Przetargi.pl
Przebudowa budynku Urzędu Statystycznego w Opolu przy ul. ks. Hugona Kołłątaja 5B - I etap

Urząd Statystyczny w Opolu ogłasza przetarg

  • Adres: 45-064 Opole, ul. ks. Hugona Kołłątaja 5B
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 453 14 52 , fax. 77 423 01 25
  • Data zamieszczenia: 2016-02-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Statystyczny w Opolu
    ul. ks. Hugona Kołłątaja 5B 5B
    45-064 Opole, woj. opolskie
    tel. 77 453 14 52, fax. 77 423 01 25
    REGON: 00033166500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://opole.stat.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Statystyka publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku Urzędu Statystycznego w Opolu przy ul. ks. Hugona Kołłątaja 5B - I etap
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest I etap zadania inwestycyjnego o nazwie Przebudowa budynku Urzędu Statystycznego w Opolu przy ul. ks. Hugona Kołłątaja 5B opisanego dokumentacją projektową wykonaną przez GPVT Pracownia Architektoniczna S.C. ul. Pamiątkowa 2/37, 61-512 Poznań - stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ. 2.Zadanie polega na dobudowie czterokondygnacyjnego budynku funkcjonalnie i technicznie związanego z istniejącym budynkiem, zapewniająca dostęp do Urzędu z miejskiej strefy publicznej. 3.Autor opracowania projektowego świadczy nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. 4.Przedmiary robót będące częścią dokumentacji projektowej zostały załączone przez Zamawiającego wyłącznie informacyjnie w celu ułatwienia Wykonawcy kalkulacji ceny ofertowej. 5.W ramach zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do: 1)Wykonania robót budowlanych w zakresie zgodnym ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia; 2)Wykonania dokumentacji budowlanej powykonawczej; 3)Uzyskania pozwolenia na użytkowanie. 6.Wymaga się od Wykonawcy wykonania wszystkich niezbędnych robót budowlanych do osiągnięcia celu opisanego tą dokumentacją oraz wykonania, w uzgodnieniu z autorem opracowania projektowego, wszystkich niezbędnych robót, które wynikną w toku realizacji przedmiotu zamówienia, a nie zostały opisane dokumentacją projektową. 7.Zamówienie dotyczy realizacji robót w ramach I etapu opisanego dokumentacją projektową i obejmuje: 1)Część budowlana: a)prace rozbiórkowe, b)prace ziemne, c)fundamenty, d)ściany fundamentowe z izolacją, e)szyb windowy, f)płyta stropowa i wieńce, g)słupy i podciągi, h)płyta biegowa, płyta spocznikowa, i)pochylnia i schody żelbetowe, j)stal profilowana, k)ściany wraz z okładzinami, l)dach, m)posadzki, n)klatka schodowa, o)sufity, p)stolarka, q)elewacja, r)winda. 2)Część sanitarna; a)instalacja wody zimnej i ciepłej, b)instalacja kanalizacji sanitarnej, c)kanalizacja deszczowa, d)przebudowa istniejącej kanalizacji ogólnospławnej w budynku, e)instalacja c.o., f)instalacja wentylacyjna, g)węzeł cieplny. 3)Część elektryczna a)instalacja oświetleniowa b)instalacja siłowa c)instalacje ochrony p.poż i monitoringu, d)montaż instalacji odgromowej i połączeń wyrównawczych, e)montaż instalacji okablowania strukturalnego, f)montaż instalacji oddymiania, g)przełożenie światłowodu. 8.Jeżeli załączniki do SIWZ tzn. dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, przedmiary robót itd. wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń znaki towarowe lub pochodzenie Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 PZP, dopuszcza wbudowanie produktów równoważnych. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dot. minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Zamawiający podkreśla, że zgodnie z art. 30 ust.5 PZP ciężar udowodnienia, że oferowany przedmiot zamówienia jest równoważny w stosunku do wymagań określonych w SIWZ przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. 9.Projekt budowlany został zatwierdzony decyzją Nr 736/15 z dnia 09.12.2015 r. Prezydenta Miasta Opola, którą zostało również udzielone pozwolenie na budowę. 10.Realizacja robót budowlanych będzie wykonywana na terenie działek nr 38/8 i 38/17 w Opolu przy ulicy ks. Hugona Kołłątaja 5B. Działki znajdują się w zarządzie trwałym Urzędu Statystycznego w Opolu. Obecnie w miejscu rozbudowy znajduje się budynek garażowy, który w toku realizacji zamówienia będzie podlegał rozbiórce. Teren realizacji robót znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej A Miejscowego Planu Zagospodarowania. Działki te zostaną w większości zabudowane. 11.Zamawiający nie dysponuje gruntem, który może oddać do dyspozycji Wykonawcy w celu organizacji zaplecza budowy. 12.Realizacja robót budowlanych odbywać się będzie w bezpośrednim sąsiedztwie czynnego budynku biurowego Urzędu oraz budynków o charakterze usługowym, biurowym i hotelowym. Wykonawca w toku wykonywania robót musi ten fakt uwzględniać. Wymaga się również, ze względu na sąsiedztwo budynku hotelowego, by roboty uciążliwe pod względem hałasu były wykonywane w godzinach od 9:00 do 17:00. 13.Przez budynek garażowy przebiega kabel światłowodowy zapewniający komunikację elektroniczną z innym budynkiem Urzędu. Światłowód poza budynkiem garażowym jest wprowadzony do kanalizacji kablowej ORANGE. Światłowód ten w okresie robót rozbiórkowych należy przełożyć i zabezpieczyć przez zerwaniem łączności elektronicznej w okresie prowadzenia robót budowlanych. 14.Wykonawca ma obowiązek wykonać przedmiot zamówienia należycie, zgodnie ze sztuką budowlaną, w oparciu o wymienioną wyżej dokumentację projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz zamówienie prawidłowo ukończyć. 15.Dopuszcza się zmianę technologii wykonania robót budowlanych na lepszą (np.nowocześniejszą, mniej energochłonną), po zaakceptowaniu proponowanych zmian przez nadzór autorski i ustanowionych inspektorów nadzoru inwestorskiego oraz osoby upoważnione przez Zamawiającego, pod warunkiem, że zmiana ta pozostaje bez wpływu na dokonany wybór oferty. 16.Zamawiający nie zabezpiecza dla Wykonawcy dostawy mediów w celu realizacji robót budowlanych. 17.Elementem przedmiotu zamówienia jest dokumentacja powykonawcza, którą Wykonawca ma obowiązek sporządzić w dwóch egzemplarzach w formie papierowej i elektronicznej - w formatach *.pdf i *.dwg. Dokumentacja powykonawcza ma zawierać protokoły prób i pomiarów, atesty i dopuszczenia do stosowania w budownictwie wszystkich materiałów wbudowanych w toku realizacji zamówienia. 18.Elementami dokumentacji powykonawczej mają być również instrukcja użytkowania obiektu, świadectwo charakterystyki energetycznej oraz instrukcja bezpieczeństwa pożarowego wraz z planem ewakuacji, oznakowania i wyposażenia w sprzęt ppoż. wynikającym z tej instrukcji. 19.Zamawiający wymaga przeniesienia na Zamawiającego wszystkich praw autorskich do opracowanej dokumentacji powykonawczej. 20.Elementem przedmiotu zamówienia jest dokument dopuszczenia do użytkowania, który Wykonawca przed zgłoszeniem do końcowego odbioru inwestorskiego ma obowiązek w imieniu Zamawiającego uzyskać. 21.Wszystkie materiały odpadowe pozyskane z wykopów i rozbiórek należy wywieźć na wysypisko z uwzględnieniem kosztów ich składowania. 22.Zaleca się, aby Wykonawca przed złożeniem oferty, dokonał wizji lokalnej miejsca wykonywania robót budowlanych. Zamawiający umożliwi Wykonawcom dokonanie tej czynności, w dniach od pn.- do pt., w godzinach 8:00-14:00 po uprzednim pisemnym powiadomieniu Zamawiającego o zamiarze dokonania wizji. 23.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, wariantowych i nie będzie wybierał najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 24.Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt.6 PZP. 25.Zamawiający określa wymagania związane z realizacją zamówienia stosownie do art. 29 ust.4 PZP, dotyczące klauzuli społecznej: 1)Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia musi zatrudnić co najmniej 1 osobę bezrobotną, o której mowa w przepisach o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania Umowy; 2)Wymagania w zakresie zatrudnienia, nie dotyczą faktu zatrudnienia określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia jej do realizacji zamówienia. Nie może stanowić spełnienia warunku określonego w pkt. a samo tylko zatrudnienie osoby bezrobotnej, która następnie nie będzie uczestniczyła w wykonywaniu zamówienia; 3)Wykonawca obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osoby, o której mowa w ppkt. 1; 4)W związku z tym Wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy osoby bezrobotnej ze wskazaniem tożsamości osoby oraz czynności, które były wykonywane przez tą osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia; 5) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedłoży dowody zatrudnienia osoby bezrobotnej wraz z dokumentami, z których wynika skierowanie osoby bezrobotnej do pracodawcy; 6)W sytuacji gdy bezrobotny w okresie realizacji zamówienia rozwiąże umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby, inną osobę bezrobotną; 7) Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia osoby bezrobotnej w związku z realizacją zamówienia Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 1 % wartości zamówienia brutto; 8)Składając ofertę Wykonawca składa oświadczenie w zakresie zatrudnienia co najmniej 1 osoby bezrobotnej przy realizacji zamówienia, natomiast dokumentację potwierdzającą spełnienie tych wymogów zobowiązany będzie przedstawić na etapie realizacji zamówienia;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451111009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca obowiązany jest wnieść wadium w kwocie: 36 000,00 PLN; (słownie:trzydzieści sześć tysięcy i 00/100PLN). 2.Wadium należy wnieść w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 PZP: 1)Pieniądzu; 2)Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy ma być zawsze poręczeniem pieniężnym; 3)Gwarancjach bankowych; 4)Gwarancjach ubezpieczeniowych; 5)Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 240, poz. 1603, Nr 257, poz. 1726). 3.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Urzędu Statystycznego w Opolu: 04 1010 1401 0014 3013 9120 0000 w NBP. z dopiskiem: wadium - numer sprawy: OPL-WA.271.1.2016. 4.Wadium wnoszone w pieniądzu będzie wniesione skutecznie, jeżeli wskazany rachunek bankowy zostanie uznany kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert. 5.W przypadku wniesienia wadium w poręczeniach lub gwarancjach oryginał dokumentu wadialnego wraz z jego kopią potwierdzoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 6.Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu nie może zawierać żadnych klauzul warunkujących zapłatę przez gwaranta należnej kwoty oraz musi być płatne niezwłocznie po złożeniu żądania zapłaty. 7.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może wyłączać odpowiedzialności poręczyciela albo gwaranta z uwagi na formę organizacji Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. 8.Niewniesienie wadium lub wniesienie wadium po terminie składania ofert spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. Zwrot i zatrzymanie wadium następuje na warunkach zawartych w art. 46 PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancjji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://opole.stat.gov.pl/zamowienia-publiczne-us
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach