Przetargi.pl
„Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego”.

Gmina Ogrodzieniec ogłasza przetarg

  • Adres: 42-440 Ogrodzieniec, Plac Wolności
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 6709700, , fax. 32 6709721
  • Data zamieszczenia: 2020-05-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ogrodzieniec
    Plac Wolności 25
    42-440 Ogrodzieniec, woj. śląskie
    tel. 32 6709700, , fax. 32 6709721
    REGON: 27625884200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ogrodzieniec.bip.jur.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego”. 2. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje w szczególności: 1) CZĘŚĆ NR 1 Przebudowa dróg gminnych ul. Mostowa i Kopernika w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego: a) przebudowę drogi na odcinku od ul. Olkuskiej (DW 791) do skrzyżowania z ul. 1 Maja (DW 790) tj. 205,85 mb i szerokości 6,0 m – ul. Mostowa, 240,18 mb i szerokości 4,8 - 5,6 m – ul. Kopernika, (razem L= 446,03 mb) – asfalt: 2.365,00 m2, b) przebudowę zjazdów utwardzonych do posesji w zakresie pasa drogowego – kostka betonowa: 245,00 m2, c) przebudowę istniejących chodników i dobudowa nowych – kostka betonowa: 670,00 m2, d) przebudowę krawężników betonowych, e) przebudowę opasek utwardzonych – kostka betonowa: 300,00 m2, f) przebudowę skrzyżowania ulic: Mostowej, Kopernika, Placu Wolności – kostka kamienna – 340,00 m2, g) tereny zieleni (trawniki) – 100,00 m2, h) uzupełnienie elementów odwodnienia powierzchniowego – przestawienie istniejących wpustów ulicznych, i) regulacja istniejących studni rewizyjnych w jezdni oraz regulacja skrzynek zaworów wodociągowych w chodniku i jezdni, j) montaż barierek stalowych ochronnych (wzdłuż nowego chodnika na ul. Mostowej) – 135,00 mb, k) montaż rur ochronnych na sieciach podziemnych. Projektowany teren jest słabo uzbrojony, występują tu napowietrzne i ziemne linie energetyczne i telekomunikacyjne, sieci wodociągowe i kanalizacyjne. Istniejące pokrywy studni rewizyjnych i zasuwy wymagają wysokościowej i poziomej regulacji. Przebudowa przedmiotowych dróg polega na wzmocnieniu istniejącej nawierzchni tj. przewiduje wymianę warstw konstrukcyjnych nawierzchni w następującym zakresie: warstw bitumicznych, podbudowy. Zjazdy do posesji utwardzone wykonane zostaną z kostki betonowej gr. 8 cm na wyrównanej podbudowie kamiennej oraz obramowane zostaną krawężnikami betonowymi (opornikami). Nawierzchnia istniejących chodników zostanie przełożona i dostosowana do projektowanej niwelety jezdni. Szerokość chodników 1,5 - 2,0 m. Wzdłuż ulicy Mostowej po stronie budynków z numerami nieparzystymi projektuje się chodnik szer. 1,5 m celem bezpiecznej komunikacji pieszej w rejon centrum. Skrzyżowanie ulic Mostowej, Kopernika i Placu Wolności projektuje się jako „wyniesione” z montażem linii akustycznych w kierunkach dojazdu do jego tarczy. Szerokość ulicy Mostowej: 6,0 m, szerokość ulicy Kopernika: 5,0 m. Uwzględniono w niezbędnym zakresie usprawnienie systemu odwodnienia w postaci przestawienia i wymiany wpustów ulicznych. Zastosowano zwieńczenia wpustów kratami typu ciężkiego z zawiasem. Uwzględniając wyznaczoną kategorię ruchu KR3 oraz założone warunki technologiczne i materiałowe - dla przebudowy jezdni zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni: - warstwa ścieralna nawierzchni z mieszanki asfaltobetonowej grubości. 5,0 cm. AC11S, PMB 45/80-55, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grysowego grubości 5,0 cm. AC 16W, 35/50, - skropienie emulsją asfaltową C60BP3 ZM pod warstwę wiążącą i ścieralną wykonać w ilości 0,5kg/m2. Każdorazowa między warstwami należy podłoże oczyścić. Łączenia technologiczne winny być zalane na gorąco. - podbudowa kamienna o łącznej grubości 40,0 cm (20,0cm frakcji 0/31,5mm, 20,0 cm frakcji 0/60mm jako wzmocnienie podłoża gruntowego). Dla zjazdów do posesji zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni - zjazdy utwardzone: - warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm, - podsypka cem.-piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm, - podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm (0/31,5), - wzmocnienie podłoża gruntowego kruszywem kam. grubości 20,0 (0/63), - istniejące wyprofilowane podłoże. - obramowanie zjazdów wykonać z krawężników betonowych 12x25x100 na ławie betonowej (C16/20) z oporem. Dla chodnika i opaski zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni: - warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm, - podsypka cem.-piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm, - podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm. (0/31,5), - istniejące wyprofilowane podłoże. Po zakończonych robotach nawierzchniowych należy uzupełnić zieleńce wyrównując je wysokościowo do przebudowanych zjazdów i poboczy, chodników. Przyjęto średnio grubość humusowania 5 cm. Wzdłuż nowego chodnika należy zabezpieczyć istniejącą skarpę rowu barierkami stalowymi chodnikowymi. Dla skrzyżowania wyniesionego zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni: - warstwa ścieralna nawierzchni z kostki kamiennej 9 x 11 cm lub kostki betonowej gr. 8,0 cm, - podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm, - podbudowa z betonu cementowego C16/20 gr. 22,0 cm, - wzmocnienie podłoża klińcem kamiennym 0/31,5 mm gr. 15,0 cm, - wzmocnienie podłoża tłuczniem kamiennym 0/63 mm gr. 10,0 cm, - istniejące wyprofilowane podłoże, - do fugowania kostki kamiennej należy zastosować zaprawę mrozo- i ściero- odporną dedykowaną do zastosowań do wyrobów kamiennych. Bilans terenu: - powierzchnia jezdni (asfalt) f = 2 365,0 m2, - powierzchnia zjazdów indywidualnych (kostka betonowa) F = 245,0 m2, - powierzchnia chodników (kostka betonowa) F = 670,0 m2, - powierzchnia opasek (kostka betonowa) F = 300,0 m2, - powierzchnia skrzyżowania wyniesionego (kostka kamienna lub betonowa) F = 340,0 m2, - zieleń (trawniki) F = 100,0 m2, - długość drogi – 205,85 mb ul. Mostowa, 240,18 mb ul. Kopernika. Razem: 446,03mb, - długość chodnika – 450,0 mb, - ilość miejsc postojowych wydzielonych na jezdni ul. Kopernika - 10,0 szt., - ilość przejść dla pieszych – 4,0 kpl, - długość barierek stalowych chodnikowych – 135,0 mb, - ilość wpustów do przestawienia – 4 kpl., - długość linii akustycznych jako dodatkowy element bezpieczeństwa ruchu – 155, mb (12,0 m2). Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego zastosowania (np. krawężniki, obrzeża, kostka betonowa, destrykt asfaltowy) Wykonawca zobowiązany będzie, wg decyzji Zamawiającego przekazać Zamawiającemu. 2) CZĘŚĆ NR 2 - Przebudowa drogi w ciągu ulicy Szkolnej w Ogrodzieńcu z budowa chodnika wraz z budową wodociągu rozdzielczego oraz odcinków przyłączy wodociągowych w rejonie ul. Szkolnej w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego: a) w zakresie branży drogowej: - przebudowę drogi na odcinku od ul. Kościuszki (DW 790) do ul. Słowackiego 281,0 mb – asfalt: 1360,00 m2, - przebudowa zjazdów utwardzonych do posesji w zakresie pasa drogowego wraz ze zjazdem do szkoły – kostka betonowa: 150,00 m2, asfalt: 140,00 m2, - przebudowa istniejących chodników i dobudowa nowych – dł. 325,00 mb, o powierzchni 680 m2, - przebudowa krawężników betonowych: X typ opornik 12x25x100 – 90,00 mb, X typ zwykły o wymiarach 15x30 cm – 560,00 mb, X typ najazdowy 22x15x100 – 120 mb, - przebudowa miejsc postojowych: X przy boisku – kostka betonowa: 150,00 m2, X z wydzielonego chodnika – kostka betonowa: 195,00 m2, - przebudowa opasek utwardzonych – kostka betonowa: 180,00 m2, - tereny zieleni (trawniki) – 150,00 m2, umocnienie skarpy – płyty ażurowe: 210,00 m2, - uzupełnienie elementów odwodnienia powierzchniowego – odwodnienie typu AcoDren- 6,00 mb, - regulacja istniejących studni rewizyjnych w jezdni oraz regulacja skrzynek zaworów wodociągowych w chodniku i jezdni. Przyjęte rozwiązania projektowe przebudowy ulicy Szkolnej powodują konieczność wycinki kolidujących krzewów. Krzewy przewidziane do usunięcia znajdują się na działce gruntu nr 2981 i 3033/2 4187. Krzewy do usunięcia: F = 49,0 m2. Projektowany teren jest słabo uzbrojony, występują tu napowietrzne linie energetyczne i telekomunikacyjne, sieci wodociągowe, gazowe i kanalizacyjne. Istniejące pokrywy studni rewizyjnych i zasuwy wymagają wysokościowej i poziomej regulacji. Przebudowa przedmiotowej drogi polega na wzmocnieniu istniejącej nawierzchni tj. przewiduje wymianę warstw konstrukcyjnych nawierzchni w następującym zakresie: - warstw bitumicznych, - podbudowy. Odcinek jednokierunkowy o szerokości ok. 5,5 m projektuje się zawęzić do 4,0 m celem zagospodarowania miejsca na chodnik i pas postojowy. Zjazdy do posesji utwardzone wykonane zostaną z kostki betonowej gr. 8 cm na wyrównanej podbudowie kamiennej oraz obramowane zostaną krawężnikami betonowymi (opornikami). Nawierzchnia istniejących chodników zostanie przełożona i dostosowana do projektowanej niwelety jezdni . Szerokość chodników 1,5 - 2,0 m. Wzdłuż chodnika przewidziano parkowanie pojazdów poprzez częściowe jego zajęcie. Przy boisku szkolnym zaprojektowano przebudowę istniejących miejsc parkingowych. Uwzględniono w niezbędnym zakresie usprawnienie systemu odwodnienia w postaci wymiany istniejącego odwodnienia liniowego w km 0,2+40,0 na szerokości 300 m w celu poprawy jego sprawności. Zastosowano odwodnienie liniowe z rusztem żeliwnym mocowanym na śruby. Uwzględniając wyznaczoną kategorię ruchu KR3 oraz założone warunki technologiczne i materiałowe - dla przebudowy jezdni zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni: - warstwa ścieralna nawierzchni z mieszanki asfaltobetonowej grubości. 5,0 cm. AC11S, PMB 45/80-55, - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego, grysowego grubości 5,0 cm. AC 16W, 35/50, - skropienie emulsją asfaltową C60BP3 ZM pod warstwę wiążącą i ścieralną wykonać w ilości 0,5kg/m2. Każdorazowa między warstwami należy podłoże oczyścić. Łączenia technologiczne winny być zalane na gorąco. - podbudowa kamienna o łącznej grubości 40,0 cm (20,0cm frakcji 0/31,5mm, 20,0 cm frakcji 0/60mm jako wzmocnienie podłoża gruntowego). Dla zjazdów do posesji zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni - zjazdy utwardzone i miejsca postojowe: - warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm, - podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm, - podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm (0/31,5), - wzmocnienie podłoża gruntowego kruszywem kam. grubości 20,0 (0/63), - istniejące wyprofilowane podłoże. - obramowanie zjazdów wykonać z krawężników betonowych 12x25x100 na ławie betonowej (C16/20) z oporem. Dla chodnika i opaski zaprojektowano następującą konstrukcję nawierzchni: - warstwa ścieralna nawierzchni z kostki betonowej gr. 8,0 cm, - podsypka cem.- piaskowa 1:4 gr. 3,0 cm, - podbudowa z kruszywa kam. grubości 15,0 cm. (0/31,5), - istniejące wyprofilowane podłoże. Po zakończonych robotach nawierzchniowych należy uzupełnić zieleńce wyrównując je wysokościowo do przebudowanych zjazdów i poboczy, chodników. Przyjęto średnio grubość humusowania 5 cm. Wzdłuż nowego chodnika należy zabezpieczyć istniejącą skarpę płytami betonowymi ażurowymi 40x60x10 na podsypce gr. 10 cm z piasku. Bilans terenu: - powierzchnia jezdni (asfalt) F= 1 360,0 m2, - powierzchnia zjazdów indywidualnych (kostka betonowa) F = 150,0 m2, - powierzchnia zjazdów publicznych (asfalt) F= 140,0 m2, - powierzchnia chodników (kostka betonowa) F = 680,0 m2, - powierzchnia opasek (kostka betonowa) F = 180,0 m2, - powierzchnia umocnienia skarpy (płyty ażurowe) F = 210,0 m2, - powierzchnia miejsc postojowych przy boisku kostka betonowa) F = 150,0 m2, - powierzchnia miejsc postojowych z wydzielonego chodnika (kostka bet.) F = 195,0 m2, - zieleń (trawniki) F = 150,0 m2, - długość drogi – 281,0 mb, - długość chodnika – 325,0 mb, - ilość miejsc postojowych - 10,0 szt. (dodatkowo z parkowania na chodniku - 30, 0 szt.), - ilość przejść dla pieszych – 2,0 kpl. Materiały z rozbiórki nadające się do ponownego zastosowania (np. krawężniki, obrzeża, kostka betonowa, destrykt asfaltowy) Wykonawca zobowiązany będzie, wg decyzji Zamawiającego przekazać Zamawiającemu. b) w zakresie branży sanitarnej - wodociągowej: - wodociągu rozdzielczego PE 100, Dz 125 x 11,4 mm, PN 16, SDR 11 - 284 mb, - wodociągu rozdzielczego PE 100, Dz 90 x 5,4 mm, PN 10, SDR 17 - 7 mb, - przyłącza wodociągowe PE 100, Dz 32 x 3,0 mm, PN 16, SDR 11 - 34 mb, - rury ochronne PE Ø 200 x 11,9 - rury ochronne na wodociąg PE Ø 125 - 7 mb, - rury ochronne PE Ø 160 x 9,5 - rury ochronne na wodociąg PE Ø 90 - 5 mb, - rury ochronne PE Ø 90 x 5,4 - rury ochronne na przyłączach wodociągowych PE Ø 32 - 27 mb, - nowe przyłącza wodociągowe - 12 szt., - zabudowanie hydrantu DN 80 mm - 3 szt. Wodociąg rozdzielczy będzie prowadzony częściowo w pasie drogowym ulicy Słowackiego oraz w rejonie ulicy Szkolnej. Połączenie nowobudowanego wodociągu z istniejącą siecią wodociągową poprzez: - projektowany węzeł wodociągowy W-1 zlokalizowany w rejonie drogi gminnej ul. Szkolnej (działka nr 3033/2), istniejący wodociąg PE Ø 90 mm, - projektowany węzeł wodociągowy W-3 zlokalizowany w rejonie drogi gminnej ul. Słowackiego (działka nr 2976/7), istniejący wodociąg PE Ø 100 mm. 3. Szczegółowy zakres robót będących przedmiotem umowy określa dokumentacja projektowa, w tym przedmiary robót Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. 4. Ponadto obowiązki Wykonawcy związane z realizacją zamówienia określa także załączony do SIWZ wzór umowy (odpowiednio dla każdej z dwóch części). 5. Wymagany minimalny termin gwarancji 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu zamówienia, przy czym okres gwarancji musi być równy okresowi rękojmi. 6. Tam, gdzie w SIWZ w tym dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, konstrukcja), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych. 7. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 8. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186 z późn. zm.), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 215) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 9. Zamówienie jest dofinansowane w ramach Funduszu Dróg Samorządowych. Zamawiający wymaga, aby w ramach realizacji umowy czynności bezpośrednio związane z przedmiotem umowy (wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie wynikające z przedmiaru robót, tj. Część nr 1 - roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, podbudowa, nawierzchnia, organizacja ruchu, odwodnienie powierzchniowe, Część nr 2 - roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, podbudowa, nawierzchnia, organizacja ruchu, odwodnienie powierzchniowe; roboty: przygotowawcze, ziemne, montażowe, towarzyszące, renowacyjne) były wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę niezależnie od tego, czy prace te będzie wykonywał Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca (tzw. pracownicy fizyczni). Wymóg ten nie dotyczy osób: kierujących budową, wykonujących usługi transportowe, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście roboty na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Sposób kontroli oraz sankcje związane z niespełnieniem ww. wymogu opisane są we wzorze umowy stanowiącym załącznik (5a i 5b) do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233222-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 1) Dla Części nr 1: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych), 2) Dla Części nr 2: 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019, poz. 310 z późn. zm.). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: 85 1020 2498 0000 8102 0436 5300 z dopiskiem: „Przebudowa dróg gminnych Mostowa, Kopernika i Szkolna w Ogrodzieńcu w celu poprawy dostępności do Centrum administracyjno - kulturalno – oświatowego” - Część nr ……… (należy wskazać nr części, na którą składana jest oferta Wykonawcy). Uwaga: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11 lit. a). 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem ust. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej pod rygorem nieważności, podpisana własnoręcznym podpisem. 2. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenia zgodne z załącznikiem nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenia z art. 25a ustawy), które należy złożyć w formie pisemnej. 2) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1a (część nr 1) i 1b (część nr 2) do SIWZ. 3)Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp. 4)Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach