Przetargi.pl
Przebudowa budynku Teatru im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie na potrzeby dostosowania do przepisów ppoż. Etap 1

Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie ogłasza przetarg

  • Adres: 35-010 Rzeszów, ul. Sokoła 7/9
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. +48 724 601 609
  • Data zamieszczenia: 2023-03-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie
    ul. Sokoła 7/9
    35-010 Rzeszów, woj. podkarpackie
    tel. +48 724 601 609
    REGON: 000279775
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://teatr-rzeszow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku Teatru im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie na potrzeby dostosowania do przepisów ppoż. Etap 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Informacje podstawowe na temat przedmiotu zamówienia.Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na dostosowaniu budynku Teatru do przepisów z zakresu bezpieczeństwa pożarowego. Przedmiot zamówienia stanowi Etap 1 realizacji wyżej wymienionego zadania inwestycyjnego. W zakres prac objętych przedmiotem zamówienia wchodzą roboty ogólnobudowlane, konstrukcyjne, sanitarne, elektryczne i teletechniczne. Przedmiot zamówienia powinien zostać wykonany zgodnie z poniżej przedstawionymi opracowaniami oraz niniejszym Opisem Przedmiotu Zamówienia (dalej „OPZ”), które łącznie stanowią „Dokumentację projektową”:1) Ekspertyza techniczna stanu ochrony przeciwpożarowej – wrzesień 2019, stanowiąca załącznik nr 1 do OPZ, (dalej „Ekspertyza”),2) Dokument wydany przez Podkarpackiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej, tj. Postanowienie z dnia 22.11.2019 r., stanowiące załącznik nr 2 do OPZ,3) Ekspertyza konstrukcyjno-budowlana budynku siedziby Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie, zlokalizowanego przy ul. Sokoła 7-9 w Rzeszowie, z czerwca 2018 roku, stanowiąca załącznik nr 3 do OPZ,4) Projekt budowlany Przebudowy budynku Teatru im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie na potrzeby dostosowania do przepisów ppoż. wraz z poprawą funkcjonalności oraz rysunki wykonawcze dla zakresu objętego Etapem 1, stanowiące załącznik nr 4 do OPZ, 5) Scenariusz zdarzeń w czasie pożaru oraz matryca sterowań, stanowiący załącznik nr 5 do OPZ,6) Decyzje administracyjne, stanowiące załącznik nr 6 do OPZ,7) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, stanowiące załącznik nr 7 do OPZ,8) Przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 8 do OPZ, i zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną.2. Jeżeli w SWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 99 ust. 5 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one prawidłową realizację robót oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach zamówienia. 3. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp w sytuacji, gdyby w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść przed upływem terminu składania ofert, wadiumw wysokości 25 000,00 złotych. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawyz dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu wykonawca powinien dokonać przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PEKAO S.A. O/Rzeszów 95 1240 4751 1111 0000 5512 0203 z dopiskiem: „Wadium do postępowania „Przebudowa budynku Teatruim. W. Siemaszkowej w Rzeszowie na potrzeby dostosowania do przepisów ppoż. Etap 1”, przy czym przed upływem terminu do składania ofert środki muszą znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego.Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii odcinka polecenia dokonania przelewu.4. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji bankowejlub ubezpieczeniowej, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem, podlegać prawu polskiemu i winna zawierać następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, nr referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego, nazwę zamówienia;2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją;3) kwotę gwarancji;4) termin ważności gwarancji;5) bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (nie później niż w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia żądania), w przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp;6) nie może zawierać postanowienia, iż zwrot oryginału gwarancji będzie skutkował wygaśnięciem gwarancji.5. Zaleca się również, aby gwarancja zawierała adres poczty elektronicznej gwaranta, na który Zamawiający będzie mógł przesłać oświadczenie o zwolnieniu wadium. Brak adresu poczty elektronicznej, o którym mowa w zdaniu poprzednim, w treści gwarancji nie będzie stanowił podstawy do uznania wadium za wniesione w sposób nieprawidłowy.6. Wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego (wystawionego przez gwaranta) dokumentu gwarancji/poręczenia w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej Zamawiającego, podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta,tj. wystawcę gwarancji/poręczenia.7. Zamawiający zwraca wadium w okolicznościach i w sposób wskazany w art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu, określone przez Zamawiającego w SWZ.2. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczących:2.1. Zdolności do występowania w obrocie prawnym.Zamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.2.2. Sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający uzna warunek udziału w tym zakresie za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek może być spełniony łącznie przez wszystkich Wykonawców lub przez co najmniej jednegoz Wykonawców.Zamawiający będzie żądał: informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.2.3. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie określa wyżej wymienionego warunku.2.4. Zdolności technicznej lub zawodowej.1. Wykonawca powinien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - w tym okresie) zrealizował robotę budowlaną, która polegała na nadbudowie lub przebudowie lub rozbudowie lub odbudowie budynku użyteczności publicznej/mieszkalnego wielorodzinnego, w zakres której wchodziły roboty ogólnobudowlane (w tym konstrukcyjne), sanitarne, oraz roboty elektryczne i teletechniczne i polegały na dostosowaniu istniejącego budynku do przepisów ppoż., a wartość tej roboty (obejmującej cały wskazany wyżej zakres) była nie mniejsza niż 1.000.000,00 zł brutto. Wykonawca musi wykazać, że w zakres robót objętych ww. zamówieniem wchodziły następujące roboty:a) instalacyjne elektryczne (w tym: instalacji awaryjnego oświetlenia ewakuacyjnego, przeciwpożarowego wyłącznika prądu);b) systemu sygnalizacji pożarowej, w zakresie obejmującym co najmniej jedenz przypadków, o których mowa w § 28 ust. 1 rozporządzenia z dnia 7 czerwca 2010 r.w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.Pod użytymi pojęciami:„przebudowa” – należy rozumieć definicję określoną w art. 3 pkt. 7a Ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), dalej „PrBud”.„rozbudowa” – należy rozumieć rodzaj budowy, w wyniku której powstaje nowa część istniejącego już obiektu budowlanego. W wyniku przeprowadzenia rozbudowy obiektu budowlanego, zwiększa się jego powierzchnia zabudowy (i powierzchnia użytkowa).„nadbudowa” – należy rozumieć rodzaj budowy, w wyniku której powstaje nowa część istniejącego już obiektu budowlanego. W wyniku przeprowadzenia nadbudowy pewnego obiektu budowlanego, zwiększa się jego wysokość (i powierzchnia użytkowa).„odbudowa” – należy rozumieć rodzaj budowy, w wyniku której powstaje nowy obiekt budowlany w miejscu istniejącego wcześniej obiektu, który uległ całkowitemu lub częściowemu zniszczeniu.Zamawiający w celu wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dopuszcza sytuację, w której Wykonawca wykaże, że wykonał dwie roboty spełniające wymagania określone w pkt. 1 powyżej, z których jedna spełnia warunek określony w pkt. 1 lit a),a druga w pkt. 1 lit. b) powyżej.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek może być spełniony łącznie przez wszystkich Wykonawców lub przez co najmniej jednego z Wykonawców (w zakresie dotyczącym ilości wykonanych robót budowlanych, a nie ich wartości - Zamawiający nie dopuszcza sumowania wartości robót w celu wykazania spełnienia tego warunku).2. Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:a) co najmniej 1 osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwiew specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń w rozumieniu „PrBud”, Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznychw budownictwie (Dz.U. z 2019 r. poz. 831), dalej „RMSFT” oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U.z 2019 r. poz. 1117), dalej „UOSZ” oraz posiadającą kwalifikacje do prowadzenia robót budowlanych przy zabytkach nieruchomych określone w art. 37c Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 r. poz. 282) - która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, legitymującą się co najmniej 5-letnim doświadczeniem (liczonym od dnia uzyskania uprawnień) w kierowaniu robotami budowlanymi w powyższej specjalności, która kierowała co najmniej 2 (dwoma) robotami budowlanymi polegającymi na nadbudowie lub przebudowie lub rozbudowie lub odbudowie budynku użyteczności publicznej/mieszkalnego wielorodzinnego, w zakres której wchodziły roboty ogólnobudowlane (w tym konstrukcyjne), sanitarne, oraz roboty elektrycznei teletechniczne i polegały na dostosowaniu istniejącego budynku do przepisów ppoż.,a wartość tej roboty (obejmującej cały wskazany wyżej zakres) była nie mniejsza niż 1.500.000,00 zł brutto.b) co najmniej 1 osobą przeznaczoną do pełnienia funkcji koordynatora, legitymującą się minimum 2 (dwu) letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie koordynowania lub nadzorowania robót związanych z przebudową lub nadbudową lub, rozbudową lub odbudową budynków użyteczności publicznej/mieszkalnych wielorodzinnych, w ramach których realizowane były roboty budowlane w branżach: ogólnobudowlana, konstrukcyjna, sanitarna, elektryczna i teletechniczna.c) co najmniej 1 osobą przeznaczoną do kierowania robotami w branży sanitarnej posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwiew specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeńw rozumieniu „PrBud”, „RMSFT” oraz „UOSZ”,d) co najmniej 1 osobą przeznaczoną do kierowania robotami budowlanymi w zakresie prac elektrycznych posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacjii urządzeń elektrycznych, bez ograniczeń w rozumieniu „PrBud”, „RMSFT” oraz „UOSZ”.e) co najmniej 1 osobą przeznaczoną do kierowania robotami budowlanymi w zakresie prac telekomunikacyjnych posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacjii urządzeń telekomunikacyjnych, bez ograniczeń w rozumieniu „PrBud”, „RMSFT” oraz „UOSZ”.Zamawiający dopuszcza łączenie maksymalnie dwóch funkcji określonych w pkt c)-e) powyżej.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek może być spełniony łącznie przez wszystkich Wykonawców lub przez co najmniej jednego z Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-04

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach