Przetargi.pl
Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Żelisławicach w Gminie Siewierz

Gmina Siewierz ogłasza przetarg

  • Adres: 42-470 Siewierz, Żwirki i Wigury 16
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 326499400 , fax. 326499402
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siewierz
    Żwirki i Wigury 16
    42-470 Siewierz, woj. śląskie
    tel. 326499400, fax. 326499402
    REGON: REGON 276258227
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Żelisławicach w Gminie Siewierz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie drogi dojazdowej do gruntów rolnych w Żelisławicach w Gminie Siewierz. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) oraz innych załącznikach do SWZ, w tym w projekcie budowlano-wykonawczym, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, zaświadczeniu Starosty Będzińskiego o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, pomocniczo w przedmiarze robót oraz w innych dokumentach stanowiących załączniki do SWZ lub dokumentacji. 3. Zakres prac obejmuje w szczególności:1) opracowanie, zatwierdzenie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania prac oraz przywrócenie stałej jego organizacji po zakończeniu robót, geodezyjne wytyczenie terenu pod planowaną inwestycję, 2) wykonanie korytowania pod planowaną drogę w tym:a) usunięcie warstwy humusu, i jego częściowa utylizacja,b) usunięcie istniejącej podbudowy z kruszywa kamiennego o grubości 20 cm, utylizacja gruzu,c) frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej na grubość 7 cm z utylizacją frezu,Zamawiający zastrzega sobie prawo do wskazania miejsca wywozu humusu i pozostałego urobku na wyznaczone miejsce w granicach Gminy Siewierz.3) wykonanie podbudowy z kruszywa kamiennego w postaci warstwy dolnej i warstwy górnej, zgodnie z opisem w projekcie,4) wykonanie nawierzchni mineralno-bitumicznej – warstwy wiążącej, zgodnie z opisem w projekcie,5) wykonanie warstwy ścieralnej,6) wykonanie poboczy – wykonanie podbudowy z kruszywa naturalnego,7) humusowanie skarp wraz z ich obsianiem, 8) przywrócenie stałej organizacji ruchu.4. Do obowiązków Wykonawcy (w ramach zadań opisanych powyżej) będzie także należeć:a) opracowanie i dostarczenie Zamawiającemu harmonogramu wykonania prac z uwzględnieniem wprowadzenia zmian w organizacji ruchu drogowego (w ciągu 14 dni od daty podpisania Umowy), b) zakup i dostarczenie materiałów i urządzeń, niezbędnych do wykonania zadań opisanych powyżej, c) uzgodnienie z Zamawiającym i uzyskanie jego akceptacji na zastosowanie wszelkich materiałów i dostawę urządzeń do zamontowania w ramach wykonywania inwestycji, d) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej i geotechnicznej/geologicznej inwestycji,e) występowanie z wnioskami o zajęcie pasa drogowego na czas prowadzonych robót,f) wykonanie oznakowania drogowego, zgodnie z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu w trakcie wykonywania prac, g) zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej przed jej uszkodzeniem oraz odpowiednie zabezpieczenie i oznaczenie miejsc wykonywanych prac przed dostępem osób niepowołanych (zwłaszcza dzieci),h) usunięcie i utylizacja wszelkich materiałów zdemontowanych w procesie prac, chyba że Zamawiający wskaże materiały, które chce zostawić do dalszego wykorzystania,i) wykonanie innych prac opisanych w projekcie, innych dokumentach zamówienia lub wynikających z przyjętej technologii robót lub niezbędnych do prawidłowego wykonania zadań opisanych powyżej. 5. Pozostałe warunki zamówienia:1) Do dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczy kosztorys ofertowy w formie uproszczonej oraz szczegółowej. Ceny i wartości należy przedstawić w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku.2) Należy zachować warunki wynikające z pozwoleń, opinii, pism wydanych do przedmiotowego zadania i stanowiących załącznik do SWZ lub dokumentacji projektowej.3) Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym w celu koordynowania prac i prawidłowego zrealizowania przedsięwzięcia oraz wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z wytycznymi Zamawiającego,4) niedopuszczalne jest składowanie materiałów budowlanych, sprzętu oraz inne korzystanie z działek prywatnych bez uprzedniego uzgodnienia z właścicielami nieruchomości warunków wejścia w teren prywatny.6. Kryteria stosowane w celu oceny równoważności wskazano w Rozdziale III pkt 6 SWZ.7. Warunki płatności: wynagrodzenie ma charakter ryczałtowy i będzie płatne jednorazowo, przelewem na rachunek Wykonawcy, zgodnie z zapisami projektowanych postanowień umowy – załącznik nr 5 do SWZ. Faktura Wykonawcy za wykonane roboty zostanie zapłacona w terminie 30 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru końcowego bez wad istotnych podpisany przez Przedstawiciela Zamawiającego. Załącznikami do faktury, stanowiącymi podstawę do zapłaty wynagrodzenia są również oświadczenia ewentualnych podwykonawców i Wykonawcy o całkowitym rozliczeniu finansowym z podwykonawcami i dalszymi podwykonawcami w ramach przedmiotowej inwestycji wraz z dowodami potwierdzającymi zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom biorącym udział w realizacji odebranych robot budowlanych.8. Przedmiar robót ma charakter pomocniczy w sporządzeniu oferty i wyliczeniu ceny ryczałtowej przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien sprawdzić przedmiar z dokumentami zamówienia na etapie przygotowania oferty i wycenić wszystkie prace określone w dokumentacji, w tym na rysunkach projektowych. W przypadku wykrycia na etapie przygotowywania oferty niezgodności pomiędzy dokumentacją, a przedmiarami, Wykonawca powinien zwrócić się drogą elektroniczną do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie. Wykonawca powinien uwzględnić odpowiedzi Zamawiającego i odpowiednio je wycenić. W przypadku, gdy Wykonawca nie uwzględni odpowiedzi Zamawiającego, ponosi ryzyko takiego działania i będzie zobowiązany do wykonania wszystkich prac wynikających z odpowiedzi w ramach ceny ryczałtowej. Do dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczy kosztorys ofertowy w formie uproszczonej oraz szczegółowej.9. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie udzieli Zamawiającemu gwarancji zgodnie z oświadczeniem zawartym w formularzu ofertowym. Gwarancja stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Okres rękojmi równy jest okresowi gwarancji. Minimalny wymagany okres gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi 48 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres gwarancji, maksymalnie 60 miesięcy, co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w Rozdziale XXI SWZ. 10. Obowiązek zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy wskazano w Rozdziale III pkt 10 SWZ.11. Na realizację przedmiotu zamówienia Zamawiający uzyskał dofinansowanie w ramach środków z budżetu Województwa Śląskiego na rok 2022. W związku z powyższym przewiduje się konieczność oznakowania dokumentacji, korespondencji oraz dostosowania procedur odbiorowych do wymogów instytucji dofinansowującej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu do składania ofert wadium w wysokości: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych).2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Częstochowie nr: 04 1050 1142 1000 0023 4376 3799 z dopiskiem „wadium”.4. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 lit b-d SWZ Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika lub przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, przy czym jeżeli wadium zostanie wniesione w formie innej niż pieniądz, z treści dokumentu wadialnego musi wynikać, że zabezpiecza ono ofertę złożoną przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.8. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.9. Przedłużenie terminu związania ofert jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.10. Pozostałe wymagania dotyczące wadium zawiera Rozdział XIV SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu wymienione w art. 112 ust. 2 pkt 4) ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące zdolności technicznej i zawodowej, tj. wykażą:1) Należyte wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum dwóch robót budowlanych branży drogowej, tj. polegających na budowie lub przebudowie drogi lub chodnika lub ścieżki rowerowej lub innego drogowego ciągu komunikacyjnego lub parkingu lub terenu utwardzonego, o wartości tych robót minimum 500 000,00 zł brutto każda.2) Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. minimum jedną osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w specjalności inżynieryjnej drogowej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-07-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach