zaprojektowano, w uzgodnieniu z Inwestorem, wykonanie nawierzchni o następującej konstrukcji: a. Jezdnia asfaltowa od km 0+008,00 do km 0+633,00  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1/2 wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm  warstwa wyrówn. z betonu asfaltowego AC 16W KR 1/2 wg PN-EN-13108-1 - śr. gr. 4 cm  istniejąca droga asfaltowa b. Jezdnia asfaltowa od km 0+638,00 do km 0+851,50  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1/2 wg PN-EN-13108-1 - gr. 5 cm  istniejąca droga asfaltowa c. Jezdnia asfaltowa od km 1+282,50 do km 1+556,50  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1/2 wg PN-EN-13108-1- gr. 5 cm  istniejąca droga betonowa Projektowana jezdnia asfaltowa posiada na prostej spadek daszkowy 2% na całym odcinku. Po wykonaniu nawierzchni asfaltowej należy wykonać obustronne pobocza wraz z ich profilowaniem i zagęszczeniem na szerokości 0,5m o spadku 8%. Odwodnienie Droga tak jak w stanie obecnym będzie posiadała odwodnienie powierzchniowe w kierunku poboczy i istniejących zieleńców. Inne uwagi. Roboty należy prowadzić tak, aby zapewnić bezpieczeństwo robót i jak najmniej zakłócać istniejące warunki komunikacji kołowej i pieszej. Do realizacji inwestycji należy stosować wyroby budowlane nadające się do stosowania przy wykonaniu robót budowlanych, zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2014r poz. 883 z późn. zmianami) Opis technologii i szczegółowe wymagania technologiczne przedstawiono w szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 2. Zamówienie należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają m.in.: 1) dokumentacja projektowa, 2) STWiOR. 3) Pomocniczo przedmiary robót 4. Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, określa następujące wymagania dotyczące zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności, w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz.108 ze zm.): 1) rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, które dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności tzw. pracowników fizycznych (wymóg nie dotyczy m.in. osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną czy dostawców materiałów budowlanych), 2) sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp – Wykonawca, w terminie do 5 dni od daty podpisani umowy, przedłoży Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót są zatrudnione, na podstawie umowy o pracę, zarówno przez Wykonawcę, jak i podwykonawców, 3) uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: w okresie realizacji zamówienia Zamawiający ma prawo do skierowania wniosku do inspektoratu pracy o przeprowadzenie kontroli. Niespełnienie wymagań, o których mowa w pkt 1 skutkuje sankcjami określonymi w § 25 ust. 1 lit. j-k umowy stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ. 5. Realizacja przedmiotu zamówienia winna być wykonana w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332) wraz z przepisami wykonawczymi, przez Wykonawcę posiadającego stosowne doświadczenie i potencjał wykonawczy określony w SIWZ oraz przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. 6. Materiały użyte przez Wykonawcę powinny odpowiadać, co do jakości, wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, określonym w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1332). 7. Wykonanie przedmiotu zamówienia i oddanie do użytku musi być również zgodne z wszystkimi aktami prawnymi właściwymi dla przedmiotu zamówienia, z przepisami techniczno-budowlanymi, obowiązującymi polskimi normami, wytycznymi oraz zasadami wiedzy technicznej. 8. Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W załączonej dokumentacji projektowej projektant zamieścił załącznik (oświadczenie) wyjaśniający równoważność użytych nazw materiałów budowlanych. 9. Zamawiający, w każdym przypadku, gdy opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 10. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych), które może być wnoszone w:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 2. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Spółdzielczy w Cycowie Nr: 86 8191 1071 2001 0000 0101 0005. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu przelewem, wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. W tytule przelewu należy wpisać: wadium - przetarg na „Przebudowa Drogi Gminnej nr 107458L na odcinku od km 0+008 do km 1+556,50 ciąg ulic Zielona i Ogrodowa w msc. Żyrzyn – etap I” 3. Za wyjątkiem wadium wniesionego w pieniądzu, wymagane jest dołączenie do oferty oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Oryginał dokumentu należy wpiąć do oferty w koszulce. Dokumenty, o których mowa muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia dokumentu, o którym mowa powyżej (jak również dowodu potwierdzającego dokonanie przelewu wadium wniesionego w pieniądzu na konto Zamawiającego), oddzielnie. W takim przypadku Wykonawca złoży ww. dokument w kopercie oznaczonej: „Wadium na przetarg pn.: na „Przebudowa Drogi Gminnej nr 107458L na odcinku od km 0+008 do km 1+556,50 ciąg ulic Zielona i Ogrodowa w msc. Żyrzyn – etap I” nie otwierać przed 09.08.2018 r. godz. 10:15”. Dokument musi być złożony w sekretariacie Urzędu Gminy, przed upływem terminu składania ofert tj.: do 09.08.2018 r. do godz. 10:00. 4. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do 09.08.2018 r. do godz. 10:00 (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego). 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wadium podlega odrzuceniu. 6. Oferty Wykonawców, którzy wnieśli wadium nie stanowiące całości wymaganej kwoty lub, gdy forma jest niezgodna z działem XIV ust. 1 SIWZ zostaną odrzucone. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 1) wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, 2) wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje tego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, wraz z wypełnionym formularzem ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ), podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli, składa: 1) wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 4 do SIWZ), 2) wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt III. 3), 3) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w w pkt III. 3), składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, 4) jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dostępnych zamawiającemu dokumentów, należy dołączyć pełnomocnictwo do podpisania oferty – oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię, 5) dowód wniesienia wadium. 6) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2017 r., poz. 229 ze zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawca nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. 7) w przypadku zastrzeżenia informacji jako tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca załączy do oferty wyjaśnienia wykazujące, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W przypadku nie załączenia wyjaśnień zastrzeżenie informacji jako tajemnica przedsiębiorstwa nie będzie skuteczne

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach