Przetargi.pl
przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych Chałupy Świeszyno o długości 1,74 km, szerokości jezdni 4,0m na działce nr 708/3 w obrębie 0071 Świeszyno. Rodzaj budowy B

Gmina Świeszyno ogłasza przetarg

  • Adres: 76-024 Świeszyno, Świeszyno 71
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 94 31 60 120 , fax. 94 31 61 491
  • Data zamieszczenia: 2012-06-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świeszyno
    Świeszyno 71 71
    76-024 Świeszyno, woj. zachodniopomorskie
    tel. 94 31 60 120, fax. 94 31 61 491
    REGON: 33092070700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: ug.swieszyno.ibip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych Chałupy Świeszyno o długości 1,74 km, szerokości jezdni 4,0m na działce nr 708/3 w obrębie 0071 Świeszyno. Rodzaj budowy B
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Przedmiot zamówienia w szczególności obejmuje wykonanie: -zabezpieczenie i organizacja placu budowy; -roboty pomiarowe; -roboty rozbiórkowe; -wykonanie koryta pod zjazdy, mijanki i poszerzenia jezdni; -profilowanie i zagęszczanie podłoża; -wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego na poszerzeniach, zjazdach i mijankach; -oczyszczenie i skropienie podbudowy z kruszywa ; -ułożenie warstwy wyrównawczej z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie; -regulacja wysokościowa studzienek kanalizacyjnych; -ułożenie warstwy ścieralnej z grubości 4cm z betonu asfaltowego wytwarzanego i układanego na gorąco; -ułożenie warstwy wiążącej grubości 6 cm z betonu asfaltowego wytwarzanego i układanego na gorąco; -wykonanie nawierzchni zjazdów i mijanek; -wykonanie poboczy; -odtworzenie rowów; -umocnienie skarp rowów, nasypów i zieleńców poprzez humusowanie i obsianie trawą; OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO Droga gminna jest jedno jezdniowa, jednopasmowa, dwukierunkowa. Istniejąca nawierzchnia jest wyboista o zmiennej szerokości jezdni i zmiennej szerokości w liniach rozgraniczających. Nawierzchnia jezdni wykonana jest z kruszywa. Nawierzchnia istniejących zjazdów z płytek betonowych, kostki betonowej, kruszywa i gruntowa utwardzona. Grunt zalegający to piaski drobno i średnioziarniste, piaski gliniaste oraz gliny przykryte warstwą ziemi roślinnej o miąższości 0,2m. Poziom wody gruntowej jest zmienny, zależny od pory roku oraz opadów atmosferycznych. W wykonanej odkrywce poziom wody gruntowej 1,25m poniżej powierzchni terenu. Istniejące uzbrojenie. - Wodociąg. - Gazociąg - Kanalizacja sanitarna - Kable telefoniczne - Kable energetyczne - Linia energetyczna i oświetleniowa OPIS PROJEKTOWANEGO ROZWIĄZANIA Technologia wykonania robót podana jest w szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Parametry techniczne i rozwiązania sytuacyjno-wysokościowe - Kategoria obciążenia ruchem KR-1 - Droga klasy D - Skosy najazdowe zjazdów 1:1 oraz łuki najazdowe o promieniu R=6m - Szerokość zjazdów 3,5m - Prędkość projektowa 30 km-h - Prędkość dopuszczalna 40 km-h - Spadek poprzeczny jezdni 2% - Pobocza o szerokości 0,75cm - Spadek poprzeczny poboczy 8% - Projektuje się podwyższenie niwelety drogi w stosunku do istniejącej nawierzchni o warstwę wyrównawczą z kruszywa oraz warstwy bitumiczne - wiążącą i ścieralną. Rozwiązanie sytuacyjno-wysokościowe. Przebudowywana droga Chałupy - Świeszyno w drugim etapie realizacji będzie przebiegać po istniejącej nawierzchni. Roboty będą wykonywane na działkach drogowych: 122-36, 122-37, 130-8, 255-2, 256-2, 258-4, 258-6, 261-11, 261-13, 274-3, 278-9, 708-3 Podwyższenie istniejącej niwelety zapewni zwiększenie nośności konstrukcji nawierzchni. Niweleta zostanie podniesiona o warstwy bitumiczne oraz o warstwę wyrównawczą z kruszywa łamanego. Zjazdy (w granicach pasa drogowego) - Zjazdy do posesji o szerokości 3,5m - Skosy najazdowe 1:1 oraz łuki najazdowe o promieniu R=6m Odwodnienie drogi. Powierzchniowe do rowów. Roboty ziemne. - Roboty ziemne będą polegały na wykonaniu koryta zjazdów, mijankach i na poszerzeniach jezdni. - Wykonaniu nasypów pod warstwy konstrukcyjne z kruszywa niewysadzinowego. - Nadmiar gruntu z koryta oraz ziemi roślinnej zostanie wywieziony w miejsce wskazane przez inwestora na odległość do 4km. Do wykonania nasypów można wykorzystać grunt z wykopów i z poszerzenia jezdni po zdjęciu warstwy ziemi roślinnej. Nie wolno wbudowywać ziemi roślinnej oraz gruntów wysadzi nowych pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. W pobliżu kabli energetycznych i telefonicznych oraz gazociągu i wodociągu należy zachować szczególną ostrożność przy wykonywaniu robót ziemnych. Należy zlokalizować ich położenie przy pomocy specjalistycznej aparatury lub ręczne wykonanie poprzecznych przekopów. Roboty inne. - Zabezpieczyć punkty osnowy geodezyjnej. - Pod zjazdami należy ułożyć przepusty dwudzielne na istniejących kablach telefonicznych i energetycznych. Przepusty dwudzielne należy zamontować na kablach energetycznych biegnących w istniejącej drodze. WPŁYW NA ŚRODOWISKO. Przebudowa drogi nie spowoduje zwiększenia negatywnego oddziaływania na środowisko. Wielkość ruchu drogowego ok. 80 pojazdów na dobę może wzrosnąć o ok. 20 - 30% w wyniku poprawy warunków przejazdu. Większy wzrost ruchu wyniknie ze wzrostu wskaźnika motoryzacji - wskaźnik motoryzacji obecnie 200 so -1000 mieszkańców - wskaźnik motoryzacji docelowo ok. 350 so -1000 mieszkańców Przedmiotowa droga obsługuje zbudowania na terenie miejscowości Chałupy - Świeszyno oraz zapewnia dojazd do pól. Dla danego obszaru nie ma innej drogi pełniącej tę samą funkcję, nie ma możliwości alternatywnego rozwiązania. Emisja spalin, hałasu. Modernizacja drogi zmniejszy jednostkową emisję spalin z następujących powodów: obecnie prędkość jazdy wynosi ok. 10 - 20km; jazda odbywa się na niskim biegu - występuje duża jednostkowa emisja spalin i głośniejsza praca silnika, - po modernizacji prędkość jazdy będzie ograniczona do 40km na godz.; jazda będzie odbywać się na wyższym biegu - wystąpi mniejsza jednostkowa emisja spalin i bardziej ekonomiczna i cicha praca silnika. Na drodze będzie mały ruch- poniżej 200 pojazdów na dobę, który nie będzie odczuwalny jako uciążliwy. Ocena zmian w środowisku spowodowanych wykonaniem robót budowlanych Wykonanie robót ziemnych: Na całej trasie przewiduje się minimalny zakres robót ziemnych, który nie spowoduje zmian środowiska. Nie naruszają one istniejącego zwierciadła wody gruntowej. Wykonanie robót nawierzchniowych: W okresie budowy drogi nastąpi okresowe zapylenie materiałami nieorganicznymi użytymi do wykonania podbudowy z kruszywa łamanego, podbudowy zasadniczej i warstwy ścieralnej z mieszanki MCE nie spowoduje zmian w środowisku naturalnym. Materiały użyte do budowy drogi są powszechnie stosowane nie są szkodliwe dla środowiska naturalnego w otoczeniu drogi. KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI. Konstrukcja nawierzchni na poszerzeniach, mijankach i zjazdach - Istniejąca nawierzchnia drogi gminnej - Warstwa odcinająca grubości 25 cm z pospółki, - Podbudowa z kruszywa łamanego 31,5 - 63mm stabilizowana mechanicznie, - Warstwa wiążąca grubości 6 cm z mieszanki mineralno-asfaltowej wytwarzanej i układanej na gorąco, - Warstwa ścieralna grubości 4 cm z mieszanki mineralno-asfaltowej wytwarzanej i układanej na gorąco, Konstrukcja jezdni na istniejącej nawierzchni drogi - Podłoże rodzime - Warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego 31,5 do 63 mm stabilizowana mechanicznie, - Warstwa wiążąca grubości 6cm z betonu asfaltowego wytwarzanego i układanego na gorąco, - Warstwa ścieralna grubości 4 cm z betonu asfaltowego wytwarzanego i układanego na gorąco, Nawierzchnia poboczy Pobocza zostaną wykonane z mieszanki kruszywa 0 do31,5mm. Grubość warstwy mieszanki po zagęszczeniu 10cm Skarpy i dno rowów. Rowy zostaną odmulone. Grubość zebranej warstwy średnio 30cm. Uzyskany grunt zostanie wywieziony w miejsce wskazane przez inwestora na odległość do 4km. Skarpy i dno rowów zostanie umocnione ziemią roślinną oraz obsiane trawą. ORGANIZACJA RUCHU Organizacja ruch będzie stanowić odrębne opracowanie. ROBOTY INNE Należy wykonać regulację wysokościową włazów studzienek kanalizacji. Przed rozpoczęciem robót należy zgłosić się do właścicieli infrastruktury oraz do zarządcy drogi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452331206
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 30 000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych), w terminie do 12.07.2012r. godz. 10:00

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ug.swieszyno.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach