Przetargi.pl
Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Szydłowo, Nowa Łubianka i Leżenica Kolonia

GMINA SZYDŁOWO ogłasza przetarg

  • Adres: 64-930 Jaraczewo, 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672115511 , fax. 672161236
  • Data zamieszczenia: 2023-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZYDŁOWO
    2
    64-930 Jaraczewo, woj. wielkopolskie
    tel. 672115511, fax. 672161236
    REGON: 570791247
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szydlowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Szydłowo, Nowa Łubianka i Leżenica Kolonia
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie dróg dojazdowych do gruntów rolnych w miejscowości Szydłowo, Nowa Łubianka i Leżenica Kolonia.2. Istniejący stan zagospodarowania terenu:1) Szydłowo – inwestycja znajduje się na działkach ewidencyjnych nr 127, 118, 102 (obręb Szydłowo). Istniejąca jezdnia o nawierzchni gruntowej o szerokości w przedziale 2,50 – 3,50 m. Odwodnienie istniejącej drogi odbywa się powierzchniowo w przyległy teren w granicach istniejącego pasa drogowego. Istniejąca droga pełni funkcję drogi wewnętrznej obsługującej przyległe nieruchomości oraz grunty rolne.2) Nowa Łubianka – inwestycja znajduje się na działce ewidencyjnej nr 72 (obręb Nowa Łubianka). Istniejąca jezdnia o nawierzchni gruntowej o szerokości w przedziale 4,00 – 5,50 m. Odwodnienie istniejącej drogi odbywa się powierzchniowo w przyległy teren w granicach istniejącego pasa drogowego. Istniejąca droga pełni funkcję drogi wewnętrznej obsługującej przyległe nieruchomości oraz grunty rolne.3) Leżenica Kolonia – inwestycja znajduje się na działce ewidencyjnej nr 181 (obręb Leżenica). Istniejąca jezdnia o nawierzchni gruntowej. Odwodnienie istniejącej drogi odbywa się powierzchniowo w przyległy teren w granicach istniejącego pasa drogowego. Istniejąca droga pełni funkcję drogi wewnętrznej obsługującej przyległe nieruchomości oraz grunty rolne.3. Projektowane zagospodarowanie terenu. Geometrię projektowanych 3 odcinków dróg wpisano w ich istniejący przebieg wprowadzając jedynie drobne korekty mające na celu poprawę geometrii trasy oraz zlokalizowanie jej w granicach istniejącego pasa drogowego. Nawierzchnię projektowanych dróg o szerokości 4,00 m zaprojektowano z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 10 cm (kruszywo granitowe), które należy ułożyć na istniejącej nawierzchni gruntowej wyprofilowanej do projektowanych spadków poprzecznych wynoszących 2-3% (spadek daszkowy). Odwodnienie projektowanej jezdni odcinków dróg zaprojektowano jako powierzchniowe przy pomocy spadków podłużnych i poprzecznych w istniejące pobocze gruntowe oraz w przyległy teren w granicach istniejącego pasa drogowego. Projektowane odwodnienie nie spowoduje negatywnego oddziaływania na warunki gruntowo – wodne przyległych działek.1) Szydłowo - początek projektowanej drogi przyjęto w km 0+000,00 na wysokości działki nr 139, natomiast koniec w km 1+500,00 na wysokości działki nr 141 (strona lewa). Długość projektowanego odcinka wynosi 1.500,00 m. 2) Nowa Łubianka - początek projektowanej drogi przyjęto w km 0+000,00 na wysokości połączenia działki nr 72 z DK10 (działka nr 120), natomiast koniec w km 0+650,00 w stronę zabudowań. Długość projektowanego odcinka wynosi 650,00 m. 3) Leżenica Kolonia - początek projektowanej drogi przyjęto w km 0+000,00 na wysokości połączenia działki nr 181 z działką nr 186, natomiast koniec w km 0+530,00 w stronę zabudowań. Długość projektowanego odcinka wynosi 530,00 m. 4. Rozwiązania konstrukcyjne W ramach planowanej inwestycji zaprojektowano następujące rozwiązania konstrukcyjne: Konstrukcja jezdni: - nawierzchnia z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 10 cm (mieszanka granitowa) - istniejące podłoże gruntowe wyprofilowane do projektowanych spadków.5. Kruszywo dostarcza wykonawca we własnym zakresie.6. Podczas realizacji robót Wykonawca będzie przestrzegać przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć i oznakować teren wykonywania robót na drodze. Pojazd wykonujący prace powinien być oznakowany zgodnie z przepisami zapewniając bezpieczeństwo ruchu drogowego.7. Podczas przejazdu walcem po drogach innych niż gruntowe [np.: drogi asfaltowe, drogi z kostki betonowej], walec musi być zabezpieczony gumą.8. Przedmiot zamówienia obejmuje również ubezpieczenie robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej.9. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania szczególnej staranności podczas realizacji zamówienia w tym zwrócenia szczególnej uwagi na istniejące uzbrojenie w pasie drogi tj. np.: studnie kanalizacji sanitarnej, uzbrojenie sieci wodociągowe itp. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie istniejącego uzbrojenia w pasie drogi.10. W przypadku awarii sprzętu lub innych istotnych przyczyn uniemożliwiających wykonywanie, objętych niniejszą umową, Wykonawca zobowiązuje się zabezpieczyć sprzęt zastępczy na warunkach identycznych jak w umowie.11. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji fotograficznej przed, w trakcie i po realizacji zadania.12. Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: 45000000-7 – roboty budowlane45233142-6 – roboty w zakresie naprawy dróg13. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zamówienia został opisany za pomocą dokumentacji projektowej, z wyłączeniem przedmiaru robót, oraz za pomocą specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiących załącznik nr 1 do specyfikacji warunków zamówienia, zwanej dalej „SWZ”. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ (projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego).14. Powodem niedokonania podziału zamówienia na części jest charakter przedmiotu zamówienia oraz technologia jego wykonywania. Przedmiot zamówienia stanowi spójny i zwarty ustrój budowlany. Wszystkie elementy wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia są ze sobą ściśle powiązane, przenikają się i muszą być wykonane kompletnie w określonym reżimie technologicznym oraz w tym samym czasie. Przy podziale zamówienia na części istnieje ryzyko braku wyboru wykonawcy. Ze względu na spójność robót budowlanych, brak wyboru wykonawcy nawet jednej część, skutkowałby niemożliwością wykonania całego przedmiotu zamówienia. Nie bez znaczenia jest także okoliczność, iż wykonywanie przedmiotu zamówienia przez jednego wykonawcę, chociażby z powodu stałych kosztów utrzymania jednego terenu budowy, znacznych ilości zamawianych materiałów budowlanych, a przez to po niższych cenach, skutkuje mniejszym kosztem wykonania przedmiotu zamówienia. Podział przedmiotu zamówienia na wiele części niesie także znaczne ryzyko powstania trudności i przeszkód w ustaleniu wykonawcy odpowiedzialnego za nienależyte wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym w ramach rękojmi za wady czy też odpowiedzialności na podstawie art. 471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny. Wykonanie każdego z zakresów robót budowlanych ma wpływ na kolejny zakres wynikający z technologii wykonywania robót budowlanych. W przypadku wykonania przedmiotu zamówienia przez jednego wykonawcę, odpowiedzialność za cały proces budowlany, w jego wykonawczym aspekcie, bezspornie ponosi jeden wykonawca.Niedokonanie podziału zamówienia na części, z uwagi na jego niewielki zakres i rozmiar, nie utrudni konkurencji.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium na kwotę 5 000 zł.2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego numer: 95 8937 0007 0000 1674 2000 0040 z dopiskiem: „Wadium – zamówienie na roboty budowlane polegające na przebudowie dróg dojazdowych do gruntów rolnych.4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu nastąpi tylko wtedy, gdy kwota wadium na rachunku zamawiającego zostanie uznana (zaksięgowana) przed upływem terminu składania ofert (ze względu na ryzyko związane z okresem rozliczeń międzybankowych zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem).5. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4 ustawy, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej poprzez wczytanie na skrytkę zamawiającego e-PUAP.6. Wadium wnoszone w formie, o której mowa w ust. 4 musi obejmować cały okres związania ofertą oraz odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium, określone w art. 98 ust. 6 ustawy. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty, na pierwsze żądanie, na rzecz zamawiającego kwoty wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W odniesieniu do zdolności zawodowej zamawiający wymaga aby w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty polegającą na wykonaniu robót w technologii robót odpowiadających przedmiotowi zamówienia o wartości min. 50.000,00 zł, które zostały wykonane w sposób należyty, w tym zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Zamawiający wymaga wskazania w wykazie robót tylko takich robót budowlanych, które potwierdzą spełnianie warunku postawionego przez Zamawiającego.2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający, na podstawie art. 117 ust. 1 ustawy, określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.3. W przypadku, gdy wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej polega, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, na zdolnościach zawodowych innych podmiotów, zamawiający określa, iż dokonując oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej uzna, że warunek został spełniony, jeżeli co najmniej jeden z tych podmiotów wykaże samodzielne spełnianie tego warunku. Zamawiający tym samym nie dopuszcza łączenia (sumowania) doświadczenia zdobytego osobno przez każdy z podmiotów, na których zdolnościach zawodowych polega wykonawca.4. W przypadku gdy jakakolwiek wartość dotycząca powyższych warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego dla danej waluty z dnia, w którym nastąpi postępowaniu publikacja przedmiotowego postępowania. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs Narodowego Banku Polskiego, zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem publikacji.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-12

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach