Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Książki - Osieczek - Dębowa Łąka wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 15 lat

Gmina Książki ogłasza przetarg

  • Adres: 87-222 Książki, ul. Bankowa 4
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-56 6888165 , fax. 0-56 6888138
  • Data zamieszczenia: 2009-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Książki
    ul. Bankowa 4 4
    87-222 Książki, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 0-56 6888165, fax. 0-56 6888138
    REGON: 87111880400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: WWW.gminaksiazki.bip.net.p
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Książki - Osieczek - Dębowa Łąka wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 15 lat
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz usługa finansowania w zakresie wykupu wierzytelności pieniężnych. 1. Roboty budowlane. Droga gminna Książki - Osieczek - Dębowa Łąka. Przedmiotem zamówienia jest remont drogi gminnej Książki - Osieczek - Dębowa Łąka na długości od km 0+000 do km 7+815 łączącej miejscowości Książki i Dębową Łąka. Zadanie podzielono na dwa odcinki: odcinek nr 1 - od km 0+000 do km 5+090 i odcinek nr 2 od 5+090 do 7+815. Cały zakres robót zlokalizowany jest w granicach pasa drogowego. Dla przebudowy drogi przyjęto następujące parametry: 1. klasa drogi - L, 2. kategoria ruchu - KR1, 3. prędkość projektowa - 30 km:godz. 4. szerokości jezdni i umocnionych poboczy - opasek z tłucznia: 1) Odcinek od km 0+000 do 5+090 a) od km 0+000 do km 2+000 : jezdnia - 4,0 m, opaski - 2x 0,5 m, b) od km 2+000 do km 2+010 : jezdnia - z 4,0 na 3,5 m, opaski - 2x 0,75 m, c) od km 2+010 do km 4+877 : jezdnia - 3,5 m, opaski - 2x0,75 m, d) od km 4+877 do km 4+939 : jezdnia - z 3,5 na 5,0 m, opaski - 2x0,75 m, e) od km 4+939 do km 5+090 : jezdnia - 5,0 m, bez opasek 2) Odcinek od km 5+090 do km 7+815 a) od km 5+090 do km 5+120 : jezdnia - 5,0 m, opaski - 2x0,75 m, b) od km 5+120 do km 5+135 : jezdnia - z 5,0 m na 3,5 m, opaski - 2x0,75 m, c) od km 5+135 do km 7+815 : jezdnia - 3,5 m, opaski - 2x0,75 m, d) pobocza gruntowe - 2x0,25 m na całej drodze poza odcinkiem od km 4+939 do km 5+090 - 2x1,0 m Konstrukcje nawierzchni. 1. Nawierzchnia jezdni: 1) Odcinek od km 0+000 do km 5+090 : a) od km 0+000 do km 4+939: 4 x powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi; 8 cm górna warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego; odcinkami wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym - średnio 50 kg:m2 b) od km 4+939 do km 5+090: 4 cm warstwa wiążąca z mieszanki mineralno-bitumicznej o uziarnieniu 0-16 mm; 3 cm warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-bitumicznej o uziarnieniu 0-12,8 mm; na warstwie wiążącej - skropienie między warstwami emulsją asfaltową 2) Odcinek od km 5+090 do km 7+815 : a) od km 5+090 do km 6+576: 4 x powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi od 16-25 mm do 5-8 mm, 8 cm górna warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego, b) od km 6+576 do km 7+815: 4 x powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi od 16-25 mm do 5-8 mm, 8 cm górna warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego, c) odcinkami wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym - średnio 50 kg:m2 2. Nawierzchnia zjazdów: powierzchniowe utrwalenie emulsją asfaltową i grysami kamiennymi o frakcji 8-16 mm, 8 cm warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego. 3. Opaski na poboczach na szerokości 0,50 - 0,75 m, 8 cm warstwa z tłucznia kamiennego. 4. Odprowadzenie wód opadowych odbywać się będzie powierzchniowo na teren przyległy do drogi oraz do odtworzonych rowów przydrożnych. Wykonana nawierzchnia - powierzchniowe utrwalenie posiada większą porowatość od nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej. Dla zapewnienia prawidłowego odwodnienia jezdni przyjęto spadek poprzeczny - 3%. Technologia wykonywania nawierzchni drogowej. Kationowa emulsja bitumiczna wykonana z asfaltu modyfikowanego polimerami stosowana w kombinacji z podwójną warstwą łamanego kruszywa. Preparat przeznaczony do ochrony podłoża przed erozją i penetracją wody, wnikaniem soli - jako cienkowarstwowa, odporna na ścieranie, elastyczna, wykazująca możliwość mostkowania włosowatych pęknięć nawierzchnioizolacja stosowana na drogach i chodnikach. Ułożenie pierwszej warstwy. Na odpowiednio przygotowane, czyste podłoże należy nałożyć pierwszą warstwę emulsji - szacunkowe zużycie: 1,2 - 1,5 kg:m2. Aplikacja emulsji odbywa się przy pomocy sztywnych szczotek lub specjalnej maszyny natryskowej. Na mokrej emulsji rozsypać warstwę zwilżonego kruszywa w ilości ok. 8 kg:m2. Następnie przy pomocy lekkich walców zagęścić rozsypane kruszywo. Po związaniu emulsji nadmiar kruszywa usunąć. Ułożenie drugiej warstwy. Po całkowitym złamaniu emulsji pierwszej warstwy, gdy kruszywo jest mocno związane, należy nałożyć drugą warstwę emulsji w ilości ok. 1,3 -1,6 kg:m. Sposób aplikacji - jak w przypadku układania pierwszej warstwy. Emulsję zasypać kruszywem drobnej frakcji w ilości ok. 12 kg:m2. Wykonaną nawierzchnię należy dokładnie zagęścić przy użyciu lekkiego walca, a po związaniu nadmiar kruszywa usunąć. Oczyszczona nawierzchnia przed skropieniem powinna być sucha. Skropienie można rozpocząć po akceptacji jej oczyszczenia przez Inspektora Nadzoru. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przeprowadzi próbne skropienie w celu określenia optymalnych parametrów pracy skrapiarki, wymaganej ilości lepiszcza w zależności od rodzaju i stanu warstwy przewidzianej do skropienia oraz uzyska akceptację Inspektora Nadzoru. Skropienie należy wykonać równomiernie, w miejscach trudno dostępnych ręcznie przy użyciu węża z dyszą rozpryskową. Wykonane skropienie nawierzchni należy pozostawić przez okres niezbędny do całkowitego rozpadu emulsji. W tym czasie po skropionej powierzchni nie może odbywać się jakikolwiek ruch kołowy. Do czasu układania warstwy z mieszanki mineralno-bitumicznej, Wykonawca zabezpiecza skropioną powierzchnię, dopuszczając tylko niezbędny ruch budowlany. Skropienie warstwy niebitumicznej należy wykonać emulsją średniorozpadową w ilości 0,5-0,7 kg:m2, a ułożenie następnej warstwy może nastąpić po 24 godzinach, po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody. Skropienie warstwy bitumicznej należy wykonać emulsją szybkorozpadową w ilości: 0,4-0,5 kg:m2 dla powierzchni bitumicznych po frezowaniu i warstw podbudowy; 0,1-0,3 kg:m2 dla powierzchni pomiędzy nowoukładanymi warstwami wiążącą i ścieralną. Ułożenie następnej warstwy może nastąpić po godzinie, po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody. 2. Usługa w zakresie wykupu wierzytelności pieniężnych. Usługa finansowania polega na dokonaniu wykupu wierzytelności przez Bank, jaką będzie wartość wykonanych robót budowlanych wraz z należnym podatkiem VAT. 2.1. Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że : a) podpisze umowę o wykup wierzytelności z wybranym bankiem nie później niż w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne z Zamawiającym, b) wykupem wierzytelności objęte będą poszczególne części zamówienia ( przez co należy rozumieć części robót wynikające z harmonogramu rzeczowo - finansowego będącego załącznikiem do oferty i umowy ) oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiona po zakończeniu robót i odbiorze ich bez usterek, c) wykup wierzytelności za poszczególne faktury ( faktury przejściowe za wykonanie części robót i faktura końcowa ) następować będzie w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licząc od dnia przekazania wykonawcy sprawdzonej i zatwierdzonej faktury przez Inspektora Nadzoru oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, d) faktury za wykonanie części robót oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiane będą na podstawie opracowanego przez wykonawcę harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania i odbioru robót, e) wykup wierzytelności będzie dokonywany przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2002r Nr 72 poz. 665 ) w terminie nieprzekraczającym 30 dni od odbioru wykonanych robót, f) spłata wykupionych przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego w ratach kwartalnych przez okres 15 lat, g) odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o stałą i niezmienną marżę podaną w ofercie wykonawcy, h) stawka WIBOR 1M ustalana będzie na zasadach określonych w regulaminie Banku, który wykupi wierzytelności. 2.2. Informacje i zastrzeżenia dodatkowe : a) Zamawiający przewiduje karencję w spłacie rat kapitałowych przez okres wykonywania robót, b) rozpoczęcie spłaty odsetek w okresie karencji nastąpi w miesiąc po zakończeniu i odbiorze każdej części bez usterek, c) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty zobowiązania wobec Banku bez naliczania przez Bank dodatkowych prowizji i dodatkowych opłat, d) zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji i innych opłat przez Bank, e) umowa o wykup wierzytelności oraz wszelkie w niej zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, f) Zamawiający wyraża zgodę na wykup wierzytelności wyłącznie przez Bank finansujący wykonawcę, g) Zamawiający zobowiązuje się, że uzna dług związany ze sprzedażą wierzytelności do wysokości zafakturowanych robót (na podstawie zaakceptowanych przez Zamawiającego faktur przejściowych i końcowej) i do dokonania na rzecz Banku zapłaty wynikającego z nich zobowiązania w 60 ratach kapitałowych powiększonych o odsetki należne bankowi, h) niedokonanie przez Wykonawcę sprzedaży wierzytelności w terminie ustalonym i niedostarczenie Zamawiającemu kopii umowy z bankiem lub zaświadczenia z banku o przystąpieniu do wykupu wierzytelności, Zamawiający może traktować, jak odstąpienie od realizacji umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy i tym samym Zamawiający będzie uprawniony do żądania odszkodowania i kary umownej na zasadach określonych we wzorze umowy, i) w sytuacji powstania zamówień dodatkowych bank może wykupić dodatkowe wierzytelności na zasadach ustalonych w regulaminie banku. Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność poniższych zasad spłaty wierzytelności przez cały okres spłaty : 1. Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym okresem spłaty, 2. spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na stałych i nie zmiennych warunkach określonych w ofercie wykonawcy, 3. wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez zgody Zamawiającego nie będzie obowiązujące. W postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r o terminach zapłaty w transakcjach handlowych ( Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 ze zmianami ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331426
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w kwocie 30.000 zł wnoszone przed upływem terminu składania ofert
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania działalności zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 02 lipca 2004r o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz.U. Nr 173 poz. 1807 ze zmianami) posiadają wiedzę, doświadczenie, potencjał techniczny gwarantujący wykonanie zamówienia oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia i w tym względzie : 1.wykażą i udokumentują ( referencje lub opinie lub listy polecające ) : a) w zakresie robót budowlanych - w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania ( XII.2004 - XII.2009 ), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres wykonanie robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia ( przez co należy rozumieć wykonanie przebudowy, budowy dróg o nawierzchni asfaltowej) wartości min. 1.000.000 zł każda droga, b) w zakresie usługi wykupu wierzytelności - w okresie ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres wykonanie lub wykonywanie min. jednej usługi sfinansowania zamówienia publicznego poprzez wykup wierzytelności. Warunek Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca potwierdzi spełnienie warunków a) i b) łącznie; 2.dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. kierownika budowy - z uprawnieniami do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności drogowej lub konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń ( kierownik budowy musi posiadać stwierdzenia przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie oraz wpis na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego ), b) wykwalifikowanym personelem w zakresie wykonywania robót drogowych, 3.dysponują sprzętem niezbędnym do realizacji zamówienia wynikającym z opisanej technologii wykonania. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie robót i w tym względzie : 1.dla zabezpieczenia bieżącego wykonywania robót posiadają środki własne lub dostęp do kredytu w wysokości min. 300.000 zł, 2. posiadają ubezpieczoną OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Wybrany wykonawca w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy zobowiązany będzie dokonać ubezpieczenia budowy z tytułu odpowiedzialności od wszelkich ryzyk budowlanych i odpowiedzialności cywilnej kontraktowej na kwotę nie mniejszą niż cena oferty za wykonanie robót budowlanych. 4) nie podlegają wykluczeniu w rozumieniu art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych, 5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że a) każdy z osobna : posiadają uprawnienia do działalności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych, b) wspólnie muszą wykazać, że posiadają wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym oraz dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym kadrą kierowania budową oraz specjalistami w zakresie wykonywania przedmiotu zamówienia, posiadają odpowiednie środki finansowe do wykonania zamówienia, posiadają ubezpieczoną OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. B. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty oświadczeń i dokumentów, z treści których wynikać mają informacje potwierdzające spełnianie warunków. Ocena będzie dokonywana na zasadzie spełnia - nie spełnia. Oświadczenia woli muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę do tego uprawnioną. Kopie dokumentów muszą być potwierdzone - za zgodność z oryginałem - przez osobę do tego uprawnioną. Wykonawca, który nie potwierdzi spełniania warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta odrzucona. Pełnomocnictwo dla osób lub podmiotów uprawnionych do reprezentacji albo do reprezentacji i zawarcia umowy musi być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza. Pełnomocnictwo powinno być złożone w formie pełnomocnictwa rodzajowego i powinno dotyczyć przedmiotowego postępowania i zamawiającego. Z treści pełnomocnictwa powinien wynikać zakres umocowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnianiu warunków w ubieganiu się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 3 ustawy Pzp ( jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone, jako jedno i podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika ). 2. Oświadczenie wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych ( jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie niniejsze powinno być złożone osobno przez każdego z partnerów ). 3.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4. Wykaz osób ( dotyczy kadry kierowania budową ) lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia ( informacja w formie zawodowego CV ) niezbędnych do wykonania zamówienia, uprawnieniami oraz zaświadczeniami wpisu na listę właściwej Okręgowej Izby Samorządu Zawodowego. 5. Oświadczenie, że wykonawca dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń. 6. Oświadczenie, że wykonawca dysponuje lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. 7. Informacja z Banku lub SKOK o stanie środków finansowych lub zdolności kredytowej wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 8.Polisa ubezpieczeniowa lub inny dokument potwierdzający ubezpieczenie OC z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. 9. Oświadczenie, że wykonawca w terminie do 14 dni od daty zawarcia umowy dokona ubezpieczenia budowy z tytułu odpowiedzialności od wszelkich ryzyk budowlanych i odpowiedzialności cywilnej kontraktowej na kwotę nie mniejszą niż cena oferty za wykonanie robót budowlanych. 10.Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. 11. Wykaz wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat od wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, usług odpowiadających przedmiotowi zamówienia tj. usługi sfinansowania zamówienia publicznego poprzez wykup wierzytelności przez bank wraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa/i te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 12. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie - pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 13.Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87, poz. 605 ze zmianami w Dz.U. z 2008r Nr 188 poz. 1155)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.gminaksiazki.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach