Przetargi.pl
Prowadzenie zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie miasta i gminy Wieliczka w sezonie zimowym 2018 r. rejon VI i VII

Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce ogłasza przetarg

  • Adres: 32020 Wieliczka, ul. Limanowskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 250 11 90, 278 20 10 , fax. 12 278 20 10
  • Data zamieszczenia: 2017-12-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce
    ul. Limanowskiego 32
    32020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 12 250 11 90, 278 20 10, fax. 12 278 20 10
    REGON: 12139884200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gzd.wieliczka.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Prowadzenie zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie miasta i gminy Wieliczka w sezonie zimowym 2018 r. rejon VI i VII
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Wspólny słownik zamówień publicznych CPV: 90.62.00.00-9 - Usługi odśnieżania 90.63.00.00-2 - Usługi usuwania oblodzeń 90.61.10.00-3 - Usługi sprzątania ulic 2. Przedmiotem zamówienia jest prowadzenie zimowego utrzymania dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Wieliczka w sezonie zimowym 2018r. rejon VI i VII. Szczegółowy zakres prowadzenia zimowego utrzymania dróg wraz z kolejnością ich odśnieżania został szczegółowo opisany w załącznikach B, B1, C, C1, do SIWZ (Rejon - Część VI – ok. 28.120mb, Rejon - Część VII ok. 26.415 mb). Znaczna część dróg gminnych na terenie Gminy Wieliczka jest zlokalizowana w terenie pagórkowatym. Drogi gminne wraz z poboczami przeznaczone do zimowego utrzymania posiadają nawierzchnię asfaltową lub tłuczniową o zmiennej szerokości. W większości mają szerokość od 4,5m do 6m, drogi dwu kierunkowe dwujezdniowe. Drogi te mają być odśnieżane w sposób standardowy połówkami jezdni typowym sprzętem do odśnieżania. Część dróg przeznaczonych do zimowego utrzymania to drogi dwukierunkowe jedno pasowe o szerokości od 2,5m do 3,5m bez ukształtowanych mijanek. W takim przypadku należy przewidzieć odśnieżanie jednokierunkowe z koniecznością wycofywania sprzętu na znacznych odcinkach dróg. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany kolejności odśnieżania dróg w trakcie realizacji zamówienia. 3. Zamawiający wyróżnia następujący sposób wykonania przedmiotu zamówienia: 3.1) Dyżur dobowy (dyżur bierny) – zadaniem Wykonawcy jest obserwacja warunków atmosferycznych, objazd dróg – brak działania sprzętu na drogach. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie 21 dyżurów biernych w okresie wykonywania zamówienia dla każdej części zamówienia. 3.2) Akcja dobowa (dyżur czynny) – od momentu stwierdzenia przez Wykonawcę, zaistnienia złych warunków pogodowych (lub na wezwanie Zamawiającego) prowadzenie czynności związanych z odśnieżaniem, posypywanie dróg, usuwanie gołoledzi. Akcja dobowa (dyżur czynny) prowadzona będzie od godziny 5:00 pierwszego dnia do godziny 5:00 następnego dnia. Zamawiający przewiduje przeprowadzenie 28 dyżurów czynnych w okresie wykonywania zamówienia dla każdej części zamówienia. 3.3) Akcja dobowa (dyżur czynny) liczony jest od momentu rozpoczęcia pracy sprzętu. W przypadku trwania akcji dobowej (dyżuru czynnego ) w czasie krótszym niż określony w pkt 3.2, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ustalone jako 70% podanej w ofercie ceny kompletnej akcji dobowej (dyżuru czynnego) netto + podatek VAT. 3.4) Rozpoczęcie prowadzenia zimowego utrzymania (dyżur dobowy (dyżur bierny) lub akcja dobowa (dyżur czynny) wyznaczy upoważniony przedstawiciel Zamawiającego z wyprzedzeniem 4 godzin. Wyznaczenie nastąpi telefonicznie lub za pomocą SMS. 3.5) W przypadku ustabilizowania warunków pogodowych nie wymagających prac, Zamawiający ma prawo zawiesić czynności związane z zimowym utrzymaniem i za okres ten nie przysługuje wynagrodzenie. Upoważniony przedstawiciel Gminnego Zarządu Dróg w Wieliczce może zawiesić prowadzenie dyżurów dobowych. Zawieszenie dyżurów nastąpi z wyprzedzeniem 4 godzin telefonicznie lub za pomocą SMS. Ponowne rozpoczęcie prowadzenia zimowego utrzymania (dyżur dobowy (dyżur bierny) lub akcja dobowa (dyżur czynny)) po ich zawieszeniu następuje na zasadach określonych w pkt 3.4 Wykonawca jest zobowiązany w ciągu max 4 godzin osiągnąć pełną gotowość do pracy i rozpocząć (uruchomić) prowadzenie zimowego utrzymania (dyżur dobowy (dyżur bierny) lub akcja dobowa (dyżur czynny)). 3.6) Skrócenie czasu rozpoczęcia (uruchomienia) akcji dobowej (dyżuru czynnego) do 1 godziny od momentu zawiadomienia Wykonawcy przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego telefonicznie lub za pomocą SMS, będzie punktowane 40 pkt w ramach kryterium oceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Zamawiającego o faktycznym rozpoczęciu akcji dobowej (dyżur czynny) telefonicznie lub SMS. W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę zadeklarowanego skrócenia rozpoczęcia akcji dobowej (dyżur czynny) do 1 godziny od momentu zawiadomienia Wykonawcy przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego telefonicznie lub za pomocą SMS, Wykonawcy zostanie naliczona kara w wysokości 200 zł brutto za każde niedotrzymanie skrócenia rozpoczęcia akcji dobowej (dyżuru czynnego). - Skrócenie czasu rozpoczęcia (uruchomienia) akcji dobowej (dyżuru czynnego) do 2 godzin od momentu zawiadomienia Wykonawcy przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego telefonicznie lub za pomocą SMS, będzie punktowane 30 pkt w ramach kryterium oceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Zamawiającego o faktycznym rozpoczęciu akcji dobowej (dyżur czynny) telefonicznie lub SMS . W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę zadeklarowanego skrócenia rozpoczęcia akcji dobowej (dyżur czynny) do 2 godzin od momentu zawiadomienia Wykonawcy przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego telefonicznie lub za pomocą SMS, Wykonawcy zostanie naliczona kara w wysokości 200 zł brutto za każde niedotrzymanie skrócenia rozpoczęcia akcji dobowej (dyżuru czynnego). - Skrócenie czasu rozpoczęcia (uruchomienia) akcji dobowej (dyżuru czynnego) do 3 godzin od momentu zawiadomienia Wykonawcy przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego telefonicznie lub za pomocą SMS, będzie punktowane 10 pkt w ramach kryterium oceny oferty. Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego powiadomienia Zamawiającego o faktycznym rozpoczęciu akcji dobowej (dyżur czynny) telefonicznie lub SMS . W przypadku niedotrzymania przez Wykonawcę zadeklarowanego skrócenia rozpoczęcia akcji dobowej (dyżur czynny) do 3 godzin od momentu zawiadomienia Wykonawcy przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego telefonicznie lub za pomocą SMS, Wykonawcy zostanie naliczona kara w wysokości 200 zł brutto za każde niedotrzymanie skrócenia rozpoczęcia akcji dobowej (dyżuru czynnego). 3.7) W przypadku „awaryjnego wyjazdu” Wykonawcy (tzn. jednorazowego wyjazdu w trakcie dyżuru dobowego (dyżuru biernego), na wezwanie służb porządkowych np. Policji, Straży Miejskiej lub koordynatora z ramienia Zamawiającego, w celu odśnieżania dróg, posypania, usunięcia gołoledzi itp. Zamawiający zażąda potwierdzenia wykonanych czynności przez wskazaną służbę porządkową lub przedstawiciela zamawiającego i dopiero po otrzymaniu pozytywnej informacji uwzględni przeprowadzenie akcji dobowej (dyżuru czynnego). 3.8) W przypadku, o którym mowa w pkt 3.7 rozliczenie nastąpi według opisu sposobu wyliczenia ceny za wykonanie usługi: Akcja dobowa (dyżur czynny) podzielona przez ilość km dróg objętych zimowym utrzymaniem w danej części = cena utrzymania 1 km drogi pomnożona przez ilość km wykonanej usługi w czasie awaryjnego wyjazdu. 3.9) Wykonawca każdorazowo w przypadku prowadzenia akcji dobowej (dyżuru czynnego) lub wykonania prac w przypadku „awaryjnego wyjazdu” zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego przez telefon lub za pomocą SMS w ciągu 1 godziny od rozpoczęcia prowadzenia prac oraz dodatkowo potwierdzenia tego faktu faksem na nr 12 250 11 90 lub e-mail gzd@wieliczka.eu, zgłoszenia Zamawiającemu prowadzenia akcji do godz. 10:00, chyba że, rozpoczęcie akcji dobowej (dyżur czynny) nastąpi później, wówczas Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia tego faktu Zamawiającemu w sposób wyżej określony w ciągu 1 godz. od rozpoczęcia akcji dobowej (dyżuru czynnego). Wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia Zamawiającemu zakończenia akcji dobowej (dyżur czynny) w sposób wyżej określony niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 godziny od jej zakończenia (telefonicznie lub SMS) oraz dodatkowo potwierdzenia tego faktu na wskazany wyżej numer faksu lub e-mail W dniach i godzinach pracy GZD w Wieliczce zgłoszenia winny być dokonywane na telefon i fax GZD w Wieliczce lub telefony koordynatorów z ramienia Zamawiającego. W dniach wolnych od pracy bądź godzinach poza czasem pracy GZD w Wieliczce zgłoszenia winny być dokonywane na telefony koordynatorów z ramienia Zamawiającego 3.10) W przypadku „awaryjnego wyjazdu” Wykonawca zobowiązany jest do uzasadnienia konieczności wykonania prac. Nie zgłoszenie powyższych faktów w terminach i w godzinach oraz w sposób podany w pkt 3.3.9. spowoduje nie zaliczenie akcji dobowej (dyżuru czynnego) lub wyjazdu awaryjnego. 3.11) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia ciągłych dyżurów dobowych (dyżurów biernych) w celu obserwacji sytuacji pogodowej i wydawania dyspozycji operatorom sprzętu. Droga musi zostać odśnieżona na całej szerokości jezdni i poboczy oraz posypana na całej długości i szerokości drogi. Ciągła przejezdność dróg musi zostać zachowana. Wykonawca nie może dopuścić do tworzenia się kolein i bruzd na drogach. W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych warunków pogodowych prace należy wykonać według załączonych standardów - załącznik A do SIWZ. Prawo odstąpienia od standardów określonych w zał. A jest możliwe po uzyskaniu na piśmie zgody Zamawiającego. W przypadku zaistnienia konieczności wywozu nadmiaru śniegu, Wykonawca we własnym zakresie usunie zalegające hałdy z dróg określonych w załącznikach B, C, do SIWZ. Po wykonaniu przedmiotu zamówienia Wykonawca we własnym zakresie usunie z jezdni i chodników (dotyczy dróg zgodnie z wykazem) nadmiar materiału stosowanego do posypywania i uporządkuje obszar wykonywanych prac. 3.12) Rozliczenie prac będzie następować miesięcznie jako suma: - liczby dni Akcji dobowej (dyżur czynny) x cena kompletnej Akcji dobowej (dyżur czynny), - liczby dni dyżurów dobowych (dyżur bierny) x cena dyżuru dobowego (dyżur bierny) - liczby dni Akcji dobowej (dyżur czynny) x 70% ceny kompletnej akcji dobowej (dyżur czynny) wykonywanej krócej niż czas określony w pkt 3.2 Akcja dobowa (dyżur czynny) liczony jest od momentu rozpoczęcia pracy sprzętu. Jeżeli Akcja dobowa (dyżur czynny) nie zostanie uruchomiona wówczas wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. 3.13) Wykonawca może zapoznać się z miejscem realizacji przedmiotu zamówienia, a także zdobyć wszelkie informacje, które mogą być potrzebne do przygotowania oferty. Wykonawca, w terminie do 3 dni od dnia podpisania umowy, zobowiązany jest do utworzenia bazy, na terenie której składowane będą materiały niezbędne do prowadzenia zimowego utrzymania dróg gminnych oraz na terenie której będzie znajdował się sprzęt Wykonawcy, w gotowości do przeprowadzenia akcji czynnej. Baza ta będzie utworzona w miejscowości należącej do Gminy Wieliczka na terenie której będzie prowadzone zimowe utrzymanie dróg gminnych lub na terenie innej miejscowości ale w odległości nie większej niż 10 km (w linii prostej) od granicy Gminy na terenie której będzie prowadzone zimowe utrzymanie dróg gminnych. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dniu rozpoczęcia realizacji umowy złożyć Zamawiającemu oświadczenie o utworzeniu lub posiadaniu bazy, pod rygorem odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. Zadaniem Wykonawcy jest dostosowanie sprzętu do wykonania usługi zgodnie z wymaganiami Zamawiającego. 3.14) W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych wykonawca winien zabezpieczyć ciężki specjalistyczny sprzęt konieczny do likwidacji tych skutków w ramach zawartej umowy. 3.15) Podczas trwania akcji dobowej czynnej, Zamawiający wymaga pracy w pełni sprawnego sprzętu zgłoszonego do realizacji zamówienia. Do posypywania dróg mogą być stosowane tylko te środki, które określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 października 2005r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960). 3.16) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca realizujący zamówienie posiadał zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie przez przedsiębiorcę prowadzenia przewozów drogowych jako działalności pomocniczej w stosunku do jego podstawowej działalności gospodarczej o którym mowa w art 33 ust 1 ustawy z dnia 6 września 2001r.o transporcie drogowym (Dz.U z 2013r poz 1414 z późn. zm ), - lub zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art 5 ust 1 ustawy, - lub licencję obejmującą zakresem przewóz drogowy rzeczy, a w odniesieniu do podmiotów zagranicznych dokument równoważny, zgodnie z art. 2 ww. ustawy – dotyczące przewozu rzeczy. Opisany dokument wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu przed podpisaniem umowy, pod rygorem nie podpisania umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4. Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie obsługi tzw. nośników zimowego utrzymania dróg w trakcie realizacji niniejszego zamówienia, gdyż zgodnie z orzeczeniem KIO 2280/16 w sprawie wyłączenia z kręgu osób dla których zatrudnienie na podstawie umowy o pracę jest obowiązkowe osób wykonujących obsługę tzw. nośników zimowego utrzymania dróg – może nastąpić bez uszczerbku dla prawidłowego wykonywania usługi i bez zaprzeczenia zasadzie promowania przestrzegania przepisów prawa pracy. Zgodnie z oceną Izby charakter czynności jakie mają być realizowane przez te osoby nie wpisuje się w hipotezę normy prawnej art. 29 ust. 3a uPzp, która odsyła do treści art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy tj. istota tych czynności nie powoduje, że mamy do czynienia z koniecznością zawarcia umowy o pracę dla której charakterystyczne jest wykonywanie określonych czynności pod nadzorem (kierownictwem) w określonym miejscu i czasie realizacji wyznaczonym przez pracodawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca pod rygorem nieważności oferty wnosi wadium w wysokości: - część VI zamówienia – 2000,00 zł (dwa tysiące złotych i 00/100) - część VII zamówienia – 2000,00 zł (dwa tysiące złotych i 00/100) najpóźniej do dnia 14.12.2017 r. do godz. 09:50. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) w gwarancjach bankowych d) w gwarancjach ubezpieczeniowych e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy na konto Gminnego Zarządu Dróg w Wieliczce Nr 24861900060014020090610005 Małopolski Bank Spółdzielczy w Wieliczce. Za termin wniesienia wadium uznaje się datę i godzinę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej, dokument należy umieścić w oryginale, w kopercie wraz z ofertą (ale nie łączyć trwale z pozostałymi dokumentami) lub dostarczyć do Zamawiającego - Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce, 32-020 Wieliczka, ul. Limanowskiego 32. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej, jako Beneficjenta należy wskazać Gminny Zarząd Dróg w Wieliczce, Wieliczka, ul. Limanowskiego 32, 32-020 Wieliczka. 3. Zwrot wadium: 3.1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem wykonawców, o których mowa w Art. 46 ust. 4a uPzp. 3.2) Zamawiający zwróci wadium wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego wraz z wniesieniem należytego zabezpieczenia wykonania umowy. 3.3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami jeżeli: 4.1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 4.2) wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 5. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 4.1 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6. Jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7. Zamawiający dopuszcza możliwość zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy przez wykonawcę, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca w terminie 3 dni licząc od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 uPzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (sporządzone według formularza stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca przedstawi dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do złożenia razem z ofertą następujących dokumentów: 2.1) Formularz oferty – wypełniony i podpisany Formularz oferty sporządzony na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ; 2.2) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o załączony do SIWZ przedmiar robót. – Niezałączenie do oferty kosztorysu ofertowego lub załączenie go z omyłkami nienadającymi się do poprawy skutkować będzie odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 uPzp; 2.3) Oświadczenie o podwykonawcach – wskazanie przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców sporządzone na podstawie wzoru formularza stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Niezłożenie wraz z ofertą oświadczenia o podwykonawcach będzie uznawane przez Zamawiającego, że Wykonawca nie zamierza powierzyć żadnej części zamówienia podwykonawcy. 2.4) Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wraz z ofertą (w szczególności pisemnego zobowiązania) które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2.5) Stosowne pełnomocnictwo/a – lub inny dokument potwierdzający upoważnienie do podpisania oferty – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z oferty dokumentu (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenia zamówienia – dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia (oryginał lub kopia potwierdzona notarialnie za zgodność z oryginałem). 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców dokument o którym mowa w pkt III.4 nin. ogłoszenia składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się u dzielenie zamówienia publicznego. 3.1. Wykonawca który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a uPzp zobowiązany jest do przedstawienia na wezwanie, w odniesienia do tych podmiotów dokumentu o którym mowa w pkt III.4 nin. ogłoszenia. 4. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 5. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez zamawiającego lub brak podstaw wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 6. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wezwie do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 7. Zamawiający wezwie także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp. 8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w punkcie III.4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 8.1) Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. 8.2) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu/ów, o którym/ych mowa w pkt 8., zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt 8.1) stosuje się. 8.3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 9. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4, III.5, i III.7 ppkt 8. w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 10. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt III.4, III.5, i III.7 ppkt 8, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 uPzp, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 uPzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 11. Oświadczenia o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale. 12. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 11 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 13. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 14. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 15. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 16. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 17. W przypadku, o którym mowa w pkt 10., zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów. 18. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 18.1) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 18.2) Wykonawcy zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa do reprezentowania wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowy o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału, lub też kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 18.3) Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 18.4) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 18.5) W/w dotyczy również odpowiednio wspólników spółki cywilnej którzy traktowani będą jak wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego. 19. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3, jeżeli zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. Poz. 352). 20. W zakresie nieuregulowanym w ogłoszeniu i SIWZ zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach