Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 102138L w miejscowościach Stara Wieś i Maruszewiec Pofolwarczny.

Gmina Borki ogłasza przetarg

  • Adres: 21345 Borki, ul. II Armii WP
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 574 208 , fax. 818 574 229
  • Data zamieszczenia: 2017-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Borki
    ul. II Armii WP 41
    21345 Borki, woj. lubelskie
    tel. 818 574 208, fax. 818 574 229
    REGON: 43101988500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 102138L w miejscowościach Stara Wieś i Maruszewiec Pofolwarczny.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na: Przebudowie drogi gminnej nr 102138L w miejscowościach Stara Wieś i Maruszewiec Pofolwarczny. Zakres i rodzaj robót obejmuje wykonanie w szczególności: 1) Przebudowa drogi: a) Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, trasa dróg w terenie równinnym – 1,535 km; b) Wykonanie koryta na poszerzeniach jezdni lub chodników, głębokość koryta 30 cm, kategoria gruntu II –IV pasa drogi gminnej – poszerzenia – 2200 m2 c) Profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni, wykonywane mechanicznie, kategoria gruntu II – IV , walec wibracyjny, pasa drogi gminnej na poszerzeniu – 2200 m2 d) Warstwy odcinające, zagęszczanie mechaniczne, warstwa po zagęszczeniu 10 cm, piasek, pasa drogi gminnej na poszerzeniu – 2200 m2 e) Podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,5 MPa, warstwa po zagęszczeniu 15 cm, z węzła betoniarskiego, pasa drogi gminnej na poszerzeniu – 2100 m2 f) Podbudowy z kruszyw łamanych 0/31,5 mm, warstwa górna, 12 cm po zagęszczeniu 10 cm, pasa drogi gminnej – 2100 m2, g) Skropienie podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0,4 kg/m2, pasa drogi gminnej – – 2100 m2 h) Skropienie emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2 istniejącej nawierzchni bitumicznej – 5600 m2( z uwzględnieniem oczyszczenia istniejącej warstwy asfaltu). i) Nawierzchnie z mieszanek mineralno – bitumicznych (warstwa ścieralna), AC11S, grubość 5 cm, masa grysowa, samochód do 5 t, pasa drogi gminnej – 7700 m2, j) Regulacja wysokościowa istniejących zjazdów z elementów betonowych, podsypka cementowo-piaskowa z wypełnieniem spoin pisakiem, kostka betonowa – 120 m2 k) Pobocze z kruszywa łamanego 0/31,5 mm, rozścielenie mechaniczne, po zagęszczeniu 12 cm, pasa drogi gminnej (1535*0,75)*2 – 2302,50 m2 l) Pionowe znaki drogowe, słupki z rur stalowych, Fi 50 mm – 2 szt. m) Pionowe znaki drogowe, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne o powierzchni do 0,3 m2 – 2 szt. 2) Przebudowa włączenia do drogi powiatowej: a) Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych, trasa dróg w terenie równinnym – 1,19 km b) Rozebranie nawierzchni, masy mineralno – bitumiczne grubość 4 cm, mechanicznie – wykonanie wcinki do DP – 15m2 c) Skropienie istniejącej nawierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2 – 45 m2 d) Nawierzchnie z mieszanek mineralno – bitumicznych (warstwa ścieralna), AC11S, grubość 4 cmx1,25, masa grysowa, samochód do 5t – 45 m2, e) Chodniki z kostki brukowej betonowej, grubość 6 cm, podsypka cementowo – piaskowa z wypełnieniem spoin piaskiem, kostka szara – regulacja wysokościowa – 32 m2 f) Pionowe znaki drogowe, słupki z rur stalowych, Fi 50 mm – 2 szt. g) Pionowe znaki drogowe, znaki zakazu, nakazu, ostrzegawcze i informacyjne o powierzchni do 0,3 m2 pasa drogi powiatowej – 2 szt. Szczegółowy rodzaj robót oraz ich pełny zakres został określony w dokumentacji stanowiącej (Załącznik Nr 1 do SIWZ), w skład której wchodzą:  Projekt budowlany,  Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR),  Przedmiar robót. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST. Rozwiązania równoważne. W przypadku użycia w dokumentacji projektowej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 pzp użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyraz „lub równoważne". W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej oznakowania w rozumieniu art. 2 pkt 16 ustawy oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Ubezpieczenie. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą wartości brutto złożonej oferty. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę posiadania polisy ubezpieczenia robót od zdarzeń losowych zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 15 projektu umowy. Gwarancja. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na roboty objęte niniejszym zamówieniem na okres wskazany z formularzu oferty Warunki gwarancji opisuje § 12 projektu umowy. Długość okresu gwarancji jakości - stanowi kryterium oceny ofert. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny) do 60 miesięcy (termin maksymalny). Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. Udzielając gwarancji wykonawca zapewnia bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia, więc powinien ten koszty uwzględnić w wynagrodzeniu. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku, chyba, że gwarancja producenta danego materiału wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych. Podwykonawcy. Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym (Załącznik Nr 2 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców. Szczegółowe uregulowania związane z podwykonawcami zawarte są w projekcie umowy, stanowiącym (Załącznik Nr 7 do SIWZ). Klauzula zatrudnienia. 1) Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu wymaga na podstawie art. 29 ust. 3a Ustawy aby wykonawca lub podwykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby świadczące pracę związaną z wykonywaniem czynności określonych poniżej:  prace fizyczne obejmujące roboty ogólnobudowlane z zakresu robót określonego w pkt. 3.2 SIWZ, w tym operatorzy sprzętu, (Wyjątkiem objęte są sytuacje, gdy prace te wykonuje osoba fizyczna prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą na podstawie umowy o podwykonawstwo). 2) Wykonawca w terminie 3 dni od daty zawarcia umowy zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia o wykonaniu obowiązku określonego w pkt 1, z zastrzeżeniem postanowień pkt 3. 3) Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z fakturą VAT pisemnego oświadczenia o wykonaniu obowiązku określonego w pkt 1. 4) Zamawiający dopuszcza zmiany osób podlegających zatrudnieniu zgodnie z wymogami określonymi w pkt 1. Zmiany te nie stanowią zmian umowy. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników. Szczegółowy sposób dokumentowania osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia zawarte są § 4a projektu umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia w zakresie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45100000-8

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 9 000,00 PLN (słownie: dziewięć tysięcy zł 00/100).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach