Przetargi.pl
Przebudowa budynku mieszkalnego przy ul. Sikornik 12A w Bielsku-Białej

Miasto Bielsko-Biała – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 43-300 Bielsko-Biała, Lipnicka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 33 499 06 02, , fax. 33 499 06 02; 499 06 11
  • Data zamieszczenia: 2019-04-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Bielsko-Biała – Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    Lipnicka 26
    43-300 Bielsko-Biała, woj. śląskie
    tel. 33 499 06 02, , fax. 33 499 06 02; 499 06 11
    REGON: 07001907700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku mieszkalnego przy ul. Sikornik 12A w Bielsku-Białej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy budynku mieszkalnego przy ul. Sikornik 12A w Bielsku-Białej w zakresie: a) remontu elewacji i dachu, b) wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, c) izolacji ścian fundamentowych (poziomych i pionowych), d) docieplenia stropu nad I piętrem, e) przebudowy istniejących i dobudowy nowych przewodów kominowych, f) przebudowy mieszkań polegających na wydzieleniu łazienek, przebudowie kuchni, g) remoncie klatek schodowych i korytarzy, h) remoncie i przebudowie instalacji elektrycznej, wod-kan oraz i) wykonanie przyłącza i instalacji gazowej grzewczej w budynku. 2. Prace objęte niniejszym zamówieniem będą realizowane w dwóch etapach: a) I etap przedmiotowego zadania obejmuje – realizację całego zakresu robót budowlanych określonych w dokumentacji projektowej i umowie za wyjątkiem instalacji gazowej grzewczej, w terminie wskazanym w § 2 umowy od dnia przekazania placu budowy, b) II etap przedmiotowego zadania obejmuje – realizację robót w zakresie wykonania instalacji gazowej grzewczej, która nastąpią po uzyskaniu przez Zamawiającego prawomocnego pozwolenia na budowę tej instalacji. Prace nad uzyskaniem niniejszego pozwolenia są w toku. 3. Przedmiotowy budynek położony jest na działce o numerze ewidencyjnym: 1149; obręb 0006 Żywieckie Przedmieście, jednostka ewidencyjna Bielsko-Biała. Działka w kształcie prostokąta, graniczy od północy z działką nr: 556/5, od wschodu z: 555/6 i 556/5, od zachodu z : 557/7, od południa z działką 1148 zabudowaną przez budynek mieszkalny o nr. Sikornik 12. Wejście do budynku objętego postępowaniem znajduje się od strony południowej od strony podwórka wspólnego dla budynku Sikornik 12A i budynku Sikornik 12. Wjazd na teren podwórka znajduje się od strony wschodniej przez nową bramę i furtkę. Budynek objęty postępowaniem wybudowany w 1909 r, wpisany jest do Gminnej Ewidencji Zabytków miasta Bielsko-Biała. Budynek zawiera dwie kondygnacje nadziemne mieszkalne, poddasze nieużytkowe i jest częściowo podpiwniczony. Budynek stanowi oficynę budynku Sikornik 12. Dach budynku jednospadowy o kącie nachylenia połaci 14º, spadek dachu w kierunku południowym. Dach z pełnym deskowaniem pokryty papą termozgrzewalną. W centralnej części budynku od strony elewacji południowej znajduje się klatka schodowa z jednobiegowymi schodami oraz poprzeczny do niego korytarz od strony północnej z którego prowadzą wejścia do mieszkań. W budynku znajduje się 9 lokali mieszkalnych. Od strony południowej znajduje się przybudówka z ogólnodostępnymi toaletami. W piwnicy znajdują się komórki lokatorskie oraz pomieszczenia gospodarcze. Budynek posadowiony jest bezpośrednio na ścianach fundamentowych kamienno-ceglanych. Konstrukcję nośną budynku tworzą masywne ściany murowane z cegły pełnej o zmiennej grubości. Stropy nad piwnicą oraz nad częściami komunikacyjnymi wykonano jako odcinkowe – sklepienia ceglane, natomiast pozostałe stropy drewniane oparte na ścianach nośnych.. Budynek o wymiarach : całkowita wysokość 8,20 m; długość – 221,30 m; szerokość – 8,94m; liczba kondygnacji podziemnych – 1; liczna kondygnacji nadziemnych – 2; powierzchnia zabudowy – 181 m2; powierzchnia użytkowa – 256,6 m2, z tego powierzchnia parteru – 122,7m2; powierzchnia I piętra 133,9m2; powierzchnia piwnic – 45,1m2. Budynek posiada przyłącze wody, energii elektrycznej, kanalizacji sanitarnej. 4. Termin wykonania całości, tj. I i II etapu, przedmiotu zamówienia – do 6 miesięcy od dnia przekazania placu robót. Termin przekazania placu robót – do 7 dni od dnia zawarcia umowy. 5. Opis przedmiotu zamówienia: 1) Zakres prac dla całości zamówienia realizowane w etapie I i II obejmuje w szczególności: a) wykonanie robót rozbiórkowych, b) remont elewacji w tym min.: demontaż zbędnych okuć, tabliczek informacyjnych, zniszczonych uchwytów flagowych, wsporników, zbędnych kabli, skucie tynków na ścianach zewnętrznych do lica cegły w obrębie uszkodzeń, wykonanie nowych zapraw tynkarskich, naprawa elewacji ceglanej i cokołu kamiennego, c) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i ścian parteru – izolacja pozioma i pionowa, w tym: odcinkowe odkopanie ścian fundamentowych, wykonanie izolacji poziomej przeciw wilgoci podciąganej kapilarnie, wykonanie izolacji posadzek, wykonanie izolacji pionowej ścian piwnicznych i fundamentowych, d) wzmocnienie elementów konstrukcyjnych budynku, w tym wzmocnienie stropów, ścian, e) remont i dobudowę przewodów kominowych dymowych, dymowych i wentylacyjnych, w tym rozbiórka fragmentów ścian i kominów pod projektowane przewody kominowe, dobudowa niezbędnych przewodów kominowych wraz z ich otynkowaniem w mieszkaniach, na poddaszu i nad dachem, f) remont mieszkań i, w przypadku jeśli nie posiada, wyposażenie każdego mieszkania w ogrzewanie, urządzenia do podgrzewania posiłków – kuchenkę, zlewozmywak,, miskę ustępową, natrysk lub wannę, umywalkę, i oświetlenie elektryczne, w tym: wykonanie ścianek działowych systemowych z płyt g-k na ruszcie stalowym wydzielających w mieszkaniach toalety, demontaż posadzek w mieszkaniach, wykonanie nowych podłóg z płytek gresowych lub paneli podłogowych, demontaż nieużytkowanych pieców kaflowych w mieszkaniach, montaż nowych urządzeń ogrzewania pomieszczeń, g) remont instalacji elektrycznej w mieszkaniach i klatce schodowej, h) wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej, i) wykonanie instalacji grzewczej gazowej w budynku, j) remont instalacji anteny zbiorczej RTV, w tym demontaż anten satelitarnych i anten TV oraz przełożenie na zbiorczą antenę na dach, k) remont bądź wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, w tym; demontaż obróbek blacharskich, parapetów i wymiana na nowe, l) remont klatki schodowej, w tym demontaż ustępów ogólnodostępnych na klatce schodowej m) częściowa wymiana i wzmocnienie więźby dachowej, n) wymiana pokrycia dachowego, w tym: demontaż drabinek śnieżnych, wyłazów dachowych, ław kominiarskich i wymiana na nowe, wykonanie nowego pokrycia dachowego, o) inne prace konieczne do realizacji zamówienia, niezbędne do wykonania z punktu widzenia obowiązujących przepisów i wymogów prawa, p) zagospodarowanie odpadów. q) po wykonaniu robót uzyskanie i przedłożenie Zamawiającemu wszelkich wymaganych prawem protokołów odbiorów przy czym koszty uzyskania tych protokołów ponosi wykonawca. 2) przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z wytycznymi, które zostały szczegółowo przedstawione w Opisie przedmiotu Zamówienia, stanowiącym załącznik nr 15 do Specyfikacji oraz w Dokumentacji Projektowej pierwotnej i zamiennej, stanowiącej łącznie załącznik nr 2 do Specyfikacji, obejmującej: a) Projekt budowlano-wykonawczy remontu budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Sikornik 12A w Bielsku-Białej, stanowiący zał. nr 2a, b) Projekt budowlany Budowy wewnętrznej instalacji gazu w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Sikornik 12A w Bielsku-Białej, stanowiący zał. nr 2c, c) Projekty budowlane zamienne (z elementami projektu wykonawczego) gazowej instalacji grzewczej w lokalach mieszkalnych oraz dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych w zakresie oświetlenia i oznakowania budynku do projektu budowlano-wykonawczego remontu budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Sikornik 12A w Bielsku-Białej, stanowiące zał. 2b i 2d d) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, stanowiące odpowiednio załączniki nr 2e1, 2e2, 2e3, 2e4, 2e5, e) Pozwolenie na budowę – decyzja Prezydenta Miasta Bielska-Białej nr 46/2016 z dnia 19.01.2016r., stanowiące zał. nr 2g, f) przedmiar robót, stanowiący zał. nr 2f, w części obejmującej przedmiot zamówienia. 6. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy zostały określone w opisie przedmiotu zamówienia, czyli Dokumentacji Projektowej i Specyfikacji technicznej remontu budynku. Dokumenty te wskazują parametry wszystkich materiałów i urządzeń, które będą musiały być użyte do realizacji przedmiotu zamówienia jak również zasady wiedzy technicznej wymagane do wykonania robót objętych zamówieniem. Uwzględniają także wszystkie elementy, które mają wpływ na koszty związane z eksploatacją przedmiotu zamówienia. Dokumenty opisujące przedmiot zamówienia są tak precyzyjne, że bez względu na fakt, kto będzie Wykonawcą przedmiotu zamówienia jedyną różnicą będą zaoferowane ceny, tzn. że przedmiot zamówienia jest zestandaryzowany – identyczny, niezależnie od tego, który z Wykonawców go wykona. 8. Dokumentacja Projektowo-Budowlana w wersji papierowej udostępniona jest do wglądu w Administracji Domów Mieszkalnych, 43-300 Bielsko-Biała, ul. Krasińskiego 5, w godzinach od 8:00 do 14:00 lub w siedzibie Zamawiającego, Bielsko-Biała ul. Lipnicka 26, pokój nr 3a, w godzinach od 8:00 do 14:00. W przypadku gdy Wykonawca wyrazi chęć pobrania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w wersji papierowej, koszt całości materiałów przetargowych wynosi 150,00 zł brutto.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy Zamawiający wymaga, aby oferta była zabezpieczona wadium w kwocie 23.900,00 zł (sł: dwadzieścia trzy tysiące dziewięćset złotych). 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniu spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr 92 1240 4142 1111 0000 4829 4489 z opisem przelewu „Wadium w post. Nr ZGM/DZ/73/2019/ADM – Przebudowa budynku przy ul. Sikornik 12A w Bielsku-Białej”. w takim terminie, aby było do dyspozycji Zamawiającego na rachunku bankowym w terminie otwarcia ofert, tj. w dniu 17.05.2019r. o godz. 12:15. Dowód wpłacenia wadium powinien być dołączony do oferty. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, dokument wadialny musi zawierać zapisy gwarantujące prawo Zamawiającego do egzekwowania należności bez zwłoki (tzn. bezwarunkowo i na pierwsze wezwanie Zamawiającego). Oryginał dokumentu wadialnego należy dołączyć do oferty. 5. Oferta Wykonawcy, który nie wniósł wymaganego wadium lub wadium wniesione zostało nieprawidłowo, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. 6. Zgodnie z art. 46 ust. 1 ustawy wadium zostanie zwrócone wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, za wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 7. Zgodnie z art. 46 ust. 1a i 2 ustawy z zastrzeżeniem ust. 4a, wadium zostanie zwrócone niezwłocznie: 1) po zawarciu umowy oraz wniesieniu należytego wykonania umowy Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, 2) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2, pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci przelewem na rachunek z którego zostało wpłacone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew. 11. Wadium wniesione w formie niepieniężnej Zamawiający zwróci zgodnie z dyspozycją gwaranta lub poręczyciela, zawartą w dokumencie gwarancji lub poręczenia. W przypadku braku takiej dyspozycji, dokument wadialny zostanie zwrócony na adres siedziby Wykonawcy. 12. Zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oprócz dokumentów wymienionych w pkt III. 3) - III. Wykonawca składa: 1) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do Specyfikacji (punkt I oświadczenia), 2) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do Specyfikacji (punkt I oświadczenia), 2. Oprócz oświadczeń wymienionych w ust. 1 Wykonawca zobowiązany jest złożyć, celem potwierdzenia spełniania warunków dodatkowych zawartych w Specyfikacji: 1) wypełniony formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do Specyfikacji, 2) szczegółowy kosztorys ofertowy, sporządzony wg reguł określonych w Rozdziale VII, 3) wykaz części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom oraz dane identyfikujące podwykonawców, jeżeli już na etapie składania oferty przewiduje powierzenie części podwykonawcom, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 9 do Specyfikacji, 4) oświadczenie o wypełnieniu obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 rozporządzenia RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskał w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 13 do Specyfikacji, 5) oryginał lub notarialnie poświadczoną kopię pełnomocnictw osób podpisujących ofertę w imieniu Wykonawcy, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty. 6) dowód wpłaty wadium. 3. W przypadku złożenia oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (konsorcjum lub spółka cywilna) ustanawiają oni pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego z uwzględnieniem wymogu odpowiedzialności solidarnej. W takich wypadkach każdy z członków konsorcjum (wspólników spółki cywilnej), indywidualnie składa dokumenty wymienione w ust.1. 4. Wykonawca, który powołuje się, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, na zasoby innych podmiotów – podwykonawców, dla wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia, zamieszcza informację o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 (pkt II oświadczenia).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach