Przetargi.pl
PRZEBUDOWA CIĄGU DRÓG POWIATOWYCH NR 1057 S NA ODC. HUTA STARA A - POCZESNA I NR 1056 S NA ODC. MAZURY - MŁYNEK, GMINA POCZESNA

Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie ogłasza przetarg

  • Adres: 42-217 Częstochowa, ul. Sobieskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 785 467 , fax. 343 785 468
  • Data zamieszczenia: 2019-09-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie
    ul. Sobieskiego 9
    42-217 Częstochowa, woj. śląskie
    tel. 343 785 467, fax. 343 785 468
    REGON: 15140600900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pzdczestochowa.4bip.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA CIĄGU DRÓG POWIATOWYCH NR 1057 S NA ODC. HUTA STARA A - POCZESNA I NR 1056 S NA ODC. MAZURY - MŁYNEK, GMINA POCZESNA
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 1057 S na odc. Huta Stara A - Poczesna i nr 1056 S na odc. Mazury - Młynek, gmina Poczesna. Zakres inwestycji: DP 1057 S od km 2+970 do km ~ 5+350 na długości 2,380 km. Początek przebudowy należy przyjąć od skrzyżowania z ul. Rolniczą, a jej koniec na skrzyżowaniu z DP 1056S. DP 1056 S od km 0+000 do km 0+970 na długości 0,970 km. Początek przebudowy przyjęto od skrzyżowania z DP 1054 S, a jej koniec na skrzyżowaniu z drogą gminną ul. Kasprowicza. Na całej długości jezdnia posiada nawierzchnię bitumiczną z licznymi ubytkami oraz przełomami. Jezdnia obecnie posiada szerokość około 5,50 – do 6,0m. W miejscach przewężeń pobocza jedni są najeżdżane przez pojazdy a tym samym powoduje to ich degradację. Na całej długości występują liczne zjazdy do posesji. Obecnie odwodnienie drogi realizowane jest powierzchniowo, rowami otwartymi oraz rowami krytymi. W obecnym stanie droga powiatowa 1057S i 1056S pełnią funkcję obsługi przyległej zabudowy. Istniejące parametry na odcinku objętym opracowaniem spełniają wymogi jak dla drogi klasy Z. Obciążenie ruchem układu drogowego - drogi gminne - przyjęto na podstawie jego przeznaczenia. Tym samym dla celów projektowych przyjęto kategorię obciążenia ruchem KR3, przy czym konstrukcja nawierzchni będzie dostosowana do przeniesienia pojedynczych przejazdów pojazdów ciężarowych o nacisku na oś 115kN. Obiektem objętym rozbudową jest droga zaliczona do kategorii zbiorczych, klasy Z. Przeznaczeniem obiektu jest prowadzenie ruchu kołowego oraz pieszego poruszającego się lokalnie w obrębie gminy Poczesna. Przedmiotowa droga jest obiektem liniowym o nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej. Chodniki oraz zjazdy zlokalizowane wzdłuż przedmiotowej drogi projektuje się o nawierzchni z kostki betonowej. Droga powiatowa jest obiektem ogólnodostępnym pełniącym funkcje komunikacyjne. W ramach przebudowy DP 1057S i DP1056S przewiduje się wykonanie odcinkowo nowej konstrukcji jezdni i chodników. Dodatkowo w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszego, na odcinku od km 2+970 do km 5+350 i od km 3+300 do km 5+339 projektuje się ciąg pieszy. Szerokość ciągu pieszego dostosowano do istniejącego terenu. Parametry techniczne drogi. Przeznaczeniem inwestycji jest przebudowa DP1057S i DP1056S. Podstawowe parametry techniczne inwestycji DP1057S: Klasa drogi Z1/2 – odc. od km 2+970 do km 5+350,00. Klasa drogi: Z1/2, Kategoria obciążenia ruchem KR 3, Prędkość projektowa poza terenem zabudowy 60km/h, Prędkość projektowa w terenie zabudowanym 50km/h, przekrój: jedno-jezdniowa dwukierunkowa, Szerokość jezdni na prostej: 6,0 m, Pochylenie poprzeczne jednostronne 2% do 4%, Pochylenie poprzeczne daszkowe 2%, Nawierzchnia: SMA, Chodniki: kostka betonowa, Parametry projektowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Lipowej i Tkackiej: średnica zewnętrzna 30,0m, szerokość jezdni na rondzie 5,50m, szerokość pierścienia 3,0m, pochylenia poprzeczne jezdni 2%, pochylenia poprzeczne na pierścieniu 4%, liczba wlotów 3, kąt zwrotu głównej trasy 31°34`59``, szerokość wlotów 3,50m, szerokość wylotów 4,00m. Parametry projektowanego ronda na skrzyżowaniu ul. Łąkowej, Południowej i Chabrowej: średnica zewnętrzna 28,0m, szerokość jezdni na rondzie 6,0m, wyspa środkowa przejezdna o średnicy 16,0m, pochylenia poprzeczne jezdni 2%, pochylenia poprzeczne na wyspie 4%, liczba wlotów 3, szerokość wlotów 3,50m, szerokość wylotów 4,00m, Podstawowe parametry techniczne inwestycji DP1056S: Klasa drogi Z1/2 – odc. od km 0+00,00 do km 0+970,00. Klasa drogi: Z1/2, Kategoria obciążenia ruchem KR 3, Prędkość projektowa poza terenem zabudowy 60km/h, Prędkość projektowa w terenie zabudowanym 50km/h, przekrój: jedno-jezdniowa dwukierunkowa, Szerokość jezdni na prostej: 6,0 m, Pochylenie poprzeczne jednostronne 2% do 4%, Pochylenie poprzeczne daszkowe 2%, Nawierzchnia: SMA, Chodniki: kostka betonowa, W wyniku budowy ulicy zajdzie konieczność regulacji wysokościowej większości włazów kanalizacyjnych oraz innego podziemnego uzbrojenia terenu. Zakres robót w przypadku studni zlokalizowanych na sieciach kanalizacyjnych polegać będzie na: częściowym demontażu górnej części studzienki z wyminą górnego kręgu studni, ewentualnym osadzeniu dodatkowego kręgu żelbetowego (dla studni kanalizacyjnych), osadzeniu pierścienia odciążającego i płyty pokrywowej, regulacji pionowej włazu (przy użyciu pierścieni dystansowych) do proj. niwelety jezdni, osadzeniu włazu kanałowego typu ciężkiego. W przypadku wymiany lub konieczności zastosowania dodatkowych elementów studni stosować kręgi betonowe wykonane z betonu wibrowanego min. C35/45 (PN-EN 1917) łączonych na uszczelki gumowe. Konstrukcja nawierzchni Jako typowy przekrój poprzeczny dla drogi powiatowe j przewidziany został przekrój pół uliczny z jednostronnym ciągiem pieszym. Projektowana niweleta drogi ulegnie niewielkiej korekcie ze względu na polepszenie spływu wód opadowych. Od strony drogi chodnik obramowany jest krawężnikiem betonowym 20*30*100 wibroprasowanym układanym na ławie z oporem z betonu C 16/20. Pod krawężnik zaprojektowano ławę betonową. Z drugiej strony chodnik obramowany jest obrzeżem betonowym 8*30*100 montowanym na ławie z betonu C 16/20. Pod obrzeże zaprojektowano ławę betonowa z oporem przy przyjęciu 0,04m3 betonu na mb obrzeża. Obrzeże na całej długości powinno być montowane tak aby góra wystawała 3cm powyżej niwelety chodnika. Wzdłuż obrzeża od strony posesji należy wykonać półkę gruntową szerokości 30cm o spadku 1%, za którą powinna być formowana skarpa o nachyleniu 1:1,5(1:1) w nawiązaniu do istniejącego terenu i ogrodzeń. Konstrukcja chodnika jest trzywarstwowa. Podbudowa powinna być układana na wyrównanym i stabilizowanym podłożu, na którym powinny by ć wyprofilowane spadki podłużne i spadki poprzeczne. Nawierzchnia zostanie wykonana z kostki betonowej wibroprasowanej gr.8cm w kolorze szarym. Kostka montowana jest na podbudowie za pośrednictwem podsypki z kruszywa łamanego płukanego frakcji 2-5mm. Na wysokości wjazdów do posesji podbudowa jest z kruszywa łamane go o uziarnieniu 0/31,5mm gr. 20cm, a nawierzchnia z kostki betonowej gr.8cm w kolorze czerwonym – barwionej w masie. Na wysokości wjazdów do posesji chodnik należy nawiązać do stanu istniejącego. Spadek poprzeczny chodnika wynosi 2%, a na wysokości wjazdów do posesji i drogi gruntowe należy dostosować do istniejącego terenu jednak spadek nie może być większy niż 5%. Krawężnik na wysokości wjazdów do posesji powinien by ć obniżony tak, aby wystawał powyżej nawierzchni bitumicznej na max 5cm, a na pozostałej długości krawężnik należy wykonać o odkryciu 12cm powyżej projektowanej krawędzi drogi gminnej. konstrukcja drogi w km: 2+970 do km 5+350 i DP1057 0+000 do km 0+970 DP1056, - 4 cm warstwa ścieralna z SMAAC11S, - 7 cm warstwa wiążąca z AC16W, - 9 cm warstwa podbudowy z AC22P, - 20 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm - 20 cm podbudowa z kruszywa naturalnego. konstrukcja drogi w km: 2+900 do km 3+450 DP1057 - 4 cm warstwa ścieralna z SMA AC11S, - 7 cm warstwa wiążąca z AC16W, - średnio 8 cm frezowanie istniejących warstw bitumicznych - geokompozyt wzmacniający pod warstwy bitumiczne konstrukcja drogi na poszerzeniu: - 4 cm warstwa ścieralna z SMA AC11S, - 7 cm warstwa wiążąca z AC16W, - 9 cm warstwa podbudowy z AC22P, - 20 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, - 20 cm podbudowa z kruszywa naturalnego. Konstrukcja zatok autobusowych, - 18x18 cm warstwa ścieralna z kostki kamiennej układanej na mokro za pomocą zaprawy cementowej, - 20 cm podbudowa z betonu cementowego C16/20, - 20 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, - 25 cm podbudowa z kruszywa naturalnego, konstrukcja chodnika: 8 cm warstwa ścieralna z kostki betonowej koloru szarego, 3 cm podsypka z kruszywa łamanego płukanego frakcji 2-5mm, 15 cm podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, 10 cm podbudowa z kruszywa naturalnego. Konstrukcja zjazdów w chodniku: 8 cm warstwa ścieralna z kostki betonowej koloru czerwonego barwionej w masie, 3 cm podsypka z kruszywa łamanego płukanego frakcji 2-5mm, 20 cm podbudowa z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, 10 cm podbudowa z kruszywa naturalnego. Konstrukcja drogi na rondzie i dojazdach: - 4 cm warstwa ścieralna z SMA AC11S, - 7 cm warstwa wiążąca z AC16W, - 9 cm warstwa podbudowy z AC22P, - 20 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, - 20 cm podbudowa z kruszywa naturalnego. Konstrukcja pierścieni na rondzie: - 18x18 cm warstwa ścieralna z kostki kamiennej układanej na mokro za pomocą specjalnej zaprawy, - 20 cm podbudowa z betonu cementowego C16/20, - 20 cm podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego frakcji 0/31,5mm, - 25 cm podbudowa z kruszywa naturalnego. Krawężniki i ławy betonowe: Wzdłuż chodnika dla pieszych zaprojektowano krawężnik betonowy wibroprasowany 20*30*100 prosty i najazdowy o wymiarach 20*22*100. Odkrycie krawężnika wynosi 12cm, a na wysokości wjazdów do posesji, odkrycie ich wynosi max 5cm. Krawężniki betonowe zostaną posadowione na ławie betonowej. Pod krawężniki betonowe zaprojektowano ławę z betonu C 16/20 z oporem. Obrzeża i ławy betonowe: Obrzeża betonowe zaprojektowano jako wibroprasowane 8*30*100 montowane na ławie betonowej C 16/20 z oporem przy ilości 0,04m3 na mb. Kanały betonowe na rowach: Przepusty zlokalizowane są na rowach ziemnych, przydrożnych. Kanał betonowy w km 3+748,61 drogi ul. Tkacka. Charakterystyka projektowanego przepustu Planuje się wykonanie kanału betonowego o średnicy ø500mm i długości 9,0m, w formie przepustu, przeprowadzającego wody zgromadzone w rowie przydrożnym lewostronnym drogi oraz jego naturalnej zlewni, na prawą stronę drogi. Spadek przepustu wynosić będzie 0,5%. Wlot i wylot do przepustu wykonane zostaną jako czołowe ścianki oporowe, szczegóły rozwiązania przedstawia rysunek pn. Przepust w km 3+748,61. Wlot przepustu znajduje się na rzędnej 275,02m n.p.m., a wylot na rzędnej 274,98m n.p.m. Przepust w km 4+753,03 drogi ul. Charbowej Planuje się wykonanie przepustu betonowego o średnicy ø1000mm i długości 9,6m. Spadek przepustu wynosić będzie 1%. Wlot i wylot przepustu w formie betonowych ścianek czołowych, zgodnie z rysunkiem pn. Przepust w km 4+753,03. Dno i skarpy rowu przed i za przepustem na odcinkach po 3m, zostaną umocnione płytami ażurowymi na podsypce cementowo-piaskowej. Przepust ten prowadzi wody Cieku spod Huty Starej A (km 2+350) z prawej na lewą stronę drogi. Do wykonania elementów konstrukcyjnych należy użyć: stali zbrojeniowej klasy AIIIN średnicy 12 do 22mm. Minimalna otulina prętów 4cm, betonu hydrotechnicznego klasy C30/37, W8, (XC2; XF3; XA1; XM3) – dla elementów wylewanych na mokro, betonu klasy C35/45 – dla elementów prefabrykowanych. Elementy prefabrykowane przepustu posadowić na fundamencie gruntu stabilizowanego cementem i oprzeć na ściankach czołowych. Pod fundament przygotować podłoże i podsypkę żwirowo-piaskową o gr. 15cm zagęszczonej do uzyskania wskaźnika zagęszczenia Is = 0,97. Przepust, w km 0+932,59 drogi ul. Wiosennej. Planuje się wykonanie przepustu stalowego o średnicy ø2000mm i długości 9,6m, wypełnionego do 50% betonem hydrotechnicznym C20/25. Spadek przepustu wynosić będzie 1%. Wlot i wylot przepustu w formie betonowych ścianek czołowych, zgodnie z rysunkiem pn. Przepust w km 0+932,59. Dno i skarpy rowu przed i za przepustem na odcinkach po 5m, zostaną umocnione płytami ażurowymi na podsypce cementowo-piaskowej. Przepust ten prowadzi wody cieku – Sobuczyna (km 5+900) z prawej na lewą stronę drogi. Do wykonania elementów konstrukcyjnych należy użyć: stali zbrojeniowej klasy AIIIN średnicy 12 do 22mm. Minimalna otulina prętów 4cm, betonu hydrotechnicznego klasy C30/37, W8, (XC2; XF3; XA1; XM3) – dla elementów wylewanych na mokro, betonu klasy C35/45 – dla elementów prefabrykowanych. Elementy prefabrykowane przepustu posadowić na fundamencie gruntu stabilizowanego cementem i oprzeć na ściankach czołowych. Pod fundament przygotować podłoże i podsypkę żwirowo-piaskową o gr. 15cm zagęszczonej do uzyskania wskaźnika zagęszczenia Is = 0,97. W miejscu istniejącego przepustu z rury PVC o średnicy ø300 i rowu ziemnego trapezowego o głębokości 0,5-0,7m, szerokości w dnie ok. 0,2m i nachyleniu skarp 1:1 do 1:1,5, planuje się wykonanie kanału kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem wód deszczowych do istniejącego rowu projektowanym wylotem brzegowym prefabrykowanym betonowym w km 5+592. Długość kanału 23,7m, średnica ø400mm, materiał: rura PVC. Dodatkowo na kanale zabudowana zostanie studnia kanalizacyjna o średnicy 1000mm, do której wpi ęty zostanie jeden wpust deszczowy zlokalizowany na ul. Południowej. Odwodnienie drogi: Odwodnienie drogi realizowane będzie przy udziale projektowanych i istniejących spadków poprzecznych i podłużnych. Wody deszczowe z korony drogi odprowadzane będą przy użyciu różnych technik odwodnienia drogi: do istniejących rowów przydrożnych, do istniejącej/projektowanej kanalizacji deszczowej z wylotami do rowów. Dla odwodnienia pasa drogowego zaprojektowano kolektory z rur PVC-U o śr. 400mm do 500mm. Rury kolektora należy układać na wyprofilowanym i zagęszczony podłożu za pośrednictwem podsypki z kruszywa naturalnego o uziarnieniu 0/20mm gr. 15cm. Na wykonany kolektor deszczowy należy wykonać zasypkę z piasku gr. min. 30cm. Przykanaliki: Projektowane studzienki ściekowe i rewizyjne należy łączyć przykanalikami PVC o średnicy 200mm. Rury należy układać na wyprofilowanym i zagęszczony podłożu za pośrednictwem podsypki z kruszywa naturalnego o uziarnieniu 0/20mm gr. 10cm. Łączenie przykanlików ze studzienkami ściekowymi i rewizyjnymi powinno być szczelne i wykonane przy udziale uszczelki gumowej lub wkładki in situ. Na rury przykanalików należy wykonać zasypkę z pisaku gr. 20cm. Wpusty deszczowe Dla odwodnienia powierzchni drogi w projekcie przewidziano zabudowę wpustów ulicznych klasy D400 (zabezpieczonym przed kradzieżą) osadzonych na prefabrykowanej studzience betonowej Ø500mm z osadnikiem. Zadaniem wpustów ulicznych jest odbiór ścieków opadowych z utwardzonych nawierzchni, odseparowanie części stałych (piasku) i odprowadzenie do studni kanalizacyjnych. Podstawowe wymiary studzienek powinny wynosić: Odwodnienie w km 3+526 ul. Lipowa do 3+722 ul. Tkacka. Wody opadowe z pasa drogowego w km 3+526 do 3+722 odbierane będą za pomocą projektowanej kanalizacji deszczowej. Kanalizacja deszczowa składa się z wpustu deszczowego (1szt.) wyposażonego w studzienkę z osadnikiem ø500mm, z którego wody kierowane s ą przykanalikiem o średnicy ø200mm PVC do studzienek deszczowych betonowych o średnicy ø1000mm (4szt.) i dalej do przewodu kanalizacji deszczowej. Przewód kanalizacji deszczowej wykonany jest z rur tworzywowych PVC, o średnicy ø500mm, ułożony w spadku od 0,3% do 6,0%. Do kanalizacji (studnia D24) podłączone są wody z rowu przydrożnego w km 3+526. Wody z kanalizacji odprowadzane są do rowu przydrożnego w km 3+722 wylotem brzegowym betonowym. Odwodnienie km 3+591 ul. Lipowa do 3+748,61 ul. Tkacka. Wody opadowe z pasa drogowego w km 3+591 do 3+748,61 odbierane będą za pomocą projektowanej kanalizacji deszczowej. Kanalizacja deszczowa składa się z wpustów deszczowych (8szt.) wyposażonych w studzienki z osadnikami ø500mm, z których w ody kierowane są przykanalikami o średnicy ø200mm PVC do studzienek deszczowych betonowych o średnicy ø1000mm (8szt.) i dalej do przewodu kanalizacji deszczowej. Przewód kanalizacji deszczowej wykonany jest z rur tworzywowych PVC, o średnicy ø400mm, ułożony w spadku 0,2%. Do kanalizacji (studnia D36) podłączone są wody z rowu przydrożnego w km 0+028 drogi ul. Tkackiej część zachodnia. Wody z kanalizacji odprowadzane są do przepustu w km 3+748,61 przez studnię D30 (bez dodatkowego wylotu). Wody z przepustu trafiać będą do rowu otwartego (odrębne opracowanie) prowadzącego do rowu melioracyjnego położonego na południe od projektowanej drogi. Odwodnienie km 3+717,5 do 4+102 ul. Tkacka. Wody opadowe z pasa drogowego w km 3+717,5 do 4+102 odbierane będą za pomocą projektowanej kanalizacji szczelinowej, zamontowanej po obu stronach drogi. Spadek kanalizacji zgodny ze spadkiem drogi. Woda do kanalizacja dostawać się będzie szczeliną do przewodu o średnicy 300mm. Z kanalizacji tej, wody będą odprowadzane do rowu lewostronnego poprzez rurki PVC o średnicy ø200mm, co około 20m. Odwodnienie km 4+355 ul. Łąkowa di 4+459,5 ul. Południowa Wody opadowe z pasa drogowego w km 4+355 do 4+459,5 odbierane będą za pomocą projektowanej kanalizacji deszczowej. Kanalizacja deszczowa składa się z wpustów deszczowych (7szt.) wyposażonych w studzienki z osadnikami ø500mm, z których wody kierowane są przykanalikami o średnicy ø200mm PVC do studzienek deszczowych betonowych o średnicy ø1000mm (5szt.) i dalej do przewodu kanalizacji deszczowej. Przewód kanalizacji deszczowej wykonany jest z rur tworzywowych PVC, o średnicy ø500mm, ułożony w spadku od 0,3% do 3,3%. Do kanalizacji (studnia D36) podłączone są wody z rowu przydrożnego lewostronnego w km 4+355 drogi z ul. Łąkowej. Wody z kanalizacji odprowadzane są do rowu przydrożnego prawostronnego w km 4+459,5 wylotem brzegowym betonowym prefabrykowanym. Większość zanieczyszczeń w formie zawiesin zatrzymana zostanie w studzienkach osadnikowych wpustu deszczowego. Zanieczyszczenia w wodach opadowych to głównie piasek spływający z nawierzchni mostu, który zostanie zatrzymany w osadnikach wpustów mostowych oraz części stałe w postaci liści, śmieci i mułu, często zatrzymywanego w rejonach wpustów i w studzienkach osadnikowych. Dlatego też należy czyścić miejsca wokół wpustów jak również opróżniać misy osadnikowe wpustów z nagromadzonych tam zanieczyszczeń. Roboty rozbiórkowe: Roboty rozbiórkowe należy rozpocząć od zabezpieczenia terenu i demontażu ogrodzenia. Przęsła i słupki należy zinwentaryzować a następnie przekazać i złożyć w miejscu wskazanym przez Inwestora. Istniejący cokół oraz słupki należy rozebrać, równie ż fundament betonowy do poziomu gruntu rodzimego tak aby można było wykonać nową stopę fundamentową pod słupki nowego ogrodzenia. Projekt organizacji ruchu: Docelowa organizacja ruchu stanowi odrębne opracowanie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część V SIWZ. – dokumentacja. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2018r. poz. 1202 jednolity tekst ), ustawie z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny ( Dz. U. z 2018r. poz. 1025 jednolity tekst ) i ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018r. poz. 1986 jednolity tekst). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi związanymi z budową, przebudową lub remontem dróg, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. Zamawiający informuje, że obowiązek zapewnienia na budowie pomieszczeń i urządzeń higieniczno-sanitarnych oraz tymczasowego biura dla Kierownika Budowy oraz narad koordynacyjnych spoczywa na Wykonawcy zgodnie z przepisem § 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650 z późn. zm.), oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. Nr 47, poz. 401). Przekazanie zaplecza Zamawiającemu nastąpi w terminie do 14 dni od przekazania placu budowy.Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określono w dokumentacji technicznej. UWAGA! Jeśli w materiałach przetargowych opisujących przedmiot zamówienia został wskazany jakikolwiek znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie materiałów lub wskazanie norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesień, o których mowa w art.29 ust.3 i art.30 ust.1-3 ustawy Pzp, należy je traktować jedynie jako dane pomocnicze określające właściwości techniczne, eksploatacyjne i użytkowe wyrobów i materiałów; w takim przypadku Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisywanych w dokumentacji projektowej i STWiORB, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z uzyskanym pozwoleniem na budowę, a także zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i STWiORB oraz będą zgodne pod względem: a. charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), b. parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, itp.), c. parametrów bezpieczeństwa użytkowania, d. standardów emisyjnych. Wykonawca, który będzie powoływać się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały lub rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w dokumentacji i STWiORB W ramach zamówienia, oprócz robót Wykonawca zobowiązany będzie również do: Wykonania, wprowadzenia i utrzymania czasowej organizacji ruchu na czas trwania robót. Zlecenia wykonania nadzorów branżowych wynikających z uzgodnień zawartych w dokumentacji projektowej. Wykonania zgodnie z § 3 ust. 6 i 7 umowy operat kolaudacyjny. Warunki dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: Zamawiający wymaga, by gwarancja na wykonane roboty wynosiła minimum 60 miesięcy, licząc od dnia protokolarnego ostatecznego odbioru robót. Planuje się dofinansowanie zamówienia będącego przedmiotem niniejszego postępowania w ramach pozyskanych środków z Funduszu Dróg Samorządowych dla Województwa Śląskiego.Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje również wszystkie czynności i koszty wynikające z dokumentacji projektowej, sztuki budowlanej, koszt prac geodezyjnych, w tym inwentaryzacji powykonawczej oraz inne koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy. Zamawiający nie dopuszcza możliwości roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego oszacowania ceny lub pominięcia kosztów i innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na cenę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100), Formy wadium Wadium może być wniesione w następujących formach: 1.pieniądzu, 2.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3.gwarancjach bankowych, 4.gwarancjach ubezpieczeniowych, 5.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). Sposób i miejsce składania wadium Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Bank BGŻ, Nr 71 2030 0045 1110 0000 0185 2400, z adnotacją: "Wadium – nr sprawy: PZD.3450.22.2019". Wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt. od 2 do 5 należy złożyć w formie oryginału w Siedzibie Zamawiającego w Powiatowym Zarządzie Dróg Powiatowych w pokoju nr 248, przed upływem terminu składania ofert. Do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię złożonego dokumentu. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać, że jest gwarancja bezzwrotną (Nie trzeba zwracać oryginału gwarancji do ubezpieczyciela jedynie w przypadku zawartym w ustawie PZP art. 46 ust. 4a) i nieodwołalną oraz bezwarunkową, wykonalna na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. Powyższe postanowienia stosuje się również do poręczeń wskazanych w siwz Termin składania wadium Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert. tj. do dnia 08.10.2019r. do godz. 09:00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty ustawową formą wadium zostanie wykluczony z postępowania z mocy art. 24 ust. 2. pkt.2 ustawy, a jego oferta zgodnie z art. 24 ust.4. zostanie uznana za odrzuconą. Zwrot wadium Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów na leżących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 25a ust. 1, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejsze. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; a. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocenę spełniania warunku udziału w postępowaniu zamawiający przeprowadzi na podstawie załączonego do oferty oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wypełniony i podpisany formularz „ Formularz ofertowy” ( wzór załączony do niniejszej siwz – załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów, jeżeli jest wymagane. 3. Dowód wniesienia wadium - kserokopia. 4. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Prawa zamówień publicznych, wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekażą zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Prawa zamówień publicznych. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załącznik nr 3 do SIWZ). Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, odpowiednio że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Oświadczenie, że wykonawca wypełnienia obowiązki w zakresie informacyjnym przewidzianym w art. 13 lub 14 RODO ( wzór załączony do siwz – załącznik nr 9 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach