Przetargi.pl
„Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d relacji juSZCZYN - wOJCZYCE w ramach którego zostaną wykonane zadania: zadanie I Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na OdCINKu juSZCZYN - wOJCZYCE (ODCINEK w KM 1+666,00 DO KM 2+331,77) zadanie Ii Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na ODCINku juSZCZYN -wOJCZYCE (ODCINEK w KM 1+165,00 DO KM 1+666,00) zadanie Iii Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na ODCINku - juSZCZYN wOJCZYCE (ODCINEK w KM 0+785,00 DO KM 1+165,54)”

Gmina i Miasto Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55300 Środa Śląska, Plac Wolności
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 960 724 , fax. 713 173 405
  • Data zamieszczenia: 2018-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina i Miasto Środa Śląska
    Plac Wolności 5
    55300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    tel. 713 960 724, fax. 713 173 405
    REGON: 69291493227000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.srodaslaska.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d relacji juSZCZYN - wOJCZYCE w ramach którego zostaną wykonane zadania: zadanie I Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na OdCINKu juSZCZYN - wOJCZYCE (ODCINEK w KM 1+666,00 DO KM 2+331,77) zadanie Ii Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na ODCINku juSZCZYN -wOJCZYCE (ODCINEK w KM 1+165,00 DO KM 1+666,00) zadanie Iii Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na ODCINku - juSZCZYN wOJCZYCE (ODCINEK w KM 0+785,00 DO KM 1+165,54)”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    opis przedmiotu zamówienia na: Przebudowę drogi GMINNEJ nr 107223d relacji juSZCZYN - wOJCZYCE w ramach którego zostaną wykonane zadania: zadanie I Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na OdCINKu juSZCZYN - wOJCZYCE (ODCINEK w KM 1+666,00 DO KM 2+331,77) zadanie Ii Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na ODCINku juSZCZYN -wOJCZYCE (ODCINEK w KM 1+165,00 DO KM 1+666,00) zadanie Iii Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na ODCINku - juSZCZYN wOJCZYCE (ODCINEK w KM 0+785,00 DO KM 1+165,54) Szczegółowy opis zamówienia znajduje się w dokumentacji zamówienia i przedmiaru robót stanowiących załącznik do SIWZ. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość prac i ich zgodność z dokumentacją kosztorysową, opisem przedmiotu zamówienia umową, specyfikacjami technicznymi, wyjaśnieniami do SIWZ i instrukcjami Zamawiającego, w tym polecenia Inspektora Nadzoru. Załączony do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia – kosztorysowa i wszystkie dodatkowe dokumenty przekazane Wykonawcy stanowią część umowy, a wymagania określone w choćby jednym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy tak jakby były zawarte w całej dokumentacji. W przypadku rozbieżności w ustaleniach w poszczególnych dokumentach obowiązuje następująca kolejność ich ważności: 1. dokumentacja projektowa, 2. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), 3. SIWZ wraz z wyjaśnieniami i wprowadzonymi modyfikacjami, 4. kosztorys Ofertowy 5. oferta Wykonawcy, 6 harmonogram rzeczowo-finansowy. Podane w Opisie przedmiotu zamówienia oraz przedmiarach robót nazwy własne materiałów należy traktować jako przykładowe. Zamawiający dopuszcza w ofercie, a następnie zastosowanie podczas wykonywania robót innych równoważnych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej, pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych technologicznych, jakościowych i estetycznych nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymagać będzie na etapie realizacji robót złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały i urządzenia. Wykonawca proponujący urządzenia i materiały równoważne musi udowodnić, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem, że proponowane urządzenie jest równoważne do zaproponowanego w dokumentacji, co do jego przeznaczenia. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: zdjęcie produktu, atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne wraz z charakterystyką pracy urządzeń ujętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca przedstawiając rozwiązania równoważne nie może naruszyć praw osób trzecich z tytułu patentów, znaków towarowych, praw autorskich i innych oraz oświadczyć, że wymagana dla realizacji przedmiotu umowy produkcja i sprzedaż nie jest prowadzona z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Zamawiający dopuszcza wykonanie przez podwykonawcę części zamówienia na roboty budowlane. W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy Zamawiający żąda wskazanie przez Wykonawcę w ofercie (formularzu ofertowym) części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. ustawy pzp, wykonawca zobowiązany jest wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 1. Przedmiotem umowy są roboty budowlane polegające na przebudowie drogi gminnej nr 107223D relacji Juszczyn – Wojczyce w ramach n/w zadań inwestycyjnych : Minimalny zakres przedmiotu zamówienia dotyczy realizacji robót budowlanych obejmujących : n/w Zadanie nr 1 i Zadanie nr 2 tj. zadanie I - Przebudowa drogi GMINNEJ 107223d ODCINEK juSZCZYN - wOJCZYCE (ODCINEK KM 1+666,00 DO KM 2+331,77) obręb geodezyjny Wojczyce i Juszczyn W ramach zadania wykonane zostaną następujące prace budowlane: Roboty związane z przygotowaniem terenu pod budowę i roboty ziemne • mechaniczne rozebranie podbudowy i nawierzchni z mas mineralno bitumicznych na pow. 2331 • ścinanie drzew szt 28 szt. • roboty ziemne 1552 m3 Roboty przy rurociągach - przepustu D400 • rozebranie przepustów 19 mb • przepusty rurowe o średnicy 60 cm 27 mb Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad • roboty ziemne 1350 m3 • plantowanie i humusowanie skarp3197 m2 Roboty w zakresie nawierzchni dróg • stabilizacja z dowozu 2,5 MPA na powierzchni 4329 m2 • dolna i górna warstwa podbudowy na pow. 4129 m2 • Nawierzchnia z betonu asfaltowego na pow. 3796 m2 • pobocz1407 zadanie Ii - Przebudowa drogi GMINNEJ 107223d ODCINEK - juSZCZYN wOJCZYCE (ODCINEK KM 1+165,00 DO KM 1+666,00) obręb geodezyjny Juszczyn W ramach zadania wykonane zostaną następujące prace budowlane: Roboty związane z przygotowaniem terenu pod budowę i roboty ziemne • mechaniczne rozebranie podbudowy i nawierzchni z mas mineralno bitumicznych na pow. 1803 m2 • ścinanie drzew szt 19 szt. • roboty ziemne 1350m3 Roboty przy rurociągach - przepustu D400 • rozebranie przepustów 10mb • przepusty rurowe o średnicy 40 cm 6 mb Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad • roboty ziemne 1350 m3 • plantowanie i humusowanie skarp 2405 m2 Roboty w zakresie nawierzchni dróg • stabilizacja z dowozu 2,5 MPA na powierzchni 3254 m2 • dolna i górna warstwa podbudowy na pow. 3100 m2 • Nawierzchnia z betonu asfaltowego na pow. 2894 m2 • pobocza 1082 m2 Prawem opcji objęta jest realizacja robót budowlanych w zakresie objętym w n/w Zadaniu nr 3 tj.: zadanie Iii - Przebudowa drogi GMINNEJ 107223d ODCINEK juSZCZYN -wOJCZYCE (ODCINEK KM 0+785,00 DO KM 1+165,54) obręb geodezyjny Juszczyn W ramach zadania wykonane zostaną następujące prace budowlane: Roboty związane z przygotowaniem terenu pod budowę i roboty ziemne • mechaniczne rozebranie podbudowy i nawierzchni z mas mineralno bitumicznych na pow. 1368 m2. • roboty ziemne 1908m3 Roboty przy rurociągach - przepustu D400 • rozebranie przepustów 10mb • przepusty rurowe o średnicy 40 cm 6 mb Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad • roboty ziemne 1482 m3 • plantowanie i humusowanie skarp 1824 m2 Roboty w zakresie nawierzchni dróg • stabilizacja z dowozu 2,5 MPA na powierzchni 2348 m2 • dolna i górna warstwa podbudowy na pow. 2254m2 • Nawierzchnia z betonu asfaltowego na pow. 2191` m2 2. Zamawiający, korzystając z prawa opcji, zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy, określa maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie wskazuje, iż minimalny zakres przedmiotu zamówienia dotyczy realizacji robót budowlanych obejmujących: zadanie nr 1 Przebudowa drogi gminnej 1077223D odcinek Juszczyn – Wojczyce (odcinek KM1+666,00 do KM 2+331,77) oraz zadanie nr 2 Przebudowa drogi gminnej 107223D Juszczyn Wojczyce (odcinekKM 1+165,00 do KM 1+666,00). Prawem opcji objęta jest realizacja robót budowlanych w zakresie zadanie nr 3 Przebudowa drogi gminnej 107223D Juszczyn Wojczyce (odcinek KM0+785,00 do KM 1+165,54) 3. Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. 4. Prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach jak zamówienie podstawowe. 5. zakres i sposób wykonania przedmiotu umowy określa specyfikacja istotnych warunków zamówienia, zwana dalej „SIWZ”, wraz z załącznikami i ewentualnymi zmianami, modyfikacjami, wyjaśnieniami oraz oferta Wykonawcy. Obowiązki dotyczące zatrudnienia: - Wykonawca w całym okresie obowiązywania umowy na realizację zadania musi posiadać minimalne zatrudnienie pracowników na podstawie umowy o pracę tj: co najmniej 5 osób na podstawie umowy o pracę w wymiarze 1/1 etat w tym: co najmniej 3 pracowników do robót bitumcznych - okres wymaganego zatrudnienia - czas realizacji przedmiotu zamówienia. co najmniej 4 pracownika do robót ziemnych - okres wymaganego zatrudnienia - czas realizacji przedmiotu zamówienia. - Sposób dokumentowania zatrudnienia: a) wykaz pracowników zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę, który stanowił będzie załącznik do umowy zawartej na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu, b)oświadczenie osób, o których mowa w ppkt 1, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, przez cały okres realizacji zmówienia przedstawiane przez Wykonawcę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy na podstawie dokonanego przez Zamawiającego wyboru oferty Wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu. c) W przypadku rozwiązania stosunku o pracę przed upływem okresu wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby, z zachowaniem wszystkich wymagań określonych w pkt 1. - Celem kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań wskazanych w pkt 1 i 2 raz na kwartał, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do złożenia oświadczenia o liczbie osób zatrudnianych na podstawie umowy o pracę, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego powyżej wraz z deklaracjami przekazywanymi do ZUS celem potwierdzenia odprowadzenia stosownych składek (do wglądu dla Zamawiającego). - W przypadku niespełnienie przez Wykonawcę wymagań wskazanych powyżej, Wykonawca zapłaci na rzecz Zamawiającego karę umowną w wysokości 5 000,00 PLN za każde zdarzenie. Miejsce składowania i koszt utylizacji gruntu oferent wyceni indywidualnie. Koszt organizacji ruchu zastępczego należy ująć w kosztach ogólnych budowy. Oferent do oferty dołączy kosztorys uproszczony w dniu podpisania umowy oferent dołącza kosztorys szczegółowy wraz z czynnikami cenotwórczymi R- robocizna, Z – zysk, Kp – koszty pośrednie, M – materiał. Rozliczenie kosztorysowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości: 68.981,03 zł 1. Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie poniżej w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SIWZ. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 3. Wadium wniesione w formach innych niż pieniądz (gwarancje, poręczenia) muszą mieć charakter bezwarunkowy i nieodwołalny (tzw. gwarancja na pierwsze żądanie) oraz muszą zostać przedłożone w formie oryginału. Gwarancja zapłaty wadium musi być ważna co najmniej przez cały okres związania ofertą, tj. 30 dni. W przypadku przedłożenia kopii dokumentu, lub jeżeli dokument nie będzie spełniał wymagań formalnych - oferta nie będzie zabezpieczona wadium i jako taka podlegać będzie odrzuceniu. (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy PZP). W dokumencie złożonej gwarancji bankowej, ubezpieczeniowej muszą być zawarte wszystkie możliwości zatrzymania wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ustawy PZP, Lub Gwarancja będzie zawierała klauzulę o treści: Podejmujemy się bezwarunkowo i nieodwołalnie wypłacenia zamawiającemu kwoty do wysokości określonej powyżej po otrzymaniu pierwszego pisemnego żądania, bez konieczności jego uzasadnienia, o ile zamawiający stwierdzi w swoim żądaniu, że kwota roszczenia jest mu należna w związku z zaistnieniem, co najmniej jednego z warunków zatrzymania wadium, określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium „Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d relacji juSZCZYN - wOJCZYCE w ramach którego zostaną wykonane zadania: zadanie I Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na OdCINKu juSZCZYN - wOJCZYCE (ODCINEK w KM 1+666,00 DO KM 2+331,77) zadanie Ii Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na ODCINku juSZCZYN -wOJCZYCE (ODCINEK w KM 1+165,00 DO KM 1+666,00) zadanie Iii Przebudowa drogi GMINNEJ nr 107223d na ODCINku - juSZCZYN wOJCZYCE (ODCINEK w KM 0+785,00 DO KM 1+165,54)” WZP 271.1-35/18 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej należy załączyć do oferty potwierdzoną kserokopię a oryginał - należy złożyć oddzielnie w kasie Urzędu Miejskiego. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Okres ważności wadium musi obejmować okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. 2. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jako dowód polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów w odniesieniu do określonego warunku udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy.3. Dowód wniesienia wadium.4. Uzupełniony formularz oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach