Przetargi.pl
Przebudowa dróg od skrzyżowania ul. Żwirki i Wigury z ul. Oleśnickiego do ronda na ul. Kieleckiej w Siewierzu wraz z odwodnieniem (także na ul. Mostowej), budową oświetlenia ulicznego, budową kanalizacji sanitarnej, budową kanału technologicznego oraz wykonaniem docelowej organizacji ruchu drogowego i innych robót towarzyszących

Gmina Siewierz ogłasza przetarg

  • Adres: 42-470 Siewierz, ul. Żwirki i Wigury 16
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0326499471, 6499400 , fax. 032 6499402
  • Data zamieszczenia: 2016-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Siewierz
    ul. Żwirki i Wigury 16 16
    42-470 Siewierz, woj. śląskie
    tel. 0326499471, 6499400, fax. 032 6499402
    REGON: 00053076100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.siewierz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg od skrzyżowania ul. Żwirki i Wigury z ul. Oleśnickiego do ronda na ul. Kieleckiej w Siewierzu wraz z odwodnieniem (także na ul. Mostowej), budową oświetlenia ulicznego, budową kanalizacji sanitarnej, budową kanału technologicznego oraz wykonaniem docelowej organizacji ruchu drogowego i innych robót towarzyszących
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg od skrzyżowania ul. Żwirki i Wigury z ul. Oleśnickiego do ronda na ul. Kieleckiej w Siewierzu wraz z odwodnieniem (także na ul. Mostowej), budową oświetlenia ulicznego, budową kanalizacji sanitarnej, budową kanału technologicznego oraz wykonaniem docelowej organizacji ruchu drogowego i innych robót towarzyszących. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, Decyzji Starosty Będzińskiego Nr 231.2015 z 30.03.2015, Decyzji Starosty Będzińskiego Nr 310.2015 z 20.04.2015, Decyzji Starosty Będzińskiego Nr 249.2015 z 02.04.2015 (w zakresie skrzyżowania z ul. Leśną), Informacji o niewniesieniu sprzeciwu przez Starostę Będzińskiego nr WA-Sie.6743.0053.2015.PP z 25.05.2015, Decyzji Wojewody Śląskiego Nr 15/15/K z 27.04.2015, Decyzji Wojewody Śląskiego o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego nr 17/2014 z 02.07.2014, Decyzji Wójta Gminy Mierzęcice o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego nr GK.6733.0007.2014 z 19.08.2014, Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach nr WOOŚ.4210.47.2013.IŁ z 24.03.2014, Pozwoleniu wodnoprawnym nr WŚiL.6341.1.0001.2015 z 24.02.2015, Pozwoleniu wodnoprawnym nr WŚiL.6341.2.0003.2015 z 25.02.2015, Postanowieniu Wojewody Śląskiego IFXV.7843.7.214.2014 z 15.09.2014., w projekcie docelowej organizacji ruchu drogowego wraz z uzgodnieniami oraz w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także na załączniku graficznym określającym zakres umowy i w innych warunkach, pozwoleniach i dokumentach załączonych do niniejszej specyfikacji lub do dokumentacji projektowej. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a) Przebudowę dróg od skrzyżowania ul. Żwirki i Wigury z ul. Oleśnickiego do ronda na ul Kieleckiej w Siewierzu wraz z elementami przyległymi (np. skrzyżowaniami z innymi drogami, parkingami, ciągami pieszo jezdnymi, wjazdami, zatokami, poboczami, zielenią i innymi elementami zgodnie z projektem) oraz regulacją wysokościową zwieńczeń urządzeń podziemnych, organizacją ruchu drogowego na czas budowy, pełną obsługą geodezyjną budowy, robotami przygotowawczymi (w tym z usunięciem kolidujących drzew i krzewów wraz z karczowaniem pni), robotami rozbiórkowymi wraz z wywozem i utylizacją zbędnych materiałów, robotami ziemnymi wraz ze wzmocnieniem podłoża geosyntetykiem, odwodnieniem szczelinowym, podbudowami, nawierzchniami, urządzeniami bezpieczeństwa ruchu, elementami ulic i zielenią drogową, b) Budowę kanalizacji deszczowej na ul. Żwirki i Wigury, ul. Kieleckiej i na ul. Mostowej zgodnie z projektem wraz z odtworzeniem nawierzchni na ul. Mostowej, c) Budowę kanalizacji sanitarnej na ul. Kieleckiej z odgałęzieniami kanalizacyjnymi do granic nieruchomości prywatnych wraz z przejściem pod torami i połączeniem z istniejącą kanalizacją na ul. Żwirki i Wigury wraz z wycinką drzew wraz z odcinkami i kolektorami tłocznymi, studniami i przyłączami dla podłączenia przyszłej kanalizacji sanitarnej kolejnych etapów, d) Budowę oświetlenia ulicznego wraz z kanałem technologicznym na ul. Żwirki i Wigury i ul. Kieleckiej, e) Przebudowę słupów energetycznych nn i słupa telekomunikacyjnego, f) Wykonanie docelowej organizacji ruchu drogowego, g) Wykonanie innych robót towarzyszących i zabezpieczających w tym opracowanie, zatwierdzenie i zastosowanie tymczasowej organizacji ruchu drogowego na czas robót budowlanych w pełnym zakresie, h) Wykonanie wszelkich robót przygotowawczych i towarzyszących, wynikających z dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 4. Wykonawca ponadto będzie zobowiązany do: a) zapewnienia dostępu ruchu pieszego i kołowego do posesji prywatnych w okresie realizacji inwestycji, aż do zakończenia i odbioru końcowego robót, b) zapewnienia dostępu ruchu pieszego i kołowego do zakładów przemysłowych i innych podmiotów i działek w okresie realizacji inwestycji, aż do zakończenia i odbioru końcowego robót, c) urządzenia i oznakowania terenu budowy i odpowiedniego jego zabezpieczenia i zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń bhp, d) wykonania robót zabezpieczających i odtworzeniowych, zgodnie z projektem, e) wykonania wszystkich robót towarzyszących, zgodnych z projektem i prawidłową technologią wykonywania robót, f) wykonania ewentualnych przyłączeń wodociągowych i energetycznych dla potrzeb budowy oraz ponoszenia kosztów zużycia mediów, g) poniesienia ewentualnych kosztów wyłączeń i włączeń energii elektrycznej, h) wykonania i stosowania w praktyce zapisów projektu organizacji i technologii robót z uwzględnieniem warunków bhp, i) wykonania i uzgodnienia projektu organizacji ruchu i zabezpieczenia robót w okresie trwania budowy, j) występowania z wnioskami o zajęcia pasa drogowego oraz poniesienia kosztów zajęcia, k) wykonanie przedmiotu zamówienia zgodnie z uzgodnieniami z zarządcami dróg, zarządcami sieci i uzbrojenia terenu, l) jeżeli roboty będą wymagały zapewnienia nadzoru odpowiednich zarządców dróg lub sieci uzbrojenia terenu lub wynikającego z innych uzgodnień to wykonawca taki nadzór zapewni także w przypadku gdy będzie odpłatny, m) wykonania niezbędnych badań, prób i pomiarów oraz wszystkich badań, prób i pomiarów na każde polecenie inspektorów nadzoru w celu stwierdzenia prawidłowości wykonanych robót, n) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w toku realizacji zadania urządzeń lub też istniejących sieci uzbrojenia terenu - naprawienia ich i doprowadzenie do stanu pierwotnego, o) zgłaszania Zamawiającemu robót ulegających zakryciu lub zanikających, p) wykonania badań, prób i rozruchu, jak również do dokonania odkrywek w przypadku nie zgłoszenia robót do odbioru ulegających zakryciu lub zanikających, q) zapewnienia uprawnionego nadzoru i dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, r) usuwania na bieżąco z terenu budowy zbędnych materiałów, odpadów i śmieci, s) uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazanie go Zamawiającemu najpóźniej do dnia odbioru końcowego, t) przywrócenia terenu po wykonywanych robotach przynajmniej do stanu pierwotnego (chyba, że z uzgodnień szczególnych wynika większy zakres odtworzenia), u) przedsięwzięcia wszelkich środków ostrożności niezbędnych dla zachowania materiałów i części uzyskanych z rozbiórki. Materiały te stanowią własność Zamawiającego. Niezależnie od celu, w jakim Zamawiający zamierza użyć rzeczone materiały i części, do których zastrzega on sobie prawo własności, wszelkie koszty poniesione na transport i składowanie w miejscu wskazanym przez Zamawiającego będą pokryte przez Wykonawcę przy transporcie na odległość do 10 km. v) zapewnienia obsługi geodezyjnej w celu wytyczenia, bieżącej kontroli i inwentaryzacji oraz naniesienia wykonanych elementów na zasoby geodezyjne (inwentaryzacja powykonawcza). Pomiar ma być jednoznaczny z uwzględnieniem i opisaniem wszystkich wykonanych obiektów z wpisanymi numerami działek. Wynikami pomiaru powykonawczego należy uzupełnić zasób mapowy znajdujący się w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Będzinie. w) dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich opinii niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia i przekazania go do użytku, x) wykonania innych prac, niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia. 5. Załączona do niniejszej specyfikacji dokumentacja projektowa oraz dokumentacja formalno-prawna zawiera szerszy zakres robót niż wskazany w pkt 1 przedmiot zamówienia. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz załącznikiem graficznym zamówienie nie obejmuje budowy kanalizacji sanitarnej na tzw. Piwoni w Siewierzu oraz budowy, przebudowy i odwodnienia dróg na tzw. Piwoni w Siewierzu (oprócz odwodnienia na ul. Mostowej). 6. Przedmiary robót mają charakter pomocniczy w sporządzeniu oferty i wyliczeniu ceny ryczałtowej. Wykonawca powinien sprawdzić przedmiary z dokumentacją projektową na etapie przygotowania oferty i wycenić wszystkie prace określone w dokumentacji, w tym na rysunkach projektowych. W przypadku wykrycia na etapie przygotowywania oferty niezgodności pomiędzy dokumentacją, a przedmiarami, Wykonawca powinien zwrócić się na piśmie (faksem, drogą elektroniczną) do Zamawiającego z prośbą o wyjaśnienie. Wykonawca powinien uwzględnić odpowiedzi Zamawiającego i odpowiednio je wycenić. W przypadku gdy Wykonawca nie uwzględni odpowiedzi Zamawiającego, ponosi ryzyko takiego działania i będzie zobowiązany do wykonania wszystkich prac wynikających z odpowiedzi w ramach ceny ryczałtowej. Do dnia podpisania umowy Wykonawca dostarczy kosztorys ofertowy. 7. Należy zachować warunki wynikające z decyzji, pozwoleń, uzgodnień i opinii oraz miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obszaru położonego w granicach Miasta Siewierza KM-23 uchwalonego Uchwałą Nr XXXVII/279/09 Rady Miejskiej w Siewierzu z dnia 27 sierpnia 2009 r. 8. Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia realizowany był odcinkowo. Zamawiający będzie odbierał od Wykonawcy poszczególne, kompletnie zrealizowane odcinki dróg. Tym samym niedopuszczalne jest prowadzenie robót jednocześnie na całym zakresie przedmiotu zamówienia. Odcinkowość prowadzenia prac będzie uzgodniona przez Zamawiającego i Wykonawcę przed opracowaniem przez Wykonawcę tymczasowej organizacji ruchu drogowego. 9. W trakcie robót Wykonawca zobowiązany będzie przedstawić materiały do akceptacji Koordynatorowi robót z ramienia Zamawiającego na co najmniej 10 dni przed ich zastosowaniem lub wbudowaniem. 10. Ewentualne materiały budowlane i ich producenci wymienione w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub przedmiarach robót zostały wskazane przykładowo. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. 11. Niedopuszczalne jest składowanie materiałów budowlanych, sprzętu oraz inne korzystanie z działek prywatnych bez uprzedniego uzgodnienia z właścicielami nieruchomości warunków wejścia w teren prywatny. 12. Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym w celu prawidłowego i bezkonfliktowego zrealizowania przedsięwzięcia, w tym na płaszczyźnie koordynacji robót związanych z budową sieci energetycznej, kanału technologicznego, odwodnienia, itp. oraz wodociągu w zakresie jak w punkcie 13. 13. W trakcie wykonywania robót należy uwzględnić konieczność koordynacji prac oraz dopuszczenia do robót Zakładu Usług Wodnych i Kanalizacyjnych w Siewierzu lub jego wykonawców w celu wykonania nowej sieci wodociągowej przez w/w podmioty na obszarze objętym inwestycją. 14. Wykonawcy w celu prawidłowego przygotowania oferty umożliwia się przeprowadzenie wizji w terenie. 11. Szczegółowy zakres robót zostanie ujęty w harmonogramie rzeczowo-finansowym opracowanym na podstawie dokumentacji projektowej, kosztorysu ofertowego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót oraz wytycznych Zamawiającego i będzie stanowił załącznik do umowy. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu harmonogram do akceptacji w ciągu 7 dni od daty podpisania umowy. W uzasadnionych przypadkach Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany aktualizować harmonogram rzeczowo-finansowy na żądanie Zamawiającego w terminie 3 dni i przedstawiać go Zamawiającemu do akceptacji. Aktualizacja harmonogramu nie wymaga zmiany postanowień umowy w formie aneksu. 12. Warunki płatności: wynagrodzenie będzie płatne częściowo w dwóch transzach, przelewem na rachunek Wykonawcy. Podstawą do wystawienia faktury jest protokół odbioru robót (częściowy lub końcowy) podpisany przez Przedstawiciela Zamawiającego oraz oświadczenia podwykonawców i Wykonawcy o bieżącym/całkowitym rozliczeniu finansowym z podwykonawcami w ramach przedmiotowej inwestycji wraz z dowodami potwierdzającymi zapłatę wymagalnego wynagrodzenia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom. Wykonawca dostarczy również do faktury oświadczenia o pozostałej do zapłaty części lub całości niewymagalnego wynagrodzenia ze wskazaniem jego wysokości oraz terminu wymagalności. 13. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu umowy musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż: 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100). Polisa (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę) zostanie złożona u Zamawiającego przed zawarciem umowy. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. Jeżeli w trakcie realizacji umowy ważność polisy ubezpieczeniowej wygasa, to nie później niż w ostatnim dniu ważności polisy ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy o przedłużonym terminie ważności. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania nieprzerwanej ochrony ubezpieczeniowej w okresie obowiązywania umowy, na warunkach nie gorszych niż w pierwotnej polisie. W przypadku każdorazowej zmiany terminu obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest przedłużyć ważność polisy do dnia ustalonego przez Strony. Niedostarczenie polisy w terminie traktowane będzie jako podstawa do rozwiązania umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy. 14. Zamawiający planuje podpisać umowę o dofinansowanie realizacji zadania z budżetu państwa w ramach Programu Rozwoju Gminnej i Powiatowej Infrastruktury Drogowej na lata 2016-2019. W związku z powyższym procedury związane z odbiorami i płatnościami mogą być dostosowane do wymogów instytucji dofinansowującej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu do składania ofert wadium w wysokości 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: ING Bank Śląski S.A. Oddział w Częstochowie Nr: 04 1050 1142 1000 0023 4376 3799 z dopiskiem wadium. 5. Dla Zamawiającego dokumentem potwierdzającym dokonania wpłaty wadium jest uznanie kwoty wadium na rachunku Zamawiającego (wpływ środków na rachunek Zamawiającego). Za skuteczność operacji finansowo - bankowych odpowiada Wykonawca. 6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 7. Wadium wniesione w formie niepieniężnej należy zdeponować w Urzędzie Miasta i Gminy Siewierz pok. nr 18 za potwierdzeniem odbioru w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. 8. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem: a) gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 Ustawy Prawo zamówień publicznych, b) okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania z ofertą określony w niniejszej specyfikacji

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.siewierz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach