Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej nr 090115C relacji Kaźmierzewo - Orzelski Młyn w ramach modernizacji dróg transportu rolniczego na odcinku 500 mb.

Gmina Mrocza ogłasza przetarg

  • Adres: 89115 Mrocza, Plac 1 Maja
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 386 74 10 , fax. 52 385 62 41
  • Data zamieszczenia: 2017-07-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Mrocza
    Plac 1 Maja 20
    89115 Mrocza, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 386 74 10, fax. 52 385 62 41
    REGON: 9235088900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej nr 090115C relacji Kaźmierzewo - Orzelski Młyn w ramach modernizacji dróg transportu rolniczego na odcinku 500 mb.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem jest przebudowa drogi gminnej relacji Kaźmierzewo - Orzelski Młyn. Istniejąca jezdnia jest nawierzchnią gruntową, nieulepszoną w stanie technicznym złym. Podstawowe parametry: kategoria ruchu - poniżej KR1 - mniej niż 4 pojazdy o nacisku osi 10 t dziennie; klasa drogi - D; prędkość projektowa - 40 km/h; szerokość jezdni - 3,5 m; szerokość poboczy ziemnych – 1,5 m w tym 0,75 m utwardzonych. Konstrukcję jezdni zaprojektowano jak dla KR1 jednak z uwagi na faktycznie mniejsze natężenie ruchu (w perspektywie 20 lat) niż KR1 zmniejszono grubość warstw bitumicznych do 4 cm dla w-wy wiążącej i 3 cm ścieralnej. Podłoże – przyjęto wysadzinowe. Z uwagi, iż szerokość pasa drogowego nie jest wystarczająca aby wykonać rowy przydrożne co w wypadku gruntu wysadzinowego ma kluczowe znaczenie zdecydowano iż konstrukcja drogi musi zostać wyniesiona w oparciu o istniejącą niweletę tak aby zapewnić nowej konstrukcji tak wymaganą odporność na wysadziny (większa odległość spodu konstrukcji od poziomu wody gruntowej) jak i zapewnić w miarę sprawne odwodnienie korpusu drogowego. Istniejącą warstwę jezdną przed ułożeniem zasadniczej podbudowy należy wyrównać do spadków jak projektowana jezdnia starając się w jak najmniejszym stopniu ograniczyć jej naruszanie. ROZWIĄZANIA TECHNICZNE: W km: 0+000-0+260 należy wykonać koryto na całej szerokości projektowanej jezdni. Na odcinku 0+260-0+820 koryto występuje jedynie na szerokości 2,0 m jak na szkicu pomocniczym – następuje przesunięcie jezdni w stronę lewą. Pozostały odcinek bez koryta. Zaprojektowano spadek daszkowy - 2% na całym odcinku drogi za wyjątkiem łuku poziomego w km: 0+439-0+489 – spadek jednostronny 3%. Obustronne pobocze ziemne o szerokości 1,5 m w tym 0,75 m utwardzonych kruszywem naturalnym lub destruktem asfaltowym. Powierzchniowe, niezorganizowane na całym odcinku. Rowów drogowych brak z uwagi na niewystarczającą szerokość pasa drogowego oraz cenne zadrzewienie - dęby. Urządzenia techniczne drogi – nie występują. Obiekty inżynierskie – nie występują. Infrastruktura nie związana z drogą - występuje. Warunki prowadzenia robót w obrębie kolizji jak w uzgodnieniach branżowych. Elektroenergetyczna linia napowietrzna SN nie koliduje z przebudową drogi. Projekt stałej organizacji ruchu stanowi integralną część dokumentacji projektowej przebudowy drogi. Zgodnie z aktualnymi regulacjami prawnymi planowane roboty budowlane zgłoszono do oceny pod względem ich oddziaływania na środowisko i posiadają decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia. W ramach tej decyzji aby zmniejszyć po przebudowie drogi prawdopodobieństwo kolizji pojazdów z wartościowym zadrzewieniem – dęby – należy na ich obwodzie założyć opaski odblaskowe na wysokości 1-2 m nad poziomem jezdni. Poza tym należy wziąć pod uwagę fakt, iż skrajnia pionowa po przebudowie drogi wynosi tylko 3,5 m oraz może wystąpić konieczność zastosowania dodatkowego sprzętu tak aby nie uszkodzić dębów podczas realizacji inwestycji. Należy uwzględnić to przy sporządzaniu kalkulacji - jakiekolwiek zabiegi przy dębach nie wchodzą w grę – zalecana lustracja. Projekt posiada specyfikację drzew przeznaczonych do wycinki. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik do SIWZ. UWAGA: Celem ułatwienia przygotowania oferty przetargowej, Zamawiający (pomocniczo), jako załącznik do SIWZ, załącza przedmiar robót, który określa niezbędne podstawowe roboty do wykonania zamówienia. Zwraca się uwagę, że dokument ten, ma jedynie ułatwić dokonanie wyceny, nie może jednak być podstawą do dokonywania rozliczenia całego zamówienia, na które zawarta umowa będzie miała charakter UMOWY RYCZAŁTOWEJ Przyjęte typy materiałów i urządzeń (wskazane w dokumentacji technicznej) zostały użyte wyłącznie przykładowo, w celu opisania przedmiotu zamówienia. Wykonawca uprawniony jest do przedstawienia w ofercie materiałów i urządzeń równoważnych, o nie gorszych parametrach. Wykonawca powinien określić ich parametry, celem wykazania, że spełniają warunki określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązania równoważne, zgodnie ze swoją definicją, muszą posiadać parametry oraz spełniać standardy nie gorsze niż produkty podane przykładowo. W miejscu gdzie Zamawiający dokonuje opisu przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik do SIWZ, zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności zgodnie z ustawą - Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r. poz. 290 ze zm.). Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę: 1) Wykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę minimum 2 osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z realizacją przedmiotu zamówienia. 2) Wykonawca składa wykaz osób, o których mowa w pkt 1) wraz z oświadczeniem, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę, w terminie 7 dni od podpisania umowy, ale przed przystąpieniem do wykonywania robót. 3) Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy do momentu otrzymania wykazu, o którym mowa w pkt 2). Wynikłe z tego opóźnienie w realizacji przedmiotu zamówienia będzie traktowane, jako opóźnienie z winy Wykonawcy. 4) Każdorazowa zmiana wykazu osób, o którym mowa w pkt 2) nie wymaga aneksu do umowy (Wykonawca przedstawia korektę tego wykazu do wiadomości Zamawiającego). 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania przedmiotu umowy w celu zweryfikowania, czy osoby wykonujące czynności przy realizacji zamówienia są osobami wskazanymi przez Wykonawcę w wykazie o którym mowa w pkt 2). 6) Wykonawca jest zobowiązany nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wezwania przez Zamawiającego przedstawić dowody zatrudnienia na umowę o pracę osób wskazanych w wykazie, o którym mowa w pkt 2), jeżeli Zamawiający o to wystąpi. Dowodem takim jest kopia umowy/umów, która powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach