Przetargi.pl
„Przebudowa budynku przy ul. Tarnowskiego 1 do potrzeb funkcjonowania w nim ośrodka edukacyjnego Powiatowego Ogniska Baletowego w Jarosławiu”.

POWIAT JAROSŁAWSKI ogłasza przetarg

  • Adres: 37-500 Jarosław, ul. Jana Pawła II 17
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-06-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: POWIAT JAROSŁAWSKI
    ul. Jana Pawła II 17
    37-500 Jarosław, woj. podkarpackie
    REGON: 650900306
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.jaroslawski.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa budynku przy ul. Tarnowskiego 1 do potrzeb funkcjonowania w nim ośrodka edukacyjnego Powiatowego Ogniska Baletowego w Jarosławiu”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 725) w ramach zadania inwestycyjnego pod nazwą „Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku przy ul. Tarnowskiego 1”, stanowiących ETAP V realizacji ww. zadania inwestycyjnego, polegających na wymianie i renowacji stolarki okiennej i obejmujących swoim zakresem:1) wymianę zewnętrznych skrzydeł okiennych;2) renowację oraz ewentualną rekonstrukcję wewnętrznych skrzydeł okiennych;3) renowację oraz ewentualną rekonstrukcję ościeżnic okiennych przeprowadzoną na miejscu;4) renowację oraz ewentualną rekonstrukcję oryginalnych parapetów drewnianych;5) wymianę wtórnych parapetów;6) renowację okratowania okiennego.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakresu robót budowlanych i konserwatorskich niezbędnych do wykonania w ramach bieżącego zamówienia określa Dokumentacja projektowo-konserwatorska, stanowiąca Załącznik Nr 1 do SWZ, w której skład wchodzą:1) Projekt budowlany: Przebudowa, zmiana sposobu użytkowania, przebudowa wewnętrznej instalacji gazowej oraz budowa wentylacji mechanicznej w celu dostosowania do potrzeb ogniska baletowego budynku przy ul. Jana Tarnowskiego 1 w Jarosławiu;2) Dokumentacja konserwatorska stolarki okiennej część rysunkowa oraz część opisowa, w tym:a) Dokumentacja konserwatorska z dnia 08. 09. 2018 r.,b) Dokumentacja konserwatorska z marca 2024 r.,c) Opis techniczny,d) Zestawienie okien,e) Rysunki typów okien, detali, parapetów, skrzydeł;3) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych „STWiORB”;4) Decyzje i opinie, w tym:a) Decyzja Starosty Jarosławskiego Nr 797/2018 z dnia 14 listopada 2018 r. (znak: AB-AAB. 6740.754.2018) – pozwolenie na budowę,b) Decyzja Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 29. 10. 2018 r., znak: INR-II.5142.281.2018.PG,c) Decyzja Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 16. 04. 2024 r. znak: IRN-II.5142.72.2024.PG, zmieniająca decyzję z dnia 29. 10. 2018 r. znak: IRN-II.5142.281.2018.PG;d) Opinia konserwatorska z dnia 29. 03. 2024 r., znak: IRN-III.5183.76.2024.PG;5) Przedmiar robót konserwatorskich stolarki okiennej.3. Obecny stan techniczny i wizualny stolarki okiennej podlegającej wymianie, renowacji oraz ewentualnej rekonstrukcji w ramach niniejszego zamówienia przedstawia Dokumentacja fotograficzna, stanowiąca Załącznik Nr 1A do SWZ. 4. Pomimo przyjęcia przez Zamawiającego ryczałtowego charakteru wynagrodzenia umownego, w celu ułatwienia sporządzenia oferty Zamawiający udostępnia Wykonawcom w folderze pod nazwą: Załącznik Nr 1 do SWZ ZP.272.17.2024 - Dokumentacja projektowo-konserwatorska, Przedmiar robót konserwatorskich stolarki okiennej oraz Kosztorys ofertowy, które stanowić powinny jedynie podstawę do sporządzenia dokładnej wyceny robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia. Należy wycenić wszystkie roboty opisane w Przedmiarze robót konserwatorskich stolarki okiennej, z uwzględnieniem wszystkich kosztów pośrednich i bezpośrednich, jakie Wykonawca uzna za niezbędne w celu należytego wykonania przedmiotu zamówienia i osiągnięcia celu, któremu ma służyć, w tym zysk.5. Udostępniony przez Zamawiającego Przedmiar robót konserwatorskich stolarki okiennej, jak i Kosztorys ofertowy, należy traktować poglądowo, jedynie jako materiał pomocniczy, mający ułatwić prawidłowe obliczenie ryczałtowej ceny oferty w sposób opisany w SWZ. Nie mogą one stanowić jedynej podstawy do sporządzenia dokładnej wyceny robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia.6. W ramach wykonania / realizacji zamówienia, zgodnie z postanowieniami SWZ oraz umowy zawartej na wykonanie zamówienia, Wykonawca własnym staraniem i na własny koszt:1) zapewni Kierownika budowy posiadającego odpowiednie kwalifikacje do kierowania budową i niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania budową / robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 840, z późn. zm.) oraz przynależącego do właściwej izby samorządu zawodowego i posiadającego wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;2) zapewni dyplomowanego konserwatora dzieł sztuki do kierowania pracami konserwatorskimi i restauratorskimi oraz ich nadzorowania, posiadającego odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 840, z późn. zm.); 3) jeżeli będzie to konieczne lub wymagane przepisami prawa, zapewni innych kierowników robót branżowych, posiadających niezbędne uprawnienia budowlane, zgodne z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane i uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych lub spełniających wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależących do właściwych izb samorządów zawodowych i posiadających wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej;4) w razie wystąpienia konieczności wynikających z przepisów prawa, własnym staraniem i na własny koszt dokona zgłoszeń do odbioru wykonanych robót do odpowiednich inspekcji, służb i straży oraz dokona opłat z tytułu odbioru wykonanych robót przez odpowiednie inspekcje, służby i straże7. Wykonawca będzie zobowiązany: 1) udzielić Zamawiającemu na wykonany przedmiot zamówienia / umowy (wykonane roboty budowlane) rękojmi i gwarancji jakości na okres zadeklarowany przez Wykonawcę w złożonej ofercie, liczony od dnia odbioru całości przedmiotu zamówienia / umowy bez zastrzeżeń, który nie może być krótszy niż 48 miesięcy;2) zagospodarować we własnym zakresie zbędne materiały pochodzące z demontażu i odpady powstałe w toku własnych robót oraz ponieść koszty ich wywozu wraz z kosztami składowania i utylizacji;3) właściwie postępować z materiałami z demontażu oraz odpadami przeznaczonymi do utylizacji tj. w sposób określony przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2023 r. poz. 399);4) ponieść wszelkie koszty niezbędne do należytego wykonania zamówienia, w tym wszelkie opłaty związane z wykonaniem umowy, uprzednio nieprzewidziane, a wynikłe w trakcie lub w wyniku realizacji prac / robót związanych z wykonaniem zamówienia / umowy;5) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych, do ich wykonania bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi nieuzasadnionymi kosztami;6) w przypadku wystąpienia konieczności wykonania tzw. „robót dodatkowych”, do ich wykonania na podstawie tych samych czynników cenotwórczych (R, S, Kp, Kz, Z), jakie zostaną wykazane w Kosztorysie ofertowym złożonym przez Wykonawcę w wyniku wyboru jego oferty, jako najkorzystniejszej dla Zamawiającego, a w przypadku braku takich czynników cenotwórczych w złożonym Kosztorysie ofertowym oraz braku możliwości ich interpolacji, na podstawie czynników cenotwórczych zawartych w aktualnych cennikach Sekocenbud;8. Wykonawca zobowiązany będzie wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, postanowieniami niniejszej SWZ, zapisami własnej oferty oraz warunki określonymi postanowieniami Projektu umowy, stanowiącego Załącznik Nr 9 do SWZ.9. UWAGA: W przypadku zastosowania w opisie przedmiotu zamówienia nazw własnych produktów lub wyrobów, producentów, marek lub znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu służy tylko i wyłącznie określeniu parametrów zamawianych dostaw, usług lub robót budowlanych albo produktów lub wyrób, standardów jakościowych, technicznych i funkcjonalnych oraz doprecyzowaniu opisu przedmiotu zamówienia, a nie wyłonieniu lub preferowaniu konkretnego produktu lub wyrobu, producenta czy dostawcy. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Ofertą równoważną jest przedmiot (produkt lub wyrób) o takich samych lub lepszych parametrach funkcjonalnych, technicznych i jakościowych, spełniający minimalne parametry określone lub opisane przez Zamawiającego w dokumentach opisujących przedmiot zamówienia za pomocą nazw własnych produktów lub wyrobów, producentów, marek lub znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2) oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zamawiający informuje, że w przypadku ewentualnego zastosowania w opisie przedmiotu zamówienia znaku towarowego, za ofertę równoważną uznaje się ofertę spełniającą indywidualnie parametry wskazanego produktu lub wyrobu określone przez jego producenta. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, obowiązany jest wykazać, że oferowany przez niego przedmiot (produkt lub wyrób) spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty, opisujące parametry funkcjonalne, techniczne i jakościowe, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty, dopuszczające dany przedmiot (produkt lub wyrób) do użytkowania oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że jest on równoważny pod rygorem odrzucenia oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15 000,00 PLN (słownie złotych: piętnaście tysięcy 00/100).2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) w pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 419).3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert i musi obejmować cały okres związania ofertą, przy czym za termin wniesienia wadium w pieniądzu, wpłacone przelewem na rachunek bankowy, przyjmuje się termin uznania kwoty wadium w rachunek Zamawiającego (termin faktycznego wpływu i zaksięgowania środków na rachunku Zamawiającego potwierdzony przez bank prowadzący rachunek Zamawiającego).4. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy:1) dla przelewów krajowych: Santander Bank Polska S. A. nr rachunku 83 1500 1634 1216 3002 8476 0000;2) dla przelewów z zagranicy: Santander Bank Polska S. A. Kod SWIFT (BIC code): WBKPPLPP, numer IBAN: PL83150016341216300284760000.5. W tytule przelewu wpisać: Wadium przetargowe Nr referencyjny: ZP.272.17.2024.6. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2 – 4, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.8. Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium w innej formie niż w pieniądzu tj. w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2 – 4 muszą być opatrzone przez wystawcę (osobę uprawnioną do wystawienia tzn. przedstawiciela gwaranta lub poręczyciela) kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, muszą być wystawione na Powiat Jarosławski, ul. Jana Pawła II 17, 37 – 500 Jarosław oraz muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca będzie związany ofertą.9. Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta / poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium zgłoszone w terminie związania ofertą w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.10. Oryginały dokumentów, o których mowa powyżej w ust. 7 wystawione na Powiat Jarosławski w postaci elektronicznej i opatrzone przez wystawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym należy przekazać Zamawiającemu za pośrednictwem platformazakupowa.pl przy użyciu formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_jaroslawski/proceedings, tj. w miejscu publikacji SWZ lub poprzez dołączenie do oferty.11. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli Wykonawca nie wniósł wadium, lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. Terminowość wniesienia wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych.12. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, wadium (w każdej z dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, że łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej kwocie. W takim przypadku wnosząc wadium oprócz wskazania tytułem jakiego postępowania [Numer referencyjny: ZP.272.17.2024] wadium jest wnoszone należy również wskazać w czyim imieniu / w imieniu kogo jest wnoszone.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie:a) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 507, z późn. zm.),b) art. 108 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;2) spełniają warunki dotyczące:a) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, w zakresie określonym poniżej w ust. 2 pkt 1,b) zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie określonym poniżej w ust. 2 pkt 2 oraz pkt 3.2. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu odnośnie:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, z łączną sumą gwarancyjną tego ubezpieczenia nie mniejszą niż 700 000,00 zł (słownie złotych: siedemset tysięcy 00/100) na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia;2) zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dotyczącym dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia:a) co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie robotami budowlanymi, kierownikiem budowy, który posiada uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne i uprawnienia do kierowania budową / pracami (robotami budowlanymi) przy zabytkach nieruchomych lub spełniającego wymagania, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami oraz przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego i posiada wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,b) co najmniej jedną osobą odpowiedzialną za kierowanie pracami konserwatorskimi i restauratorskimi oraz ich nadzorowanie, dyplomowanym konserwatorem dzieł sztuki, który posiada odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje, o których mowa w art. 37a ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;3) zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dotyczącym posiadania doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał, co najmniej dwie (2) roboty budowlane lub konserwatorskie (2 zamówienia na roboty budowlane lub konserwatorskie) polegające na: renowacji, konserwacji, wymianie stolarki okiennej lub drzwiowej w budynku wpisanym do rejestru zabytków, o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN brutto każda.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-06-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach