Przetargi.pl
Przebudowa budynku pod potrzeby placówki opiekuńczo - wychowawczej

Powiat Oświęcimski - Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu ogłasza przetarg

  • Adres: 32-602 Oświęcim, ul. Wyspiańskiego 10
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. (033) 8449600 , fax. (033) 8449619
  • Data zamieszczenia: 2009-08-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Oświęcimski - Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu
    ul. Wyspiańskiego 10 10
    32-602 Oświęcim, woj. małopolskie
    tel. (033) 8449600, fax. (033) 8449619
    REGON: 07218165203113
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.oswiecim.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku pod potrzeby placówki opiekuńczo - wychowawczej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót ogólnobudowlanych dla zadania inwestycyjnego p.n:Przebudowa budynku pod potrzeby placówki opiekuńczo - wychowawczej. Istniejący budynek znajduje się w Kętach przy ul. 3-go Maja 22. Jest obiektem 3 kondygnacyjnym, podpiwniczonym, z poddaszem, pokryty dachem czterospadowym. Od zachodu znajduje się wybudowany później parterowy pawilon o płaskim dachu połączony przewiązką z budynkiem głównym. Do chwili obecnej w budynku głównym znajdowały się sale lekcyjne, portiernia z wydzielonym pokojem socjalnym i sanitariaty. W piwnicy znajdują się pomieszczenia nowej kotłowni gazowej z oddzielnym wejściem z terenu, pomieszczenia starej kotłowni węglowej i pomieszczenia magazynowe. Od zachodu w niskiej części z oddzielnym wejściem mieści się mieszkanie. Dostosowanie istniejącego obiektu do potrzeb projektowanej placówki opiekuńczo-wychowawczej dla dzieci przeprowadza się możliwie niewielkim kosztem. Na każdej kondygnacji przewidziano oprócz pokoi sypialnych 2, 3 i 4 osobowych dla dzieci, pomieszczenia wypoczynkowe z kącikiem TV, stanowiskami komputerowymi, pomieszczenia higieniczno-sanitarne, kuchenkę z jadalnią. W piwnicy przewidziano salkę do gier ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych. Pozostałe pomieszczenia w piwnicy będą miały funkcję magazynową. Kotłownię gazową pozostawia się bez zmian. W pawilonie parterowym zaprojektowano pomieszczenia dla administracji i terapeutów. Istniejące mieszkanie nie jest objęte robotami. Dane techniczne budynku: Stan istniejący : Stan projektowany : Powierzchnia zabudowy 400,98 m2 400,98 m2 Powierzchnia użytkowa 788,80 m2 792,91 m2 Kubatura 2.450 m3 2.450 m3 Wysokość budynku : budynek główny 12,70m 12,70 m pawilon 3,85 m 3,85 m Zakres prac obejmuje : - zagospodarowanie terenu ( opaska wokół budynku, chodniki i parkingi, ogrodzenie) - przyłącze wody - roboty budowlano-konstrukcyjne ( docieplenie fundamentów, podłoga na gruncie, ściany, roboty murowe, konstrukcyjne, nadproża, stolarka okienna i drzwiowa, posadzki, tynki, okładziny wewnętrzne, malowanie, sufity podwieszone, obudowa pionów, strop nad ostatnia kondygnacją, mocowanie płyt OSB do konstrukcji dachu, pokrycie dachu nad przewiązką i pawilonem, elewacje oraz zewnętrzne roboty towarzyszące) - instalację wody - węzeł ciepłej wody użytkowej - instalację hydrantową - kanalizację sanitarną - instalację centralnego ogrzewania - instalacje wewnętrzne elektryczne - instalację odgromową i wyrównawczą - instalację TV dozorowej ,instalację telewizji, instalację teletechniczną, komputerową, i domofon - systemy alarmowe i sterowanie oddymianiem Zamawiający posiada aktualne pozwolenie na budowę wydane przez Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu oraz warunki techniczne wykonania przyłącza wodociągowego wydane przez Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Kętach. Od Wykonawcy wymaga się sprawdzenia w terenie warunków wykonania zamówienia. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia robót uzupełniających zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. W przypadku realizacji przedmiotu zamówienia z wykorzystaniem podwykonawców, obowiązkiem Wykonawcy jest wpisanie w zał. nr 7 do SIWZ wszystkich zakresów prac powierzonych do wykonania podwykonawcom z podaniem ich wartości. Jeżeli Wykonawca wykona zadanie siłami własnymi to Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do zaznaczenia tej informacji w zał. nr 7 do SIWZ. Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452152157
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100) należy wnieść w terminie do dnia 18 września 2009 r. do godz. 11.00. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni. Wadium może być wniesione w pieniądzu; w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Andrychowie, ul. Krakowska 112, 34-120 Andrychów, Oddział Oświęcim, ul. Kościelna 1, 32-600 Oświęcim - nr rachunku: 32 8123 0000 0012 0001 2000 0100 w taki sposób, aby przed upływem terminu składania ofert wadium znajdowało się na ww. rachunku. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego w Oświęcimiu, ul. Wyspiańskiego 10, pokój nr 218 na II piętrze. Z treści gwarancji lub poręczenia winno wynikać bezwarunkowo, że na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, Gwarant lub Poręczyciel zobowiązuje się do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 ustawy - PZP, tj. w przypadku gdy Wykonawca: - odmówi podpisania umowy w sprawie zmówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Jeżeli Wykonawca nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego. Wadium zostanie zwrócone zgodnie z art. 46 ustawy PZP
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r - Prawo zamówień publicznych (PZP) Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana w oparciu o następujące kryteria: a/ posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień b/ posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zrealizowali w ciągu ostatnich 5 lat co najmniej 1 robotę ogólnobudowlaną wartości powyżej 1 000 000 zł brutto i załączyli dokument potwierdzający, że robota ta została wykonana należycie c/ znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia d/ nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie przepisów art. 24 ust. 1 i 2 ustawy PZP 2) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w załączniku nr 3 do SIWZ wg formuły spełnia - nie spełnia. 3) Zamawiający dopuszcza składanie ofert wspólnie przez kilku Wykonawców działających w ramach konsorcjum, przy zachowaniu warunków określonych w załączniku nr 3 do niniejszej SIWZ. W w/w przypadku Wykonawcy mogą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego Zamawiający zażąda umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH OD WYKONAWCÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ W POSTĘPOWANIU 1. Wypełniony formularz ofertowy. 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku reprezentacji przez pełnomocnika wymagane jest załączenie pełnomocnictwa w stosownej formie. W przypadku składania oferty wspólnej dokument, o którym mowa w niniejszym punkcie składa każdy uczestnik konsorcjum oddzielnie. Jeżeli chociaż jeden z nich będzie podlegał wykluczeniu, to wykluczony zostanie wykonawca - konsorcjum. 3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (za aktualne uważa się zaświadczenie wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert). W przypadku składania oferty wspólnej, dokument, o którym mowa w niniejszym punkcie składa każdy uczestnik konsorcjum oddzielnie. Jeżeli chociaż jeden z nich będzie podlegał wykluczeniu, to wykluczony zostanie wykonawca - konsorcjum. 4. Aktualne zaświadczenie z ZUS o nie zaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (za aktualne uważa się zaświadczenie wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed upływem terminu składania ofert). W przypadku składania oferty wspólnej, dokument, o którym mowa w niniejszym punkcie składa każdy uczestnik konsorcjum oddzielnie. Jeżeli chociaż jeden z nich będzie podlegał wykluczeniu, to wykluczony zostanie wykonawca - konsorcjum. 5. Polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, w zakresie kontraktowym i deliktowym na sumę gwarancyjną nie niższą niż 500 000 złotych oraz, jeżeli termin ważności polisy jest krótszy niż termin wykonania zamówienia, oświadczenie Wykonawcy o przedłużeniu ważności polisy na okres realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku wygrania przetargu. W przypadku składania oferty wspólnej przez konsorcjum warunek ten mogą spełniać łącznie uczestnicy konsorcjum. 6. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu wszystkich warunków określonych w art.22 ust 1 oraz art. 24 ust 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z załącznikiem nr 4 do Specyfikacji. W przypadku składania oferty wspólnej, dokument, o którym mowa w niniejszym punkcie składa każdy uczestnik konsorcjum oddzielnie. Jeżeli chociaż jeden z nich będzie podlegał wykluczeniu, to wykluczony zostanie wykonawca - konsorcjum. 7. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy PZP (zgodnie z załącznikiem nr 8 do SIWZ). W przypadku składania oferty wspólnej, dokument, o którym mowa w niniejszym punkcie składa każdy uczestnik konsorcjum oddzielnie. Jeżeli chociaż jeden z nich będzie podlegał wykluczeniu, to wykluczony zostanie wykonawca - konsorcjum. 8. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych co najmniej w wysokości 300.000 zł lub zdolność kredytową Wykonawcy co najmniej w wysokości 300.000 zł , wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zgodnie z art. 70 ustawy prawo bankowe przez zdolność kredytową rozumie się zdolność do spłaty zaciągniętego kredytu wraz z odsetkami. Oceny tej dokonuje wyłącznie bank. Informacja banku o Wykonawcy ( np. opinia, zaświadczenie dla wszystkich zainteresowanych itp.) nie zawierająca danych co najmniej w kwotach określonych w zdaniu pierwszym tego punktu specyfikacji oraz informacje zawierające dane typu: kwota siedmiocyfrowa itp. bez określonej kwoty w złotych nie będzie uwzględniana przy ocenie spełnienia wymogów i uznana przez Zamawiającego jako brak wymaganego dokumentu. W przypadku składania oferty wspólnej przez konsorcjum warunek ten mogą spełniać łącznie uczestnicy konsorcjum. 9. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia zgodnie z załącznikiem nr 5 niniejszej specyfikacji. Wymaga się wykonania co najmniej jednej roboty ogólnobudowlanej o wartości powyżej 1 000 000 zł brutto. Fakt wykonania takiej roboty musi być potwierdzony referencjami lub protokołem odbioru wykonanych robót. W przypadku składania oferty wspólnej przez konsorcjum warunek ten mogą spełniać łącznie uczestnicy konsorcjum. 10. Wykaz osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych. W szczególności stwierdzających, że osoby które będę uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do prowadzenia robót wraz z dokumentami (wpis do Izby Inżynierów) wg załącznika nr 6 do Specyfikacji. W przypadku składania oferty wspólnej przez konsorcjum warunek ten mogą spełniać łącznie uczestnicy konsorcjum. 11. Wskazanie przez Wykonawcę części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom lub oświadczenie, że zadanie będzie wykonane w całości siłami własnymi, zgodnie z załącznikiem nr 7 do Specyfikacji. 12. Oświadczenie Wykonawcy, że informacje zawarte na danych stronach oferty stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej (Dz. U. z 2003 r. nr 153 poz. 1503 z późn. zm). 13. Dowód złożenia wadium. 14. Kosztorys ofertowy z zestawieniem zastosowanych składników cenotwórczych i cen zastosowanych materiałów i sprzętu Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie 2, 3 i 4 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. Dokumenty, o których mowa w punkcie a) i c) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w punkcie b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punktach a), b), c), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. UWAGA: Wszystkie dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. Ocena spełnienia warunków będzie dokonywana w oparciu o oświadczenia Wykonawcy i dokumenty wymagane zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, potwierdzające ich spełnienie na zasadzie spełnia - nie spełnia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.oswiecim.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach