Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Książki - Osieczek - Dębowa Łąka wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 15 lat

Gmina Książki ogłasza przetarg

  • Adres: 87-222 Książki, ul. Bankowa 4
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-56 6888165 , fax. 0-56 6888138
  • Data zamieszczenia: 2010-03-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Książki
    ul. Bankowa 4 4
    87-222 Książki, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 0-56 6888165, fax. 0-56 6888138
    REGON: 87111880400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Książki - Osieczek - Dębowa Łąka wraz ze sfinansowaniem wykonanych robót spłacanym przez Gminę przez okres 15 lat
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych oraz usługa finansowania w zakresie sfinansowania wykonanej inwestycji poprzez wykup wierzytelności pieniężnych przez bank finansujący wykonawcę. 1. Roboty budowlane. Droga gminna Książki - Osieczek - Dębowa Łąka. Przedmiotem zamówienia jest remont drogi gminnej Książki - Osieczek - Dębowa Łąka na długości od km 0+000 do km 7+815 łączącej miejscowości Książki i Dębową Łąka. Zadanie podzielono na dwa odcinki: odcinek nr 1 - od km 0+000 do km 5+090, odcinek nr 2 od 5+090 do 7+815. Cały zakres robót zlokalizowany jest w granicach pasa drogowego. Dla przebudowy drogi przyjęto następujące parametry: 1. klasa drogi - L, 2. kategoria ruchu - KR1, 3. prędkość projektowa - 30 km/godz. 4. szerokości jezdni i umocnionych poboczy - opasek z tłucznia: 1) Odcinek od km 0+000 do 5+090; a) od km 0+000 do km 2+000 : jezdnia - 4,0 m, opaski - 2x 0,5 m, b) od km 2+000 do km 2+010 : jezdnia - z 4,0 na 3,5 m, opaski - 2x 0,75 m, c) od km 2+010 do km 4+877 : jezdnia - 3,5 m, opaski - 2x0,75 m, d) od km 4+877 do km 4+939 : jezdnia - z 3,5 na 5,0 m, opaski - 2x0,75 m, e) od km 4+939 do km 5+090 : jezdnia - 5,0 m, bez opasek 2) Odcinek od km 5+090 do km 7+815; a) od km 5+090 do km 5+120 : jezdnia - 5,0 m, opaski - 2x0,75 m, b) od km 5+120 do km 5+135 : jezdnia - z 5,0 m na 3,5 m, opaski - 2x0,75 m, c) od km 5+135 do km 7+815 : jezdnia - 3,5 m, opaski - 2x0,75 m, d) pobocza gruntowe - 2x0,25 m na całej drodze poza odcinkiem od km 4+939 do km 5+090 - 2x1,0 m Konstrukcje nawierzchni. 1. Nawierzchnia jezdni: 1) Odcinek od km 0+000 do km 5+090; a) od km 0+000 do km 4+939: 4 x powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi; 8 cm górna warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego; odcinkami wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym - średnio 50 kg:m2, b) od km 4+939 do km 5+090: 4 cm warstwa wiążąca z mieszanki mineralno-bitumicznej o uziarnieniu 0-16 mm; 3 cm warstwa ścieralna z mieszanki mineralno-bitumicznej o uziarnieniu 0-12,8 mm; na warstwie wiążącej - skropienie między warstwami emulsją asfaltową 2) Odcinek od km 5+090 do km 7+815 : a) od km 5+090 do km 6+576: 4 x powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi od 16-25 mm do 5-8 mm, 8 cm górna warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego, b) od km 6+576 do km 7+815: 4 x powierzchniowe utrwalenie nawierzchni emulsją asfaltową i grysami kamiennymi od 16-25 mm do 5-8 mm, 8 cm górna warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego, c) odcinkami wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym - średnio 50 kg:m2 2. Nawierzchnia zjazdów: powierzchniowe utrwalenie emulsją asfaltową i grysami kamiennymi o frakcji 8-16 mm, 8 cm warstwa podbudowy z tłucznia kamiennego. 3. Opaski na poboczach na szerokości 0,50 - 0,75 m, 8 cm warstwa z tłucznia kamiennego. 4. Odprowadzenie wód opadowych odbywać się będzie powierzchniowo na teren przyległy do drogi oraz do odtworzonych rowów przydrożnych. Wykonana nawierzchnia - powierzchniowe utrwalenie posiada większą porowatość od nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej. Dla zapewnienia prawidłowego odwodnienia jezdni przyjęto spadek poprzeczny - 3%. Technologia wykonywania nawierzchni drogowej. Kationowa emulsja bitumiczna wykonana z asfaltu modyfikowanego polimerami stosowana w kombinacji z podwójną warstwą łamanego kruszywa. Preparat przeznaczony do ochrony podłoża przed erozją i penetracją wody, wnikaniem soli - jako cienkowarstwowa, odporna na ścieranie, elastyczna, wykazująca możliwość mostkowania włosowatych pęknięć nawierzchnioizolacja stosowana na drogach i chodnikach. Ułożenie pierwszej warstwy. Na odpowiednio przygotowane, czyste podłoże należy nałożyć pierwszą warstwę emulsji - szacunkowe zużycie: 1,2 - 1,5 kg:m2. Aplikacja emulsji odbywa się przy pomocy sztywnych szczotek lub specjalnej maszyny natryskowej. Na mokrej emulsji rozsypać warstwę zwilżonego kruszywa w ilości ok. 8 kg:m2. Następnie przy pomocy lekkich walców zagęścić rozsypane kruszywo. Po związaniu emulsji nadmiar kruszywa usunąć. Ułożenie drugiej warstwy. Po całkowitym złamaniu emulsji pierwszej warstwy, gdy kruszywo jest mocno związane, należy nałożyć drugą warstwę emulsji w ilości ok. 1,3 -1,6 kg:m. Sposób aplikacji - jak w przypadku układania pierwszej warstwy. Emulsję zasypać kruszywem drobnej frakcji w ilości ok. 12 kg:m2. Wykonaną nawierzchnię należy dokładnie zagęścić przy użyciu lekkiego walca, a po związaniu nadmiar kruszywa usunąć. Oczyszczona nawierzchnia przed skropieniem powinna być sucha. Skropienie można rozpocząć po akceptacji jej oczyszczenia przez Inspektora Nadzoru. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przeprowadzi próbne skropienie w celu określenia optymalnych parametrów pracy skrapiarki, wymaganej ilości lepiszcza w zależności od rodzaju i stanu warstwy przewidzianej do skropienia oraz uzyska akceptację Inspektora Nadzoru. Skropienie należy wykonać równomiernie, w miejscach trudno dostępnych ręcznie przy użyciu węża z dyszą rozpryskową. Wykonane skropienie nawierzchni należy pozostawić przez okres niezbędny do całkowitego rozpadu emulsji. W tym czasie po skropionej powierzchni nie może odbywać się jakikolwiek ruch kołowy. Do czasu układania warstwy z mieszanki mineralno-bitumicznej, Wykonawca zabezpiecza skropioną powierzchnię, dopuszczając tylko niezbędny ruch budowlany. Skropienie warstwy niebitumicznej należy wykonać emulsją średniorozpadową w ilości 0,5-0,7 kg:m2, a ułożenie następnej warstwy może nastąpić po 24 godzinach, po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody. Skropienie warstwy bitumicznej należy wykonać emulsją szybkorozpadową w ilości: 0,4-0,5 kg:m2 dla powierzchni bitumicznych po frezowaniu i warstw podbudowy; 0,1-0,3 kg:m2 dla powierzchni pomiędzy nowo układanymi warstwami wiążącą i ścieralną. Ułożenie następnej warstwy może nastąpić po godzinie, po rozpadzie emulsji i odparowaniu wody 2. Usługa finansowa. Usługa finansowania polegać będzie na sfinansowaniu wykonanych robót poprzez dokonanie wykupu wierzytelności bądź skredytowanie przez wykonawcę i zapewnienie Zamawiającemu możliwość wieloletniej spłaty. Sfinansowanie wykonanych robót będzie obejmowało należności zawierające wartość wykonanych robót wraz z podatkiem VAT oraz należne za okres spłaty odsetki na warunkach określonych poniżej. 2.1 Wykonawca, jako Zbywca zapewni, że : 1) sfinansowaniem objęte będą poszczególne części zamówienia ( przez co należy rozumieć roboty, jako części wynikające z harmonogramu rzeczowo - finansowego będącego załącznikiem do oferty i umowy ) oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiona po zakończeniu i końcowym odbiorze robót,, 2) sfinansowanie za poszczególne faktury ( faktury przejściowe za wykonanie części robót i faktura końcowa ) następować będzie w nieprzekraczalnym terminie 30 dni licząc od dnia przekazania wykonawcy sprawdzonej i zatwierdzonej faktury przez Inspektora Nadzoru oraz upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, 3) faktury za wykonanie części robót oraz faktura końcowego rozliczenia wystawiane będą na podstawie opracowanego przez wykonawcę harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania i odbioru robót, 4) sfinansowanie wykonanych robót wg zasad jw. może być dokonane wyłącznie przez Bank działający na podstawie ustawy z dnia 29.08.1997r Prawo bankowe (tj. Dz.U. z 2002r Nr 72 poz. 665 ) w terminie nieprzekraczającym 30 dni od odbioru wykonanych robót, 5) spłata wykupionych przez Bank wierzytelności będzie realizowana przez Zamawiającego w ratach miesięcznych przez okres 15 lat, 6) odsetki pobierane przez Bank w okresie spłaty będą naliczane wyłącznie od niespłaconego kapitału wg stawki referencyjnej WIBOR 1M powiększonej o stałą i niezmienną marżę podaną w ofercie wykonawcy, 7) stawka WIBOR 1M ustalana będzie na zasadach określonych w regulaminie Banku, który sfinansuje wykonane roboty, 8) w przypadku powstania konieczności udzielenia zamówień dodatkowych, Bank może dokonać sfinansowania na zasadach określonych w niniejszym rozdziale. 2.2 Informacje i zastrzeżenia dodatkowe : 1) Zamawiający przewiduje karencji w spłacie rat kapitałowych przez okres wykonywania robót, 2) rozpoczęcie spłaty odsetek następować będzie w miesiąc po dokonaniu sfinansowania lub wykupu wierzytelności (z uwzględnieniem postanowień zawartych w pkt. 2.1 ppkt. 2), 3) rozpoczęcie spłaty kapitału nastąpi w miesiąc po zakończeniu i odbiorze robót, 4) Zamawiający zamierza dokonywać spłaty kapitału i odsetek na dwudziesty piąty dzień każdego miesiąca, 5) w przypadku, kiedy płatność raty kapitałowej i odsetkowej będzie przypadać na dzień wolny od pracy, to płatność nastąpi w następny dzień roboczy po ustalonej dacie spłaty, 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty zobowiązania wobec Banku bez naliczania przez Bank dodatkowych prowizji i dodatkowych opłat, 7) zmiana harmonogramu spłaty nie może powodować naliczania jakiejkolwiek prowizji i innych opłat przez Bank, 8) umowa o sfinansowanie oraz wszelkie dokonywane w niej zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, 9) Zamawiający wyraża zgodę na sfinansowanie wykonanych robót wyłącznie przez Bank, z którym wykonawca na ten cel posiada podpisaną umowę lub Bank wydał promesę, 10) wykonawca może dokonać zmiany Banku finansującego go pod warunkiem, że nie zostaną zmienione warunki spłaty określone w niniejszej specyfikacji, 11) Zamawiający zobowiązuje się, że uzna dług związany ze sfinansowaniem do wysokości zafakturowanych robót (na podstawie zaakceptowanych przez Zamawiającego faktur przejściowych i końcowej) i do dokonania na rzecz Banku zapłaty wynikającego z nich zobowiązania w 180 miesięcznych stałych ratach kapitałowych powiększonych o odsetki należne Bankowi, 12) pod warunkiem terminowego regulowania zobowiązań wobec Banku, przez co należy rozumieć dopuszczalne do 7 dni opóźnienia w stosunku do terminu umownego, Zamawiający zastrzega sobie nienaruszalność zasad spłaty przez cały okres spłaty : a) Bank nie może żądać od Zamawiającego spłaty zobowiązania przed umówionym okresem spłaty, b) spłata zobowiązania przez cały okres spłaty będzie realizowana na stałych i nie zmiennych warunkach określonych w ofercie wykonawcy, c) wprowadzenie jakiejkolwiek zmiany systemu spłaty przez Bank finansujący wykonawcę, bez pisemnej zgody Zamawiającego nie będzie obowiązujące. Przez umowny termin regulacji zobowiązania rozumie się dokonanie przekazania środków na wskazany rachunek bankowy. W postępowaniu nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 12.06.2003r o terminach zapłaty w transakcjach handlowych ( Dz. U. Nr 139 z dnia 08.08.2003r poz. 1323 ze zmianami ).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331426
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wysokość wadium ustala się w kwocie 30.000 złotych słownie : trzydzieści tysięcy złotych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: WWW.gminaksiazki.bip.net.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach