Przetargi.pl
Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Andrychów – etap I w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych

GMINA ANDRYCHÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 34-120 Andrychów, Rynek 15
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA ANDRYCHÓW
    Rynek 15
    34-120 Andrychów, woj. małopolskie
    REGON: 072182031
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.andrychow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Andrychów – etap I w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    5.1 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Andrychów – etap I w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych . 5.2 Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa odcinków dróg na terenie Sołectw Gminy Andrychów, obejmująca: 5.3 Przebudowę ul. Radosnej w Inwałdzie. 5.3.1 Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe. 5.3.2 Roboty ziemne. 5.3.3 Kanalizacja deszczowa. 5.3.4 Elementy krawędziowe. 5.3.5 Konstrukcja jezdni, zjazdów, chodnika, pobocza, placu, zatoki parkingowej. 5.3.6 Regulacja i zabezpieczenia. 5.3.7 Budowa oświetlenia. 5.4 Przebudowę ul. Granicznej Górnej w Roczynach 5.4.1 Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe. 5.4.2 Roboty ziemne. 5.4.3 Regulacja i zabezpieczenia 5.4.4 Odwodnienie. 5.4.5 Krawężniki, obrzeża i ściek. 5.4.6 Konstrukcja jezdni, zjazdów, pobocza, dojść dla pieszych 5.4.7 Budowa oświetlenia drogowego. 5.5 Przebudowę drogi os. Młocki Górne do os. Za Kościołem w Rzykach wraz z budową mostu na potoku Wieprzówka 5.5.1 Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe 5.5.2 Roboty ziemne. 5.5.3 Regulacja i zabezpieczenia 5.5.4 Odwodnienie. 5.5.5 Obrzeża, korytka. 5.5.6 Konstrukcja jezdni, zjazdów, pobocza, dojść dla pieszych. 5.5.7 Budowa mostu o konstrukcji ramowej żelbetowej, demontaż istniejącej kładki. 5.6 Przebudowę łącznika od os. Wawrzynówka do ul. Zarzecznej i do ul. Floriańskiej w Targanicach 5.6.1 Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe 5.6.2 Roboty ziemne. 5.6.3 Regulacja i zabezpieczenia. 5.6.4 Odwodnienie. 5.6.5 Krawężniki, obrzeża i korytka. 5.6.6 Konstrukcja jezdni, zjazdów, pobocza, dojść dla pieszych 5.6.7 Budowa oświetlenia drogowego. 5.7 Przebudowę drogi bocznej od ul. Biadasowskiej w Zagórniku. 5.7.1 Roboty ziemne. 5.7.2 Regulacja i zabezpieczenia 5.7.3 Odwodnienie. 5.7.4 Konstrukcja jezdni, pobocza. 5.8 Inne prace i roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym między innymi: 5.8.1 oznakowanie opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ, 5.8.2 wykonanie wszelkich robót przygotowawczych (oznakowanie oraz zabezpieczenie przejętego terenu budowy na czas robót), demontażowych, wyburzeniowych i odtworzeniowych, porządkowych, zagospodarowania terenu budowy, 5.8.3 opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, 5.8.4 organizację i utrzymanie zaplecza, 5.8.5 wytyczenie geodezyjne, obsługę geodezyjną, 5.8.6 organizację dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót, 5.8.7 zajęcie pasa drogowego, dozorowanie budowy, likwidację terenu budowy, wywóz nadmiaru gruntu oraz materiałów nadających się z rozbiórki do ponownego użytku w miejsce wskazane przez Zamawiającego, wywóz odpadów z rozbiórki i gruzu na wysypisko wraz z opłatą za utylizację (jeżeli dotyczy), 5.8.8 zapewnienie nadzoru specjalistycznych zarządców sieci i nadzoru archeologicznego wynikające z uzgodnień, 5.8.9 wykonanie pełnej dokumentacji powykonawczej z naniesionymi zmianami w trakcie robót, badań, pomiarów, prób /gdy wymagana/, 5.8.10 wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej bieżącej (roboty zanikowe) i końcowej powykonawczej, 5.8.11 zapewnienie badania zagęszczenia warstw konstrukcyjnych gruntu, podbudowy i nawierzchni, 5.8.12 bieżący wywóz materiałów nieużytecznych z terenu budowy, 5.8.13 wykonanie robót naprawczych dla osób trzecich i infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uległ pogorszeniu, w tym robót odtworzeniowych. 5.8.14 uzyskanie pozwolenia na użytkowanie mostu. 5.9 Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia określony określony został w załączonej dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarze robót. 5.10 Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi normami i wiedzą techniczną, określonymi m.in. ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.) przy zachowaniu należytej staranności, właściwej organizacji pracy oraz zasad BHP. 5.11 W przypadku wystąpienia w materiałach przetargowych jednoznacznych nazw patentów, znaków towarowych, materiałów, wyrobów lub urządzeń wskazujących na producenta i konkretnych typów katalogowych – wszystkie takie nazwy każdorazowo należy czytać z klauzulą „lub równoważne” o takich samych lub nie gorszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych oraz estetycznych. Jeżeli w w/w dokumentach podano konkretne typy materiałów, wyrobów i urządzeń, należy to traktować jako pomocnicze wskazanie minimalnego poziomu jakościowego (standardu). Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów jakościowych i cech użytkowych co najmniej na poziomie wskazanego produktu. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygadniających te materiały lub urządzenia w celu udowodnienia, że oferowane parametry jakościowe i cechy użytkowe są równoważnie lub lepsze od złożonych w dokumentacji. Udowodnienie, że zastosowane materiały, przedmioty lub towary mają parametry równe lub lepsze niż materiały, przedmioty lub towary powołane w opisie przedmiotu zamówienia spoczywa na Wykonawcy. Nie dopuszcza się wprowadzania zmian w zakresie założeń dokumentacji projektowej, których skutki miałyby wpływ na przyjęte w projekcie warunki architektoniczne oraz parametry technologiczne. Koszty związane z wykazaniem równoważności rozwiązań ponosi Wykonawca. Wykonawca składający ofertę równoważną ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej.Minimalny okres gwarancji wymagany przez Zamawiającego wynosi 60 miesięcy i jest jednym z kryteriów oceny ofert zgodnie z zapisem rozdziału 19 pkt 19.1 niniejszej SWZ. Jeżeli Wykonawca w Formularzu Ofertowym nie poda terminu gwarancji lub zadeklaruje okres gwarancji krótszy niż 60 miesięcy, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1 Wykonawca, przed upływem terminu składania ofert, winien wnieść wadium w wysokości 60 000,00 zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).10.2 Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 97 ust. 7 pkt 1-4 ustawy Pzp.10.3 Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek Zamawiającego w ABS Banku Spółdzielczym w Andrychowie, nr rachunku: 82 8110 0000 2001 0000 1225 0002 z dopiskiem wadium: BZP.271.5.2023 Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Andrychów – etap I w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych, tak, aby przed upływem terminu składania ofert wadium znajdowało się na ww. rachunku. Zaleca się dołączenie do oferty kopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.10.4 Wadium wnoszone w formie gwarancji musi spełniać następujące wymogi:10.4.1 być wystawione na Gminę Andrychów, Rynek 15, 34-120 Andrychów,10.4.2 zawierać w swojej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,10.4.3 okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.10.5 Wadium wnoszone w formie gwarancji przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w swojej treści musi wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.10.6 Zamawiający zwróci wadium zgodnie z art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. W przypadku wpłaty przelewem Zamawiający zwróci kwotę wadium wraz z odsetkami wynikającymi z umowy prowadzenia rachunku, pomniejszoną o koszty prowadzenia rachunku oraz o prowizje bankowe.10.7 Zamawiający zatrzyma wadium w wypadku, gdy zajdzie jedna z okoliczności wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.10.8 W przypadku, gdy wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy Zamawiający odrzuca ofertę zgodnie z zapisem art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 16.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych SWZ, oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone na podstawie art. 112 ustawy Pzp dotyczące;16.1.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie.16.1.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku: Zamawiający nie precyzuje wymagań w tym zakresie.16.1.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:16.1.3.1 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 4 500 000,00 zł.16.1.4 zdolności technicznej lub zawodowej. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku:16.1.4.1 Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru jak w załączniku nr 4 do SWZ, że w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości co najmniej 4.500.000,00 zł brutto lub trzy o wartości co najmniej 1.500 000,00 zł brutto każda, porównywalne do przedmiotu zamówienia tj. zawierające w swoim zakresie wykonanie jezdni, chodników i/lub ścieżek rowerowych oraz budowę oświetlenia ulicznego oraz co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości co najmniej 400.000,00 zł brutto zawierającą w swoim zakresie budowę mostu lub przepustu.16.1.4.2 Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże na formularzu według wzoru, jak w załączniku nr 5 do SWZ, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia tj.:16.1.4.2.1 posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności inżynieryjnej drogowej, należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (lub równoważne do ww. wydawane na podstawie przepisów obowiązujących w innych państwach).16.1.4.2.2 posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w ograniczonym zakresie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (lub równoważne do ww. wydawane na podstawie przepisów obowiązujących w innych państwach).16.1.4.2.3 posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności mostowej, należącą do właściwej Izby Samorządu Zawodowego (lub równoważne do ww. wydawane na podstawie przepisów obowiązujących w innych państwach).16.2 Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach