Przetargi.pl
Przebudowa balustrad w budynku Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu przy pl. Powstańców Warszawy 1

Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu ogłasza przetarg

  • Adres: 50-153 Wrocław, pl. Powstańców Warszawy
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. +48713406526 , fax. +48713406948
  • Data zamieszczenia: 2017-04-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu
    pl. Powstańców Warszawy 1
    50-153 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. +48713406526, fax. +48713406948
    REGON: 000514377
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa balustrad w budynku Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu przy pl. Powstańców Warszawy 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa balustrad na klatkach schodowych budynku Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu przy pl. Powstańców Warszawy 1, celem dostosowania ich do wymogów określonych w warunkach technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. 2. Szczegółowy zakres zamówienia określa dokumentacja projektowa opracowana przez: ARCHWiG sp. z o.o., ul. Sienkiewicza 100/5, 50-348 Wrocław, według wykazu poniżej: - projekt wykonawczy (PW), - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, - przedmiary robót odrębnie dla zakresu robót (mają jedynie charakter pomocniczy i nie stanowią podstawy do wyliczenia ceny ryczałtowej). Zamówienie zostało podzielone na cztery części: • CZĘŚĆ 1. - Przebudowa balustrad na klatkach schodowych K6 i K9 • CZĘŚĆ 2. - Przebudowa balustrad na klatkach schodowych K5 i K8 • CZĘŚĆ 3. - Przebudowa balustrad na klatkach schodowych K4 i K10 • CZĘŚĆ 4. - Przebudowa balustrad na klatkach schodowych K3 i K7. Prace budowlane w zakresie klatek schodowych: K-5, K-9, K-10 polegają na renowacji i przebudowie (podwyższeniu) balustrad mosiężnych z zastosowaniem metod określonych w projekcie wykonawczym. Wykonawca w cenie ryczałtowej winien na czas renowacji zdemontowanych elementów balustrady zamontować balustrady tymczasowe. 3. Standardy jakościowe: Standardy jakościowe zostały opisane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych i projekcie wykonawczym. 4. Wykonawca, z którym zostanie zawarta Umowa, zobowiązany jest przedstawić do akceptacji Zamawiającego fragment balustrady (ok. 1 m.). Brak akceptacji może doprowadzić do odmowy odbioru przedmiotu zamówienia. 5. Szczegółowe terminy demontażu i montażu balustrad na poszczególnych klatkach schodowych zostaną ustalone z zamawiającym w harmonogramie robót po podpisaniu umowy. 6. Zamawiający zastrzega, że wszystkie demontowane elementy metalowe zostaną przekazane Zamawiającemu i składowane będą na terenie inwestycji w miejscu przez niego wskazanym. 7. Wykonawca winien jest udzielić gwarancji i rękojmi na przedmiot zamówienia na okres wskazany w ofercie, nie krótszy niż 60 miesięcy,. 8. WARUNKI REALIZACJI ROBÓT 8.1 Roboty będą prowadzone zgodnie z dokumentacją przetargową. 8.2 Należy powiadomić zamawiającego na piśmie o terminie rozpoczęcia prac oraz, z 7-dniowym wyprzedzeniem, o terminie zakończenia robót na obiekcie. 8.3 Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu: a) oświadczenie kierownika budowy o przyjęciu obowiązków, b) kserokopie uprawnień budowlanych osoby wskazanej w ofercie, mającej pełnić funkcję kierownika budowy, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, c) kserokopie aktualnego zaświadczenia ww. osoby o przynależności do właściwej izby, potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 8.4 Zamawiający zapewnia nadzór inwestorski. 8.5 Wykonawca ma obowiązek realizować roboty w taki sposób, by nie zakłócić funkcjonowania Urzędu. Roboty uciążliwe, głośne itp. należy prowadzić w godzinach popołudniowych, tj. po godzinie 16 lub w dniach wolnych od pracy. 8.6 Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie budowy. Szczególnie jest odpowiedzialny za: a) przedłożenie w Wydziale Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego Wrocławia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobie ich zagospodarowania (z przesłaniem do wiadomości zamawiającemu), b) prowadzenie robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47, poz. 401), c) sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu, przed rozpoczęciem robót, „planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia” (w jednym egzemplarzu) (art. 21a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane; tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 290, ze zm.), tablicy informacyjnej i ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. 8.7 Do zakresu robót i obowiązków wykonawcy przedmiotu zamówienia w ramach ceny ryczałtowej wchodzić będzie również: a) organizacja i zagospodarowanie placu budowy wraz z zapleczem budowy, w tym media, ponoszenie kosztów zużycia wody, energii dla potrzeb budowy, b) zabezpieczenie i wygrodzenie terenu przed dostępem osób trzecich (należy wykonać przed rozpoczęciem robót), c) nadzór nad mieniem, d) utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót, systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania prac oraz uporządkowanie po zakończeniu robót, e) opracowanie i przekazanie zamawiającemu dokumentacji powykonawczej i odbiorowej całego obiektu w ilości 2 egz. (operat kolaudacyjny), f) czynny udział w odbiorach przez służby zewnętrzne, g) natychmiastowe usunięcie w sposób docelowy i skuteczny wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez wykonawcę w trakcie realizacji robót. 8.8 Wykonawca ma obowiązek unieszkodliwienia powstałych odpadów, jako wytwórca tych odpadów w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 32 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 r., poz. 1987, z późn. zm.) z zastrzeżeniem ust. 6. 8.9 Wykonawca ma obowiązek uwzględnić koszt składowania, wywozu i utylizacji odpadów w cenie ryczałtowej. 8.10 Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność wykonania z dokumentacją przetargową, zaleceniami nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót budowlano-montażowych oraz wiedzą techniczną. 8.11 Do wbudowania mogą być użyte materiały i urządzenia odpowiadające wymogom dokumentacji projektowej, ponadto: a) oznakowane CE, co oznacza, że dokonano oceny ich zgodności z normą zharmonizowaną albo europejską aprobatą techniczną bądź krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi, albo b) umieszczone w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami wiedzy technicznej, albo c) oznakowane znakiem budowlanym, albo d) wprowadzone do obrotu legalnie w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, nieobjęte zakresem przedmiotowym norm zharmonizowanych lub wytycznych do europejskich aprobat technicznych Europejskiej Organizacji do spraw Aprobat Technicznych (EOTA), jeżeli ich właściwości użytkowe umożliwiają spełnienie wymagań podstawowych przez obiekty budowlane zaprojektowane i budowane w sposób określony w odrębnych przepisach, w tym przepisach technicznobudowlanych, oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej. 8.12 Wykonawca zobowiązuje się, przed dokonaniem zamówienia materiałów, przedstawić zamawiającemu do akceptacji dokument „Zatwierdzenie materiałowe”. Zatwierdzenie to musi zawierać propozycję materiałów do wbudowania wraz z wszelkimi niezbędnymi dokumentami w postaci atestów, aprobat, deklaracji zgodności. Wykonawca zobowiązuje się, przed dokonaniem zamówienia materiałów, dokonać pomiarów na obiekcie oraz przedstawić zamawiającemu propozycje materiałowe celem akceptacji. 8.13 Wszystkie nazwy własne urządzeń, materiałów, norm czy aprobat użyte w dokumentacji przetargowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy. 8.14 Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty przewidującej sposób wykonania przedmiotu zamówienia w inny sposób, niż określony w dokumentacji przetargowej. UWAGA: Jeżeli dokumentacja projektowa lub Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji, zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia. 9. W zakresie obowiązku zapewnienia dostępności przedmiotu zamówienia dla wszystkich użytkowników, w szczególności osób niepełnosprawnych, Zamawiający informuje, że budynek Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego dostosowany jest do wymagań osób niepełnosprawnych, tj. wyposażony jest w odpowiednie podjazdy oraz windę. Przedmiotowe rozwiązania umożliwiają ww. osobom dotarcie na wszystkie kondygnacje. 10. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących przy realizacji przedmiotu zamówienia – w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r., poz. 1666, z późn. zm.) – następujące czynności: 1) wykonywaniu prac fizycznych (pracownicy fizyczni), 2) wykonywaniu prac specjalistycznym sprzętem budowlanym (operatora/ów maszyn i urządzeń). 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli, na każdym etapie realizacji umowy, spełniania przez Wykonawcę obowiązku określonego w ust. 10. W ramach kontroli, Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania przedłożenia przez Wykonawcę w wyznaczonym terminie oświadczeń i dokumentów, w tym: a) oświadczenia Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczonej za zgodność z oryginałem, odpowiednio, przez Wykonawcę lub podwykonawcę, kopii umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych [tekst jedn. Dz. U. z 2016 r., poz. 922 (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników. Wyliczenie ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy)]. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenia właściwego oddziału ZUS, potwierdzającego opłacanie przez Wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, d) poświadczonej za zgodność z oryginałem, odpowiednio, przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopii dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych; 2) żądania wyjaśnień; 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 12. Niedopełnienie obowiązku określonego w ust. 10 lub 11 lub nieprzedłożenie Zamawiającemu oświadczeń, dokumentów lub wyjaśnień we wskazanym terminie bądź złożenie nieprawdziwych oświadczeń, dokumentów lub wyjaśnień skutkować będzie nałożeniem na Wykonawcę kar umownych określonych w Umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45421160-3

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: Dla części 1. – 5 000 zł Dla części 2. – 5 000 zł Dla części 3. – 5 000 zł Dla części 4. – 5 000 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach