Przetargi.pl
„Przebudowa budynku mieszkalnego dwulokalowego w Komorowie oraz zmiana sposobu użytkowania jego części z funkcji mieszkalnej na obiekt kultury”

GMINA MICHAŁOWICE ogłasza przetarg

  • Adres: 05-816 Reguły, Aleja Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-05-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA MICHAŁOWICE
    Aleja Powstańców Warszawy 1
    05-816 Reguły, woj. mazowieckie
    REGON: 013269290
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.michalowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa budynku mieszkalnego dwulokalowego w Komorowie oraz zmiana sposobu użytkowania jego części z funkcji mieszkalnej na obiekt kultury”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie budynku mieszkalnego dwulokalowego oraz zmianę sposobu użytkowania jego części (lokal nr 1) z funkcji mieszalnej na obiekt kultury służący lokalnej społeczności.2. Roboty budowlane Wykonawca wykonana w oparciu o następujące dokumenty Zamawiającego:1) Decyzję Starosty Pruszkowskiego nr 1802/2022 z dnia 26.10.2022 r. zatwierdzającą projekt zagospodarowania terenu i projekt architektoniczno-budowlany oraz udzielająca pozwolenia na przebudowę budynku mieszkalnego dwulokalowego oraz zmianę sposobu użytkowania jego części lokalu nr 1 z funkcji mieszkalnej na obiekt kultury służący lokalnej społeczności przy ul. Marii Dąbrowskiej 12/20 dz. nr ew. 1249 obr. Komorów Osiedle gm. Michałowice,2) Decyzję MPWIS nr DE ZNS/01263/2022 z dnia 08.07.2022 r.,3) Warunki przyłączenia do sieci dystrybucyjnej na 21-G1/WP/11789 z dnia 17.01.2022 r. (oraz zawartą umowę z gestorem sieci). 3. Zakres robót budowlanych dotyczy m. in.:1) branży architektoniczno-budowlanej – przebudowa pomieszczeń, schodów zewnętrznych, podjazdu dla osób niepełnosprawnych, ocieplenia ścian zewnętrznych, położenia nowej warstwy papy termozgrzewalnej na dachu, powiększenia wejść, wymiany dwóch okien wraz z częściowym zamurowaniem otworów okiennych, wymiana drzwi wewnętrznych i zewnętrznych, 2) branży sanitarnej – wymiana instalacji zimnej i ciepłej wody oraz instalacji centralnego ogrzewania, montaż instalacji wentylacji mechanicznej, 3) branży elektrycznej – budowa nowej instalacji, budowa nowej wewnętrznej linii zasilającej do budynku, montaż oświetlenia. oraz:4) wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym sporządzenie inwentaryzacji geodezyjnej i sporządzenie raportów z rozruchu urządzeń;5) dokonanie wszelkich niezbędnych uzgodnień, sprawdzeń, zgłoszeń, niezbędnych do oddania obiektu do użytkowania i jego prawidłowego działania.4. Pełen zakres przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji robót Zamawiający określił w dokumentacji technicznej, stanowiącej załącznik nr 6 do SWZ, na którą składają się wymienione poniżej dokumenty:1) Przedmiar „Przebudowa budynku mieszkalnego Komorów, ul. Marii Dąbrowskiej 12/20”, 2) Przedmiar „Wymiana istniejących wlz-ów dla zasilania budynku mieszkalnego dwulokalowego”,3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowalnych (dalej: STWiORB) dla „Przebudowy budynku mieszkalnego dwulokalowego oraz zmiana sposobu użytkowania jego części lok. nr 1 z funkcji mieszkalnej na obiekt służący lokalnej społeczności,4) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowalnych (dalej: STWiORB) „Wymiana istniejących wlz-ów dla zasilania budynku mieszkalnego dwulokalowego”,5) Projekt budowlany (architektoniczno-budowlany i zagospodarowania) „Przebudowa budynku mieszkalnego dwulokalowego oraz zmiana sposobu użytkowania jego części lok. nr 1 z funkcji mieszkalnej na obiekt służący lokalnej społeczności”,6) Projekt techniczny (branża sanitarna i elektryczna),7) Zmiany nieistotne do projektu budowlanego,8) Projekt wykonawczy „Przebudowa budynku mieszkalnego dwulokalowego oraz zmiana sposobu użytkowania jego części lok. nr 1 z funkcji mieszkalnej na obiekt służący lokalnej społeczności”,9) Projekt wykonawczy „Wymiana istniejących wlz-ów dla zasilania budynku mieszkalnego dwulokalowego”.5. Obiekt po zrealizowaniu robót budowalnych na podstawie dokumentacji musi spełniać warunki ochrony przeciwpożarowej i higieniczno-sanitarnej.6. Roboty budowalne będą częściowo prowadzone na terenie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Komorowie (w zakresie wewnętrznej linii zasilającej), w okresie funkcjonowania szkoły, dlatego Wykonawca zobowiązany będzie do zabezpieczenia terenu robót z należytą starannością oraz do uzgodnienia z Zamawiającym i Dyrekcją Szkoły harmonogramu prac, a także do uprzedzenia z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem o wszelkich robotach, jakie mogą mieć wpływ na funkcjonowanie obiektu (np. nadmierny hałas, przerwa w dostawie energii elektrycznej itp.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do przetargu Wykonawca zobowiązany jest w terminie do składania ofert wnieść wadium w wysokości 4.500,00 zł.2. Wadium może być wnoszone w jednej z form wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.1) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Gmina Michałowice, Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1Bank Spółdzielczy w RaszynieNR KONTA: 86 8004 0002 2007 0009 0623 0002z dopiskiem: wadium na: „Przebudowa budynku mieszkalnego dwulokalowego w Komorowie oraz zmiana sposobu użytkowania jego części z funkcji mieszkalnej na obiekt kultury” – ZP.271.1.20.20232) Tytuł przelewu winien umożliwić identyfikację przetargu, którego dotyczy wadium oraz określać podmiot, w którego imieniu jest wpłacane – w przypadku jeśli przelewu nie dokonuje Wykonawca składający ofertę. Celem właściwej identyfikacji wpłaty z tytułu wadium powinny zawierać w tytule przelewu znak sprawy postępowania.3) Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu rozumie się gdy w wyznaczonym terminie, tj. do upływu terminu składania ofert (oznaczonego datą i godziną) nastąpi uznanie kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego.3. Do oferty należy załączyć:1) kopię dokumentu, potwierdzającego wniesienie wadium w pieniądzu potwierdzoną za zgodność z oryginałem lub oryginał dokumentu określonego w art. 97 ustawy Pzp.4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zaliczenia na poczet wadium jakichkolwiek środków finansowych znajdujących się na koncie Zamawiającego z innych tytułów. Wszelkie wnioski lub oświadczenia Wykonawcy w tym zakresie zostaną uznane za bezskuteczne.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.6. Wszystkie dokumenty, o których mowa w art. 97 ustawy Pzp., potwierdzające wniesienie wadium, powinny być bezwarunkowe i nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego oraz muszą zawierać zgodnie z obowiązującym prawem następujące elementy:1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), a w przypadku Wykonawców występujących wspólnie nazwy wszystkich Wykonawców, beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,2) znak i/lub nazwę postępowania, którego dotyczy,3) kwotę gwarancji,4) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,5) Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich.7. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:wpis do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.O zamówienie publiczne mogą również ubiegać się osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej, a więc nie posiadają wpisu do KRS, CEIDG ani do rejestrów zawodowych lub handlowych.2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie.3) Sytuacja ekonomiczna i finansowa:Wykonawca powinien wykazać, że posiada:a) środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 50.000,00 zł.b) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną ubezpieczenia nie mniejszą niż 300.000,00 zł. W przypadku ustalenia limitu sumy gwarancyjnej ubezpieczenia na jedno zdarzenie suma ta nie może być niższa niż 300.000,00 zł.4) Zdolność techniczna lub zawodowa:a) doświadczenie Wykonawcy:Wykonawca powinien wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat, przed terminem składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie i zgodnie z przepisami prawa budowlanego, co najmniej:2 roboty polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji obiektów użyteczności publicznej.UWAGA !!! W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa powyżej musi spełniać w całości przynajmniej jeden z Wykonawców.Informacje dodatkowe:Przez pojęcia „Budowa, przebudowa i remont” Zamawiający rozumie definicje wynikające z Art. 3 ust. 2 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane tj.:„Ilekroć w ustawie jest mowa o:budowie – należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego,przebudowie – należy przez to rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznychremoncie – należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.”Pojęcie "modernizacja" mieści się w zakresie pojęciowym "remontu", "przebudowy" albo "rozbudowy" – zgodnie ze stanowiskiem GUNB w sprawie pojęcia „modernizacja”.Przez pojęcie „budynek użyteczności publicznej” należy rozumieć budynek zgodny z definicją wynikającą z § 3 ust. 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie tj.:„budynek użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny”.Zamawiający nie uzna za wystarczające wykazanie się wykonaniem obiektów przemysłowych wielkogabarytowych typu hale stalowe, hale systemowe, hale przemysłowe, magazyny, garaże i myjnie samochodowe.b) dysponowania osobami:Wykonawca skieruje do realizacji zamówienia osoby odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi, posiadające kwalifikacje zawodowe oraz uprawnienia niezbędne do wykonania zamówienia publicznego w odpowiedniej specjalności:1) min. 1 osobę (Kierownik robót budowlanych) – posiadającą:- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w branży konstrukcyjno-budowlanej, zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym,- doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w obiektach użyteczności publicznej;2) min. 1 osobę (Kierownik robót sanitarnych) – posiadającą:- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych, zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym,- doświadczenie w kierowaniu robotami sanitarnymi w obiektach użyteczności publicznej;3) min. 1 osobę (Kierownika robót elektrycznych) – posiadającą:- uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z obowiązującym prawem budowlanym,- doświadczenie w kierowaniu robotami elektrycznymi w obiektach użyteczności publicznej.Do wykazu osób należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowane osoby posiadają wymagane uprawnienia i przynależą do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane oraz posiadają wymagane doświadczenie.Pod pojęciem „doświadczenie w kierowaniu robotami” rozumie się należyte ukończenie co najmniej 2 robót polegających na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji obiektów użyteczności publicznej.Przez pojęcie „budynek użyteczności publicznej” rozumie zgodnie z wyjaśnieniem podanym powyżej.Informacje dodatkowe:W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych przez osobę wskazywaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez taką osobę uprawnień wydanych na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, o ile ich zakres odpowiada zakresowi wymaganych uprawnień mając na względzie zakres uprawnień niezbędny do realizacji zamówienia lub jest szerszy.Dopuszcza się również kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r., poz. 220 ze zm.) oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117 ze zm.) zgodnie z którymi przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).c) dysponowania sprzętem:Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-24

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach