Przetargi.pl
Przebudowa dojazdów pożarowych nr 31 i 32 na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo, Leśnictwo Leśno

Nadleśnictwo Przymuszewo ogłasza przetarg

  • Adres: 89-634 Leśno, Przymuszewo 3
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 5541919 , fax. 52 5541919
  • Data zamieszczenia: 2013-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Przymuszewo
    Przymuszewo 3 3
    89-634 Leśno, woj. pomorskie
    tel. 52 5541919, fax. 52 5541919
    REGON: 09055071000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.przymuszewo.torun.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Skarb Państwa PGL Lasy Państwowe

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa dojazdów pożarowych nr 31 i 32 na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo, Leśnictwo Leśno
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie zostało podzielone na dwie części Część 1 Przebudowa dojazdu pożarowego NR 31 na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo, Leśnictwo Leśno, km 0+000÷2+660 Roboty budowlane obejmują: - przebudowa dróg leśnych przeciwpożarowych z dostosowaniem przekroju geometrycznego korpusu drogi do parametrów technicznych wymaganych dla dróg dojazdowych pożarowych - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych zasad jakim powinny odpowiadać drogi leśne dla zabezpieczenia przeciwpożarowego terenów leśnych z dnia 22 marca 2006r. (Dz. U. z 2006 nr 58, poz. 405) oraz poradnikiem technicznym Drogi Leśne - rekomendowanym przez DGLP. - wykonanie systemu odwadniającego koronę drogi, - przebudowę zjazdów i skrzyżowań, - wykonanie systemu eksploatacyjnego - mijanki, - budowę nawierzchni nieulepszonej, dostosowanej do obciążeń ruchu transportu leśnego. Wykonawca powinien sporządzić inwentaryzację powykonawczą. Projektowany zakres robót: Opracowanie zaczyna się od skrzyżowania z dojazdem pożarowym Nr 32. Przebiega przez działki będące własnością Skarbu Państwa - Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe pod zarządem trwałym Nadleśnictwa Przymuszewo: - 3167 - Jednostka Brusy, Obręb Kruszyn - 3166 - Jednostka Brusy, Obręb Windorp - 3196 - Jednostka Brusy, Obręb Rolbik - 3195 - Jednostka Brusy, Obręb Kaszuba - 3194 - Jednostka Brusy, Obręb Kaszuba - 3193 - Jednostka Brusy, Obręb Kaszuba - 3192 - Jednostka Brusy, Obręb Kaszuba - 3219 - Jednostka Brusy, Obręb Kaszuba Koniec opracowania wyznacza granica obszarów leśnych z działką Nr 50 (droga gminna). Warunki gruntowo - wodne: Na projektowanym odcinku znajdują się grunty piaszczyste. G1. Poziom wody występuje poniżej poziomu prowadzonych robót drogowych (do głębokości 1,0 m nie stwierdzono wody gruntowej). Charakterystyka terenu: Istniejąca droga prowadzi przez tereny leśne. Posiada obecnie nawierzchnię gruntową piaszczystą, częściowo zahumusowaną i zadarnioną o szerokości od 3 do 4 metrów. Na całości występują liczne koleiny, zadolenia a także muldy powodujące nieprzejezdność drogi. Brak jest też funkcjonującego odwodnienia powierzchniowego. Występują liczne przewężenia pasa drogowego spowodowane zalesieniem. Strefa zagrożenia pożarowego występujących lasów zaliczona do kategorii II. Podstawowe parametry projektowe: Klasa drogi - L Kategoria ruchu - KR 1 Droga jednopasmowa z mijankami Prędkość Projektowa Vp = 30 km/h Minimalny promień łuku poziomego R= 40 m (wyjątkowo 20 m) Długość prostej przejściowej: 30 m dla promieni R 40 m 25 m dla promieni R 40 m 15 m w szczególnych przypadkach Minimalny promień łuku pionowego: R= 300 m łuk wypukły R= 300 m łuk wklęsły (wyjątkowo 200 m) Największe dopuszczalne pochylenie podłużne niwelety na terenach nizinnych - 7% Szerokość korony drogi - 5,00 m Szerokość nawierzchni - 3,50 m Szerokość poboczy - 2x0,75 m Rowy odwadniające obustronne o nachyleniu skarp 1:1,5 Obciążenie ruchem - 1-3 pojazdów na dobę o nacisku nie większym niż 110 KN oś Przebieg trasy w planie: Drogę w planie skorygowano tylko w niezbędnym zakresie prostując jej przebieg, projektując nowe łuki poziome i poszerzając do wymaganej szerokości. Wzdłuż drogi zaprojektowano: - km 0+356 - mijanka (strona prawa) - km 0+436 - zjazd (strona lewa) - km 0+546 - zjazd (strona prawa) - km 0+608 - mijanka (strona lewa) - km 0+760 - zjazd (strona lewa i prawa) - km 0+797 - skrzyżowanie 31A (strona lewa i prawa); mijanka (strona prawa) - km 1+140 - zjazd (strona lewa i prawa) - km 1+200 - zjazd (strona lewa); mijanka (strona lewa) - km 1+523 - zjazd (strona lewa i prawa); mijanka (strona prawa) - km 1+821 - mijanka (strona prawa) - km 1+883 - zjazd (strona lewa i prawa) - km 2+148 - mijanka (strona lewa) - km 2+227 - zjazd (strona lewa i prawa) - km 2+283 - zjazd (strona lewa i prawa) - km 2+421 - skrzyżowanie 31B (strona lewa i prawa); mijanka (strona prawa) Zaprojektowano 12 łuków poziomych: Numer wierzchołka Promień [m] Spadek Poszerzenie [m]: W1 500 daszkowy 3% ..... W2 400 daszkowy 3% ..... W3 200 daszkowy 3% 0,25 W4 100 jednostronny 3% 0,50 W5 300 daszkowy 3% ..... W6 250 daszkowy 3% 0,25 W7 200 daszkowy 3% 0,25 W8 700 daszkowy 3% ..... W9 100 jednostronny 3% 0,50 W10 200 daszkowy 3% 0,25 W11 100 jednostronny 3% 0,50 W12 200 daszkowy 3% 0,25 Koniec opracowania - km 2+660. Konstrukcja nawierzchni: Konstrukcja jezdni: - Warstwa ścieralna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5 mm grubości 10 cm - Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-63,0 mm gr. 15 cm Pochylenie poprzeczne ,przyjęto dwustronne 3% - z wyjątkiem łuków o promieniu 100 m gdzie przyjęto pochylenie jednostronne 3% Pobocze grubości 10 cm i szerokości 0,75 m z mieszanki optymalnej. Pochylenie poprzeczne gruntowego pobocza na odcinku prostym lub na odcinku krzywoliniowym o pochyleniu poprzecznym jezdni jak na odcinku prostym wynosi 6%. Pochylenie poprzeczne gruntowego pobocza na odcinku krzywoliniowym o pochyleniu poprzecznym jezdni innym niż na odcinku prostym wynosi: - 8% jeżeli jest to pobocze po wewnętrznej stronie łuku, - tyle co pochylenie jezdni - jeżeli jest to pobocze po zewnętrznej stronie łuku. Niweleta: Niweletę drogi dostosowano do stanu istniejącego zachowując wymagane parametry. Łuki pionowe pozostawiono bez zmian. Wyjątek stanowią miejsca charakterystyczne drogi (wzniesienia) na których należy wykonać niewielkie korekty łuku. Roboty ziemne: Roboty ziemne sprowadzają się do plantowania podłoża oraz miejscowych wykopów pod poszerzony korpus drogi. Roboty ziemne należy wykonać sprzętem mechanicznym. Po wyprofilowaniu należy zagęścić podłoże walcami statycznymi i wibracyjnymi. Odwodnienie: Odwodnienie przewidziano powierzchniowe odprowadzając wodę na przyległy teren lub do projektowanych rowów. Oznakowanie pionowe: Początek i koniec projektowanej drogi należy oznakować znakiem DOJAZD POŻAROWY NR 31. Urządzenia obce: Nie występują. Skrzyżowania i zjazdy: Skrzyżowania i zjazdy pokazano na planie sytuacyjnym. Konstrukcja nawierzchni na zjazdach jest tożsama z konstrukcją drogi. Mijanki: Zaprojektowano 8 mijanek których usytuowanie pokazano na planie sytuacyjnym. Konstrukcja nawierzchni na zjazdach jest tożsama z konstrukcją drogi. Drzewa: Zgodnie w wytycznymi Nadleśnictwa przyjęto pas wycinki drzew szerokości maksymalnie 9 m oraz drzewa kolidujące z projektowanymi skrzyżowaniami i zjazdami. Inwestor dokona wycinki drzew we własnym zakresie. Do wykonawcy robót będzie należało wykarczowanie pni i ich wywóz w miejsce wskazane przez inwestora. Do wycinki przewidziano drzewa: ?50 - sztuk 6 ?40 - sztuk 15 ?30 - sztuk 40 ?20 - sztuk 60 W czasie wykonywania robót ziemnych należy stosować zalecenia norm: PN-B-02480-Grunty budowlane, PN-S-02205 - Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania, BN-77/8931-12- Oznaczenie wskaźnika zagęszczenia gruntu. Całość robót należy wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych i obowiązującymi normami PN-81/B-03020 i PN-68/B-06050 i przepisami oraz warunkami BHP. Wytypowanie i usunięcie niezbędnych drzew w pasie istniejącej drogi dla przeprowadzenia zakresu robót objętych projektem budowlanym dokonane musi być przy ścisłym nadzorze Służby Leśnej - Zamawiającego. Na całym przebiegu drogi brak jest urządzeń infrastruktury oraz zabudowań. Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.) normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną , przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót. (Dz. U. 2003 nr 47 poz. 401), przepisami ppoż oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru. Część 2 Przebudowa dojazdu pożarowego NR 32 na terenie Nadleśnictwa Przymuszewo, Leśnictwo Leśno, km 0+000÷3+000 Roboty budowlane obejmują: - przebudowa dróg leśnych przeciwpożarowych z dostosowaniem przekroju geometrycznego korpusu drogi do parametrów technicznych wymaganych dla dróg dojazdowych pożarowych - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych zasad jakim powinny odpowiadać drogi leśne dla zabezpieczenia przeciwpożarowego terenów leśnych z dnia 22 marca 2006r. (Dz. U. z 2006 nr 58, poz. 405) oraz poradnikiem technicznym Drogi Leśne - rekomendowanym przez DGLP. - wykonanie systemu odwadniającego koronę drogi, - przebudowę zjazdów i skrzyżowań, - wykonanie systemu eksploatacyjnego - mijanki, - budowę nawierzchni nieulepszonej, dostosowanej do obciążeń ruchu transportu leśnego. Wykonawca powinien sporządzić inwentaryzację powykonawczą. Projektowany zakres robót: Opracowanie zaczyna się od skrzyżowania z dojazdem pożarowym Nr 31. Przebiega przez działki będące własnością Skarbu Państwa - Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe pod zarządem trwałym Nadleśnictwa Przymuszewo: - 3167 - Jednostka Brusy, Obręb Kruszyn - 3197 - Jednostka Brusy, Obręb Rolbik - 3198 - Jednostka Brusy, Obręb Rolbik - 3224 - Jednostka Brusy, Obręb Rolbik - 3225 - Jednostka Brusy, Obręb Rolbik - 3252 - Jednostka Brusy, Obręb Rolbik - 3269 - Jednostka Brusy, Obręb Rolbik Koniec opracowania wyznacza granica obszarów leśnych z działką Nr 144/1 (droga gminna). Warunki gruntowo - wodne: Na projektowanym odcinku znajdują się grunty piaszczyste. G1. Poziom wody występuje poniżej poziomu prowadzonych robót drogowych (do głębokości 1,0 m nie stwierdzono wody gruntowej). Charakterystyka terenu: Istniejąca droga prowadzi przez tereny leśne. Posiada obecnie nawierzchnię gruntową piaszczystą, częściowo zahumusowaną i zadarnioną o szerokości od 3 do 4 metrów. Na całości występują liczne koleiny, zadolenia a także muldy powodujące nieprzejezdność drogi. Brak jest też funkcjonującego odwodnienia powierzchniowego. Występują liczne przewężenia pasa drogowego spowodowane zalesieniem. Strefa zagrożenia pożarowego występujących lasów zaliczona do kategorii II. Podstawowe parametry projektowe: Klasa drogi - L Kategoria ruchu - KR 1 Droga jednopasmowa z mijankami Prędkość Projektowa Vp = 30 km/h Minimalny promień łuku poziomego R= 40 m (wyjątkowo 20 m) Długość prostej przejściowej: 30 m dla promieni R 40 m 25 m dla promieni R 40 m 15 m w szczególnych przypadkach Minimalny promień łuku pionowego: R= 300 m łuk wypukły R= 300 m łuk wklęsły (wyjątkowo 200 m) Największe dopuszczalne pochylenie podłużne niwelety na terenach nizinnych - 7% Szerokość korony drogi - 5,00 m Szerokość nawierzchni - 3,50 m Szerokość poboczy - 2x0,75 m Rowy odwadniające obustronne o nachyleniu skarp 1:1,5 Obciążenie ruchem - 1-3 pojazdów na dobę o nacisku nie większym niż 110 KN oś Przebieg trasy w planie: Drogę w planie skorygowano tylko w niezbędnym zakresie prostując jej przebieg, projektując nowe łuki poziome i poszerzając do wymaganej szerokości. Wzdłuż drogi zaprojektowano: - km 0+065 - skrzyżowanie 32A (strona lewa)-ujęto w projekcie dojazdu pożarowego 31 - km 0+280 - mijanka (strona prawa) - km 0+455 - zjazd (strona prawa); mijanka (strona prawa) - km 0+530 - zjazd (strona lewa i prawa) - km 0+700 - skrzyżowanie 32B (strona lewa); mijanka (strona lewa) - km 1+060 - mijanka (strona prawa) - km 1+292 - skrzyżowanie 32C (strona lewa i prawa); mijanka (strona prawa) - km 1+374 - zjazd (strona prawa) - km 1+472 - mijanka (strona prawa) - km 1+594 - zjazd (strona lewa) - km 1+674 - zjazd (strona lewa) - km 1+722 - mijanka (strona prawa) - km 1+911 - zjazd (strona prawa) - km 2+068 - zjazd (strona lewa i prawa); mijanka (strona prawa) - km 2+157 - zjazd (strona lewa i prawa) - km 2+307 - skrzyżowanie 32D (strona prawa); mijanka (strona prawa) - km 2+464 - skrzyżowanie 32E (strona lewa i prawa) - km 2+589 - mijanka (strona lewa) - km 2+657 - zjazd (strona prawa) - km 2+738 - zjazd (strona lewa i prawa) - km 2+827 - zjazd (strona lewa) - km 2+918 - mijanka (strona lewa) Zaprojektowano 15 łuków poziomych: Numer wierzchołka Promień [m] Spadek Poszerzenie [m]: W1 500 daszkowy 3% ..... W2 500 daszkowy 3% ..... W3 300 daszkowy 3% ..... W4 100 jednostronny 3% 0,50 W5 100 jednostronny 3% 0,50 W6 400 daszkowy 3% ..... W7 100 jednostronny 3% 0,50 W8 100 jednostronny 3% 0,50 W9 300 daszkowy 3% ..... W10 300 daszkowy 3% ..... W11 100 jednostronny 3% 0,50 W12 100 jednostronny 3% 0,50 W13 70 jednostronny 4% 0,70 W14 100 jednostronny 3% 0,50 W15 100 jednostronny 3% 0,50 Koniec opracowania - km 3+000. Konstrukcja nawierzchni: Konstrukcja jezdni: - Warstwa ścieralna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5 mm grubości 10 cm - Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-63,0 mm gr. 15 cm Pochylenie poprzeczne przyjęto dwustronne 3% z wyjątkiem łuków o promieniu: - 100 m gdzie przyjęto pochylenie jednostronne 3% - 70 m gdzie przyjęto pochylenie jednostronne 4% Pobocze grubości 10 cm i szerokości 0,75 m z mieszanki optymalnej. Pochylenie poprzeczne gruntowego pobocza na odcinku prostym lub na odcinku krzywoliniowym o pochyleniu poprzecznym jezdni jak na odcinku prostym wynosi 6%. Pochylenie poprzeczne gruntowego pobocza na odcinku krzywoliniowym o pochyleniu poprzecznym jezdni innym niż na odcinku prostym wynosi: - 8% jeżeli jest to pobocze po wewnętrznej stronie łuku, - tyle co pochylenie jezdni - jeżeli jest to pobocze po zewnętrznej stronie łuku. Niweleta: Niweletę drogi dostosowano do stanu istniejącego zachowując wymagane parametry. Łuki pionowe pozostawiono bez zmian. Wyjątek stanowią miejsca charakterystyczne drogi (wzniesienia) na których należy wykonać niewielkie korekty łuku. Roboty ziemne: Roboty ziemne sprowadzają się do plantowania podłoża oraz miejscowych wykopów pod poszerzony korpus drogi. Roboty ziemne należy wykonać sprzętem mechanicznym. Po wyprofilowaniu należy zagęścić podłoże walcami statycznymi i wibracyjnymi. Odwodnienie: Odwodnienie przewidziano powierzchniowe odprowadzając wodę na przyległy teren lub do projektowanych rowów. Oznakowanie pionowe: Początek i koniec projektowanej drogi należy oznakować znakiem DOJAZD POŻAROWY NR 32. Urządzenia obce: Nie występują. Skrzyżowania i zjazdy: Skrzyżowania i zjazdy pokazano na planie sytuacyjnym. Konstrukcja nawierzchni na zjazdach jest tożsama z konstrukcją drogi. Mijanki: Zaprojektowano 11 mijanek których usytuowanie pokazano na planie sytuacyjnym. Konstrukcja nawierzchni na zjazdach jest tożsama z konstrukcją drogi. Drzewa: Zgodnie w wytycznymi Nadleśnictwa przyjęto pas wycinki drzew szerokości maksymalnie 9 m oraz drzewa kolidujące z projektowanymi skrzyżowaniami i zjazdami. Inwestor dokona wycinki drzew we własnym zakresie. Do wykonawcy robót będzie należało wykarczowanie pni i ich wywóz w miejsce wskazane przez inwestora. Do wycinki przewidziano drzewa: ?40 - sztuk 10 ?30 - sztuk 60 ?20 - sztuk 120 W czasie wykonywania robót ziemnych należy stosować zalecenia norm: PN-B-02480-Grunty budowlane, PN-S-02205 - Drogi samochodowe. Roboty ziemne. Wymagania i badania, BN-77/8931-12- Oznaczenie wskaźnika zagęszczenia gruntu. Całość robót należy wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych i obowiązującymi normami PN-81/B-03020 i PN-68/B-06050 i przepisami oraz warunkami BHP. Wytypowanie i usunięcie niezbędnych drzew w pasie istniejącej drogi dla przeprowadzenia zakresu robót objętych projektem budowlanym dokonane musi być przy ścisłym nadzorze Służby Leśnej - Zamawiającego. Na całym przebiegu drogi brak jest urządzeń infrastruktury oraz zabudowań. Wszystkie roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z poen. zm.) normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną , przepisami dotyczącymi bhp przy wykonywaniu robót budowlanych Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót. (Dz. U. 2003 nr 47 poz. 401), przepisami ppoż oraz zgodnie z poleceniami inspektora nadzoru.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452300000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:dla części 1-12 000,00 zł dla części 2-15 000,00 zł Wadium należy wnieść w terminie do dnia: 08.08.2013r. do godz. 10:00. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a:pieniądzu:przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BGŻ Tuchola 54 2030 0045 1110 0000 0105 3620 z dopiskiem Przebudowa dróg - część … w takim terminie, aby pieniądze znajdowały się na koncie Zamawiającego najpóźniej w dniu otwarcia ofert tj. do 08.08.2013r. do godz. 10:00. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data wpływu na rachunek Zamawiającego; b:poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c:gwarancjach bankowych; d: gwarancjach ubezpieczeniowych e: poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Poręczenie lub gwarancja muszą być bezwarunkowe, płatne na pierwsze wezwanie Zamawiającego oraz winny obejmować wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, a także obejmować cały okres związania ofertą określony w pkt 10 niniejszej SIWZ. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.). Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b: nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c: zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_torun/nadl_przymuszewo/zamówienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach