Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński w 2017 roku.

Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński ogłasza przetarg

  • Adres: 87-220 Radzyń Chełmiński, pl. Towarzystwa Jaszczurczego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 56 6886087, 6886001 , fax. 566 886 087
  • Data zamieszczenia: 2017-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasto i Gmina Radzyń Chełmiński
    pl. Towarzystwa Jaszczurczego 9
    87-220 Radzyń Chełmiński, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 56 6886087, 6886001, fax. 566 886 087
    REGON: 87111865500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński w 2017 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński w 2017 r. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa następujących odcinków dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński: 1) Przebudowa ul. Gumowskiego wraz z dojazdem do budynku Nr 32 przy ul. Sady w Radzyniu Chełmińskim. 2) Przebudowa drogi gminnej nr 041614C Radzyń Chełmiński – Wymysłowo – etap II. 3) Przebudowa - modernizacja drogi gminnej nr 041632C w m. Czeczewo, dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni tłuczniowej z powierzchniowym utrwaleniem emulsją i grysami. 4) Przebudowa drogi gminnej nr 041622C w Radzyniu Wsi. 2. Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usługi lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań). Przedmiot zamówienia, zgodnie z dokumentacją projektową, obejmuje przebudowę 4 odcinków dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński. Przedmiot zamówienia podzielony został na następujące zadania: Zadanie 1: ,,Przebudowy ul. Gumowskiego wraz z dojazdem do budynku Nr 32 przy ul. Sady w Radzyniu Chełmińskim” na długości 199,00 mb plus dojazd w następującym zakresie: a) Roboty przygotowawcze: roboty pomiarowe; rozebranie krawężników betonowych; rozebranie obrzeży; rozebranie chodników z płyt betonowych 35x35x5cm; mechaniczne rozebranie nawierzchni asfaltowej o gr. 4cm; transport gruzu; regulacja pionowa studzienek dla włazów kanałowych, wbudowanie włazów żeliwnych typu ciężkiego. b) Roboty ziemne: korytowanie pod warstwy konstrukcyjne z transportem urobku; wykopy liniowe pod fundamenty, rurociągi, kolektory o głębokości do 6 m – szerokość 0,8 – 1,5 m; zasypanie wykopów. c) Odwodnienie: kanały rurowe – podłoża z materiałów sypkich gr. 10cm; kanały z rur PVC SN8 łączonych na wcisk o śr. zew. 160 mm; studnie rewizyjne z kręgów betonowych i żelbetowych o śr. 1000mm; studzienki ściekowe z gotowych elementów betonowych o śr. 500mm, klasy C-250 z osadnikiem bez syfonu. d) Podbudowy: warstwy odsączające o gr.10cm; wyrównanie podbudowy tłuczniem o gr. 10cm; podbudowa z gruntu stabilizowanego cementem w ilości 25kg/m2 o gr. 15cm; podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego (0/31,5) o gr. 20cm. e) Nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; skropienie emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2; nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4cm (warstwa wiążąca); oczyszczenie warstwy wyrównawczej; skropienie emulsją asfaltową w ilości 0,5kg/m2; nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4cm (warstwa ścieralna). f) Oznakowanie ulicy: słupki z rur stalowych o śr. 70mm; pionowe znaki drogowe. g) Elementy ulic: ława pod krawężniki betonowa zwykła; ława pod krawężniki betonowa z oporem; krawężniki betonowe wtopione o wym. 12x25cm; krawężniki betonowe wystające o wym. 15x30cm; chodnik z kostki betonowej gr. 6cm; obrzeża betonowe o wym. 30x8cm; ścinanie drzewa (śr. 66-75cm). Zadanie 2: ,,Przebudowa drogi gminnej nr 041614C Radzyń Chełmiński – Wymysłowo – etap II”, na długości 200 mb w następującym zakresie: a) Roboty przygotowawcze: roboty pomiarowe; cięcie piłą nawierzchni bitumicznych na gł. 6-10cm; rozebranie nawierzchni z masy mineralno-bitumicznej gr. 8cm; plantowanie poboczy o gr. do 20cm. b) Wzmocnienie istniejącej podbudowy: profilowanie i zagęszczenie istniejącej nawierzchni tłuczniowej; warstwa górna podbudowy z kruszyw łamanych gr. 15cm – wyrównanie istniejącej nawierzchni poboczy poza brukiem; wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym sortowanym o gr. ponad 10cm, średnio 15cm. c) Nawierzchnia: oczyszczenie nawierzchni; skropienie emulsją 0,5kg/m2; nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4cm (warstwa wiążąca); oczyszczenie; skropienie warstwy wiążącej emulsją asfaltową 0,5kg/m2; nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4cm (warstwa ścieralna). d) Pobocza i rowy: nawierzchnie z tłucznia kamiennego (twardy 0-31,5) o gr. 8cm – pobocza; zagęszczenie nasypów z gruntu sypkiego – pobocza; inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza. Uwaga do Zadania 2. - załączony projekt obejmuje przebudowę drogi na długości 820 mb, - do przetargu przyjęto przebudowę drogi na odcinku o długości 200mb (II etap). Zadanie 3: „Przebudowa – modernizacja drogi gminnej nr 041632C w m. Czeczewo, dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni tłuczniowej z powierzchniowym utrwalaniem emulsją i grysami”, na długości 812,00 mb, w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; wyrównanie istniejącej podbudowy tłuczniem kamiennym sortowanym, zagęszczonym mechanicznie o gr. ponad 10 cm (średnio 20 cm). b) Nawierzchnie – oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3 /m2 ; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 5-8 mm w ilości 8,0 dm3 /m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego – warstwa górna z tłucznia – grubość po zagęszczeniu 6 cm – pobocza. Realizacja inwestycji w zakresie Przebudowa części drogi gminnej nr 041613C w m. Czeczewo, dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni powierzchniowo utrwalonej emulsją i grysami współfinansowana jest ze środków budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego pochodzących z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Zadanie 4: „Przebudowa drogi gminnej nr 041622C w Radzyniu Wsi”, na długości 985,00 mb, w następującym zakresie: a) Roboty ziemne: geodezyjne pomiary realizacyjne; roboty ziemne wykonywane zgarniarkami na odkład, przemieszczenie urobku na odległość do 200 m – profilowanie drogi, profilowanie i zagęszczenie podłoża; podbudowa z kruszywa łamanego (0-31,5), warstwa o gr. 20 cm po zagęszczeniu; b) nawierzchnie: oczyszczenie podbudowy; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 8-12 mm w ilości 10,0 dm3 /m2 ; powierzchniowe utrwalenie nawierzchni drogowych emulsją asfaltową i grysem kamiennym frakcji 5-8 mm w ilości 8,0 dm3 /m2; nawierzchnia z tłucznia kamiennego – warstwa górna z tłucznia – grubość po zagęszczeniu 6 cm – pobocza; geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza. 3. Postanowienia ogólne. 1) Zadanie obejmuje roboty budowlane związane z przebudową części dróg w gminie Radzyń Chełmiński. Założenia obejmują wykonanie nawierzchni drogi i zjazdów, odwodnienie i roboty ziemne. Wykonawca zobowiązany będzie do przewiezienia zdjętych materiałów we wskazane miejsce przez Zamawiającego wraz z rozładunkiem. 2) W pasie drogowym mogą znajdować się niezinwentaryzowane sieci: telefoniczna, wodociągowa, kanalizacyjna i elektryczna. 3) Zamawiający dysponuje przedmiarami robót, które załącza do SIWZ jako materiał pomocniczy i uzupełniający w stosunku do dokumentacji projektowej. 4) Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu budowy i jego otoczenia, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i należytego wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu budowy ponosi Wykonawca. 4. Wymagania Zamawiającego. 1) W składanej ofercie Wykonawca winien uwzględnić koszty związane z realizacją zadania wynikające wprost z dokumentacji, jak również nie ujęte w dokumentacji projektowej, a niezbędne do wykonania zadania, w szczególności: podatek VAT, koszty materiałów budowlanych, wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowanie placu budowy, roboty związane z zabezpieczeniem placu budowy, koszty oznakowania robót na czas budowy, bieżącą obsługę geodezyjną robót, koszt dokumentacji powykonawczej. Dla potrzeb realizacji zamówienia Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie dostawę energii (oraz inne media). Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozeznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany ustalonego wynagrodzenia . 2) W rejonie istniejącego uzbrojenia, roboty ziemne należy wykonywać ręcznie pod nadzorem gestorów sieci. 3) Naprawa zinwentaryzowanych jak i niezinwentaryzowanych urządzeń podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót, pokrycie kosztów usunięcia niewypałów, niewybuchów i amunicji odkrytych w trakcie robót, uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót. 4) Na Wykonawcy ciąży obowiązek dokonywania uzgodnień z właścicielami terenu w przypadku wejścia z robotami poza pas drogowy, minimalizacji szkód oraz ponoszenia kosztów z tym związanych. 5) Wykonawca wykona na własny koszt projekt oznakowania na czas realizacji robót oraz wykona tymczasową organizację ruchu zgodnie z obowiązującymi przepisami i powiadomi właściwe organy, instytucje o rozpoczęciu robót i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu. 6) Na Wykonawcy ciąży obowiązek zawarcia odpowiednich umów ubezpieczenia z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi, a w szczególności od odpowiedzialności cywilnej na czas realizacji robót objętych umową. Ubezpieczeniu podlegają w szczególności odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników i osób trzecich, a powstałe w związku z prowadzonymi robotami. 5. Szczegółowy opis zakresu robót oraz technologie ich wykonania określają następujące dokumenty stanowiące załączniki do SIWZ: 1) Wzór umowy (zał. Nr 4) 2) Projekt budowlany (zał. Nr 5) 3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót (zał. Nr 6) 4) Przedmiar robót (zał. Nr 7) 6. Zamawiający dodatkowo wyjaśnia, że ewentualnie występujące w niniejszej SIWZ, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, w przedmiarze robót oraz projekcie budowlanym, nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów, urządzeń i produktów oraz innych użytych do wykonania wyrobów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Materiał, urządzenie, produkt, wyrób równoważny to taki, który ma te same cechy funkcjonalne, co wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt. Jego jakość nie może być gorsza od jakości określonego w specyfikacji materiału, urządzenia, produktu, wyrobu oraz powinien mieć parametry nie gorsze niż wskazany materiał, urządzenie, produkt, wyrób. 7. Wymagany minimalny okres gwarancji na wykonane roboty i zastosowane materiały 2 lata licząc od daty protokolarnego odbioru przedmiotu zamówienia.8.Zamawiający przewiduje wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy: 1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, związane z realizacją zamówienia, wynikające z Przedmiaru robót. Wymóg ten nie dotyczy między innymi osób kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, wykonujących roboty instalacyjne, dostawców materiałów budowlanych itp. 2) Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się, że w czasie realizacji przedmiotu umowy będzie zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.). Warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji przedmiotu umowy zatrudnionych już u Wykonawcy pracowników. 3) Wykonawca w dniu zawarcia umowy zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem wykonywanych przez nich czynności przy realizacji przedmiotu zamówienia. W odniesieniu do pracowników podwykonawców lub dalszych podwykonawców wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem wykonywanych przez nich czynności należy przedłożyć wraz z kopią umowy o podwykonawstwo lub dalsze podwykonawstwo. 4) Zamawiający na każdym etapie realizacji przedmiotu umowy ma prawo żądania udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 5) Brak udowodnienia przez Wykonawcę faktu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 6) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej określonej w § 9 umowy. 7) Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy w przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do sposobu zatrudnienia osób wykonujących czynności określone przez Zamawiającego. Powyższe obowiązuje również w przypadku wykonania części zamówienia przez podwykonawców. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233220-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy zł 00/100). 2. Forma wniesienia wadium Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 359 z późn. zm.). 3. Termin i miejsce wniesienia wadium. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Łasin o/Radzyń Chełmiński Nr 77950000080000081120000006 tytułem: „Wadium – Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Radzyń Chełmiński w 2017 roku” Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie (najpóźniej do upływu składania ofert) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Oryginał dowodu wpłaty lub jego kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty. Wadium wnoszone w formach innych niż pieniądz, należy złożyć w formie oryginału razem z ofertą. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy PZP. Uwaga: Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni tj. termin związania ofertą. Oferta zabezpieczona na okres krótszy niż wymagany zostanie odrzucona. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. Złożone poręczenie lub gwarancja muszą zawierać w swojej treści zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5 oraz 4a ustawy Pzp. 4. Zatrzymanie i zwrot wadium następuje na zasadach określonych w art. 46 ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach