Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych położonych w miejscowościach Dąbrówno i Jabłonowo na terenie gminy Dąbrówno.

Gmina Dąbrówno ogłasza przetarg

  • Adres: 14-120 Dąbrówno, ul. Kościuszki
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 896 474 087 , fax. 896 474 087
  • Data zamieszczenia: 2019-10-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrówno
    ul. Kościuszki 21
    14-120 Dąbrówno, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 896 474 087, fax. 896 474 087
    REGON: 51074321000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dabrowno.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych położonych w miejscowościach Dąbrówno i Jabłonowo na terenie gminy Dąbrówno.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych położonych w miejscowościach Dąbrówno i Jabłonowo na terenie gminy Dąbrówno. Zamówienie realizowane jest w systemie zaprojektuj i wybuduj. Zamówienie dotyczy przebudowy istniejących dróg gminnych o nawierzchni żwirowo – piaskowej. Drogi po przebudowie będą posiadały nawierzchnię asfaltową. Analizowany teren obecnie pełni funkcję dróg dojazdowych do istniejących i nowobudowanych domów jednorodzinnych wsi Dąbrówno i Jabłonowo. Drogi te przebiegają przez tereny zabudowy wiejskiej. Trasa przebudowywanych dróg nie ulegnie zmianie i będzie biegła po śladzie istniejących obecnie dróg gminnych. Zamówienie swym zakresem będzie obejmowało: 1. Wykonanie prac projektowych w tym: - koncepcji przebiegu dróg, - projektów budowlanych i wykonawczych dla zakresu określonego w PFU, - docelowego projektu organizacji ruchu drogowego wraz z niezbędnymi opiniami i uzgodnieniami, - pozyskanie map do celów projektowych, - wykonanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego, - sprawowanie nadzoru autorskiego wielobranżowego w czasie wykonywania inwestycji. - uzyskanie wymaganych przepisami prawa zezwoleń i/lub pozwoleń, 2. Wykonanie robót przygotowawczych. 3. Wykonanie wszystkich robót budowlanych, zgodnie z przygotowaną dokumentacją projektową oraz innych robót niezbędnych dla prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, 4. Uporządkowanie terenu, 5. Przygotowanie dokumentacji powykonawczej. 6. Wykonawca zobowiązuje się wykonać i dostarczyć do Zamawiającego dokumentację projektową zgodnie z warunkami określonymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym, niniejszej umowie, Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz złożoną ofertą i najnowszą dostępną wiedzą oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności: 1) ustawą Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), 2) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1396 z późn. zm.), 3) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003 r., Nr 120, poz. 1126), 4) Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1935), 5) Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 124 z późn. zm.), 6) Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 63, poz. 735 z późn. zm.), 7) Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1065), 8) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 r. w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 124, poz. 1030), 9) Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843). W zakres opracowania dokumentacji wchodzą następujące elementy: 1) koncepcja przebiegu dróg, 2) projekt budowlany – 5 egzemplarzy, 3) projekt wykonawczy – 3 egzemplarze, 4) docelowy projekt organizacji ruchu drogowego wraz z niezbędnymi opiniami i uzgodnieniami – 4 egzemplarze, 5) wykonanie badań geotechnicznych podłoża gruntowego, 6) sprawowanie nadzoru autorskiego wielobranżowego w czasie wykonywania inwestycji. Wykonawca odpowiedzialny jest za uzyskanie wszelkich uzgodnień dot. niniejszego projektu. Zamówienie zostało podzielone na dwie części: CZEŚĆ 1 – droga w miejscowości Dąbrówno: Zakres części 1 obejmuje opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlanych drogi gminnej położonej w miejscowości Dąbrówno - działka nr: 392/13, obręb 0002 Dąbrówno, gmina Dąbrówno. - projektowana długość odcinka drogi podlegającej opracowaniu – około 278 mb, - szerokość korony: 6,0 m, - szerokość jezdni: 5,0 m, - pobocza obustronne: 2 x 0,5 m. - odwodnienie – według opracowania projektowego z uwzględnieniem powierzchniowego spływu wód poza obszar korony drogi. Miejscowo należy przewidzieć odtworzenie rowów. Pochylenia skarp wykopów i nasypów zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa. - zjazdy indywidualne do posesji: szerokość 6 m przy krawędzi jezdni i 4 m od strony posesji, wyprowadzone na 1 metr od krawędzi jedni. Promień łuku: 3 m. - zjazdy publiczne (skrzyżowania z innymi drogami): szerokość 6 m, wyprowadzone do granicy działki drogowej. Promień łuku: 6 m. - droga obecnie posiada status drogi wewnętrznej, po przebudowie stanie się drogą publiczną. Szczegółowy zakres został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym TOM III SIWZ. CZEŚĆ 2 – droga w miejscowości Jabłonowo: Zakres części 2 obejmuje opracowanie dokumentacji technicznej oraz wykonanie robót budowlanych drogi gminnej położonej w miejscowości Jabłonowo – działka nr: 16, obręb 0002 Dąbrówno, gmina Dąbrówno. projektowana długość odcinka drogi podlegającej opracowaniu – około 274 mb, - szerokość korony: 4,5 m, - szerokość jezdni: 3,5 m, - pobocza obustronne: 2 x 0,5 m. - odwodnienie – według opracowania projektowego z uwzględnieniem powierzchniowego spływu wód poza obszar korony drogi. - zjazdy indywidualne do posesji: szerokość 6 m przy krawędzi jezdni i 4 m od strony posesji, wyprowadzone na 1 metr od krawędzi jedni. Promień łuku: 3 m. - zjazdy publiczne (skrzyżowania z innymi drogami): szerokość 6 m, wyprowadzone do granicy działki drogowej. Promień łuku: 6 m. Szczegółowy zakres został określony w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym TOM III SIWZ. Dokumentacja projektowa nie może wskazywać dla materiałów i urządzeń znaków towarowych lub pochodzenia. Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy nie dopuszcza używania jakichkolwiek nazw własnych wskazujących na konkretne produkty lub rozwiązania. Wymagania dotyczące robót: 1) roboty należy prowadzić zgodnie z wymogami dokumentacji określającej przedmiot zamówienia, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz wymogami niniejszej SIWZ i umowy, 2) użyte materiały i urządzenia powinny być w I gatunku jakościowym i wymiarowym, mieć odpowiednie dopuszczenia do stosowania w budownictwie i zapewniających sprawność eksploatacyjną oraz powinny posiadać certyfikaty i deklaracje zgodności z polskimi i europejskimi normami, Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia, 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia, 3) sporządzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 4) spełnienie innych wymagań określonych we wzorze umowy oraz wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Wykonawca dla wypełnienia swoich zobowiązań powinien zapewnić doświadczone i wykwalifikowane osoby zdolne do prowadzenia wszelkich powierzonych zadań, uprawnione do kierowania robotami budowlanymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w zgodzie z postanowieniami odpowiednich decyzji, uzgodnieniami i opiniami, warunkującymi prawidłową realizację zamówienia. Wymienione w niniejszej SIWZ osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego wypełnienia zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne wymagania Zamawiającego. Wykonawca powinien zapewnić swoim specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, którzy mogą być niezbędni do właściwego wykonania umowy (np. dodatkowi kierownicy danej branży, uprawniony geodeta, radca prawny, ekspert ppoż., inżynier materiałowy, specjalista ochrony placu budowy, administrator, itp.). Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie zawiera cechy stosunku pracy określone w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Rodzaj czynności (niezbędnych do wykonania zamówienia), co do których wykonania Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia: - prace ziemne, drogowe, ogólnobudowlane (rozbiórkowe, montażowe, prace porządkowe itp.), - operatorzy maszyn sprzętu i urządzeń (obsługa sprzętu, maszyn i urządzeń). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób. Zamawiający wymaga: 1) aby wykonawca przedłożył oświadczenie wraz z imiennym wykazem osób, okresem zatrudnienia oraz stanowiskiem i zakresem obowiązków, iż osoby skierowane do realizacji zamówienia, o których mowa w pkt 5.10.1 SIWZ, są zatrudnione na umowę o pracę. Oświadczenie powinno być złożone najpóźniej w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: Nieprzedłożenie przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa powyżej w terminie wskazanym przez Zamawiającego, będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników na podstawie umowy o pracę oraz skutkować będzie naliczeniem kar umownych w wysokości określonej w załączonym do SIWZ projekcie umowy, a także zawiadomieniem Państwowej Inspekcji Pracy o podejrzeniu zastąpienia umowy o pracę z osobami wykonującymi pracę na warunkach określonych w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy, umową cywilnoprawną. Powyższy wymóg dotyczy również podwykonawców wykonujących wskazane wyżej prace.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium na cały okres związania ofertą. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości: 1) 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych) – w przypadku składania oferty wyłącznie na pierwszą część, 2) 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych) – w przypadku składania oferty wyłącznie na drugą część, 3) 9 000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych) – w przypadku składania oferty na wszystkie części. Wadium ma być wniesione przed upływem terminu składania ofert, w jednej lub kilku formach podanych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 75 8823 0007 2001 0100 1847 0004 Bank Spółdzielczy w Olsztynku z tytułem Wadium DRZ.271.14.2019 Wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert, zaś dowód wniesienia wadium może być dołączony do oferty. Kasa Urzędu wadium nie przyjmuje. W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach lub gwarancjach, oryginał dokumentu należy załączyć do oferty w oddzielnej kopercie. Koperta ta powinna być oznakowana w następujący sposób: WADIUM W PRZETARGU NIEOGRANICZONYM NA „Przebudowa dróg gminnych położonych w miejscowościach Dąbrówno i Jabłonowo na terenie gminy Dąbrówno” część …… Poręczenie lub gwarancja ma zawierać zapis uwzględniający wszystkie warunki zatrzymania wadium, określone w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Gwarancja(-e) ma(-ją) być, co najmniej gwarancją(-ami) bezwarunkową(-ymi), nieprzenoszalną (-ymi) oraz zawierać oświadczenie o nieodwołalnym i bezwarunkowym zobowiązaniu do zapłaty wskazanej kwoty na pierwsze żądanie Zamawiającego. Zwrot lub ponowne wniesienie lub zatrzymanie wadium następuje w przypadkach i na zasadach określonych w art. 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie dokonuje w tym zakresie szczegółowego opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnictwo takie może wynikać z dołączonej do oferty umowy konsorcjum lub umowy spółki cywilnej, 2) Wykonawca, który polegać będzie na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (oryginał).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach