Przetargi.pl
Przebudowa budynku internatowego nr 4 na terenie Centrum Szkolenia Policji w Legionowie – dokończenie robót budowlanych oraz rozszerzenie zakresu robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”

CENTRUM SZKOLENIA POLICJI W LEGIONOWIE ogłasza przetarg

  • Adres: 05-119 Legionowo, ul. Zegrzyńska 121
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. (47) 725 52 57 , fax. (47) 725 35 85
  • Data zamieszczenia: 2022-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: CENTRUM SZKOLENIA POLICJI W LEGIONOWIE
    ul. Zegrzyńska 121
    05-119 Legionowo, woj. mazowieckie
    tel. (47) 725 52 57, fax. (47) 725 35 85
    REGON: REGON 011968687
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.csp.edu.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku internatowego nr 4 na terenie Centrum Szkolenia Policji w Legionowie – dokończenie robót budowlanych oraz rozszerzenie zakresu robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie budynku internatowego nr 4, wraz z budową rampy rozładunkowo-technicznej, wymianą zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej, budową wewnętrznej linii zasilającej oraz przebudową wewnętrznej instalacji: wodnej, centralnego ogrzewania, kanalizacji, hydrantowej, elektrycznej i budową wewnętrznej instalacji: wentylacji mechanicznej, klimatyzacji, systemu alarmu pożarowego, dźwiękowego systemu ostrzegawczego, odgromowej na terenie Centrum Szkolenia Policji w Legionowie – dokończenie robót budowlanych oraz rozszerzenie zakresu robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”. 2. Pełen zakres robót ujęty został w poniższych dokumentach:a) Projekt budowlany – zagospodarowanie terenu, architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, stanowiący załącznik nr 1 do SWZ;b) Projekt wykonawczy – architektura, konstrukcja, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, zagospodarowanie terenu, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, stanowiący załącznik nr 2 do SWZ;c) Przedmiary robót, stanowiące załącznik nr 3 do SWZ;d) Rewizje, stanowiące załącznik nr 4 do SWZ;e) Wykaz robót zrealizowanych, stanowiący załącznik nr 5 do SWZ;f) Rozszerzenie zakresu robót oraz wykaz robót do uzupełnienia, które wynikły w trakcie realizacji inwestycji, stanowiące załącznik nr 6 do SWZ. Dla zakresu robót określonego załącznikiem nr 6 należy wykonać dokumentację projektową w sposób określony w przepisach (forma opisowa i graficzna) w następujących formach:- dokumentacja projektowa w czterech egzemplarzach w formie papierowej i w jednym egzemplarzu w formie elektronicznej;- dokumentacja kosztorysowa w dwóch egzemplarzach w formie papierowej i w jednym egzemplarzu w formie elektronicznej;- specyfikacja techniczna w dwóch egzemplarzach w formie papierowej i w jednym egzemplarzu w formie elektronicznej.Dokumentacja projektowa zawierać będzie:- projekt budowlany;- niezbędne opinie i uzgodnienia w przypadku, gdyby były wymagane;- projekt wykonawczy;- przedmiar robót;- informację o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia (BIOZ);- specyfikacje techniczne warunków wykonania i odbioru robót;- kosztorysy inwestorskie. g) System Kontroli Dostępu, System Sygnalizacji Włamań i Napadów, stanowiący załącznik nr 7 do SWZ;h) Propozycje okablowania strukturalnego wraz z bezprzewodową siecią energetyczną, stanowiący załącznik nr 8 do SWZ.3. W razie konieczności dokonania zgłoszenia lub innych czynności poprzedzających rozpoczęcie prac budowlanych, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 i z 2022 r., poz. 88 ) Wykonawca wykona je w ramach niniejszej umowy.4. Projekt powinien uwzględniać parametry techniczne i funkcjonalne przyjętych rozwiązań materiałowych oraz wybranych technologii.5. Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej nie może przekroczyć kwoty 217 451,24 zł.6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia modyfikacji przyjętych rozwiązań projektowych.7. Wszystkie wbudowane wyroby budowlane winny posiadać stosowne atesty lub certyfikaty.8. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na 3 dni przed zawarciem umowy dostarczył do siedziby Zamawiającego sporządzone na podstawie załączonej do SWZ dokumentacji projektowej kosztorysy ofertowe.9. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w Istotnych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 18 do SWZ.10. Zamawiający zaleca dokonania wizji lokalnej obiektu. Termin wizji należy uzgodnić z przedstawicielem Wydziału Inwestycji i Remontów, tel. (47) 725 58 98.11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.12. Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części zamówienia Podwykonawcy.13. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy Podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych Podwykonawców, jeżeli są już znani, wg. załącznika nr 15 do SWZ.14. Zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320, z 2021 r., poz. 1162, z 2022 r., poz. 655) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie stosunku pracy minimum sześciu osób zgodnie z art. 95 ustawy, które będą wykonywały wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:– roboty budowlane,– roboty rozbiórkowe,– roboty malarskie;15. W trakcie realizacji robót budowlanych objętych niniejszą umową, Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyższym punkcie czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.16. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w powyższym punkcie czynności. 17. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.18. Zgodnie z art. 310 ustawy Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.19. W nawiązaniu do art. 455 ust. 1 ustawy strony mają prawo do zmiany treści umowy:a) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy. Poziom zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy uprawniający strony umowy do żądania zmiany wynagrodzenia ustala się na 15 % w stosunku do poziomu cen tych samych materiałów lub kosztów z dnia składania ofert. Początkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia ustala się na dzień zaistnienia przesłanki w postaci wzrostu lub spadku ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy o 15 % ustalonych w oparciu o średnie ceny bez kosztów zakupu z aktualnych zeszytów Sekocenbud np. Informacja o cenach materiałów; b) Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie umowy; c) Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy; d) w sytuacji spadku ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy powyżej 15% Zamawiający jest uprawniony złożyć Wykonawcy pisemną informację o zmianę umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją umowy. Informacja powinna zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy; e) wysokość wynagrodzenia Wykonawcy określonego w rozliczeniu częściowym ulegnie waloryzacji o zmianę wskaźnika cen produkcji budowlano-montażowej, ustalanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego i ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym RP „Monitor Polski”. W przypadku gdyby wskaźniki przestały być dostępne, zastosowanie znajdą inne, najbardziej zbliżone, wskaźniki publikowane przez Prezesa GUS; f) wniosek dotyczący spadku lub wzrostu ceny materiałów lub kosztów można złożyć nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy; g) wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu umowy, pod rygorem nieważności.20. Zamawiający informuje, iż w sytuacji zaistnienia okoliczności związanych z wystąpieniem COVID-19, które wpływają lub mogą wpłynąć na należyte wykonanie przedmiotu umowy, umowa może zostać zmieniona.21. Zamawiający zastrzega sobie, że całkowita wartość zamówienia nie może przekroczyć posiadanych na ten cel środków finansowych.22. Wykonanie robót budowlanych nastąpi w terminie zaproponowanym w ofercie, nie później niż do dnia 30 czerwca 2024 r. - termin wykonania stanowi jedno z kryterium oceny ofert. 23. Termin wykonania kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień oraz, w razie potrzeby, dokonaniem zgłoszenia lub innych czynności poprzedzających rozpoczęcie prac budowlanych – 90 dni.24. Prace projektowe oraz prace budowlane mogą być prowadzone równolegle z zastrzeżeniem, że prace, dla których Wykonawca jest zobowiązany wykonać dokumentację projektową można rozpocząć dopiero po dokonaniu przez Zamawiającego odbioru projektu oraz uzyskaniu niezbędnych opinii, uzgodnień itp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej;Zmawiający wymaga dokumentów potwierdzających, że Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia, obejmujące swym zakresem co najmniej szkody poniesione przez osoby trzecie w wyniku śmierci, uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia (szkoda osobowa) lub w wyniku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia własnego lub osób trzecich, a także szkody spowodowane błędami (szkoda rzeczowa), powstałe w związku z wykonywaniem usługi na kwotę nie niższą niż 100 000,00 (słownie: sto tysięcy złotych);2) Zdolności technicznej lub zawodowej;a) Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie: minimum 2 (dwóch) robót budowlanych odpowiadających swym rodzajem robotom budowlanym stanowiących przedmiot zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 4 000 000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych 00/100) brutto każda, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, że roboty te zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wzór wykazu stanowi załącznik nr 14 do SWZ;b) Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawców, iż dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia posiadającymi niezbędną wiedzę i doświadczenie. W tym celu Wykonawca musi złożyć oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 12 do SWZ, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 i z 2022 r., poz. 88), w pełni pozwalające na realizację przedmiotu zamówienia;c) Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawców, iż zatrudniają na podstawie stosunku pracy minimum sześć osób zgodnie z art. 95 ustawy, które będą wykonywały wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:– roboty budowlane,– roboty rozbiórkowe,– roboty malarskie.W tym celu Wykonawca dołącza oświadczenie, którego wzór stanowi załącznik nr 13 do SWZ, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, są zatrudnione na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.2. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.4. W przypadkach, o którym mowa wyżej, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.5. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, przedstawienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie (załącznik nr 16 do SWZ) podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca, realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby ma potwierdzać,że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;2) sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: tak
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-07-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach