Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Nr 102102R na odcinku Huta Podgórna – Szeliga Gmina Harasiuki” w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

Gmina Harasiuki ogłasza przetarg

  • Adres: 37-413 Harasiuki, Długa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 158 791 306, , fax. 158 791 306
  • Data zamieszczenia: 2020-05-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Harasiuki
    Długa 11
    37-413 Harasiuki, woj. podkarpackie
    tel. 158 791 306, , fax. 158 791 306
    REGON: 83040937600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.harasiuki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Nr 102102R na odcinku Huta Podgórna – Szeliga Gmina Harasiuki” w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej nr 102102R na odcinku Huta Podgórna – Szeliga w gminie Harasiuki. w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1). Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową drogi gminnej nr 102102R na odcinku Huta Podgórna – Szeliga w gminie Harasiuki na długości 3054,00 mb. w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Realizacja zadania prowadzona będzie w dwóch etapach : W pierwszym etapie należy wykonać pełno branżową dokumentację projektową obejmującą przebudowę drogi gminnej poprzez wykonanie poszerzenia jezdni, nowych poboczy, przebudowę skrzyżowania z drogą powiatową oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych i przystanków autobusowych. Dokumentację projektową należy wykonać z uwzględnieniem zapisów zawartych w programie funkcjonalno-użytkowym dla przedmiotowego zadania zwanym dalej „PFU”, który stanowi załącznik Nr 7 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 2). Drugi etap obejmował będzie wykonanie robót budowlanych zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną dokumentacją projektową, 2.2.Na zakres robót o którym mowa w pkt 1 i 2 składa się w szczególności : a) sporządzenie dokumentacji projektowej i uzyskanie dla niej decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz wszelkie inne decyzje administracyjne uzgodnienia wynikających z przepisów prawa (opinie, zgody ) zgodnie z zapisami programu funkcjonalno-użytkowego. b) sporządzenie projektów wykonawczych z uwzględnieniem zapisów PFU, c) opracowanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, d) sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizowanymi robotami budowlanymi ze strony projektanta Wykonawcy. f) wykonanie na podstawie dokumentacji projektowej robót budowlanych i przekazanie przedmiotu zamówienia w użytkowanie Zamawiającemu . g) sporządzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej, h) niezależnie od zakresu określonego w PFU, Wykonawca winien przewidzieć zaprojektowanie i wykonanie robót takich jak: - remont przepustów w ilości 3 szt. poprzez wykonanie uszczelnienia kręgów i wykonanie skarp rowu z płyt ażurowych w obrębie przepustów, - wykonanie przepustów na zjazdach w ilości 10 szt. 2.3.Realizacja przedsięwzięcia prowadzona będzie w dwóch etapach : 1) Etap I – wykonawca opracuje dokumentację projektową z w oparciu o założenia Programu Funkcjonalno-Użytkowego obejmującą : a) projekt budowlany, projekt wykonawczy dla celów realizacji robót oraz inne opracowania wymagane dla uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, b) specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, c) przedmiar robót, d) kosztorys inwestorski, e) projekt stałej i czasowej organizacji ruchu, f) Do obowiązków Wykonawcy należy opracowanie materiałów niezbędnych dla potrzeb uzyskania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID), Stosowne pełnomocnictwo do uzyskania decyzji w imieniu Inwestora zostanie udzielone po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą, g) Wykonawca zobowiązany jest wykonać i przekazać Zamawiającemu dokumentację projektową wykonaną zgodnie z Rozp. Ministra Infrastruktury z dnia 2.09.2004 r w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej stwiorb oraz PFU z uwzględnieniem zapisów działu 1.2.3, działu 2.2.15- 2.2.16.6. programu funkcjonalno - użytkowego w wersji papierowej i elektronicznej w ilości egzemplarzy wskazanej w dziale 2.2.16.2 PFU, oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2017 r poz. 1496 z poźn. zm.) h) Wykonawca zobowiązuje się i zapewnia, że prace projektowe wykonane zostaną przez osoby posiadające kwalifikacje i posiadające uprawnienia budowlane uprawniające w świetle obowiązujących przepisów do projektowania w specjalności drogowej. i). Zamawiający wymaga, aby wykonawca na każdym etapie sporządzania dokumentacji projektowej ściśle współpracował ( uzgadniał ) z Zamawiającym i Inspektorem Nadzoru rozwiązania, co do zgodności z założeniami Programu Funkcjonalno-Użytkowego ( PFU ). j) Kompletny projekt budowlany i wykonawczy przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji (ZRID) i rozpoczęciem robót budowlanych musi być zaakceptowany przez zamawiającego. j). Zamawiający informuje, że trwa postępowanie administracyjne o wydanie opinii w sprawie przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn. „Przebudowa drogi gminnej Nr 102102R na odcinku Huta Podgórna – Szeliga” 2). Etap II - obejmuje wykonanie robót budowlanych, zgodnie z opracowaną i zatwierdzoną dokumentacją techniczną, szczegółową specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, Zakres rzeczowy robót obejmuje w szczególności: - wykonanie poszerzeń jezdni do szerokości 5,50m, - wykonanie nowych poboczy z kruszywa o szer. 0,75 m, - przebudowę skrzyżowania z droga powiatową, - wykonanie wzmocnienia konstrukcji nawierzchni poprzez ułożenie nowej podbudowy na odcinku 1 800 mb., - wykonanie nawierzchni asfaltowej na odcinku długości 3054,00 mb, - wyznaczenie nowego przejścia dla pieszych, - wyznaczenie przystanków autobusowych wraz z budową peronów o nawierzchni z kostki brukowej, - wykonanie oznakowania, Roboty drugiego etapu obejmować będą również sporządzenie kompletnej dokumentacji powykonawczej (operatu kolaudacyjnego) z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną i uzyskaniem ostatecznej decyzji na użytkowanie. 3) Zamawiający wymaga aby Wykonawca sporządził i dołączył do oferty „Zbiorcze zestawienie kosztów realizacji zadania” zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1A do SIWZ. 4) Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia najpóźniej w dniu podpisania umowy, przedłoży Zamawiającemu celem akceptacji harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji robót objętych przedmiotem zamówienia. Zakres rzeczowy realizacji robót w roku 2020 ujęty w harmonogramie winien uwzględniać realizację zadania w zakresie około 31% wartości zamówienia. 5) Wykonawca w ramach zadania zapewni odpowiedni personel do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe ( uprawnienia budowlane dla kierownika budowy). 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgadniania z wykonawcą terminów rozpoczęcia prac poszczególnych etapów realizacji zamówienia a także pełnego wglądu do dokumentacji projektowej na każdym etapie jej tworzenia. 7) Zamawiający informuje, że oferty składane w przetargu nieograniczonym będą musiały obejmować całość zamówienia. 8) Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z wymogami ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.) Roboty muszą być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dokumentacją projektową, wykonawczą, oraz należytą starannością w ich wykonaniu, dobrą jakością, właściwą organizacją pracy oraz z zachowaniem wymagań i obowiązujących przepisów w szczególności bhp, ppoż. i branżowych. 9) Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, w każdym przypadku, gdzie wskazano lub użyto w niniejszej SIWZ oraz załącznikach ( programie funkcjonalno – użytkowym ) znaków towarowych, patentów, pochodzenia materiałów oraz nazw producentów należy rozumieć, że dopuszcza się stosowanie materiałów równoważnych o porównywalnych (nie gorszych) parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych niż te, które wskazano w programie funkcjonalno –użytkowym. Ponadto zgodnie z art. 30 ust. 4 ww. ustawy, ilekroć w niniejszej SIWZ lub załącznikach w opisie przedmiotu zamówienia wskazano określone normy, europejskie oceny techniczne, aprobaty, specyfikacje techniczne lub systemy referencji technicznych, należy rozumieć, iż Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 10) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne w stosunku do programu funkcjonalno - użytkowego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały, roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca zobowiązany jest na etapie składania oferty wykazać te materiały i zestawić je w tzw. Tabeli równoważności porównując z parametrami i wymaganiami materiałów, określonych w programie funkcjonalno-użytkowym. Z tabeli równoważności musi jednoznacznie wynikać, że proponowane urządzenia maja takie same lub lepsze parametry techniczne. Brak tabeli równoważności będzie świadczyć o tym, iż proponowane rozwiązania w stopniu równoważnym nie spełniają określonych wymagań, co będzie skutkowało uznaniem oferty za niezgodna z SIWZ oraz PFU a w konsekwencji jej odrzuceniem. Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one równoważne. 2.5.Wykonawca/podwykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji zamówienia do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę tj w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 917, z późn. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności polegające na wykonywaniu robót budowlanych. Obowiązek ten dotyczy również podwykonawców- Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o prace osoby wykonujące wskazane wyżej czynności. Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 2.5 powinno trwać przez okres niezbędny do wykonania wskazanych czynności. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu Wykonawca/podwykonawca niezwłocznie zatrudni na to miejsce inną osobę. 1). Dla udokumentowania faktu zatrudnienia pracowników stosownie do ust. 2.5. Wykonawca nie później niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy lub umowy z podwykonawcą złoży Zamawiającemu w formie pisemnej oświadczenie o spełnieniu przez Wykonawcę/Podwykonawcę wymogu, o którym mowa w ust. 2.5, ze wskazaniem ilu pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wykonuje czynności określone w ust. 2.5. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności : dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, ze wskazaniem rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 2). Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli zatrudnienia pracowników, o których mowa w ust. 2.5 przez cały okres realizacji wykonywanych przez nich czynności. W tym celu Wykonawca/podwykonawca na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania wezwania zobowiązuje się przedłożyć kopię zanonimizowanych umów o pracę zawartych przez Wykonawcę/Podwykonawcę z pracownikami. 3). Zamawiający może żądać od Wykonawcy/Podwykonawcy pisemnych wyjaśnień co do sposobu i stanu zatrudnienia osób, o których mowa w ust. 2.5. Nieprzedłożenie przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 1 lub 2 w terminie tam wskazanym będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz będzie skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości określonej w § 14 ust. 2 pkt 1 lit. n wzoru umowy. 4). W przypadku nie wywiązania się Wykonawcy z obowiązku wskazanego w pkt. 1, pomimo dodatkowego wezwania przez Zamawiającego oraz w przypadku dwukrotnego niewywiązania się Wykonawcy/podwykonawcy z obowiązku wskazanego w pkt. 2 Zamawiający może odstąpić od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Wykonawca – w terminie 60 dni od upływu terminu wykonania obowiązku wskazanego w pkt. 1 dla drugiego wezwania lub upływu dodatkowego terminu wyznaczonego przez Zamawiającego do wykonania obowiązku określonego w pkt. 2. 5).W przypadku konieczności zmiany pracowników zatrudnionych na podstawie umowę o pracę, wykonujących czynności, o których mowa w ust. 2.5, Wykonawca każdorazowo przekaże Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych, nowe oświadczenie o którym mowa w pkt.1.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: WYMAGANIA DOTYCZACE WADIUM. 9.1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20 000,00 zł. słownie: (dwadzieścia tysięcy złotych ) 9.2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 27.05.2020 r do godz. 10:00.( decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego ). 9.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 9.4. Wadium w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: BS Biłgoraj O/Harasiuki nr konta : 57 9602 0007 3000 0114 2000 0028 z dopiskiem wadium na przetarg pn. „Przebudowa drogi gminnej Huta Podgórna-Szeliga” W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłaty wadium uznaje się termin jego ,,wniesienia”. Przez ,,wniesienie” rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 9.5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej ,,Wadium – „Przebudowa drogi gminnej Huta Podgórna-Szeliga” i złożyć wraz z ofertą. 9.6. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: ­ odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, ­ musi odpowiadać, co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, ­ zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi nieodwołanie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), ­ gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego ( upełnomocnionego ) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacje na przykład złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny ( z podaniem imienia i nazwiska). 9.7. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 9.8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 9.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 9.10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3 Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony przez Wykonawcę formularz ofertowy wraz z załącznikiem Nr 1A „Zbiorcze zestawienie kosztów realizacji zadania” 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w niniejszym postępowaniu oraz do podpisania umowy (o ile nie wynika to z dokumentów rejestracyjnych). Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy, zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych w wysokości odpowiadającej cenie oferty oraz podpisania oferty musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej), to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza, kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione, Zestawienie materiałów równoważnych W przypadku zaproponowania, materiałów równoważnych w ofercie Oferent ma obowiązek dołączyć do oferty zestawienie materiałów równoważnych , zgodnie z zapisami niniejszej specyfikacji. Zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji na potrzeby realizacji zamówienia niezbędnych zasobów na potwierdzenie spełnienia wymagań Zamawiającego odnośnie zdolności technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej - jeżeli dotyczy. Pełnomocnictwo udzielone przez wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - jeżeli dotyczy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach